Czy “Eksperci” Social Media Są Bezwartościowi?

Gary Vaynerchuk, w swoim zwykłym, łagodnym stylu, powiedział w zeszłym miesiącu, że 99,5% ekspertów od mediów społecznościowych to klauni.

To natychmiast wywołało w stylu szkolnym kopnięcie całego pomysłu eksperta od mediów społecznościowych, z jednym wybitnym pisarzem mówiącym, że każdy, kto robi to na życie, powinien “zginąć w pożarze.”I to była jedna z ładniejszych odpowiedzi.

Wyzwiska i witriol są trochę trudne do oglądania. Rzecz w tym.

Vaynerchuk chce coś powiedzieć. Ale nie to mnie interesuje.

Interesuje mnie to, co trzeba zrobić, aby ten ostatni 0,5%. Jak wyglądają eksperci mediów społecznościowych, którzy nie są klaunów?

Najpierw porozmawiajmy o tym znienawidzonym tytule.

Czy “ekspert od mediów społecznościowych” to głupota?

Na jednym poziomie, oczywiście, że tak. “Ekspert od mediów społecznościowych “to jak bycie” ekspertem od Internetu.”Jest zbyt szeroki, dlatego jest bez znaczenia.

Jest tylko jeden problem. Firmy, które potrzebują pomocy w strategiach blogowania, marketingu treści, obecności w sieciach społecznościowych i PR w czasie rzeczywistym, zwykle nie wiedzą wystarczająco dużo, aby szukać tych terminów.

Szukają ” ekspertów od mediów społecznościowych.”

Możesz uszczęśliwić ekspertów mediów społecznościowych i zmienić swój tag na coś bardziej precyzyjnego. Możesz też znaleźć klientów, nazywając siebie ekspertem od mediów społecznościowych, a następnie edukować swoich klientów o tym, co to właściwie oznacza.

Osobiście jestem za uszczęśliwieniem ludzi, którzy płacą mi pieniądze. Tak sobie myślę.

Prawo jesiotra dominującego gówna

Większość grafików jest kiepska. Tak jak większość copywriterów. I większość SEO. Dodaj większość powieści, programów telewizyjnych, restauracji, generalnych wykonawców, specjalistów PR, doradców finansowych, Agentów Nieruchomości … masz pomysł.

Prawo sturgeona, ukute przez pisarza science fiction Theodore ‘a Sturgeon’ a, mówi, że 90% wszystkiego to bzdura.

Oczywiście, łatwo jest znaleźć wielu ekspertów mediów społecznościowych, którzy nic nie wiedzą o żadnej z tych firm lub media społecznościowe. Dlaczego Social Media consulting powinien być odporny?

Istnieje większe zapotrzebowanie na dobre porady w mediach społecznościowych niż są praktycy, którzy mogą je udzielić. Za każdym razem, gdy popyt przewyższa podaż, w grę wchodzi prawo jesiotra.

Czy firmy naprawdę potrzebują pomocy w mediach społecznościowych?

Niektórzy uważają, że firmy w ogóle nie potrzebują pomocy w mediach społecznościowych — jeśli ich produkty i obsługa klienta są wystarczająco dobre, strona mediów społecznościowych po prostu dba o siebie.

Jest to dokładnie tak naiwne, jak myślenie, że jeśli twoje relacje w mediach społecznościowych są wystarczająco dobre, strona sprzedaży zadba o siebie.

(Oto prawo Sonii: nic nie dba o siebie.)

Istnieją tysiące firm, które wykonują całkiem dobrą pracę w tym, co robią, i spektakularnie straszną pracę polegającą na korzystaniu z nowych narzędzi komunikacji internetowej.

90% stron internetowych jest nędznych. 90% stron na Facebooku jest nędznych. 90% programów content marketingowych jest nędznych. 90% obsługi klienta w mediach społecznościowych jest nędzne.

Powiedzenie, że nikt nie potrzebuje eksperta od mediów społecznościowych, jest jak powiedzenie, że nikt nie potrzebuje eksperta od poczty bezpośredniej lub eksperta od reklamy radiowej. Pokazuje to brak doświadczenia z tym, jak bardzo dobre, inteligentne firmy mogą spieprzyć, gdy próbują korzystać z nowych narzędzi komunikacji.

Gary Vaynerchuck nie powiedział, że 99,5 procent ekspertów od mediów społecznościowych to klauni. Powiedział, że “99,5% ludzi, którzy chodzą i mówią, że są ekspertami od mediów społecznościowych lub guru, to klauni” … ponieważ nie myślą jak biznesmeni.

Firmy potrzebują pomocy od rzeczywisty eksperci-ludzie, którzy naprawdę znają zasady zaangażowania w social media i rozumieją, jak to przełożyć na sukces biznesowy.

