5 trendów treści i SEO, które zdominują w 2021 roku

Jak pewny jesteś SEO i treści swojej marki?

Technologia popycha content marketing do zmian z roku na rok. To, co miało znaczenie dla większości 2020 r., może być przypisem tylko w 2021 r.

Czy chcesz, aby Twoja strona została zakopana pod innymi, którzy nadal nadążają za nowymi treściami i trendami SEO?

Od nigdy to prawdopodobnie Twoja odpowiedź na to pytanie, teraz jest idealny czas, aby przemyśleć i ponownie ocenić sposób, w jaki robisz treści i SEO. Dowiedz się, co określi Twoją strategię marketingową na rok 2021 i dowiedz się, czego potrzeba, aby wyprzedzić paczkę.

Czytaj dalej, aby dowiedzieć się o głównych praktykach treści i trendach SEO na horyzoncie.

1. Optymalizacja treści pod kątem wyszukiwania głosowego

Zamiast wpisywać słowa kluczowe w polu wyszukiwania, coraz wygodniej jest rozmawiać z urządzeniem inteligentnym.

Kiedy funkcja wyszukiwania głosowego Google została uruchomiona w 2002 roku, rozpoczęła się zupełnie nowa rewolucja. Odczuwamy skutki tej monumentalnej zmiany w technologii do dziś.

Wpływ wyszukiwania głosowego nadal rośnie. W 2017 roku 13% gospodarstw domowych w USA miało inteligentne głośniki. Według danych OC & C Strategy Consultants do 2022 r. odsetek ten ma wynieść 55 proc.

Więcej inteligentnych głośników w większej liczbie domów naturalnie prowadzi do większego wykorzystania wyszukiwania głosowego. Posiadanie inteligentnych głośników zachęca również ludzi do korzystania z asystentów głosowych na urządzeniach takich jak smartfony. Oto dane na poparcie tego twierdzenia: Voicebot.ai stwierdza, że 39.8% użytkowników smartfonów voice assistant posiada również inteligentne głośniki.

voicebot ai smartphone voice assistant use frequency infographic

Juniper Research, brytyjska firma z siedzibą w Wielkiej Brytanii, przewiduje, że do 2023 r.na całym świecie będzie aktywnych 8 miliardów asystentów głosowych, co potroi statystyki z 2018 r. o 2,5 miliarda.

Jak to wszystko przekłada się na trend SEO? Mówiąc prościej, optymalizacja pod kątem wyszukiwania głosowego jest koniecznością dla marketerów treści w 2021. Oto kilka przydatnych spostrzeżeń do rozważenia:

  • Zoptymalizuj zawartość pod kątem funkcji SERP. Wyniki badania SEMrush pokazują, że 70% odpowiedzi powracających z wyszukiwania głosowego pochodziło z funkcji SERP, a 60% zajmowało wyróżniony fragment.
  • Skoncentruj się na słowach kluczowych fraz przy użyciu języka naturalnego. Obejmuje to opcje pytań i Odpowiedzi oraz długich ogonów. Nie używaj kombinacji słów kluczowych, które brzmią dziwnie, gdy są wypowiadane na głos.
  • To proste. Idealny wynik wyszukiwania Google voice powinien być w pełni zrozumiały dla 9-klasistów, mówi Backlinko. Odpowiedzi słowne muszą być lekkostrawne i nie powinny wymagać powtarzania. Dostosuj treści, aby to odzwierciedlić.

2. Używanie więcej słów kluczowych o długim ogonie w bardziej ukierunkowanej treści

Marki ze strategicznymi treściami blogów generują 67% więcej potencjalnych klientów niż te, które w ogóle nie publikują treści, zgodnie z Hubspot. Podczas swoich podróży zakupowych 71% kupujących B2B czyta treści bloga.

Czy jakakolwiek zawartość bloga jest lepsza niż żadna zawartość bloga? Może i tak, ale nie ma powodu, by zadowolić się przeciętnością. Jak wkrótce się dowiesz, słabe treści nie będą w stanie konkurować z wynikami inteligentnych i doświadczonych marketerów cyfrowych w 2021 roku.

Czy wiesz, że 70% wszystkich wyszukiwań online używa słów kluczowych long-tail? Dzięki słowom kluczowym o długim ogonie w strategii blogowania już patrzysz na mniejszą konkurencję na swoim polu gry.

moz experian search demand curve infographic

Co ważniejsze, skupienie się na słowach kluczowych o długim ogonie jest kompatybilne z optymalizacją pod kątem wyszukiwania głosowego. Gdy zaczniesz od “Hej, Siri” lub “OK, Google”, następne słowa nie będą prawdopodobnie chaotycznymi słowami kluczowymi. Będą to zwroty konwersacyjne lub pytania.

