23 błędów SEO, których należy unikać w 2021 roku

Kiedy robisz SEO swojej witryny, musisz być ostrożny.

Techniki, które kiedyś działały, teraz Cię ukarzą.

Techniki, które kiedyś były stratą czasu, są teraz niezbędne.

Biorąc pod uwagę, że Google zmienia algorytm wyszukiwania często, nic dziwnego, że marketerzy czasem się mylą.

Spekulacje na temat najnowszych trendów SEO szaleją i są pożywką dla wielu mitów.

Z tego powodu czasami trudno jest odróżnić fakt od fikcji.

Oczywiście Internet zapewnia idealne ramy dla dezinformacji, które mogą rozprzestrzeniać się w zastraszającym tempie.

W rezultacie wielu marketerów marnuje energię i zasoby wdrażając bezużyteczne taktyki, które nie osiągają żadnych wyników.

Albo co gorsza, niektórzy wdrażają szkodliwe techniki, które ich penalizują.

Tak czy siak to zły interes.

Aby pomóc ci uniknąć tych błędów, stworzyłem listę 23 błędów SEO, których należy uniknąć w 2021 roku.

Chcesz Więcej Ruchu?

Uzyskaj pomoc w poprawie ruchu, potencjalnych klientów i przychodów.

Rozpocznij

 

Zaczynamy.

1.  Spamowe Blogowanie Gości

Matt Cutts wyszedł z ogłoszeniem, które wysłało wstrząsy przez społeczność internetową:

Jeśli używasz blogowania gości jako sposobu na zdobywanie linków w 2014, prawdopodobnie powinieneś przestać.

Oto, co się stało po tym, jak opublikował ten post na blogu:  Chaos. Unleashed.

Blogowanie gości od dawna jest filarem strategów treści i SEO. Czy Cutts naprawdę wyciągnął wtyczkę z praktyki?

Tak i nie.

Faktem jest, że ani jedna linia kodu algorytmicznego nie została zmieniona, gdy Cutts kliknął “Publikuj” na swoim poście. Panika była przereklamowana. Ludzie, którzy powinien bój się ludzi, którzy wysyłają do mnie e-maile i Cutts z prośbą o posty gości, aby mogli wstawić link zwrotny.

Dlatego Cutts brzęczał szablą przeciwko blogowaniu gości. Spamerskie SEO po raz kolejny przekręciły dobrą rzecz – blogowanie gości — w technikę czarnego kapelusza.

Istnieje legalne blogowanie gości, a następnie jest spamerskie blogowanie gości. Jestem głównym fanem blogowania gości i nadal polecam, abyś to ćwiczył, ale ostrożnie.

Ponieważ blogowanie gości ma włochatą gałkę oczną od Cutts, myślę, że algorytm zmieni się, aby rozpocząć tłumienie spamowych wyników blogowania gości. Tak może wyglądać zmiana:

  • Po pierwsze, Google będzie rozprawiać się z linkami postów gości, które są nieistotne dla motywu witryny. Na przykład myślisz, że sprzedaż ubezpieczeń samochodowych łączy się z forbes.com/technology dobry pomysł? Nic z tego.
  • Po drugie, Google zaostrzy kary za zoptymalizowane kotwice w postach gości. Zoptymalizowane kotwice są zawsze złe, ale prawdopodobnie kary będą szybsze i ostrzejsze w przypadku tych, które pojawiają się na blogach gości.
  • Po trzecie, Google zwiększy algorytmiczne znaczenie autorstwa i autorytetu Google. Jest to już krytyczny czynnik decydujący. Ważne jest, aby utrzymać puls. Aby zapoznać się z własnymi danymi, przejdź do Google Webmaster Tools > Labs > Author Stats. Twój osobisty autorytet jako autora będzie miał coraz większe znaczenie dla ważności blogowania gości.

A jeśli robisz jedną z poniższych czynności z blogowaniem gości, polecam, abyś przestał.

  • Używanie zoptymalizowanych kotwic (więcej na ten temat poniżej) w postach gości
  • Próba rangi dla słów kluczowych z długim ogonem w postach gości
  • Próba rangi w kategoriach head w postach gości
  • Pisanie nieistotnych treści w postach gości
  • Pisanie treści o niskiej jakości w postach gości

W tej chwili blogowanie Gości jest nadal realną opcją poprawy SEO, zwiększenia świadomości marki, a nawet budowania rangi autora. Musisz jednak być bardzo ostrożny w realizacji planu blogowania gości.

Dolna linia: Używaj blogowania gości z ostrożnością.

2.  Zoptymalizowane Kotwy

Przez długi czas SEO używało tekstów kotwic ze słowami kluczowymi, aby poprawić swoje SEO. Najlepsze było to, że zadziałało! Ale dni zoptymalizowanych kotwic minęły. Dziś używanie zoptymalizowanych kotwic jest jak prośba o karę.

Co to jest zoptymalizowana Kotwica? Zoptymalizowana Kotwica to tekst kotwicy, który używa słów kluczowych, dla których chcesz uszeregować. Na przykład, jeśli witryna chce przypisać nazwę “najlepszy telefon komórkowy”, użyje kotwicy “najlepszy telefon komórkowy”, aby połączyć się z witryną telefonu komórkowego.