Jeśli jesteś uczulony na marketing i zarabianie pieniędzy, nie konsultuj się z firmami

Jednym z głównych powodów całej nienawiści jest to, że zbyt wielu głośnych ekspertów mediów społecznościowych (którzy następnie byli śledzeni przez ogromne stada lemingów o dobrych intencjach) nienawidzi biznesu. Wyobrażają sobie, że sprzedaż jest czymś, co magicznie pojawia się, gdy poznajesz wielu przyjaciół.

Każdy dobry sprzedawca powie Ci, że musisz być w stanie nawiązać przyjaźnie. Kultywowanie relacji zawsze było istotną częścią sprzedaży i zawsze będzie.

Ale na tym się nie kończy. Nadal musisz wykazać stosunek jakości do ceny, twój produkt nadal musi robić wspaniałe rzeczy dla swoich klientów i nadal musisz poprosić o sprzedaż.

Relacje w mediach społecznościowych nie zastępują solidnej strategii marketingowej — wzmacniają ją. Każdy, kto mówi ci inaczej, pontyfikuje bez doświadczenia i dowodów.

Czasami najlepszy marketing nie wygląda jak marketing. Nie oznacza to, że nie ma solidnej strategii — zwykle oznacza to strategię, która jest absolutnie brilliant.

Jak dostać się do 0.5%

Firmy potrzebują mądrych ludzi, którzy mogą pomóc im zrozumieć media społecznościowe. To znaczy, że pewnie potrzebują kogoś, kto wygląda jak ty.

Jeśli jesteś inteligentny w mediach społecznościowych, bez względu na to, co robisz, Twoje usługi stały się o wiele bardziej wartościowe w ostatnim roku.

Więc jeśli pomaganie firmom w korzystaniu z mediów społecznościowych jest częścią tego, co robisz, jak upewnić się, że jesteś w skutecznym, biznesowym, nie-klaunowym 0.5%?

  • Zrozumieć content marketing. Przyjazność mediów społecznościowych jest świetna, ale zawartość skaluje się i nie zależy od żadnej konkretnej platformy.
  • Zrozumieć copywriting bezpośredniej reakcji … innymi słowy, Pisanie, które wyzwala konkretne, dobrze zdefiniowane działanie. Wiesz, jak napisać świetny nagłówek, jak zadzwonić do działania, co to jest strona docelowa, jak przetłumaczyć funkcje na korzyści. Dowiedz się, czego potrzeba, aby zamienić fanów w Klientów.
  • Dowiedz się więcej o swoim zestawie narzędzi. Tak, możesz początkowo zwrócić się do swoich klientów z tytułem ekspert ds. mediów społecznościowych ale szybko nauczysz ich o swoich konkretnych dziedzinach wiedzy.
  • Współpraca z ekspertami uzupełniającymi. Jeśli jesteś ninja na Facebooku i Twitterze, połącz się z genialną Stroną docelową i copywriterem SEO, a może inteligentnym PR pro, który wie, jak wygląda plan kryzysowy. Nie musisz wiedzieć, jak to wszystko zrobić, ale powinieneś być w stanie ułatwić klientowi uzyskanie wszystkiego, czego potrzebuje.
  • I do tego momentu, Dowiedz się, czego potrzebują Twoi klienci. Fortune 500, mama i tata, startupy napędzane VC i małe firmy usługowe mają różne potrzeby i mówią różnymi językami. Przeczytaj blogi biznesowe lub czasopisma, które czytają Twoi klienci. Zostań ekspertem w tym, jak twoi klienci prowadzą interesy. Dowiedz się, czego desperacko chcą i daj im to.

Najszybszy sposób, aby uzyskać (i pozostać) na bieżąco

Jeśli jesteś jakimś “ekspertem od mediów społecznościowych”, nie pozwól, aby reakcja Cię złagodziła. Dąsanie się nie jest strategią biznesową. Wychowywanie się jest.

Jeśli którykolwiek z powyższych punktów jest dla Ciebie słaby punkt, szybko się do prędkości, odbierając nasz 20-częściowy samouczek, Marketing internetowy dla inteligentnych ludzi. Pokaże Ci, jak zrównoważyć to, co nowe i błyszczące, z podstawowymi zasadami biznesowymi, które sprawiają, że marketing w mediach społecznościowych działa.

Jest darmowy, jest pełen technik i strategii, z których możesz korzystać wielokrotnie, i jest to najbardziej skuteczny sposób, aby stać się jednym z kickass 0.5%.

Zapisz się na bezpłatny kurs tutaj.

O autorze: Sonia Simone jest współzałożycielką i CMO Copyblogger Media. Śledź ją na Twitterze i daj jej znać, co sprawia, że jesteś jednym z kickass 0.5%.

Total
0
Shares
Related Posts