Ważne jest, abyś rozpoznał znaczenie swojego strategia e-mail marketingu.
Jest to niezbędna metoda komunikacji z klientami ecommerce.
E-mail będzie prawdopodobnie najbardziej dochodowym kanałem, jeśli dobrze go pielęgnujesz.
Nie wierzysz mi? Marka Activewear Rone jest w stanie wygenerować $80,000 w sprzedaży podczas premiery produktu wyłącznie z listy e-mail.
Ale zanim zaczniesz wysyłać e-maile, musisz zbudować swoją listę.
Nie wiesz od czego zacząć?
Nie martw się, Będę cię osłaniał.
Mam mnóstwo doświadczenia w budowaniu list e-mail dla moich firm: Crazy Egg, Kissmetrics, Hello Bar, oraz mój blog.
Podczas gdy żadna z tych firm nie ma sklepu ecommerce, nadal możesz korzystać z wielu strategii, których użyłem w budowaniu listy.
Mam nawet kilka innych metod specjalnie zaprojektowanych dla zyskanie ekspozycji i zwiększenie konwersji na platformie ecommerce.
Oto, co musisz wiedzieć, zanim zaczniesz budować listy.
Formularze rejestracyjne na stronie internetowej
Musisz dać swoim klientom wiele opcji, aby zapisać się na listę e-mail.
Posiadanie formularza rejestracyjnego na swojej stronie jest dość standardową opcją.
Chociaż może to nie być najskuteczniejszy sposób na zbudowanie listy e-mail, jest to konieczność i musi znajdować się gdzieś w Twojej witrynie.
Ale gdzie go umieścić?
Na najbardziej optymalna lokalizacja aby umieścić formularz rejestracyjny, który pojawi się na każdej stronie, znajduje się w stopce:
Podczas gdy liczba firm korzystających z formularza stopki do ubiegania się o rejestrację jest nieco mniejsza w 2017 roku w porównaniu do 2016 roku, stopka jest nadal zdecydowanie najczęstszym miejscem dla lokalizacji opt-in.
Zanim twoi klienci dotrą do stopki, mieli już okazję przejrzeć Twoją witrynę i poczuć twoją markę i produkt.
Teraz mogą podjąć bardziej świadomą decyzję, jeśli chcą być na twojej liście e-mail.
Różni się to od posiadania formularza opt-in w nagłówku, ponieważ odwiedzający mogą czuć się spamowani lub zmuszeni do rejestracji zbyt wcześnie.
Są szanse, że dołączenie do listy e-mail nie jest pierwszą rzeczą, o której ktoś myśli, gdy odwiedza Twoją witrynę.
Klient ma inne priorytety i intencje.
Ułatw im to i umieść formularz zgody na dole strony.
Oto przykład z Sklep Adidas:
Jeśli chcesz zarejestrować się na ich liście e-mail, możesz wprowadzić swój adres e-mail na dole strony.
Zauważ, że Adidas daje Ci również zachętę do rejestracji.
Otrzymuj wiadomości i 15% zniżki.
To świetny sposób, aby przyciągnąć więcej ludzi.
Wkrótce omówimy bardziej szczegółowo zachęty.
Jeśli masz sklep ecommerce i dopiero co mokniesz stopy dzięki strategii budowania listy, dodanie opcji opt-in do stopki jest logicznym miejscem na początek.
Użyj standardowych wyskakujących okienek i popupów opartych na zachętach
Na podstawie wykresu, na który spojrzeliśmy wcześniej, reklamy popup są drugą najpopularniejszą metodą zbierania adresów e-mail na stronach internetowych.
Myślę, że są bardziej skuteczne, więc jestem zaskoczony, że więcej witryn ecommerce nie używa tej strategii.
Nie wierzysz mi?
Liczby nie kłamią.
Brian Dean w Backlinko dodał popup na swojej stronie, który wyglądał tak:
Wyniki były niezaprzeczalne.
Popup miał Współczynnik konwersji 3,42%.
Przed wdrożeniem wyskakującego okienka Brian każdego dnia zapisywał 35 osób do jego biuletynu.
Po wdrożeniu strategii popup liczba ta skoczyła do 75 abonentów dziennie.
Nie tylko on odniósł sukces z popupami.
Według a case study by OptiMonk, firmy jak BitNinja mam 65% więcej potencjalnych klientów i widziałem 114% poprawę ich stawek abonenckich.
Wszystko to zostało zrobione za pomocą prostego wyskakującego okienka.
Firmy mogą być niechętne do korzystania z wyskakujących okienek, ponieważ mają złą reputację.
Słowo popup może brzmieć jak spam – coś natrętnego i niechcianego przez użytkowników.
Chociaż może to dotyczyć szkodliwych, złośliwych lub niechcianych wyskakujących okienek reklamowych, tak nie jest w przypadku naszej strategii tworzenia list.
Konsument jest już na twojej stronie.
Wyskakujące okienko nie otwiera nowego okna ani nie spamuje go nieistotną treścią.
W rzeczywistości Informacje mogą być bardzo przydatne dla odwiedzających, zwłaszcza jeśli wyskakujące okienko dodaje an incentive.