Działało świetnie, dopóki Google nie ostrzegł przed tą praktyką w dokumencie “schemat linków”.

link schemes

Tekst czyta:

Oto kilka typowych przykładów nienaturalnych linków, które mogą naruszać nasze wytyczne…

Linki z zoptymalizowanym tekstem kotwicy w artykułach lub komunikatach prasowych rozpowszechnianych na innych stronach. Na przykład:

Na rynku istnieje wiele obrączek ślubnych. Jeśli chcesz mieć ślub, będziesz musiał wybrać najlepszy pierścionek. Będziesz także musiał kupić kwiaty i suknię ślubną.

Innymi słowy, nie Optymalizuj tekstów kotwic. Widziałem zoptymalizowane teksty kotwic rujnują SEO witryny poprzez stopniową algorytmiczną penalizację. Najlepsze, co mogę o tym powiedzieć, to to, że jest to niezwykle ryzykowne.

Wiem ,co myślisz, ” cóż, jakiego rodzaju kotwic użyć?”

Świetne pytanie. Istnieje kilka rodzajów bezpiecznych kotew, które polecam:

  • Nagie adresy URL takie jak ten: www.quicksprout.com
  • Markowe adresy URL, takie jak ten: Aby uzyskać więcej porad na temat content marketingu, sprawdź Quicksprout.
  • Długie zwroty, takie jak ten: jestem głównym fanem blogowania gości i nadal polecam, abyś ćwiczył to z ostrożnością.

Linki są nadal ważne, ale ich wartość SEO ma więcej wspólnego z ich egzystencją niż z tekstem kotwicy.

Dolna linia:  Używaj bezpiecznych kotew, nie zoptymalizowanych kotew.

3. Ilość linków ponad jakość

Im więcej linków zwrotnych, tym lepiej, prawda?

Nie.

Zakup linków zwrotnych jest szybki, łatwy i dość tani. Możesz znaleźć dowolną liczbę agencji SEO, które zbudują dla Ciebie kilka linków. W ciągu tygodnia lub dwóch mogą gromadzić kilkadziesiąt linków wskazujących bezpośrednio na podane przez ciebie strony.

Ale to może zrujnować twoją witrynę, zwłaszcza jeśli jest to prawdą:

  • Strona, do której prowadzą linki, jest karana.
  • Strona z linkami ma niski DA (np. poniżej DA 20).
  • Otrzymujesz dużą liczbę takich linków w krótkim czasie.

Budowanie linków było i nadal jest chlebem powszednim wielu agencji SEO. Jednak każda wartość SEO z budowania linków zależy od autorytetu i ważności witryny, która wysyła linki.

Oto szybki przykład. Od miesięcy obserwowałem, jak ta strona marnieje pod tandetną kampanią SEO. SEO zatrudnione przez firmę bębniły szybkie i łatwe linki jak szalone. Bolało. Następnie, gdy zaangażowali się w agresywną kampanię content marketingową z plusem SEO, wszystko się zmieniło:

link graph

Uptick zbiegł się z bardzo małą liczbą linków zwrotnych high-DA (2 DA 90+ linki). Upadek zbiegł się z potopem dolnych DA.

Zgodnie z metrykami wyszukiwania, trzecim najbardziej decydującym czynnikiem w rankingu jest liczba linków zwrotnych, które posiadasz.

Chociaż więcej linków zwrotnych oznaczało wyższe rankingi, niekoniecznie tak jest. W dzisiejszych czasach zauważysz nowe witryny z tylko garstką linków przewyższających stare autorytatywne witryny.

Dlaczego?

Ponieważ ich linki zwrotne są bardziej istotne. Dzięki aktualizacji algorytmu pingwina Google trafność linków jest ważniejsza niż ich ilość.

Wystarczy spojrzeć na poniższy przykład. Wygooglowałem frazę ” biznesowe karty kredytowe.”Jak widać, Nerd Wallet wyprzedza strony Chase i American Express.

business credit card

Adres URL portfela Nerd na pierwszej pozycji ma 176 linków zwrotnych z 136 domen odsyłających, zgodnie z Ahrefs. Adres URL Chase ma linki zwrotne 293 z domen odsyłających 69, a strona American Express ma linki zwrotne 90,000 z domen odsyłających 343.

Jeśli spojrzysz na nazwy domen głównych, zarówno Chase, jak i American Express mają więcej linków z bardziej unikalnych domen niż portfel Nerd.

Według Google PageRank, Nerd Wallet jest na 6, podczas gdy Chase i American Express są na 7.

To tylko pokazuje, że nie musisz skupiać się na ilości linków zwrotnych. Zamiast tego musisz skupić się na wysokiej jakości linkach, co zrobił Nerd Wallet.

Jeśli chodzi o Twoją stronę internetową, nie próbuj podążać za ilością w budowaniu linków. Skoncentruj się na budowaniu bardzo istotnych linków, które są aktualne do treści w Twojej witrynie.

Dolna linia:  Link building wciąż żyje i ma się dobrze, ale nie próbuj tego robić z dużą ilością linków zwrotnych low-DA. Jest lepszy sposób.

4. Słowa Kluczowe Ciężka Treść

To stara wiadomość, że farsz ze słowami kluczowymi jest zły. Jest to jedna z najwcześniejszych sztuczek w podręczniku SEO.

