7 sposobów, aby zmaksymalizować zwrot z inwestycji dzięki zawartości

roi

Nie będę cię pouczać.

Już wiesz, że content marketing może być bardzo udaną formą marketingu.

Wiesz również,że tworzenie świetnych treści zajmuje dużo czasu lub pieniędzy, czasami oba.

Ale jest coś, czego możesz nie wiedzieć, przynajmniej nie na pewno.

Tylko dlatego, że część treści otrzymuje tysiące wyświetleń lub setki akcji społecznościowych, nie oznacza, że przyniosła pozytywny zwrot z inwestycji (ROI).

Możesz wydać $100,000 na najbardziej spektakularny kawałek treści o tym, jak Głaskać kota. Jest bardzo mało prawdopodobne, że to sprawi, że kiedykolwiek zbliżysz się do tej kwoty z powrotem.

Content marketing jest skuteczny tylko wtedy, gdy jest opłacalne.

Z tego, co widzę i słyszę, tylko niewielka część marketerów osiąga znacząco pozytywny zwrot z inwestycji dzięki swojej zawartości.

To wielki problem.

Chociaż istnieje wiele czynników, które przyczyniają się do Twojego zwrotu z inwestycji, zakładam, że masz podstawy content marketingu w dół.

To pozwala mi pokazać różne sposoby 7, aby zmaksymalizować zwrot z inwestycji w treści.

Jeśli zastosujesz nawet kilka z tych taktyk, możesz przenieść swoje treści z rentowności lub lekko ujemnego zwrotu z inwestycji do zdrowego, pozytywnego zwrotu z inwestycji.

Osiągnięcie tego celu pozwoli Ci zwiększyć produkcję treści w zrównoważony sposób. 

1. Wybierz 1-2 kanały i zaprojektuj wokół nich

Częstym błędem, który widzę, są ludzie tworzący treść, a następnie próbujący ją promować wszędzie.

Mówię o Facebooku, Twitterze, forach, Reddicie i wielu innych kanały marketingowe.

image07

Powodem, dla którego jest to błąd, jest to, że odbiorcy na różnych kanałach i platformach w ramach tych kanałów zazwyczaj zachowują się bardzo inaczej od siebie.

Treści, które mogą być bardzo popularne na jednym kanale, niekoniecznie będą dobrze działać na innym kanale.

To sprawia, że podejście shotgun do promocji to strata czasu, a to będzie Zabij swój zwrot z inwestycji.

Rozwiązanie? Get specific: Musisz znaleźć kanały 1-3, w których Twoje treści są najlepsze.

Do szybkiego kiełkowania używam głównie Facebooka i Twittera, wraz z moją listą e-mail.

image04

Najlepiej, jeśli chcesz zidentyfikować te kanały, zanim jeszcze stworzysz swoje treści. Następnie możesz dostosować wszystko, w tym temat, kąt i tytuł tylko dla tych konkretnych odbiorców.

Oto twoja praktyczna propozycja na wynos: Przestań promować swoje treści w każdym miejscu, o którym myślisz-tracisz czas. Skup się na witrynach, które przysyłają Ci najwięcej odwiedzających za twój czas, wysiłek i pieniądze.

Jak wybrać kanał, na którym się skupić? Przeanalizuj swoje poprzednie treści i określ liczbę odwiedzających lub subskrybentów z każdego kanału. Utwórz prostą tabelę, taką jak ta, dla każdego fragmentu treści, aby zmierzyć wyniki:

image01

 

  • Czas spędzony-ile czasu musisz poświęcić na promowanie treści na tym kanale
  • Koszt czasu – twój czas ma wartość, wprowadź tutaj wartość $ / godzinę
  • Inne koszty-Wpłać wszystkie wydane pieniądze (np. reklamę)
  • Całkowity koszt-dodaj swój czas i inne koszty razem
  • Sprzedaż / subskrybenci/odwiedzający-wybierz metrykę i zapisz wyniki

Następnie podziel sprzedaż (lub subskrybentów lub wybraną metrykę)przez czas, w którym kosztowało cię uzyskanie metryki zwrotu za godzinę.

image00

Zobaczysz, że niektóre kanały znacznie przewyższają inne.

