5 rzeczy, które każdy Copywriter musi wiedzieć o swoich perspektywach

Co robisz? naprawdę. wiesz o swojej przyszłości?

Może Przedział wiekowy? Gdzie mieszkają? Czym się zajmują?

Użyteczne zdecydowanie, ale nie na tyle, aby stworzyć kopię, która budzi emocje i zmusza do działania.

W tym celu musimy odbyć podróż znacznie głębszą w mroczne zakamarki umysłów naszych klientów …

Przyłączysz się?

Dzisiejszy artykuł jest zainspirowany przez kogoś, kto zrozumiał, że na piśmie, jak dobrze znasz swoje “postacie”zrobił różnicę między urzekające publiczność, lub nudne ich.

W 1946 Sztuka Dramatycznego pisania, (obecnie uważana za jedną z najlepszych prac na temat dramaturgii).

Autor, Lajos Egri, miał prostą zasadę: Poznaj swoich bohaterów, a poznasz swoją historię.

I ta sama zasada działa w copywritingu. Zanim będziesz mógł pisać treści, które przyciągają i przyciągają uwagę czytelnika, musisz dotrzeć do wiedzieć ich … intymnie.

Na szczęście Egri ma kilka rad, które pomogą nam to zrobić.

Na jeden to, czego twój czytelnik chce najbardziej, to …

… być ważnym.

Według Egri jest to pragnienie numer jeden, które motywuje wszystkie postacie.

Nawet drobne działania są próbą zwiększenia naszego znaczenia w świecie. Niezależnie od tego, czy chodzi o awans, ubieranie się na randkę, czy dbanie o zdrowie i szczęście dzieci. Działania te mają wpływ na nasze cele, aby być szanowanym, zauważonym lub kochanym. A jeśli nam się uda, mamy miarę tego, jak ważni jesteśmy dla innych.

W jaki sposób firmy sprawiają, że ich klienci czują się ważni?

Właściciel firmy chce, aby lepiej wyglądająca strona internetowa była ważniejsza dla potencjalnych klientów. Projektant stron internetowych chce lepszych narzędzi, aby oferować wysokiej jakości usługi i być ważniejszym dla swoich klientów. Bloger chce tworzyć epickie treści, aby były ważne dla czytelników,więc wracają.

Kiedy wiesz co sprawia, że twój klient chce czuć się ważny, możesz upewnić się, że jest to jedna z wiodących korzyści w swojej kopii.

Ale to dopiero początek, ponieważ kiedy mieszasz mętne wody z pragnienia znaczenia, jesteś zaledwie kilka kroków od innego kawałka układanki, który pomaga zrozumieć klienta.

Twój Klient jest niepewny (ale wiesz dlaczego?)

Według Egri, nikt nie jest całkowicie zadowolony z siebie, ponieważ gdyby ludzie byli zadowoleni i szczęśliwi, nikt nigdy by nic nie zrobił.

Najwyraźniej niepewność powoduje niezadowolenie, które następnie motywuje nas do podejmowania działań, które sprawiają, że czujemy się ważniejsi.

A kąt twojego copywritingu może się diametralnie zmienić, gdy kierujesz się różnymi niepewnościami, nawet jeśli produkt jest taki sam.

Na przykład nie każdy, kto decyduje się na dopasowanie, jest motywowany tymi samymi powodami.

Jeden facet może być zażenowany swoim ciałem i zdecydować się raz na zawsze, aby uzyskać buff dla pań. Inny facet może mieć przewlekły stan, który obawia się, że spowoduje, że przegapi życie, chyba że może zyskać siłę, zwiększając swoją kondycję.

Podczas gdy ten sam produkt fitness może działać dla obu osób, to samo podejście do pisania kopii może nie. A jeśli chcesz napisać kopię, która głęboko rezonuje z klientem, musisz zmierzyć się z jego obawami, a także celami.

Można znaleźć istotne wskazówki w ich przeszłości

Większość szablonów profilu klienta koncentruje się na współczesności. Gdzie teraz mieszka twój Klient? Jakie problemy mają dzisiaj?

Egri zrozumiał, że jeśli naprawdę chcesz zrozumieć postać, musisz cofnąć się w czasie i poznać wydarzenia, które sprawiły, że twoja “postać” jest tym, kim jest dzisiaj.

A co z twoim klientem? Jakie wydarzenia przekształciły je w twój rynek docelowy?

Jeśli pomagasz właścicielom małych firm, jak się tam dostali? Zawsze byli samozatrudnieni? Od dawna prowadzą interesy? Czy zawsze “szli swoją własną drogą”, czy są bardziej przyzwyczajeni do dostosowywania się i mówienia im, co mają robić?