Oto jak Google definiuje wypychanie słów kluczowych:

“Wypychanie słów kluczowych” odnosi się do praktyki ładowania strony internetowej za pomocą słów kluczowych lub liczb w celu manipulowania pozycją witryny w wynikach wyszukiwania Google. Często słowa te pojawiają się w liście lub grupie, lub poza kontekstem (nie jako naturalna proza). Wypełnienie stron słowami kluczowymi lub liczbami powoduje negatywne wrażenia użytkownika i może zaszkodzić rankingowi witryny. Skoncentruj się na tworzeniu użytecznych, bogatych w informacje treści, które odpowiednio i w kontekście wykorzystują słowa kluczowe.

Pomimo ostrzeżeń i konsekwencji wypychania słów kluczowych, nadal widzę, że tak się dzieje.

Oto jak Matt Cutts, w filmie z 2011 roku, zilustrował efekt dodawania coraz większej liczby słów kluczowych. Góra-Płaskowyż-dół.

matt cutts

To jak krzywa dzwonkowa. Dodaj słowo kluczowe lub dwa, a zyskasz rangę. Dodawaj słowa kluczowe, a tak naprawdę nie Zwiększa to korzyści z rangi. Dodawaj słowa kluczowe, a zaczniesz tracić rangę.

Innymi słowy, słowa kluczowe i zostać ukaranym.

Chcę dodać coś nowego do tej dyskusji, a nie tylko dać ci te same ostrzeżenia. Oto cztery porady, które pomogą Ci uniknąć treści zawierających słowa kluczowe i tworzyć treści wolne od kar.

  • Rodzajem farszu słów kluczowych, który zostaje ukarany, są słowa kluczowe o długim ogonie, a nie słowa kluczowe. Na przykład “San Francisco Hotel vacation cheap” to słowo kluczowe o długim ogonie. Upuść to w swojej treści kilka zbyt wiele razy, a kara nie jest daleko w tyle. Jeśli jednak musisz użyć terminu “San Francisco” kilka razy, to jest w porządku.
  • Dodaj więcej treści, a nie tylko więcej słów kluczowych. Najważniejszą rzeczą w przypadku słów kluczowych nie jest to, ile razy występują. Polecam dodanie większej ilości treści – zarówno liczby postów, jak i długości tej treści. Im więcej masz stron, tym więcej stron w Twojej witrynie będzie indeksowanych. Gdy masz długie i znaczące treści na tych stronach, będziesz mieć więcej materiałów skoncentrowanych na czytelniku i powiązanych terminów.
  • Nie martw się o gęstość słów kluczowych. Zamiast tego martw się o tworzenie naprawdę dobrych treści dla czytelników. Był czas, kiedy” gęstość słów kluczowych ” była wielką sprawą. W rzeczywistości wielu autorów SEO musiało przeprowadzić analizy gęstości słów kluczowych na swoich treściach, aby upewnić się, że znajdują się w prawidłowym zakresie procentowym gęstości. Twoim celem jest kształtowanie treści dla czytelników, a nie wyszukiwarek.
  • Użyj powiązanych słów kluczowych. Pojawiły się pewne nieporozumienia (i zmiany) dotyczące stosowania utajonego indeksowania semantycznego (LSI) z Google. Niezależnie od obecnego wykorzystania LSI przez Google, należy pamiętać, że Powiązane słowa kluczowe są ważne zarówno dla unikania zapychania słów kluczowych, jak i poprawy wyników wyszukiwania. Na przykład, zamiast używać “San Francisco Hotel vacation cheap” kilkanaście razy, dołączysz naturalne zwroty, takie jak “miejsca na pobyt w Bay Area” lub “zakwaterowanie w pobliżu Union Square.”

Dolna linia: Idź spokojnie na długie słowa kluczowe ogon. Zamiast tego publikuj więcej artykułów z dłuższą treścią.

5. Poleganie na linkach zamiast treści

Linki-backs, choć ważne, nie są tylko Składnik SEO. Istnieje złudzenie, że samo rzucanie wieloma linkami do witryny w magiczny sposób przyniesie ogromny autorytet, wysokie rankingi i mnóstwo ruchu w wyszukiwarce.

Tak po prostu nie jest.

Naprawdę skuteczne SEO to suma kilku części-nie jednej lub dwóch technik zepchniętych do skrajności.

Pomyśl o SEO jak o widelcu. Widelec nie działa, jeśli ma tylko jeden palec. Widelec z jednym palcem to włócznia. Widelec z dwoma palcami też nie działa. Skuteczne widły mają kilka zębów — zwykle cztery.

SEO jest w ten sam sposób. Aby być skutecznym, musisz użyć wszystkich czterech składników SEO:

fork seo

Linki to tylko część rozwiązania, a nie całość. Możesz stworzyć ogromny profil linków, ale chyba że zwiększasz swoje wysiłki dzięki content marketingowi, sygnałom społecznościowym i solidnej optymalizacji na miejscu (Szybkość witryny, interfejs użytkownika itp.), tracisz czas i pieniądze.

Dolna linia:  Wykorzystaj strategię linków zwrotnych, ale zachowaj równowagę z całym pakietem SEO-content marketingu, mediów społecznościowych i optymalizacji na miejscu.