“Zapisz się na e-maile” nie jest najskuteczniejszym sposobem budowania listy.
Dlaczego konsument powinien podać Ci swój adres e-mail?
Musisz dać im powód.
Spójrzmy wstecz na niektóre przykłady, które widzieliśmy wcześniej.
- Adidas – ” Pobierz wiadomości i 15% zniżki.”
- Backlinko – ” uzyskaj ekskluzywne strategie dla większego ruchu.”
Jaka jest twoja zachęta?
Oferty Forever21 klienci 10% off z tej strategii popup:
Nie myśl o wyskakujących okienkach w negatywny sposób.
Powinieneś używać tej strategii do tworzenia listy e-mailowej dla swojej witryny ecommerce.
Upewnij się, że dajesz swoim klientom dobrą zachętę do subskrypcji.
Zbieraj adresy e-mail od klientów dokonujących zakupu
Ludzie wahają się, czy podać swoje informacje.
To zrozumiałe.
Istnieje duża szansa, że twoi klienci mieli negatywne doświadczenia z innymi firmami po podaniu swoich adresów e-mail.
Kilka złych jabłek zniszczyło to dla reszty z nas.
Zdobyli informacje e – mailowe swoich klientów i nadużyli zaufania.
Spam.
Wysyłanie zbyt wielu promocji.
Twoi klienci tak nie chcesz wielu e-maili.
To największy problem zgłaszany przez konsumentów.
Po złych doświadczeniach ludzie mogą nie być tak skłonni do przekazywania swoich adresów e-mail każdej marce, która o to prosi.
Być może będziesz potrzebował kreatywności.
Pytaj o adresy e-mail swoich klientów podczas finalizowania zamówienia.
Ale daj im powód.
Nie dodajesz ich jeszcze do listy e-mailowej, ale musisz wysłać do nich potwierdzenie zamówienia.
Oto świetny przykład od SAXX:
Adres e – mail jest wymagany do wymeldowania.
Dlaczego?
SAXX wyśle Ci potwierdzenie Twojego zamówienia.
Nie zmuszają cię również do założenia konta.
Zmuszanie klienta do utworzenia profilu w celu sprawdzenia jest jednym z głównych powodów witryn ecommerce doświadczenie porzucenia koszyka.
Więc jest to dodatkowy bonus, że ten formularz kasy określa, że.
Wróćmy do tworzenia listy e-mailowej.
Masz wymówkę, żeby wysłać im maile.
W szczególności możesz wysłać wiadomość e-mail do klienta cztery razy, zanim oficjalnie zapisze się na listę e-mail lub biuletyn.
Oto co wysyłasz:
- Wiadomość potwierdzająca zamówienie.
- E-mail z informacją, że zamówienie zostało wysłane.
- Potwierdzenie, kiedy paczka zostanie dostarczona.
- “Jak nam poszło?”wiadomość uzupełniająca.
Każdy z tych e-maili jest szansą na umieszczenie tych osób na liście subskrybentów.
Upewnij się, że masz opcję w każdej wiadomości, która pozwala klientowi dołączyć.
Masz już wszystkie swoje informacje, więc powinien to być prosty proces, który wymaga tylko jednego lub dwóch kliknięć ze strony konsumenta, aby się zarejestrować.
Ale pamiętaj, że większość ludzi nie chce ujawnianie danych osobowych.
Dlatego większość najlepszych sprzedawców internetowych pyta tylko o adresy e-mail i nazwiska.
Wymaganie zbyt dużej ilości danych osobowych, aby dołączyć do listy subskrypcji, może być powodem, dla którego klient zdecyduje się nie subskrybować.
Jeśli twoi klienci są niezdecydowani, po prostu poproś o ich adresy e-mail podczas sprawdzania i finalizowania zakupów.
Następnie możesz wysłać kampanię kroplową z kolejnymi wiadomościami o statusie ich zamówień.
Jest to doskonała okazja, aby uzyskać więcej subskrybentów.
Jeśli jednak klient nadal się nie zarejestruje, nie nękaj go.
Będziesz miał kolejną okazję, aby wysłać tę samą kampanię kroplową, gdy dokonają kolejnego zakupu w przyszłości.
Opracowanie strategii segmentacji
Po dodaniu kogoś do listy e-mail upewnij się, że Użytkownik podzielił się na określoną kategorię.
Nie każda wiadomość, którą wyślesz, będzie dotyczyć wszystkich na twojej liście subskrybentów.
Dlatego właściwa strategia segmentacji wiadomości e-mail jest absolutnie niezbędna.
Oto niektóre z najważniejszych zalet segmentacji list e-mail:
- zwiększone otwarte stawki
- ulepszone stawki anulowania subskrypcji
- większa retencja klientów
- mniej skarg na spam
Segmentacja e-maili będzie upewnij się, że Twoje treści są odpowiednie dla każdego subskrybenta.
Spójrzmy na prosty przykład.
Jeśli masz klientów na całym świecie, wysłanie promocji na 4 lipca nie jest istotne dla wszystkich.