Ta podróż przez historię rynku docelowego pomaga budować lepszy wgląd w wartości klientów. I znowu, to pomaga kształtować treści i wybrać motywy, które przemawiają specjalnie do klienta.

Rozważ następujący rynek docelowy podzielony przez różne historie:

  • Właściciele firm … zmuszeni do samozatrudnienia po recesji
  • Właściciele firm … rozpoczynający działalność świeżo po studiach

Jak możesz zmienić motyw swojej kopii dla każdej grupy?

Konflikt ujawnia prawdziwy charakter Twojego klienta

Egri zasugerował, że w konflikcie ujawniają się prawdziwe cechy ludzi … ale jaki konflikt jest twoim klientem naprawdę. twarzą?

Niektóre konflikty są oczywiste. To działanie, które powoduje problem, który musi zostać rozwiązany przez reakcję: twój samochód się psuje, musisz gdzieś być-dzwonisz do mechanika.

Pękają Ci rury, nie chcesz wody, zawołaj hydraulika.

Inne konflikty są bardziej subtelne, ale nie mniej niepokojące dla klienta.

Właściciel firmy chce, aby dopracowana strona internetowa wyglądała na ważną dla swoich klientów.

Nie ma prawdziwego konfliktu.

Patrząc nieco bliżej, odkrywamy, że utrzymanie profesjonalnego wyglądu jest czymś, o co się martwi.

Wiemy więcej o jej niepewności, ale nadal nie ma prawdziwego konfliktu.

Zrób trochę więcej kopania i dowiemy się, że prawdopodobnie będzie to biznes dla początkujących i prawdopodobnie jest nowa w technologii online. Nie ma funduszy, aby zatrudnić firmę projektową, ale nie wie wystarczająco dużo o technologii, aby zrobić własny projekt.

Firma, która rozwiązuje ten problem oraz rozumie ten konflikt może zaplanować treść, aby dotrzeć do tego klienta znacznie lepiej niż firma, która po prostu reklamuje niedrogie projektowanie stron internetowych.

Teraz nie musisz znać indywidualnej historii każdego klienta, ale bez pojęcia o konflikcie, z którym boryka się większość rynku docelowego, zrozumienie ich prawdziwego charakteru (i napisanie kopii, aby się do nich odwołać) będzie wyzwaniem.

Wiemy, co sprawia, że nasi klienci czują się ważni, co sprawia, że są bezpieczni, jaka jest ich przeszłość i konflikt.

Na koniec musisz wiedzieć …

Jak daleko są skłonni się posunąć?

W fikcji musisz wiedzieć, czy twoje postacie są gotowe zbankrutować, wyruszyć na przygodę, popełnić przestępstwo lub zadeklarować miłość, aby osiągnąć swoje marzenia.

I musisz wiedzieć to samo o swoim kliencie.

OK, nie musisz wiedzieć, czy twój Klient pojedzie do Mordoru po nowe oprogramowanie komputerowe, ale to pomaga wiedzieć, co są gotowi zrobić, aby rozwiązać ich konkretny konflikt.

  • Jaką cenę chcą zapłacić?
  • Czy są skłonni do zakupów, czy raczej jest to zakup pod wpływem impulsu?
  • Jak bardzo chcą rozwiązać problem?
  • Czy muszą szybko rozwiązać problem, czy rozwiązanie może zająć trochę czasu?
  • Ile chcą z tobą pracować w porównaniu z inną firmą?

Twoje badania mogą prowadzić do wypróbowania nowych podejść w sposobie prezentacji oferty potencjalnym klientom. Jeśli odkryjesz, że twój klient lubi się rozejrzeć i czyta wiele informacji przed podjęciem decyzji o zakupie, możesz stworzyć treści, które zaspokoją tę potrzebę.

Poznanie klienta nie jest szybkim, pobieżnym zadaniem. Egri spędzał godziny na planowaniu scenariuszy pytań i odpowiedzi z postaciami, myśląc o różnych historiach i wizualizując, jak mogą reagować na różne wydarzenia i przeciwstawne osobowości.

Teraz przyznaję, twoi klienci nie są wyimaginowane, ale można użyć tego samego dociekliwego podejścia, aby zbudować jaśniejszy profil klienta.

Jak poznać swoich klientów?

Co znajdziesz, pomaga lepiej zrozumieć czytelnika?

Jak to wpływa na pisaną przez Ciebie kopię?

Daj nam znać w komentarzach poniżej …

Total
0
Shares
Related Posts

Dzięki Google!

Wyimaginowana rozmowa tocząca się w blogosferze właśnie teraz: Koleś 1“Hej człowieku, słyszałeś, że Google obniżyło Page Rank na…