6. Budowanie zbyt wielu linków zbyt szybko

Ile linków musisz zbudować, aby uzyskać pozycję w rankingu na konkurencyjnych warunkach? Właściwie nie potrzebujesz zbyt wielu. Potrzebujesz czasu. Powoli i stabilnie jest tym, co wygrywa wyścig w grze SEO.

Jeśli spojrzysz na witrynę Doctor650, nie tylko nie zbudowali zbyt wielu bogatych linków tekstowych, ale także nie zbudowali zbyt wielu linków. Zrobiłem to z konkurencyjnych słów kluczowych i zauważyłem, że najprostszym sposobem, aby wspiąć się na szczyt jest nie budować zbyt wiele linków. Zamiast tego przejdź do autorytatywnych linków.

Jeśli uważasz, że budowanie wielu linków jest dla ciebie lepsze, spójrz na to studium przypadku autorstwa Marcusa Taylora. Zbudował 10 000 linków w ciągu 24 godzin i awansował do rankingu numer jeden w Google, ale w ciągu trzech tygodni został zepchnięty w dół, ponieważ zbudował zbyt wiele linków.

Algorytm Google jest wyrafinowany, ponieważ wiedzą, w jakim tempie strony internetowe zwykle budują linki. Jeśli liczba linków rośnie w nienaturalnym tempie, nie będziesz zbyt dobrze pozycjonować.

7. Budowanie zbyt wielu linków do twojej strony głównej

Czy kiedykolwiek spojrzałeś na profil linków innych stron w Twojej przestrzeni? Jaka część ich linków pochodzi ze stron .Gov i .edu? Jaka część ich linków trafi do ich strony głównej a wewnętrzne strony?

Zamiast budować linki do strony głównej, rozważ budowanie linków do większości swoich wewnętrznych stron. Wystarczy spojrzeć na stronę Wikipedii, która plasuje się na prawie każdym semestrze i jest szóstą najpopularniejszą stroną na świecie.

Majestic SEO pokazuje, że w sumie Wikiepdia ma ponad 600 milionów linków wstecznych, podczas gdy Strona główna ma około sześciu milionów linków. Oznacza to, że 1% ich łącznych linków wskazuje na ich stronę główną, podczas gdy 99% przechodzi na Strony Wewnętrzne.

Jeśli chcesz wysokich rankingów, rozważ budowanie większej liczby linków do swoich wewnętrznych stron w porównaniu ze stroną główną.

8. Pisanie wielu przeciętnych treści

Czy kiedykolwiek czytałeś treści na stronach takich jak eHow? Mają ponad pięć milionów stron treści; oceniają wiele terminów w Google; i mają miliony linków zwrotnych.

Chociaż dobrze sobie radzą, nie warto kopiować ich strategii treści. Dlaczego? To dlatego, że ich treść jest przeciętna i nie szczegółowa. Na przykład, jeśli Google “jak zainstalować bidet”, ta strona z eHow plasuje się w pierwszej dziesiątce.

Widzisz problem?

Ta strona robi straszną robotę wyjaśniając, jak zainstalować bidet. Gdyby eHow napisał artykuły, które miały ponad 2400 słów, które były bardzo szczegółowe, jak Wikipedia, zajmowałyby znacznie wyższą pozycję i zwiększały ruch.

Na podstawie tego artykułu możesz zobaczyć, dlaczego Google woli pozycjonować strony internetowe z co najmniej 2,000 słów treści na stronie pierwszej.

9. SEO polega na pisaniu treści bogatych w słowa kluczowe

Jeśli chcesz uszeregować termin taki jak “biznesowe karty kredytowe”, potrzebujesz tej frazy na swojej stronie internetowej, prawda? Kiedyś tak było, ale algorytm Google wykorzystuje utajone indeksowanie semantyczne.

Utajone indeksowanie semantyczne (LSI) jest metodą indeksowania i wyszukiwania, która wykorzystuje technikę matematyczną zwaną rozkładem wartości pojedynczej w celu identyfikacji wzorców w relacjach między terminami i pojęciami zawartymi w niestrukturalnym zbiorze tekstu. LSI opiera się na zasadzie, że słowa używane w tych samych kontekstach mają podobne znaczenie.

Innymi słowy, Google widzi frazę ” firmowa karta kredytowa “jako podobną do” biznesowych kart kredytowych.”Oznacza to, że jeśli użyjesz słowa “firma” zamiast “biznes”, nadal będziesz w rankingu dla obu terminów.

Zamiast pisać treści bogate w słowa kluczowe, pisz treści przyjazne dla użytkownika. Jeśli postawisz swoich użytkowników na pierwszym miejscu i napiszesz, co jest dla nich najlepsze, Google naturalnie wykombinuje, na jakich warunkach powinieneś pozycjonować i umieści cię tam.

Ponadto nikt nie chce czytać treści bogatych w słowa kluczowe. Gdybym wspomniał słowo ” SEO ” 100 razy w tym poście, ponieważ chcę oceniać SEO, znudziłoby ci się czytanie Quick Sprout i prawdopodobnie przestałbyś linkować do strony, co zaszkodziłoby moim rankingom.

Unikaj pisania treści bogatych w słowa kluczowe, ponieważ nie pomaga to już w rankingach.

10. SEO to tylko linki, kod i treść

Takie było SEO 5 lat temu. Witryny z przeciętną treścią, mnóstwem linków i dobrą optymalizacją na stronie były dobrze pozycjonowane.

