Jak zoptymalizować strony produktów

Jako sklep ecommerce, kierowanie ruchu do twojej witryny to tylko połowa sukcesu. To samo w sobie jest wysokim zadaniem, ale o wiele więcej trzeba zrobić, aby rzeczywiście generować sprzedaż.

Poświęć chwilę, aby umieścić się w umysłach konsumentów.

Najwyraźniej interesują się tym, co sprzedajesz. Może znaleźli cię w wyniku wyszukiwania organicznego produktu, którego potrzebują, a może kliknęli reklamę PPC. Możliwe, że znaleźli Twoją witrynę z kampanii w mediach społecznościowych.

To, jak cię znaleźli, nie ma znaczenia. Ważne jest to, że wylądowali na twojej stronie z powodu zainteresowania.

Wykonałeś świetną robotę, konfigurując nawigację w witrynie, ułatwiając odwiedzającym znalezienie dokładnie tego, czego szukają. To prowadzi ich do strony produktu, na której skupimy się w tym przewodniku.

Oto, co musisz sobie uświadomić. Gdy odwiedzający witrynę trafi na Twoją stronę produktu, często dzieli go tylko jedno kliknięcie od zakończenia procesu zakupu. Ale tak się nie stanie, jeśli te strony docelowe nie będą zoptymalizowane pod kątem konwersji.

Brak prawidłowego projektowania i optymalizacji stron produktów jest błędem, który widzę, że witryny ecommerce popełniają cały czas. To właśnie zainspirowało mnie do napisania tego przewodnika.

Wyjaśnię wszystko, co musisz wiedzieć o tworzeniu stron produktów, które napędzają konwersje.

Elementy strony produktu

Zanim przejdziemy dalej, chcę się upewnić, że dokładnie rozumiesz, co musi być zawarte na każdej stronie produktu. Wszystkie strony produktów powinny mieć te same elementy.

  • Produkt
  • Branding
  • Projekt
  • Copywriting

Przede wszystkim twój produkt zawsze musi być w centrum uwagi. Chociaż może się to wydawać oczywiste, widziałem, że niektóre witryny ecommerce pozycjonują swoje produkty w sposób, który wydaje się być przemyślany.

Branding musi być wszędzie na twojej stronie. Chociaż możesz mieć branding na swojej stronie głównej lub innych stronach wewnętrznych, nie możesz zapomnieć dodać tego do stron produktów. W zależności od tego, skąd pochodzi twój ruch, nie każdy, kto wyląduje na stronie produktu, zobaczy Twoją stronę główną.

Projektowanie stron internetowych jest jednym z najważniejszych elementów strony produktu. Nawet jeśli uwzględnisz wszystkie inne właściwe elementy, jest to bezużyteczne, jeśli projekt nie jest funkcjonalny lub Przyjazny dla użytkownika.

Nie możesz sprzedawać produktów bez tekstu. Dlatego Twoja kopia sprzedaży jest kluczowym elementem. Pisanie musi dobrze płynąć z Twoim projektem i marką, aby połączyć wszystko ze sobą.

Teraz, gdy wiesz, co musi znajdować się na stronach produktów, spójrzmy na bardziej szczegółowe wskazówki dotyczące optymalizacji strony produktu.

Upewnij się, że CTA jest jasne i oczywiste

Jak ktoś kupuje przedmiot ze strony produktu?

Muszą kliknąć przycisk, który pozwala im się wymeldować. Ale jeśli ten przycisk jest ukryty gdzieś na stronie, nie będziesz prowadzić tak wielu konwersji.

Spójrz na tę stronę produktu od Blenders Eyewear.

Blenders Eyewear

Na całej stronie jest tylko jeden przycisk, który można kliknąć-Dodaj do koszyka.

Jest duży, pogrubiony i jedyny tekst na ekranie z kolorem tła.  W rzeczywistości, oprócz samego produktu, CTA jest tutaj najbardziej widoczną częścią strony. Nie można tego przegapić.

