- Darren Rowse nie zarabia na Probloggerze.
- Brian Clark nie zarabia na Copybloggerze.
- Chris Brogan też nie zarabia na swoim blogu.
- Sonia Simone też nie.
Żaden członek założyciel trzeciego plemienia nie zarabia większości swoich dochodów na blogach, które są praktycznie (lub w przypadku Brogana dosłownie) synonimami ich nazw.
Tak, zarabiają pieniądze bezpośrednio z tych blogów. Ale dochody bezpośrednio z bloga nie stanowią większości ich dochodów. Ani trochę.
Dlaczego więc tak wielu blogerów utożsamia sukces bloga z sukcesem finansowym?
Wielu, jeśli nie większość, blogerów, których widzę, ma nadzieję, że ich blogi uczynią je popularnymi. Mają również nadzieję, że ich blogi zarobią na nich pieniądze. To nie jest do końca zaskakujące. W końcu sława i bogactwo powinny iść w parze.
Ale kiedy jutro potrzebujesz nowego strumienia dochodów, nie piszesz kolejnych dziesięciu postów na blogu.
Tworzysz nowy produkt. Uruchamiasz kampanię e-mailową. Składasz specjalną ofertę. Sieć. Znajdź nowego, wspaniałego partnera JV. Prosisz o polecenia i meldujesz się z obecnymi klientami.
Podobnie, gdy chcesz jutro uzyskać więcej subskrybentów na swoim blogu, nie uruchamiasz produktu.
Piszesz lepsze treści. Stajesz się bardziej aktywny w mediach społecznościowych. Jesteś gościem na blogach innych ludzi. Link do innych dobrych artykułów. Poprawiasz swoje SEO.
Budowanie dochodowego biznesu i tworzenie popularnego bloga to dwie różne rzeczy
Powiązane, tak. Ale inaczej.
Najpopularniejsze blogi, które znasz, nie wykorzystują większości swoich pieniędzy po prostu gromadząc numery abonentów. Zarabiają na produktach, doradztwie, usługach i reklamie.
Zarabiają pieniądze, prowadząc udany biznes. Fakt, że prowadzą popularny blog, ułatwia ten biznes.
Jeśli Brian chce jutro uruchomić produkt, ma dużą, zaangażowaną publiczność, do której może go uruchomić.
Posiadanie ogromnej publiczności, która będzie słuchać, gdy uruchomisz produkt, nie jest jednak opłacalną częścią.
Opłacalne jest to, że Brian stworzy produkt, którego jego publiczność chce i potrzebuje. Przeprowadzi pouczający i przekonujący start. Będzie miał program partnerski, który działa i sekwencję sprzedaży, która przekształca potencjalnych klientów w kupujących.
Czy duża baza abonentów pomaga w uruchomieniu tego produktu? Oczywiście. Ale sam blog nie jest rzeczą, która zarabia pieniądze.
Gdyby Copyblogger, ze swoją wspaniale dużą platformą, wypuścił okropny produkt z naprawdę słabą kampanią i promował go tylko kilkoma wpisami na blogu do tej ogromnej publiczności czytelników, nie zarobiliby wystarczająco dużo pieniędzy, aby zapłacić mój rachunek za zakupy.
Posiadanie popularnego bloga to za mało. Nadal musisz budować biznes.
Nie, oczywiście nie powinieneś zaniedbywać swojego bloga
Jest wiele, wiele zalet popularnego bloga: dowód społeczny, wiarygodność, zwiększona widoczność. Są dobre do nawiązywania nowych kontaktów biznesowych i partnerstw. Są dobre do przyciągania potencjalnych klientów do produktów, które stworzysz lub usług, które dostarczysz.
Są genialni do tworzenia relacji. Nie znam swojego dentysty tak dobrze, jak znam kilku blogerów. I ufam mojemu dentyście z zębami, mimo że atakuje je z różnymi szpiczastymi rzeczami z haczykami na końcach. Blogi pomagają nam w nawiązywaniu zaufanych, potencjalnie wartościowych kontaktów i tylko z tego powodu warto włożyć w nie czas i energię.
Ale bez względu na to, jak bardzo się starasz, numery abonentów nigdy nie zmienią się w magiczny sposób w Twoje saldo bankowe.
Jeśli chodzi o zarabianie pieniędzy, po prostu posiadanie bloga nie wystarczy. Teraz musisz wziąć wszystkie rzeczy, które dał ci blog-widoczność, autorytet, reputację dzięki znajomości branży, dowód społeczny — i umieścić je w pracy, budując dochodowy biznes.
Bo to nie stanie się samo.
Jeśli chcesz użyć swojego bloga jako miejsca do skakania dla tego biznesu, Third Tribe ma Cię na oku.
Seminarium, którego będziesz chciał posłuchać, to 4-częściowa seria o budowaniu biznesu wokół bloga, która zawiera wywiady z Sonią Simone, Darrenem Rowse, Chrisem Broganem, Brianem Clarkiem i Leo Babautą z Zen Habits. Obejmują one wiele terenów, w tym:
- Trzy czynniki, które musi mieć twój blog, jeśli chcesz zarabiać poważne pieniądze z reklamą
- Dwa ulubione sposoby brogana, aby zacząć przynosić dochody za pomocą bloga
- Szczegóły dotyczące tego, skąd tak naprawdę pochodzi większość ich dochodów (możesz być zaskoczony)
- Dlaczego “blogowanie o blogowaniu” nie jest drogą
- Jak Darren wykorzystuje ankiety do budowania swojego biznesu (i dlaczego Brian tego nie robi)
- Szybka technika kreatywności, aby opracować kolejny zabójczy pomysł na twój biznes
- Jak poradzić sobie z pushback, jeśli twoi klienci negatywnie zareagują na twoje produkty
Wysłuchałem wszystkich czterech wywiadów. I ani razu, w godzinach omawiania technik, pomysłów na budowanie biznesu i strategii marketingowej, żaden z tych blogerów nie powiedział, że najlepszym sposobem na zarabianie pieniędzy jest zdobycie większej liczby subskrybentów.
Mają też kilka pomysłów, jak to zrobić. Bo blogi są wartościowe-po prostu nie w sposób, w jaki myślisz.
Możesz uzyskać natychmiastowy dostęp do wszystkich czterech seminariów (i kilkunastu innych), a także sesji pytań i Odpowiedzi oraz najlepszego forum sieciowego dla przedsiębiorców internetowych, dołączając dziś do trzeciego plemienia.