Już tak nie jest. W dzisiejszych czasach witryny, które dobrze sobie radzą, mają również dużą społeczność.

Niezależnie od tego, czy uważasz, że media społecznościowe mają bezpośredni lub pośredni wpływ na rankingi, mają one wpływ na rankingi.

Dlaczego?

Im bardziej popularna jest Twoja strona w sieci społecznościowej, tym więcej gałek ocznych do niej przyciągniesz. Im więcej ludzi to zobaczy,tym więcej linków zwrotnych.

Ponadto media społecznościowe to świetny sposób na zasiewanie treści i uzyskanie początkowej przyczepności, której szukasz.

Jeśli chcesz lepszych rankingów, nie skupiaj się tylko na budowaniu linków. Skup się również na budowaniu profili społecznościowych.

11. Więcej stron oznacza większy ruch

Wikipedia jest doskonałym przykładem strony bogatej w treść, która zyskuje większy ruch. Tak więc, jeśli chcesz więcej ruchu, powinieneś utworzyć więcej stron, prawda?

Jeśli strony nie są wysokiej jakości, nie będziesz dobrze pozycjonować. Zamiast pomagać, dodawanie zbyt dużej ilości treści, zwłaszcza przeciętnej, może cię zranić.

Google wydał aktualizację o nazwie Panda, która kierowała witryny o niskiej jakości treści. Takie strony zostały ukarane, a ich ruch wyszukiwania spadł.

Dobrym tego przykładem jest mądry Geek. Kiedyś zdominowali rankingi ze względu na dużą ilość treści, ale mocno uderzyła ich Aktualizacja Google Panda z powodu niskiej jakości treści.

Nie twórz witryn zawierających tysiące stron. Skoncentruj się na tworzeniu wysokiej jakości treści. Kissmetrics i Quick Sprout są tego świetnymi przykładami. Oba blogi mogą generować ponad pół miliona odwiedzających miesięcznie, a żaden z nich nie ma tysięcy postów na blogu.

12. Potrzebujesz dużo tekstu, aby dobrze pozycjonować

Dane pokazały, że musisz napisać 2000 słów na każdej stronie, jeśli naprawdę chcesz dobrze pozycjonować. Ale Upworthy udowodnił, że dane są błędne.

Jest to jedna z najszybciej rozwijających się stron z treściami w sieci i jest pobita przez Huffington Post i Buzz Feed w tempie wzrostu. Jednak ma bardzo mało treści na stronie.

Wystarczy spojrzeć na tę stronę o tatuażach:

tattoos

To dosłownie cały tekst na stronie. Jednak plasuje się na górze strony 2 dla słowa kluczowego “Tatuaże”.

tattoos

I nie jest to jedyne słowo kluczowe, dla którego pozycjonuje się strona. Według Semrusha miesięcznie odwiedza go do 750 000 osób z wyszukiwarek.

se traffic

To pokazuje, że tekst nie jest jedyną formą wartościowej treści. Filmy i zdjęcia również dobrze radzą sobie w rankingach, co Upworthy zwykle używa w swoich postach.

Jeśli chcesz wysokich rankingów, użyj różnych rodzajów treści, aby osiągnąć ten cel. Od podcastów po filmy i quizy, możliwości są nieograniczone.

13. Dobrze jest pozwolić witrynom autorytetów opublikować twoje treści

Zazwyczaj, gdy witryna autorytetu, która jest większa niż Twoja, publikuje Twoje treści, Jest to dobra rzecz. Dostajesz link z powrotem i generujesz ruch, a może nawet sprzedaż.

Problem z ponownym publikowaniem treści polega na tym, że tworzy duplikaty treści. Nawet jeśli witryna tego organu odsyła do ciebie, wyszukiwarki takie jak Google będą pozycjonować witrynę organu nad twoją. Co gorsza, potencjalnie możesz zostać trafiony karą Pandy.

Wystarczy spojrzeć na Blog KISSmetrics. Dostaliśmy za to karę Pandy.

traffic drop

Jak widać na powyższym wykresie, widzieliśmy spadek ruchu o 29%, ponieważ pozwoliliśmy witrynom autorytetów opublikować nasze treści.

Niemniej jednak jest to nadal świetna taktyka, aby wykorzystać, jeśli możesz uzyskać witryny autorytetów, aby przestrzegały jednej zasady. Muszą użyć znacznika kanonicznego, który wskazuje na twój adres URL. Jest to jedyny sposób, aby upewnić się, że nie zostaniesz ukarany za powielanie treści.

14. Złe linki zaszkodzą rankingom

Kiedy Google wydał narzędzie disavow, wielu marketerów poszło za burtę. Czuli, że każdy zły link zaszkodzi ich rankingom. Do pewnego stopnia mieli rację: złe linki mogą rzeczywiście zaszkodzić rankingom, ale zdarza się to w rzadkich przypadkach.

Google próbuje powstrzymać manipulację algorytmem poprzez budowanie linków.

Wiele linków niskiej jakości, które prowadzą do twojej witryny, będzie pochodzić z niskiej jakości witryn agregatorów. Możesz spróbować zatrzymać niektóre z tych witryn, korzystając z usług takich jak Cloudflare, ale nie popadaj w paranoję i zacznij odrzucać każdy link, którego nie lubisz.