2. Nigdy nie przestawaj aktualizować

Jak być może wiesz, istnieją 2 rodzaje treści…

Treści wiecznie zielone, które pozostają aktualne przez lata (prawdopodobnie w przewidywalnej przyszłości) i treści nie wiecznie zielone, które w najbliższej przyszłości staną się nieaktualne.

Prawdopodobnie skończysz tworząc oba typy treści.

Głównym minusem treści non-evergreen jest to, że po uzyskaniu początkowej wartości z niej zanika ona w nieistotności i nie pomoże Twojej firmie zbytnio.

Można jednak zasadniczo usunąć ten negatywny efekt, stale aktualizując zawartość.

To jest coś, co Brian Dean robi bardzo dobrze; powinieneś pójść za jego przykładem.

Na przykład stworzył niewiarygodnie dokładny przewodnik po narzędziach SEO:

image08

Regularnie aktualizuje ten przewodnik.

Dlaczego aktualizacja jest tak ważna? Aktualizacje są o czytelniku. Sprawiają, że treść jest znacznie bardziej wartościowa.

Narzędzia SEO przychodzą i odchodzą cały czas.

Jeśli spojrzysz na inne listy narzędzi SEO, które mają kilka lat, zobaczysz, że większość wymienionych tam narzędzi jest obecnie nieskuteczna lub nie jest już dostępna. Ponadto brakuje im świetnych narzędzi, które zostały niedawno wydane.

Podczas gdy Brian nie jest w rankingu # 1 dla “narzędzi SEO” w Google, zajmuje bardzo wysoką pozycję i oczekuję, że jego rankingi będą nadal rosnąć (to trudne słowo kluczowe):

image02

Google zobaczy, że użytkownicy uznają jego przewodnik za najbardziej przydatny i będzie promowany.

Aktualizacja ma kilka innych korzyści ubocznych.

Po pierwsze, pozwala ci nadal promować swoje treści. Zazwyczaj publikujesz coś, a potem robisz wszystko, by to promować przez tydzień lub dwa.

Po tym prawdopodobnie masz trochę niepokoju, robiąc więcej promocji, ponieważ czujesz, że Twoje treści już nie są “świeże”.”

Jeśli zaktualizujesz swoją zawartość, możesz wysłać szybki Tweet lub e-mail do osób, które wcześniej ją lubiły, dając im znać, że dodałeś kilka fajnych ciekawostek (takich jak nowe narzędzia dla Briana). To da Ci dodatkowe udziały i linki.

Wreszcie, wiele rzeczy wpływa na to, co czytelnicy podzielą się ze swoimi przyjaciółmi i społecznościami.

Głównie chcą dzielić się rzeczami, które sprawiają, że wyglądają dobrze. Dlatego rzadko udostępniają stare treści, co prawdopodobnie nie ma już zastosowania. Ale jeśli regularnie aktualizujesz swoje treści, odwiedzający nie będą mieli problemu z udostępnieniem ich daleko po pierwszej dacie publikacji.

3. Nigdy nie przestawaj promować

Zdradzę ci mały sekret:

Większość Twój ROI będzie pochodzić z promocji treści.

Podczas gdy świetna treść to dobry początek, to nic bez znacznej ilości promocji.

Niektórzy najlepsi marketerzy, jak Derek Halpern, wydają nawet do 80% ich czasu promowania treści (pozostałe 20% przy jego tworzeniu).

Ale tu jest problem: nawet jeśli zrobić wielki nacisk promocyjny na tydzień lub dwa, ruch będzie skok, ale wtedy szybko umieraj.

image10

Gwarantuję, że nie dotarłeś do nawet ułamka osób, które mogłyby skorzystać z Twoich treści w tym czasie.

