Wiele jest tam iz powrotem o wartości “zaangażowania” online dla firm.
Czy klienci chcą większego zaangażowania w firmy, które często odwiedzają? Obchodzi ich to? Czy słowo zaręczyny czy to coś znaczy? A może to tylko kolejne dobre hasło?
Najnowszy artykuł z Harvard Business Review twierdzi, że klienci nie dbają zbytnio o interakcję z firmami — zamiast tego czują się najbardziej zaangażowani (i kupują więcej), gdy wierzą, że wartości akcji z firmą.
Stanowisko HBR jest to, że klienci chcą dzielić “wyższy cel” z biznesem. Jest to obecnie niezwykle modne, ponieważ firmy w całej sieci przechodzą na slogany zaczynające się od słów: Wierzymy.
Czy klienci dbają o to, w co wierzysz?
W przypadku niektórych firm odpowiedź jest wyraźnie twierdząca. Matt Frazier z No Meat Athlete prowadzi biznes oparty na wartościach. Marki, takie jak Patagonia i Prius, mają wiele kilometrów od budowania plemienia wokół wspólnych wartości.
Ale na karmę dla psów? Oprogramowanie? Projektowanie stron www? Podróż samolotem?
Model Zappos
Jednym z plakatów dla argumentu “wartości” jest Zappos-internetowy sklep obuwniczy, który działa wokół słynnego zestawu podstawowych wartości.
Zappos używa ich deklaracji wartości jako swego rodzaju korporacyjnego DNA. Wartości takie jak” Deliver WOW through service “i” Pursuit growth and learning ” pozwalają pracownikom i klientom poznać, kim jest firma.
Ich deklaracja wartości informuje o tym, jak wygląda i zachowuje się firma. Mówi firmie, jak powinna się rozwijać. To szablon dla podejmowanych przez nich decyzji i procesów.
Ich podstawowe wartości są tak ważną częścią Zappos, że drukują je na opakowaniu.
Powstaje więc pytanie – co przyciąga klienta? Czy to oświadczenie wartości z boku pudełka na buty? Czy jest to wykonanie wartości w zachowaniu swoich pracowników?
Marketing to komunikacja …
Moja definicja marketingu to ” wszystko, co komunikujesz swoim klientom i potencjalnym klientom.”
Zauważ, że” komunikacja ” nie zawsze jest jednoznaczna. Nawet nie zawsze jest przytomny.
Przeprowadziliśmy ćwiczenie wartości w stylu Zappos na naszym ostatnim spotkaniu firmowym dla Copyblogger Media. Rozmowy były fascynujące.
Czy odkryliśmy jakieś wartości, które naprawdę kogoś zaskoczyły? Nie bardzo. Wierzymy w to, aby nasi klienci byli bardziej wydajni. Kiedy pojawiają się problemy, wierzymy, że razem możemy wszystko naprawić. Traktujemy siebie nawzajem z życzliwością i szacunkiem.
To był proces wyrażania i dzielenia się nimi, które stworzyły korzyść. Może to tak proste, jak wstanie i powiedzenie, że tak, wierzymy w zysk-ale to nie jest tylko rzecz, w którą wierzymy.
Potrzebujesz więc Oświadczenia o wartościach stylu Zappos?
Wspólne siedzenie i odkrywanie swoich wartości może być głupim marnowaniem czasu w firmie lub może być znaczącym i poruszającym procesem. Co robi różnicę?
Dla mnie praca nad naszymi wartościami z całym zespołem była niezwykle potężna. (To technika, którą ukradłem Tony’ emu Hsiehowi, prezesowi Zapposa.) Nasi programiści i ekipa wsparcia oraz scenarzyści i projektanci bardzo się od siebie różnią – ale widząc, jak podobne w pewnym sensie otwieraliśmy Oczy. I spoko.
Po drugie, nie próbowaliśmy wymyślić Wiadomości do wydrukowania z boku pudełka po butach. Próbowaliśmy wymyślić jak najlepiej się zachować zgodnie z naszym najsilniejszym, najmądrzejszym wewnętrznym kompasem. A to przekłada się bezpośrednio na to, jak traktujemy ludzi-klientów, pisarzy gości, współpracowników, sprzedawców, potencjalnych klientów — wszystkich.
Wciąż chodzi o nich. Zawsze.
Wracając do pytania o karmę dla psów i podróż samolotem. Harvard Business Review twierdzi, że ludzie latają na południowy zachód, ponieważ podzielają wartość ” demokratyzacji podróży lotniczych “i kupują karmę dla psów rodowodowych, ponieważ podzielają wartość, że” każdy pies zasługuje na kochający dom.”
Czy to ci pasuje? Dla mnie nie.
Ludzie kupują karmę dla psów, która ich zdaniem sprawi, że ich pies będzie szczęśliwy i zdrowy, a to pasuje do ich budżetu rodzinnego.
Ludzie latają na południowy zachód, ponieważ ludzie, którzy tam pracują, są mili, a ceny są tanie.
Wartości wewnątrz tych firm mogą bardzo dobrze pomóc w dostarczaniu tego, czego oczekują klienci. Wartości Southwest są kluczowe dla tej miłej, przyjaznej siły roboczej. Ich wartości pozwalają im również na utrzymanie bardzo niskich taryf.
Sekret niekoniecznie tkwi w wartościach. Chodzi o dawanie klientom tego, czego chcą.
Więc jeśli twoje oświadczenie o wartościach istnieje, aby sprawić, że poczujesz się świetnie, może powinieneś to pominąć. Ale jeśli to pomoże Ci dać klientom dokładnie to, czego chcą, tak, jak tego chcą, prawdopodobnie jesteś na coś.
A Ty?
Czy kiedykolwiek usiadłeś i próbowałeś wymyślić formalne oświadczenie o wartościach dla swojej firmy, czy to jako zespół, czy dla siebie jako profesjonalisty?
Co było najciekawsze, czego się nauczyłeś? Chętnie posłucham o tym w komentarzach.