10 zasad zmieniania się w zabójcę (Copywriter)

Pomimo bycia literackim snobem, kiedy po raz pierwszy poznałem świat copywritingu bezpośredniego … zakochałem się.

Zakochałam się w myśli o używaniu mojego pisania do wpływania i przekonywania ludzi.

Zakochałam się też w idei bogacenia się. (Chciałem być bogatym snobem).

Ale droga między kochaniem go a pisaniem z wielką umiejętnością (i zarabianiem nieprzyzwoitych pieniędzy) jest długa. I miałem jedną konkretną blokadę: byłem poetą, ale na pewno nie zabójcą …

To byłoby poniżej mojej godności.

Jako nowy copywriter chciałem, żeby to, co napisałem brzmiało tak dobrze, że ludzie będą się śmiać, uśmiechać i mówić: “chłopcze, jesteś więc sprytne!”Innymi słowy, chciałem, aby moje ego zostało pogłaskane z powodu mojej kreatywności.

Niestety to pragnienie powstrzymało mnie.

Nie pisałem efektywnej kopii, dopóki się nie upokorzyłem i nie zostałem zabójcą. I nie stałem się tym zabójcą, dopóki nie zrozumiałem następujących dziesięciu zasad skutecznej kopii sprzedaży …

1. Jedyny cel reklamy

Reklama to nic innego jak zaplanowane i celowe zaniedbanie wszystkiego poza dokonaniem sprzedaży.

Oznacza to, że musisz uwzględnić w kopii sprzedaży rzeczy, które wspierają ten plan — wywyższanie korzyści, budowanie zaufania, przezwyciężanie zastrzeżeń.

Odrzuć wszystko, co nie osiągnie tych celów. Jeśli odejdziesz od tego posta z tylko jedną lekcją, niech będzie to: Dobra reklama jest definiowana przez rzeczywiste przychody.

2. Traktuj sprzedaż jak sprzedawcę

Ponieważ Twoim jedynym celem jest sprzedaż, traktuj swoją kopię jak sprzedawca i oceń to na wydajności.

Sprzedaje czy nie? Jeśli się sprzeda, zatrzymaj go i spróbuj wycisnąć z niego jeszcze więcej. Jeśli się nie sprzedaje, odpal go.

Chodzi o to. Sprzedawca może sprzedawać tylko jednej osobie na raz. Kopia sprzedaży może sprzedawać się tysiącom naraz. Konsekwencją tej prawdy jest to, że zły sprzedawca może tylko trochę zaszkodzić twojej firmie. Ale zła reklama może bardzo zaszkodzić twojej firmie.

3. Najpierw sprzedaj osobiście

Kiedy miałem 14 lat, zaproponowano mi pracę jako Płóciennik w firmie zajmującej się ulepszaniem domu. Facet, który zaoferował mi pracę, był bardzo przyjazny. Też miałem pracować z bliskim przyjacielem. Ale nie pojawiłem się na pierwszy dzień.

Kiedy miałem 18 lat, podjąłem pracę, sprzedając prenumeratę gazety. To była próba. Miałem zadzwonić do 100 osób. Zadzwoniłem do dwóch osób. Miałem pracować osiem godzin. Przyjęłam propozycję wyjazdu-bez zapłaty-po czwartej.

Dopiero na trzecim lub czwartym roku jako zawodowiec sprzedałem cokolwiek. Przez telefon. Spędziłem dwa tygodnie jako kierownik działu obsługi klienta. To było trudne-ale bardzo satysfakcjonujące. To bycie na gorącym siedzeniu … myślenie na nogach … odcina silnego copywritera.

Zanim spróbujesz sprzedać swój produkt online za pomocą kopii sprzedaży … spróbuj najpierw sprzedać go osobiście.

4. Użyj kopii, która pomoże sprzedawcy

Teraz, gdy masz doświadczenie w sprzedaży … użyj tego, czego się nauczyłeś, aby pomóc Ci sprzedawać w druku.

Czy opowiadanie dowcipu pomogłoby sprzedawcy? Możliwe. Czy dzielenie się korzyściami z produktu pomoże? Oczywiście. Czy Identyfikacja z punktem bólu klienta pomoże sprzedawcy? Tak. Czy okazywanie empatii pomoże? Zdecydowanie. Czy przykład dowodu społecznego pomoże? Tak. A co z wyłudzaniem autorytetu? W rzeczy samej.

5. Jasna, zwięzła i przekonująca rozmowa

Dobry sprzedawca nie jest gadatliwy. Nie używają wymyślnych słów. Mówią jak stary wiejski szeryf. Spokojny, pewny siebie i miły.

Są cierpliwi, dobrzy słuchacze i fantastyczni gawędziarze. Każde słowo jest wymawiane prawidłowo. Każda historia jest okrojona z nadmiaru. To czas zaklęcia spędzony z dobrym sprzedawcą. Nawet nie wiesz, że jesteś sprzedawany.