Dzień Niepodległości w Ameryce dotyczy tylko twoich klientów w Stanach Zjednoczonych.
Położenie geograficzne jest oczywistym sposobem tworzenia segmentów, ale to nie jedyny sposób.
Powyższy wykres pokazuje inne dane, które możesz wziąć pod uwagę podczas tworzenia list.
Jest to świetny punkt odniesienia, aby upewnić się, że Twoje treści są odpowiednie dla wszystkich subskrybentów w każdym segmencie.
Zanim zaczniesz budować listy e-mailowe, zastanów się nad niektórymi ogólnymi segmentami, których chcesz użyć.
Pamiętaj, że w miarę dodawania subskrybentów możesz nieznacznie zmienić lub zmodyfikować swoją strategię segmentacji.
Nie jest to idealny proces, a nadal będziesz mieć klientów, którzy zrezygnują z subskrypcji lub poczują, że otrzymują nieistotne wiadomości e-mail.
To nieuniknione.
Ale kluczem jest upewnienie się, że zminimalizujesz te wystąpienia.
To trudna strategia do opanowania, ale musi być najwyższy priorytet.
Poprawa segmentacji i zwiększenie zaangażowania subskrybentów to dwie najważniejsze inicjatywy dla marketerów e-mail.
Zaangażowanie i segmentacja idą w parze.
Właściwa segmentacja ostatecznie zwiększy zaangażowanie.
Ważne jest, abyś rozpoznał to wszystko, zanim zaczniesz budować swoją listę.
Nie zaczynaj masowo wysyłać e-maili do wszystkich, dopóki nie dowiesz się, jakie wiadomości są istotne dla każdego subskrybenta.
Twórz interaktywność dzięki kampaniom e-mail marketingowym
Gdy masz klientów na liście subskrybentów poczty e-mail, upewnij się, że ich tam trzymasz.
Nie daj im powodu do rezygnacji z subskrypcji.
Spędziłeś cały ten czas i wysiłek na pozyskiwaniu ich adresów e-mail, teraz musisz je utrzymać.
Jak możesz to osiągnąć?
Podążaj za trendami.
Użycie interaktywne e-maile aby pozostać ważnym.
Jest to najlepszy trend e-mail marketingu w 2017 roku.
Oto niektóre z najlepszych sposobów można zwiększ interaktywność w swoich e-mailach:
- wykorzystaj marketing w czasie rzeczywistym
- włącz recenzje, ankiety i ankiety
- Uruchom reklamy zdrapek
- Dodaj menu do wiadomości
- Dołącz filmy w wiadomości e-mail
- użyj wózków na zakupy na żywo
- dodaj gify
Strategie te sprawią, że Twoja witryna e-commerce będzie odpowiednia.
Nie chcesz wysyłać nudnych wiadomości e-mail do subskrybentów.
Użyj interaktywności, aby zatrzymać użytkowników, którzy zarejestrowali się w twoich wiadomościach.
Wniosek
To niesamowite, że dostrzegłeś znaczenie budowania listy e-mailowej dla swojej witryny ecommerce.
Ale zanim zaczniesz, pomyśl o rzeczach, o których rozmawialiśmy.
Jeśli nie wiesz, od czego zacząć, Dodaj formularz rejestracji do swojej strony.
Najczęściej umieszczane jest to w stopce witryny.
Chociaż jest to niezbędna funkcja, nie jest najbardziej skuteczna.
Musisz również dodać wyskakujące okienka do swojej witryny.
Tylko upewnij się, że te wyskakujące okienka daj konsumentowi zachętę aby dołączyć do listy e-mailowej.
Jeśli odwiedzający Twoją witrynę nie biorą przynęty rejestrując się za pomocą wyskakujących okienek lub stopki, to jeszcze nie koniec.
Zdobądź ich adresy e-mail, gdy się wymeldują.
Opracuj strategię automatyzacji, taką jak kampania drip, aby wysyłać im wiadomości o statusie ich zamówień.
Masz kilka szans na dodanie subskrybentów podczas następujących wiadomości e-mail:
- zamówienie potwierdzone
- zamówienie wysłane
- zamówienie dostarczone
- kontynuacja zamówienia
Jeśli ta strategia nie zadziała, to w porządku.
Spróbuj ponownie następnym razem, gdy ten klient dokona zakupu.
Musisz opracować strategię segmentacji, zanim zaczniesz wysyłać e-maile do subskrybentów.
Nie każda wiadomość jest istotna dla każdego abonenta.
Segmentowanie list pomoże Ci zwiększyć liczbę otwarć i konwersji.
Poprawi to również wskaźnik rezygnacji z subskrypcji.
Interaktywne wiadomości e-mail pomogą uniemożliwić klientom rezygnację z subskrypcji.
Tworzenie interaktywności utrzyma zaangażowanie subskrybentów.
Postępuj zgodnie z tymi wskazówkami, zanim zaczniesz tworzyć listę e-mail dla swojej witryny.
Jaką zachętę popup zaoferujesz odwiedzającym witrynę, aby zachęcić ich do zapisania się na listę e-mailową?