Kiedy Twoja strona sprzedaży nie konwertuje tak, jak jej potrzebujesz, nie tylko zaszkodzi Twojej dolnej linii – może sparaliżować Twoją pewność siebie jako pisarza i sprawić, że wątpisz w swoją przyszłość jako marketer.
Co więcej, frustracja związana z koniecznością przepisania niezadowalającej kopii może sprawić, że copywriting wydaje się żmudną pracą zamiast przyjemnym ćwiczeniem perswazji, które ma być.
Na szczęście istnieją proste (ale potężne) sposoby pisania wysoce skutecznej kopii za pierwszym razem-kopii, która emocjonalnie angażuje czytelników i jest gotowa do kliknięcia przycisku” Dodaj do koszyka”.
Przeczytaj kilka następnych akapitów, a będziesz miał krok po kroku, nie możesz przegapić fundacji, która sprawi, że twój następny list sprzedaży będzie dużo łatwiejszy do napisania.
1. Skontaktuj się z bólem, który twój czytelnik przynosi do stołu
Funkcje nie są tym, co sprzedają korzyści zorientowane na produkt i rozwiązanie. Wiesz, takie rzeczy, które mówią ” to coś, co trzyma cię na nogach w nocy? To wszystko naprawi.”Zanim zaczniesz próbować zaimponować czytelnikom, jak niesamowita jest Twoja oferta, musisz ustalić z nimi znaczenie sytuacyjne.
Absolutnie musisz się dostroić do punktów bólu, które przynoszą je do decyzji o zakupie. Dlaczego szukają czegoś, o czym piszesz? Co ich powstrzymuje, powoduje stres, czy też powoduje, że wpadają w zimny pot?
Poświęć trochę czasu, aby wejść w buty swojego przyszłego klienta i uzyskać poczucie tego, co czują. Jakie są najważniejsze punkty bólu, na których im zależy, te, które sprawiają, że mówią “Gdyby tylko to dało się załatwić, kupiłbym to rozwiązanie w mgnieniu oka?”
Następnie możesz zacząć kadrować swój produkt NIE jako “imponujący”, ale jako ” rzecz, która sprawia, że ich ból odchodzi.”
2. Zrozum ich frustrację “do tej pory “i ” tam”.”
Są szanse, że czytelnik próbował znaleźć rozwiązanie na własną rękę. Być może próbowali wszystkiego i nie widzieli żadnego znaczącego rezultatu – albo, co gorsza, mogli zobaczyć, jak ich wysiłki wybuchają im w twarz. Jest to element” do tej pory”, który musisz przyjrzeć się (a jeśli już wkroczyłeś w buty swojego klienta, prawdopodobnie będziesz miał pomysł, jak to może się potoczyć).
To Twoja szansa, aby pomyśleć o tym, jak twój produkt lub usługa może dla nich pracować, nawet jeśli do tej pory zawiodły”.”Zastanów się, jak zamierzasz wypozycjonować to, co sprzedajesz, aby upewnić się, że te błędy nie zdarzyły się w przeszłości. Tym razem jest inaczej. Dlaczego? Twoim zadaniem jest to zrozumieć i wyrazić.
To samo dotyczy ” out there.”Twoi klienci mogą czuć się sfrustrowani, że inni mają łatwiej, jeśli chodzi o rozwiązanie tego problemu, ponieważ inni ludzie są mądrzejsi, bardziej ugruntowani lub naturalnie mają ułożoną talię na swoją korzyść. Wiele myśli “gdybym tylko miał to, co oni mają …” dzieje się w głowie Twojego klienta, a jeśli potrafisz pokazać, jak Twoja oferta wypełnia lukę, jesteś w połowie drogi do sprzedaży.
3. Wprowadź ich w ich “wymarzoną sytuację”
Gdy czytelnik zrozumie, że Twoja oferta może pomóc im uciec od bólu i frustracji, nadszedł czas, aby pójść o krok dalej. Wyobraź sobie, jak doskonały wynik twojego klienta będzie wyglądał podczas korzystania z twojego produktu lub usługi. Jakie problemy znikają? Jakie nowe możliwości pojawiają się? Jakie zmiany zachodzą w ich życiu?
Ludzie nie kupują produktów – kupują wyniki. Przyjrzyj się uważnie rezultatom, jakie Twoja oferta może przynieść Twoim klientom i pomóż im się tam odnaleźć. Zwroty takie jak “Imagine if … “I” just think of when … ” zawierają potężne słowa.
Pozwól im zakosztować swojej przyszłości i twórz zdania w taki sposób, aby mogli zanurzyć się w poczuciu bycia tam. Kiedy wykonujesz tę część dobrze, pomogłeś im ŻYWO zobaczyć, jak Twoje rozwiązanie może odwrócić ich od bólu i frustracji w kierunku pożądanego rezultatu.
4. Zamknij transakcję z”idealnym rozwiązaniem”
W tym czasie twój czytelnik jest podekscytowany perspektywą osiągnięcia wyniku – a teraz masz szansę ustawić swój produkt jako rozwiązanie typu slam-dunk. W tym miejscu wprowadzasz do gry funkcje swojej oferty, wprowadzając ich w szczegóły, dlaczego to, co oferujesz, idealnie nadaje się do pomagania im w osiągnięciu pożądanego rezultatu.
Być może jest to format, który dostarczasz – audio, wideo i pliki PDF to świetny sposób na zagwarantowanie uzyskania najlepszych metod uczenia się, jakich oczekują klienci. Może w ofercie jest doradztwo indywidualne, albo społeczność internetowa w stylu trzeciego plemienia … a może to wszystko.
Ponieważ buty Twojego klienta są nadal na, pomyśl o tym, jak on lub ona postrzega idealną metodę dostawy Twojego rozwiązania. Zadaj sobie pytanie, co ułatwiłoby klientowi wykorzystanie mocy twojej oferty, a następnie upewnij się, że działa ona w Twoim produkcie lub usłudze.
Gdy już to zrobisz, pozostaje Ci tylko powiedzieć, jak dobrze dopasowana jest Twoja oferta, aby złagodzić ich ból, zakończyć frustrację i pomóc im w końcu zbliżyć się do wymarzonej sytuacji.
Użyj tych czterech kroków, aby twój następny list sprzedaży znacznie bardziej wydajne
Nie da się zaprzeczyć potędze solidnego nagłówka i zabójczego zestawu akapitów otwierających. Ale źródło tej mocy pochodzi z tych czterech elementów-zawiń je w nagłówki i tekst zwiastuna na początku listu sprzedaży, a twoje szanse na to, że czytelnicy będą trzymać się z tobą do końca, pójdą przez dach.
Potrzebujesz dowodu? Nie, Nie wiesz – bo pracowałem te cztery kroki do wprowadzenia tego samego postu … i nadal tu jesteś.
Pytanie brzmi, gdzie te cztery kroki zaprowadzą cię dalej. Poświęć chwilę w komentarzach, aby podzielić się, które z tych punktów rezonowały z Tobą najbardziej i jak możesz je wykorzystać, aby Twoja następna oferta była bardziej kusząca niż kiedykolwiek.