Im większa Strona, tym więcej stron śmieci będzie naturalnie linkować do ciebie. Ogólnie rzecz biorąc, nie powinieneś zachęcać do tych linków, ale niewiele możesz zrobić.. Oczywiście możesz wyrzec się każdego linku, ale rzadko zdarza się, że te witryny agregatorów będą Cię karane.

Wystarczy spojrzeć na Quick Sprout. Mam ponad 144,000 linków zwrotnych z 10,000 unikalnych domen. Z tych linków 581 pochodzi z niskiej jakości stron agregatorowych. W siedmioletniej historii Quick Sprout nigdy nie został za to ukarany.

Zamiast martwić się o te linki niskiej jakości, skoncentruj swój czas na tworzeniu dobrego produktu/usługi i pisaniu wyjątkowych treści. Przy okazji nie kupuj linków z zamiarem manipulowania rankingami.

15. Nie powinieneś kupować linków

Pewnie, Wyszukiwarki nie chcą, żebyś kupował linki, bo ta taktyka może manipulować rankingami, ale to nie znaczy, że nie powinieneś ich kupować.

Linki to świetny sposób na zwiększenie przychodów Twojej firmy. Na przykład przed uruchomieniem kupiliśmy linki i reklamy o wartości ponad 10 000 USD z galerii CSS do Crazy Egg. Spowodowało to wzrost miesięcznego dochodu o ponad 2000 usd. Do tej pory niektórzy z tych klientów są nadal z nami, co oznacza, że nasze podejście do zakupu linków było opłacalne.

Jak Kupować linki bez tykania w wyszukiwarkach? Nie śledzisz linków. W ten sposób mówisz wyszukiwarkom, aby nie liczyły linków bez szkody dla Twojego SEO, ale nadal możesz uzyskać ruch i przychody.

16. Im wyższy współczynnik odrzuceń, tym niższe rankingi

Jedyną rzeczą, którą znam lepiej niż cokolwiek innego, jest analityka. Współtworzyłem dwie firmy analityczne i pomogłem setkom firm rozwijać swoją działalność poprzez analizy.

Wielu marketerów twierdzi, że im wyższy jest współczynnik odrzuceń, tym niższe będą twoje rankingi. Z tego powodu musisz zmniejszyć współczynnik odrzuceń, prawda?

Niższy współczynnik odrzuceń jest zazwyczaj dobrą rzeczą, ale nie oznacza to, że będziesz miał wyższe rankingi. W moim doświadczeniu pracy z różnymi witrynami, takimi jak TechCrunch, Gawker Media, Amazon i Microsoft, nie widziałem korelacji między współczynnikami odrzuceń a rankingami.

Przyznaję, może to być spowodowane tym, że wiele firm, z którymi pracowałem, jest dużych, ale nawet z małymi, nie zauważyłem ogromnej różnicy w ruchu w wyszukiwaniu, gdy zmieniły się współczynniki odrzuceń.

17. Testy A / B mogą zaszkodzić twoim rankingom

Jeśli testy A / B były tak złe, czy myślisz, że Google zaoferuje rozwiązania do testowania A/B? Wystarczy zajrzeć do sekcji eksperymenty treści w Google Analytics. Jest to ich Wersja testowania A / B.

Oczywiście, możesz tymczasowo tworzyć zduplikowaną zawartość,ale potencjalny wzrost konwersji nadrabia to. Poza tym, ze wszystkich testów A/B, które przeprowadziłem, nigdy nie widziałem spadku ruchu.

Nieustannie testuję Go A / B i robię to również we wszystkich innych moich firmach. Mogę powiedzieć ze 100% pewnością, że nigdy nie widziałem spadku w rankingach z powodu testów.

Jeśli się martwisz, zawsze możesz noindex wariację, aby zapobiec duplikowaniu treści.

18. Gęstość słów kluczowych jest ogromnym czynnikiem rankingowym

Pamiętacie czasy, kiedy zawartość dżemu z ukierunkowaną frazą kluczową wysłałaby ją na szczyt SERP?

Coś jak ta potworność:

keyword stuffing1

Stworzyło to trochę nijakiej treści i zapewniło bardzo minimalną (jeśli w ogóle) rzeczywistą wartość dla czytelników.

Na szczęście te dni już dawno minęły.

Panda położyła temu kres w 2011 roku.

Od tego czasu każdy marketer SEO przy zdrowych zmysłach upewnił się, że nie robi farszu ze słowami kluczowymi.

Ale chodzi o to.

Pozostawiło wiele pytań dotyczących właściwej gęstości słów kluczowych.

Oczywiście, zapychanie słów kluczowych to zły pomysł. To pewne.

Ale wielu marketerów SEO nadal wydaje się myśleć, że gęstość słów kluczowych jest ogromnym czynnikiem rankingowym.

W końcu wkładają dużo czasu i wysiłku w uzyskanie tego w sam raz.

Wystarczy nacisnąć tę idealną gęstość słów kluczowych i można zaczynać.

Ale tak nie jest.

Chociaż prawdą jest, że gęstość słów kluczowych jest czynnikiem rankingowym, nie jest w żadnym wypadku tak ważna jak kiedyś.

Nie ma powodu do stresu.