6. Literaci rzadko są dobrymi copywriterami

William S. Burroughs. Lew Welch. Joseph Heller.

Wszyscy pisarze, którzy kiedyś byli copywriterami. Pochodzili z wykształcenia, robili odpowiedzialne rzeczy i dostali pracę. Ta praca nauczyła ich najważniejszej rzeczy w pisaniu: być jasnym, zwięzłym i przekonującym.

Nie na odwrót. Literatura nie ma wiele do nauczenia copywritingu. Opowiedz dobrą historię. Daj czytelnikowi to, czego chce. Literaci (tacy jak ja) muszą zostać złamani, aby stać się dobrymi copywriterami.

Co ciekawe, dowiesz się, że copywriting sprawi, że będziesz także lepszym pisarzem.

7. Zignoruj” krótką kopię ” thumpers

Jest wszechobecna myśl (zazwyczaj od nie-pisarzy) , że kopia sprzedaży powinna być krótka … akapit lub dwa … i obrazy powinny się sprzedawać. Pochodzi od tej samej osoby, która ma nie. problem z przeczytaniem 3000-słownego artykułu w Sports Illustrated lub 70 000-słownej powieści.

Nie liczy się długość. Ludzie będą czytać wiecznie jeśli zrobisz to o nich.

Jeśli jest interesujący i rozwiązuje znaczący problem, zostanie przeczytany.

8. Unikaj dziwnych i niezwykłych

Wyobraź sobie, że wszedłeś do salonu samochodowego. Masz ochotę kupić nowy samochód. Na zewnątrz pada śnieg, więc sprzedawcy są bezczynni, rozmawiając za SUV-em Volvo w salonie.

Jeden idzie w Twoją stronę. Ma na sobie czarną kamizelkę, masywny, falujący biały szalik, białe spodnie baseballowe i parę różowych butów do biegania Adidas. Nie przedstawia się, ale zamiast tego zadaje ci zagadkę. Ma to coś wspólnego z gąsienicami i poduszkami. Pytasz, czy jest maskotką. Nie, jest sprzedawcą. Przegapił poranne leki? Nie, taki już jest. Prosisz o spotkanie z kimś innym.

Słuchaj, uwielbiam dysfunkcje. Coś niezwykłego. Ale jeśli chodzi o sprzedaż – bądź szczery. Czarno-białe.

9. Nie myśl o swoich odbiorcach-pomyśl o jej

Jeśli chodzi o sprzedaż online, nie jesteś w sali konferencyjnej (z żyrandolem) pracującej w tłumie stu … lub w tłumie dziesięciu tysięcy. Kiedy usiądziesz pisać, wyobraź sobie, że sprzedajesz się jednej osobie.

Musisz uwodzić ją i ją samą.

Sprzedawca robi to samo. Pracuje dla jednego klienta na raz. Pewnie, może żonglować kilkoma perspektywami. Ale nigdy nie odnosi się do tych perspektyw jako grupy. Skupia się na każdej z perspektyw indywidualnie.

10. Zbadaj swojego klienta

Najlepszy sprzedawca i najlepszy copywriter są zarówno nieskazitelnymi studentami klienta, jak i produktu. Inaczej mówiąc: nie chodzi o Ciebie.

Dobry copywriter zagłębia się w historię klienta, lubi i nie lubi. Bada jej przyjaciół, jej zwyczaje. Zadaje jej pytania, wyrzuca z niej pomysły. Spędza dużo czasu słuchając i dużo czasu zamykając usta. Nigdy nie sprzeciwia się temu, co mówi, ale uważa wszystko za fascynujące.

A potem bada produkt. Szuka kąta-haka — który przyciągnie uwagę jego klienta, poruszy jej pragnienie i zbuduje jej zainteresowanie produktem, tak jakby czuła, że produkt został stworzony dla niej-i tylko dla niej, więc nie kupowanie wydaje się raczej głupie.

Twoja kolej …

Świetna Kopia sprzedaży nie zaimponuje twojemu profesorowi pisania. Pewnie nie zdobędzie żadnej nagrody.

To, co zrobi, jednak, jest przekonać ludzi do zakupu produktu. I zarobisz sporo pieniędzy. To zabójczy sposób.

Uzyskaj nasze najlepsze wskazówki dotyczące copywritingu w jednym darmowym ebooku

Zarejestruj się poniżej, aby otrzymać nasz darmowy ebook, Copywriting 101 – Jak stworzyć atrakcyjną kopię, plus nasz cotygodniowy przegląd artykułów Copyblogger.

Total
0
Shares
Related Posts

Sztuka bycia ciekawym

“Bądź interesujący.” To dobra rada, ale nic nowego. Prawdopodobnie wiesz od początku, że możliwość zainteresowania czytelników jest kluczową…