Przejdź do swojej witryny i przejrzyj strony produktów. Sprawdź, czy twój CTA jest tak jasny i oczywisty jak ten.

Jeśli odwiedzający nie mogą od razu zauważyć przycisku, jest to problem.

Twój CTA musi być widoczny przez cały czas. Jeśli użytkownicy muszą przewijać, aby go znaleźć, nie będzie miał wysokiego współczynnika konwersji.

Jest jeszcze coś, o czym należy pamiętać. Nie umieszczaj CTA konwersji w pobliżu innych CTA na swojej stronie. Na przykład przycisk” Kup teraz “nie powinien być umieszczony obok przycisku” Subskrybuj”.

Podczas zbierania wiadomości e-mail jest ważne, że nie należy powyżej Zakładki na stronie produktu, i to na pewno nie powinno być gdzieś, że będzie zwrócić uwagę z dala od transakcji CTA.

Nie bądź zbyt słodki lub fantazyjny z brzmieniem wezwania do działania albo. Coś w stylu “Kup Teraz” lub “Dodaj do koszyka” jest w porządku. Próba bycia kreatywnym tutaj może po prostu zdezorientować klientów.

Użyj profesjonalnej fotografii

W przeciwieństwie do sprzedaży detalicznej stacjonarnej, konsumenci online w dużej mierze polegają na zdjęciach, aby podejmować decyzje o zakupie.

Twój smartfon może zrobić świetne zdjęcie, ale nie powinieneś używać go do robienia zdjęć produktów. Wszystko musi być obsługiwane przez profesjonalistę.

Poproś fotografa do obsługi sesji zdjęciowych za pomocą profesjonalnego sprzętu i oprogramowania do edycji. Warto wydać dodatkowo na te rzeczy, aby uzyskać jak najlepszy strzał. Musisz robić zdjęcia pod każdym możliwym kątem.

Mając to na uwadze, musisz również upewnić się, że robisz “właściwe” zdjęcia dla stron produktów.

Na przykład, powiedzmy, że sprzedajesz coś takiego jak zegarek na rękę. Zdjęcie samego zegarka na stole tak naprawdę nie wnosi dużej wartości do konsumenta. Ale jeśli umieścisz go na czyimś nadgarstku, to daje im lepsze wskazanie produktu będzie wyglądać, jeśli go kupią.

Spójrz na zdjęcia na tej stronie produktu z MVMT.

MVMT

Świetna Fotografia. Użyli “właściwych” zdjęć, ponieważ wszystkie ujęcia pokazują produkt na nadgarstku osoby.

Możesz zobaczyć, jak to wygląda pod każdym kątem. Pierwszy obraz pokazuje, jak wygląda z perspektywy pierwszej osoby modelu patrząc w dół, aby sprawdzić godzinę. Następnie zawiera kilka innych ujęć tego, jak będzie wyglądać z czyjegoś widoku.

O tak-pokazują nawet, jak wygląda zegarek, jeśli wyskakujesz z samolotu.

Te zdjęcia opowiadają pełną historię o produkcie. Jest stylowy, wygląda świetnie i może być noszony zarówno jako odzież codzienna, jak i aktywna.

Dołącz dowód społeczny

Bez względu na to, jak niezależna lub wyjątkowa osoba twierdzi, że jest, konsumenci nadal będą podążać za innymi. Dlaczego powinni kupić produkt, jeśli nikt inny go nie ma?

Nie będą mieli możliwości określenia, czy twój produkt jest dobry, przydatny, czy po prostu strata pieniędzy. Jeśli nie są w stanie uzyskać odpowiedzi na te pytania, to prawdopodobnie nie kupią.

Dlatego musisz dołączyć dowód społeczny na stronach produktów.