To jest coś, czego powinniście być świadomi, ale to nie powinno przyciągać całej waszej uwagi.

Innymi słowy, nie ma potrzeby doprowadzania się do szaleństwa, próbując osiągnąć optymalną gęstość słów kluczowych.

To kolejka z Backlinka podsumowuje to doskonale:

vNOxmXKPT5KuyVybBKqFeg

19. Musisz użyć słów kluczowych exact match

Jest jeszcze jeden mit związany ze słowem kluczowym, który chciałbym zakończyć.

I to jest pomysł, że należy używać tylko dokładnie dopasować słowa kluczowe.

Pozwolę sobie jeszcze raz odnieść się do przykładu czerwonych jabłek:

keyword stuffing1

Poza irytującym farszem słów kluczowych, który ma miejsce tutaj, spójrz na to, jak każde użycie słowa kluczowego jest dokładnie dopasowane.

Brzmi śmiesznie i nienaturalnie!

Ludzie tak nie mówią.

Jeśli to nienaturalne, to nie dodaje jakości.

A jeśli nie dodaje jakości, nie przyczynia się do doświadczenia użytkownika.

Najważniejsze jest to, że powinieneś użyć słów kluczowych exact match tylko kiedy to ma sens i brzmi naturalnie.

Jeśli sprawia, że Twoja treść brzmi niezgrabnie, będziesz chciał ją porzucić lub użyć odmiany słowa kluczowego.

Koncepcja zawsze używania słów kluczowych exact match jest niezwykle przestarzała i sięga czasów, gdy farsz słów kluczowych był akceptowalny.

Ale nie ma miejsca w obecnych najlepszych praktykach SEO.

20. Wyskakujące okienka są automatycznym wyłącznikiem

W styczniu 2017 roku Google uruchomiło aktualizację znaną jako ” Intrusive Interstitial Penalty.”

Oto fragment z Google Webmaster Blog odnośnie tej aktualizacji:

QY3F1ylpRliX8H7Nv56jJQ

Głównym celem było zapewnienie lepszego doświadczenia dla użytkowników mobilnych, dzięki czemu ich przeglądanie nie zostanie zakłócone przez bezbożne wyskakujące okienka, takie jak te:

PBj8O8V R2W48NV0wjBYWQ

To stworzyło wrzawę w społeczności SEO, w której ludzie śmiertelnie boją się używać wszelkiego rodzaju wyskakujących okienek na swoich stronach.

I łatwo zrozumieć dlaczego.

Dlaczego chcesz ryzykować?

Była to aktualizacja, za którą Google ostrzegł kilka miesięcy wcześniej, co samo w sobie jest dość rzadkie.

Napisałem nawet artykuł pod koniec 2016 o nazwie ” co to są Interstitials i czy szkodzą Twojemu SEO?”aby dać moim czytelnikom zaawansowane ostrzeżenie.

Wtedy wydawało się to bardzo uzasadnione.

Ale teraz, gdy minęło trochę czasu i kurz opadł, wygląda na to, że to nie jest taka wielka sprawa.

Większość ekspertów zgadza się:

1PO0UyYQRselN 5sbpLznw

I nie mogę nawet powiedzieć, ile wyskakujących okienek wciąż mnie uderza, gdy przeglądam sieć lub prowadzę badania.

W rzeczywistości jestem trochę rozczarowany, ponieważ nienawidzę być zakłócany przez bezmyślne wyskakujące okienka, gdy jestem w strefie i próbuję znaleźć ważne informacje.

Najwyraźniej posiadanie wyskakujących okienek na twojej stronie nie jest pocałunkiem śmierci.

Ale jeśli zdecydujesz się ich użyć, bądź za to odpowiedzialny.

Nie wychodź z drogi, aby zakłócić wrażenia użytkownika i staraj się, aby wyskakujące okienka były tak płynne, jak to tylko możliwe.

21. Wszystko o linkach przychodzących

Wszyscy wiemy linki są super ważne.

Jako pierwszy powiem, że świetnie wyglądający profil linkowy to rzecz piękna.

Ale wydaje się, że zbyt wielu marketerów jest zbyt przywiązanych do linków przychodzących i zapomina o linkach wychodzących.

Oczywiście chcesz, aby autorytatywne i odpowiednie strony linkowały do ciebie!

Ale nie ignoruj linków wychodzących:

Outbound links

Wspomniałem w innym poście ,że ” linki wychodzące lub linki, które wskazują na zewnętrzne strony internetowe z twojej własnej witryny, mogą faktycznie wpłynąć na autorytet Twojego bloga. Upewnij się, że strony, do których prowadzą linki, są odpowiednie, użyteczne i mają dobrą pozycję w Google. 

I jest wielu ekspertów, którzy się zgadzają.

W rzeczywistości Backlinko wymieniło jakość łącza wychodzącego jako #31 Z 200 czynników rankingu Google.

FfroZwCuRjGYE5NzI2RthQ

Dość wysoko.

Ale czy nie jest to wadą, gdy ludzie zwiedzający Twoją witrynę są kierowani do witryny zewnętrznej?

Czy nie wpłynie to negatywnie na współczynnik odrzuceń i średni czas spędzony na twojej stronie, nie wspominając o konwersjach?

