Kiedyś byłem wielkim fanem wykorzystania infografik, aby zwiększyć mój ruch i markę. Dlaczego? Ponieważ kiedyś zapewniał wyjątkowe rezultaty.
Wyniki były tak wspaniałe, że kiedy zaczęliśmy publikować infografiki na blogu KISSmetrics w 2010 roku, pomogło nam to wygenerować 2,512,596 odwiedzających i 41,142 linków zwrotnych.
Na podstawie statystyk KISSmetrics z 2010 roku wiemy, że infografiki działały wtedy dobrze. Ale prawdziwe pytanie brzmi:: nadal działają?
Przez lata stworzyłem 218 infografik, więc przeanalizujmy dane, aby zobaczyć, co możemy uzyskać z tych liczb:
Blog KISSmetrics
W ciągu dwóch lat, od 2010 do 2012, 47 infografiki wygenerowały 2,512,596 odwiedzających i 41,142 linków zwrotnych z 3,741 unikalnych domen. Wygenerowano również 41 359 tweetów i 20 859 polubień.
Oznacza to, że średnio każda infografika generowała odwiedzających 53,459 i linki zwrotne 875 z unikalnych domen 79. Jeśli chodzi o akcje społecznościowe, każdy z nich wygenerował tweety 879 i Polubienia 443.
Po 2012 roku infografiki nie dawały takich samych wyników jak wcześniej. Jednym z głównych powodów uboższego ROI był ich wzrost popularności. Coraz więcej firm zaczęło je wykorzystywać, co sprawiło, że stały się bardziej powszechne.
Nowsze infografiki średnio odwiedziły 21,582 odwiedzających i 371 linków zwrotnych z 34 unikalnych domen. Jeśli chodzi o akcje społecznościowe, każdy z nich wygenerował 486 tweetów i 259 polubień.
Powód spadku ruchu i linków nie jest związany z jakością infografik. Wykorzystaliśmy te same metody badawcze, aby wymyślić tematy i ten sam projektant w wielu przypadkach. Promowaliśmy je tymi samymi kanałami.
Jak widać z danych KISSmetrics, infografiki nadal napędzają ruch, ale nie tak bardzo, jak kiedyś.
Quicksprout
Oprócz publikowania infografik na KISSmetrics, publikuję również infografiki na Quicksprout w każdy piątek.
Moim celem w publikowaniu infografik na Quicksprout jest pomoc w zrozumieniu złożonych danych marketingowych poprzez proste wizualizacje. Miałem nadzieję, że infografiki pomogą wygenerować duży ruch.
Ponieważ nie dostałem się na infografikę wystarczająco wcześnie na Quicksprout, nie miałem takich samych wyników, jak w KISSmetrics. Ale każda infografika wygenerowała odwiedzających 41,487 i linki zwrotne 469 z unikalnych domen 38. Jeśli chodzi o akcje społecznościowe, każda grafika wygenerowała Około 621 tweetów i 572 polubień.
Ale co ciekawe, infografiki nie pomogły zwiększyć ogólnego ruchu w wyszukiwaniu Quicksprout. Można by pomyśleć, że im więcej linków zwrotnych wygenerujesz, tym większy ruch w wyszukiwarce, ale do tej pory tak nie było.
Przetestowałem również wypuszczanie infografik na Quicksprout w dni inne niż piątek, ale nie zrobiło to wielkiej różnicy w ruchu. Gdybym pisał je w poniedziałki, otrzymałbym o 8% więcej ruchu. Gdybym pisał je w środy, dostałbym 11% więcej ruchu.
Chociaż statystyki infografiki wyglądają dobrze na Quicksprout, kiedy porównujesz je do moich postów tekstowych, nie wydają się robić tak dobrze. Średnio moje posty na blogu bez infografiki generują 35% więcej ruchu i 22% więcej ruchu w wyszukiwarce.
Warto wspomnieć o jeszcze jednej rzeczy. Otrzymuję e-maile od ludzi, mówiąc, że widzą wzmianki o Quicksprout częściej niż wcześniej. Za ten efekt odpowiedzialne jest przede wszystkim logo Quicksprout, umieszczone na każdej infografice. Kiedy inni umieszczają moje infografiki na swoich stronach internetowych, promują również markę Quicksprout.
Jak widać na powyższym wykresie, pomogło to zwiększyć popularność Quicksprouta, zgodnie z trendami Google.
Wniosek
Jeśli chcesz drastycznie zwiększyć ruch w wyszukiwarce, infografiki nie pomogą Ci tak bardzo, jak myślisz. Linki infografiki były bardziej skuteczne cztery lata temu, ale od tego czasu Google zaostrza swój algorytm, który ma wpływ infografiki na SEO dzisiaj.
Chociaż dane nie wyglądają tak atrakcyjnie, jak kiedyś, na Twoim miejscu nadal wykorzystywałbym infografiki z następujących powodów 3:
- Nadal generują dobry ruch – jeśli nie jesteś wyjątkowo dobrym pisarzem, są szanse, że wygenerujesz więcej ruchu z infografik niż z postów na blogu.
- Pomaga w brandingu – więcej osób zobaczy Twoją markę, zakładając, że umieścisz swoje logo na infografice. Pomoże to zwiększyć ilość bezpośredniego ruchu, który otrzymujesz.
- Otrzymasz świetny ruch polecający – gdyby nie infografiki, nigdy nie wygenerowałbym linków ze stron takich jak Forbes i Huffington Post. Oczywiście, te linki mogą nie pomóc w podniesieniu Twoich rankingów tak bardzo, jak w przeszłości, ale nadal przyciągają wykwalifikowany ruch do twojej witryny.