84% osób ufa recenzji online tak samo jak rekomendacji od znajomego. Po przeczytaniu od jednej do sześciu recenzji 68% klientów tworzy opinię na temat marki lub produktu.

Twoim zadaniem jest zachęcanie klientów do recenzji. Gdy ktoś dokona zakupu, wyślij e-mail z prośbą o ocenę lub recenzję produktu. Im więcej recenzji otrzymasz, tym lepiej będziesz.

W rzeczywistości 49% konsumentów twierdzi, że cenią ilość recenzji online, gdy oceniają firmę.

Blenders Eyewear, jeden z przykładów, na które patrzyliśmy wcześniej, miał recenzje na swojej stronie produktu. Tylko upewnij się, że nie pozwól, aby recenzje rozpraszały użytkownika od zakupu.

Oto kolejny przykład tej strategii zastosowanej przez Brooksa.

Brooks

Ten produkt ma 68 recenzji i został oceniony przez ich klientów na 5/5 gwiazdek. Możesz zobaczyć te informacje nad zakładką i w pobliżu opisu produktu.

Jednak rzeczywiste recenzje nie są tutaj wyświetlane. Jeśli klikniesz na nich, przeniesie Cię na dół strony.

Reviews

Tam są recenzje.

Gdyby były one umieszczone w innym miejscu na stronie, byłoby to zbyt rozpraszające i oderwać od produktu i CTA. Ale poprzez włączenie niektórych informacji nad krotnie, i dając klientom łatwy dostęp do znaleźć opinie i przeczytać je, to pomaga w ich decyzji o zakupie.

Odwiedzający mogą to wszystko zrobić bez konieczności przechodzenia do innej strony docelowej lub witryn z recenzjami innych firm.

Dodaj filmy

Jeśli obraz jest wart 1000 słów, ile jest wart film?

Wcześniej wyjaśniłem, jak ważne jest umożliwienie klientom lepszego zrozumienia produktów za pomocą obrazów. Ale film naprawdę daje im bliższe spojrzenie na wszystko.

Filmy mogą zaprezentować Twoje produkty bardziej niż zdjęcie kiedykolwiek.

W rzeczywistości 90% ludzi twierdzi, że filmy o produktach są pomocne podczas procesu zakupu. 70% marketerów twierdzi, że filmy konwertują więcej niż jakikolwiek inny rodzaj treści.

Po obejrzeniu filmu 64% konsumentów jest bardziej skłonnych do zakupu produktu.

Sprawdź ten przykład strony produktu Z GoPro.

GoPro

Jest to inne podejście w porównaniu do innych przykładów, które przyjrzeliśmy się do tej pory.

Filmy są szczególnie ważne dla tej firmy, ponieważ sprzedają aparat na tej stronie. Film pokazuje dokładnie, jaki rodzaj treści można przechwycić za pomocą tej kamery.

Filmy są świetne dla tych z Was, którzy mają produkty, które wymagają trochę więcej wyjaśnienia. Niekoniecznie jest to wymagane, jeśli sprzedajesz coś prostego, na przykład zwykłą koszulę.

Ale mając to na uwadze, nadal możesz dołączać filmy, nawet jeśli sprzedajesz coś prostego. Allbirds to firma obuwnicza, która ma Filmy na swoich stronach produktów z ludźmi chodzącymi w butach.

Dla tych z Was, którzy mają produkt, który jest nieco bardziej złożony i wymaga dalszych wyjaśnień, dodanie filmu “Jak” lub demonstracji produktu może być bardzo pomocne dla konsumenta.

Starannie opracuj opisy produktów

Jest to jeden z częstszych błędów, które widzę na stronach produktów ecommerce. Wszystko wygląda świetnie aż do opisu.

Chociaż strona produktu powinna być atrakcyjna wizualnie ze zdjęciami i filmami, nadal musisz mieć tekst na stronie.