Nie ma zasady, która mówi, że możesz promować tylko nowe treści.

Jeśli chcesz zmaksymalizować zwrot z inwestycji, prawdopodobnie musisz poświęcić więcej czasu na promowanie starych treści.

Na początek możesz po prostu odświeżyć swoje treści w mediach społecznościowych i forach od czasu do czasu.

Dodatkowo możesz skonfiguruj Alerty Google aby dać Ci znać, gdy ktoś mówi o temacie, o którym napisałeś. Następnie możesz wpaść i zasugerować, aby odwiedzili twojego przewodnika.

Ponadto większość taktyk promocyjnych jest nadal opłacalna. Bardzo niewielu nie działa po prostu dlatego, że Twoje treści zostały opublikowane miesiąc lub dwa temu.

4. Między jakością a zwrotem z inwestycji maleją zyski

Tutaj tworzenie świetnych treści staje się naprawdę trudne.

Generalnie jestem zwolennikiem tworzenie prawdziwie “epickiej” treści.

Ale to nie zawsze jest to dobry pomysł.

Czasami Ulepszanie treści pozostawi ci gorszy zwrot z inwestycji.

Powód tego jest dość prosty. Aby zaprojektować niestandardowe obrazy i układy, zajmuje to dużo czasu i/lub pieniędzy.

Nawet spis treści dla moich zaawansowanych przewodników (na pasku bocznym) kosztuje tonę, aby:

image06

W pewnym momencie możesz mieć zawartość, która jest naprawdę dobra. Jeśli wydasz kolejne $100 na niestandardowy obraz, czy przyniesie Ci to więcej niż $100 później?

To jest pytanie i jest trudne.

Kiedy przestajesz ulepszać treść? To będzie się różnić w każdym przypadku, ale powiem tak szczegółowo, jak to możliwe.

Zacznijmy od fundamentalnej zasady: Twoje treści powinny być lepsze niż wszystkich konkurentów.

Jeśli tak nie jest, będziesz miał szczęście, aby osiągnąć jakikolwiek pozytywny zwrot z inwestycji w ogóle.

Im lepsza jest Twoja treść, tym bardziej wyróżnia się na tle innych:

image05

Ale osiągasz granice.

Gdy Twoje treści są znacznie lepsze niż wszystkie inne treści na ten temat, czytelnicy nie mogą powiedzieć, kiedy będzie jeszcze lepiej.

Czytelnicy określają jakość Twoich treści w dużej mierze, porównując je z innymi. Tak więc, nawet jeśli poprawisz swoją już lepszą treść, w oczach większości czytelników, nadal jest “lepsza” niż reszta.

Jeśli nie ma znaczącej różnicy w postrzeganiu, nie będzie znaczącej różnicy w Twoim zwrocie. A ponieważ wydałeś więcej na ulepszanie treści, oznacza to, że twój zwrot z inwestycji spadł.

Twoje praktyczne Jedzenie na wynos: Spraw, aby Twoje treści były znacznie lepsze niż u konkurencji, a następnie przestań. Wszelkie dalsze ulepszenia będą kosztowne, a twój zwrot z inwestycji prawdopodobnie spadnie.

Oczywiście powinieneś to przetestować sam, ale to dobra zasada do naśladowania.

Jedyny wyjątek od reguły: Wspomniałem o moich przewodnikach. Te oczywiście złamały zasadę, bo poszedłem sposób ponad to, co już było.

Zrobiłem to z jednego głównego powodu: aby nikt nie mógł przyjść później i stworzyć czegoś znacznie lepszego.

Te przewodniki doprowadziły setki tysięcy wizyt na mojej stronie od czasu opublikowania. Mimo, że mają lata, nikt nie był w stanie kompleksowo stworzyć treści, które ich “biją”.

