78. rocznik stunt reklamowy branży filmowej Oscary są już w torbie, a gospodarzem jest Jon Stewart, z całym szeregiem Daily Show– esque comedic interludes (who else?) Stephen Colbert. Wielką nowiną było jednak niezadowolone zwycięstwo rasowo oskarżonych Crash przez front-running gay Cowboy flick Brokeback Mountain.
W dziedzinie wypełnionej kontrowersyjną tematyką, zrodzoną z roku słabych wyników kasowych, Brokeback Mountain był ciężkim faworytem dla najlepszego obrazu, po zamiataniu wstępnych nagród” feeder”. Ale Crash film, którego akcja rozgrywa się w 36 godzinach przecinających się historii, uprzedzeń i odkupienia w Los Angeles, zdobył główną nagrodę.
Było Crash lepsza historia? To naprawdę niemożliwe – oba były świetnymi filmami, a próba obiektywnego porównania dwóch dzieł sztuki jest jak taniec o architekturze. Który film jest lepszy nawet nie o to chodzi, bo to była historia Akademia chciałem powiedzieć, że determinuje wynik.
Jako konserwatysta Dallas Morning News puts it, Crash to był bezpieczny wybór. Ciekawe, prawda? Tępe badanie rasizmu i napięcia kulturowego między czarnymi, białymi, Latynosami, Azjatami i Irańczykami jest Bezpieczny wybór w 2006 roku. To świadectwo prawdziwej potęgi hollywoodzkiego opowiadania historii w czasie. Rasizm w żadnym wypadku nie jest problemem, gdyż Crash zdecydowanie przypomina nam. Ale narażone na ogromne niedomówienia, postawy wobec tematu są drastycznie inne niż w czasach filmowej adaptacji Zabić Drozda.
Historie to najważniejsza technika komunikacji, szczególnie w biznesie. Film przemysł opowiada historie na wielu poziomach, tak jak my wszyscy.
Inne najważniejsze historie:
- Rozdanie Oscarów jest jednym z najpotężniejszych “content-remixerów” w okolicy, z archiwami studiów filmowych do dyspozycji. Ciekawe rzeczy do rozważenia dla przyszłych redaktorów Internet info-glut.
- Prezes Akademii Sid Ganis omawia storytelling, nazywając Hollywood ” sprzedawcami historii.”To lekcja dla przedsiębiorców i ludzi biznesu wszelkiego rodzaju, ponieważ to już nie tylko Hollywood.
- Błyskotliwe wprowadzenie do Nagrody Roberta Altmana za całokształt twórczości Lily Tomlin i Meryl Streep było radością. Dwie panie pokazały improwizacyjną filozofię naturalnego dialogu Altmana-rozmawiały, zatrzymywały się i zaczynały, bawiły się, śmiały. Dużą częścią geniuszu Altmana jest jego uświadomienie sobie, że realrozmowy są często niechlujne, ale w nich znajdziesz prawdziwe złoto. Jedynym “właściwym” sposobem na rozmowę jest naturalnie.
- Wygrana Reese Witherspoon za rolę June Carter Cash in Walk the Line i nagrodzonej Oscarem roli Philipa Seymoura Hoffmana jako ekstrawaganckiego pisarza w Capote kontynuuje trend zapoczątkowany w ubiegłym roku przez Oscara Jamiego Foxxa dla Ray. Ludzie są głodni” prawdziwych ” historii.
Przejście z hollywoodzkiego cyrku na karnawał-czyli Karnawał marketingu. Jack Yoest jest gospodarzem w tym tygodniu i był na tyle miły, że wspomniał o raporcie kopii wirusa wśród kilku innych selekcji. Tam jest dużo dobrych rzeczy, więc idź to sprawdzić, jeśli masz chwilę.
Subskrybuj Copyblogger dzisiaj!