Cóż, jak wszyscy wiemy, priorytetem Google jest niesamowite doświadczenie użytkownika i świetna treść.

Cutts

Jeśli dodasz super pomocne linki wychodzące, które rozszerzają temat, zostaniesz nagrodzony.

Próbuję tu powiedzieć, że wszystkie linki są ważne.

Zamiast skupiać się wyłącznie na pozyskiwaniu linków przychodzących, powinieneś również połączyć się z niesamowitymi zasobami.

Niech to będzie nawyk.

Uwaga: otwieranie linków wychodzących na osobnej karcie. Zwiększa to szansę, że czytelnicy powrócą do twojej witryny i uważam, że tworzy to ogólne lepsze wrażenia użytkownika.

22. Blokowanie witryny za pomocą linków partnerskich to nic wielkiego

Ah … linki partnerskie.

Który właściciel strony / bloger nie chciałby na nich zarobić?

Jest to jeden z najbardziej efektywnych sposobów, aby uzyskać miłą wypłatę przy minimalnym zużyciu energii.

Nie zrozum mnie źle, Lubię marketing afiliacyjny. Naprawdę.

W rzeczywistości, wiele osób całkowicie zmiażdżyć go z marketingu afiliacyjnego.

Wystarczy spojrzeć na co Pat Flynn z Inteligentny Dochód Pasywny wykonane w jeden miesiąc:

MK3aPJkAROmOWvMxe7hADw

Nie oznacza to, że zarabianie ponad 80 tysięcy w ciągu miesiąca jest normą.

Ale to nie iść, aby pokazać potencjał affiliate marketing ma.

Tak więc, oczywiście, niektórzy ludzie pójdą za burtę i wypchną swoją treść linkami partnerskimi, zakładając, że to nic wielkiego.

I mogło tak być rok temu.

Ale jeśli znasz aktualizację Google “Fred”, która miała miejsce w marcu 2017, wiesz, że szalenie z linkami partnerskimi kusi los.

Barry Schwartz of search Engine Land zajęło trochę czasu, aby przeanalizować około 100 stron dotkniętych aktualizacją, a oto, co znalazł:

RB6WJGBwTT2LAK69UN9a1A

Powiedziałbym, że spadek ruchu o 50-90% jest powodem do niepokoju i należy postępować ostrożnie w najbliższej przyszłości.

Nie oznacza to, że włączenie kilku linków partnerskich tutaj i tam zabije Twój ruch, ale na pewno jest to coś, o czym należy pamiętać.

Posiadanie obfitości linków partnerskich sygnalizuje Google, że sprzedaż afiliacyjna jest głównym celem Twoich treści, co może negatywnie wpłynąć na twoje rankingi.

23. Znaczniki tytułu i meta opisy mają znaczenie

Przez wszystkie lata, które robię SEO, zauważyłem jeden często powtarzający się błąd. Za pewnik bierzesz tagi title i Meta description.

Teraz, zanim przejdę do prostych technik optymalizacji tagów tytułu i metaopisów, których używam, chcę cię prosić o jedną przysługę: Nie bierz ich za pewnik. Użyłem tych prostych taktyk na stronach takich jak Gizmodo, TechCrunch, Mashable i około 30 innych najlepszych blogów 100 w Internecie i zobaczyłem, że ich ruch drastycznie wzrasta.

  1. Twoje tagi tytułu muszą być unikalne na każdej stronie i mieć około 60 znaków.
  2. Nie umieszczaj nazwy swojej witryny we wszystkich tagach tytułowych, ponieważ sprawia to, że wydają się one duplikowane. Po prostu dołącz nazwę swojej witryny do tagów tytułowych strony głównej, strony o stronie, strony kontaktowej i innych stron ogólnych.
  3. Twój tag meta description musi być unikalny, reprezentować zawartość strony (nie tylko wypełniać ją słowami kluczowymi) i zawierać około 25 słów.

Spróbuj wprowadzić te zmiany w tagach tytułu i meta opisach. Jeśli masz już dużą liczbę linków do swojej witryny dopasowanych do przyzwoitej liczby stron, zauważysz, że te zmiany mogą podwoić Twój ruch, tak jak miało to miejsce w przypadku TechCrunch. Ale jeśli nie masz tak dużego ruchu lub linków, nie zauważysz dużego wpływu na ruch w wyszukiwarkach.

Wniosek

Będę szczery.

SEO może być czasami wściekły.

Zawsze są jakieś korekty wprowadzane do algorytmu Google.

Niektóre są większe, inne mniejsze. Ale to ciągłe ulepszanie często prowadzi do spekulacji.

Spekulacje te prowadzą do plotek, a plotki prowadzą do uporczywych mitów.

Dlatego pomyślałem, że oczyszczę powietrze o niektórych z najbardziej wszechobecnych trendów SEO, które są właściwie bezużyteczne.

Mam nadzieję, że perspektywa pomoże Ci skupić się na tym, co naprawdę ważne i pomoże uniknąć inwestowania czasu i energii w taktyki, które nie przyniosą żadnych rezultatów.

Powinno to również zmniejszyć szanse na poniesienie brzydkich kar.

Chcesz Więcej Ruchu?

Uzyskaj pomoc w poprawie ruchu, potencjalnych klientów i przychodów.

Rozpocznij

Total
0
Shares
Dodaj komentarz
Related Posts