Pozwalają one mojej stronie zachować pozycję lidera w każdym z tych obszarów i zapewniają stały ruch nawet teraz.

Jeśli wiedzieć że część treści ma potencjał do dostarczania dużej ilości ruchu (zwykle poprzez SEO) przez lata, a inni będą próbować tworzyć lepsze treści niż Twoje, możesz wybrać tę trasę.

Alternatywnie możesz po prostu uaktualnić swoje treści, gdy inni nadrabiają zaległości i mają nadzieję, że żaden z nich nie stworzy takiego przewodnika, którego nie możesz pokonać.

5. Reklama nie jest wrogiem inbound marketingu

Mówiłem ci wcześniej, że Facebook jest ważnym kanałem szybkiego kiełkowania.

Ale jeśli korzystałeś z Facebooka dla swojej firmy, wiesz, że procentowy zasięg organiczny-liczba fanów, którzy widzą Twoje posty—jest ponury:

image11

Jeśli polegasz tylko na ruchu organicznym na większości kanałów społecznościowych, tracisz duży zasięg.

Ale wielu marketerów, zwłaszcza nowszych, nienawidzi reklam. Jeśli jesteś surowym marketerem przychodzącym, możesz nie chcieć korzystać z opcje marketingu wychodzącego.

image09

Ale marketing wychodzący (“Przerwa” na zdjęciu) i marketing przychodzący nie muszą być wyłączne.

Możesz użyć obu w tym samym czasie do promowania treści. A kiedy znajdziesz odpowiednią kombinację, możesz zobaczyć duże zyski z ROI.

6. Największym błędem, jaki możesz popełnić, jest brak optymalizacji lejka

To pierwsze słowo w ROI: wróć.

Jeśli nie masz sposobu na zarabianie pieniędzy, żadna treść nie będzie miała pozytywnego zwrotu z inwestycji.

To jest absolutnie niezbędne, że masz jakiś rodzaj lejek sprzedaży na miejscu, kończąc na jakimś produkcie (lub alternatywnej metodzie monetyzacji) dla odwiedzających i subskrybentów do zakupu.

image12

Większość tego, co napisałem w tym poście, koncentruje się na Twoich treściach i promocji, ale równie ważne jest to, co dzieje się później.

Zoptymalizowałeś swój e-mail marketing? Czy masz jasną drogę do generowania przychodów od odwiedzających?

Jeśli nie, musisz.

Podwojenie współczynnika konwersji w dowolnym punkcie w dolnej części lejka sprzedaży to łatwy sposób na podwojenie zwrotu z inwestycji wszystkie Twoje treści.

Oto dobry punkt wyjścia do optymalizacja ścieżki sprzedaży.

7. Proste, ale kluczowe: zmierz swój zwrot z inwestycji

Twój zwrot z inwestycji za fragment treści jest ustalany na podstawie różnorodność czynników.

image03

Musisz zrozumieć jak obliczyć ROI a następnie zmierz go dla każdego kawałka treści, które produkujesz.

Jeśli tego nie zmierzysz, nie ma sposobu, aby wypróbować różne techniki tworzenia i promocji treści i zobaczyć, które z nich faktycznie poprawią Twój zwrot z inwestycji.

Dobrzy marketerzy nieustannie udoskonalają swoje strategie content marketingowe i znajdują stopniowe ulepszenia.

Wniosek

Content marketing can bądź doskonałym narzędziem w swoim arsenale marketingowym.

Ale tylko wtedy, gdy faktycznie sprawia, że Twoja firma więcej niż wydajesz na jej tworzenie (aka pozytywny zwrot z inwestycji).

Zachęcam do przetestowania sposobów maksymalizacji zwrotu z inwestycji, które właśnie ci pokazałem. W większości przypadków zobaczysz znaczny wzrost zwrotu z inwestycji.

Total
0
Shares
Related Posts