Mów krótko. Nie przesadzaj z długimi akapitami. Nikt nie chce czytać dużych bloków tekstu. Możesz użyć punktorów, aby skrócić treść i ułatwić ludziom czytanie.

Nie bądź nudny. Ustal głos marki. Poznaj swoich odbiorców i to, co chcą usłyszeć.

Jeśli twoim rynkiem docelowym są profesjonaliści biznesowi w wieku powyżej 50 lat, opis byłby inny, niż gdybyś próbował dotrzeć do studentów.

Spójrz na ten opis produktu z dr Squatch, witryny ecommerce, która sprzedaje męskie mydło.

Dr Squatch

Ta konkretna kostka mydła została zainspirowana zapachem piwa.

Przyjrzyj się bliżej części tekstu w tym opisie. Używają fraz takich jak “przeciągnij krzesło do trawnika pod prysznic” i ” popijaj kilka zimnych krążowników.”

Ich produkt nie jest dla wszystkich. Więc są wygodne, używając slangu, aby kierować reklamy na konkretny rynek.

Normalnie, powiedziałbym, żeby trzymać się z dala od tego typu frazowania. Ale w tym przypadku jest to część ogólnej strategii marki firmy.

Zrozum swojego klienta i czego chce w produkcie. Następnie wprowadź to do opisu.

Nie spieszcie się z procesem i nie mówcie ” mydło, które pachnie piwem.”Czy to opisuje produkt? Jasne.

Ale czy to sprawi, że ktoś będzie chciał go kupić? Prawdopodobnie nie.

Uzasadnij swoją cenę

Twoja strategia cenowa jest częścią strony produktu, ponieważ cena będzie oczywiście musiała być wyświetlana.

To Twoja szansa, aby uzasadnić swoją cenę i pokazać wartość produktu.

Opis, zdjęcia, filmy i wszystko inne na stronie musi dokładnie wyjaśnić, dlaczego twój produkt jest wyceniony w określony sposób. Jest to szczególnie ważne dla tych z Was, którzy sprzedają produkty po wyższych cenach.

Spójrz na ten przykład z Lululemon.

Lululemon

Mają szybki opis “dlaczego to zrobiliśmy” bezpośrednio pod ceną.

Krótko mówiąc, wyjaśnia, że produkt nie ma szwów, jest wykonany w technologii anty-śmierdzącej, jest wentylowany i przeznaczony do treningu.

To nie tylko zwykły t-shirt do noszenia do łóżka lub w domu. Tak więc wysoka Cena 68 dolarów za pozornie prostą koszulę jest uzasadniona.

Bez tych informacji konsumenci mogą być nieco bardziej niechętni kupowaniu.

A / B testuj wszystko

Prawdę mówiąc, nie będziesz mieć pewności, czy strona produktu jest w pełni zoptymalizowana, dopóki nie wypróbujesz różnych podejść.

Dlatego każdy element strony powinien być wielokrotnie testowany A/B.

  • Treść CTA
  • Umieszczenie CTA
  • Kolor CTA
  • Opis
  • Umieszczenie recenzji
  • Lokowanie cen
  • Cena rozmiar

Lista jest długa. To ciągły proces.

Nawet gdy twoje współczynniki konwersji rosną, nie zakładaj, że nie mogą być wyższe. Kontynuuj testy, aby mieć pewność.

Wniosek

Strony produktów są najważniejszymi elementami witryny ecommerce.

Kiedy odwiedzający witrynę ląduje na jednej z tych stron, są chwile od konwersji. Twoim zadaniem jest upewnienie się, że każda strona produktu jest zoptymalizowana pod kątem zwiększenia sprzedaży.

Użyj tego przewodnika jako odniesienia, aby upewnić się, że Twoje strony zawierają wszystkie niezbędne elementy. Następnie postępuj zgodnie z przykładami, które Ci pokazałem i zastosuj te same zasady do swojej strony internetowej.

Total
0
Shares
Dodaj komentarz
Related Posts