W 2021 r. wyróżnij słowa kluczowe o długim ogonie poprzez celowe formatowanie. Trendy SEO mogą się zmienić, ale niektóre praktyki pozostają wiecznie zielone.

Staranne i usprawnione stosowanie słów kluczowych mówi Google, że Twoje treści są ważne. Wykorzystaj sztuczki formatowania przedstawione na tym blogu-punkty punktowe, pogrubiony tekst i krótkie akapity – na swoją korzyść.

Słowa kluczowe z długim ogonem przemawiają do intencji użytkownika i pomagają dotrzeć do osób, które szukają odpowiednich treści. Gdy zapewnisz świetne wyniki wyszukiwania, bardziej prawdopodobne jest, że zadowoli Cię potencjalnych klientów gotowych do konwersji.

3. Spełnianie standardów E-A-T Google z wyjątkową niszową treścią

Poruszyliśmy tematykę strategiczną poprzez użycie słów kluczowych o długim ogonie powyżej. Jednak tworzenie zabójczych treści jest ewoluującym trendem SEO samym w sobie.

Najnowsza ewolucja w tworzeniu treści dzięki aktualizacji “Medic” Google, która wprowadziła zmiany w podstawowych algorytmach Wyszukiwarki. Co się stało od tamtej pory?

Twórcy treści i marketerzy: w dzisiejszych czasach jesteś tym, co E-A-T. Google priorytetyzuje treści wyświetlające wiedzę, autorytet i wiarygodność.

EAT algorithm explainer

Konieczne jest, aby upiec perspektywę E-A-T W content marketingu. 97% wszystkich wyszukiwań online odbywa się za pomocą właściwości Google, zgodnie z Jumpshot / Sparktoro.

W dzisiejszych czasach dobra treść to za mało. To, co tworzysz, musi być niesamowite i konkurencyjne.

Weterani marketingu cyfrowego są przyzwyczajeni do dostosowywania się do zmian technologicznych i platformowych. Duże ryby są już głęboko na terytorium E-A-T i każdego dnia podnoszą poprzeczkę. Musisz grać ciężej i mądrzej pracować, aby pozostać w grze z głównymi graczami.

Jak dążyć do najlepszych rankingów Google SERP w 2021 roku? Upewnij się, że wykonujesz następujące czynności:

  • Udowodnij i pokaż swoją wiedzę. Wytyczne Google dotyczące oceny jakości Wyszukiwania mówią, że ocena E-A-T dotyczy zarówno treści, jak i twórców. Kontekst i informacje o autorach cyfrowych są teraz niezbędne. Możesz je wyświetlać w profilach i polach po głównej zawartości strony.
  • Uruchom cenną, bogatą w informacje i przyjazną dla Google witrynę. W swoich wytycznych dla webmasterów Google podkreśla ideę tworzenia oryginalnych i zorientowanych na użytkownika stron. Żadnych sztuczek i oszustw, aby szybko wspiąć się na szeregi SERP. Algorytm nagradza naprawdę pomocne, autorytatywne treści.
  • Publikuj wysokiej jakości treści w stabilnym harmonogramie. Jeśli nie zastosujesz się do rutynowej obsługi aktualizacji zawartości witryny, ryzykujesz obniżenie widoczności wyszukiwania. Bez publikowania nowych artykułów lub modyfikowania starszych stron, jakość treści może również ucierpieć.

W Express Writers utrzymujemy czołowe pozycje w Google, ponieważ zobowiązujemy się do tworzenia wysokiej jakości treści dostarczanych zgodnie ze spójnym harmonogramem.

Przez 8 lat publikowaliśmy jeden blog tygodniowo. Żadnych wymówek, żadnych WYJĄTKÓW. Dziś Express Writers plasuje się w Google na ponad 23 000 słów kluczowych.  99% naszych potencjalnych klientów znajduje nas poprzez wyszukiwanie organiczne.

organc research stats

W 2021 r. content marketing – a przez to świetna treść-będzie nadal rosnąć i zmieniać się wraz z upływem czasu. Prawdziwą strategią jest przystosowanie się i nauka tak szybko, jak to możliwe, nawet jeśli obecna lekcja jest taka, że powolny i stały wygrywa wyścig.

Ponad dekadę temu przedsiębiorca wieku informacyjnego Seth Godin słynnie powiedział, że ” content marketing jest jedynym marketingiem w lewo.”Cytat jest wierny do dziś.

4. Rzuca światło na obrazy gotowe do SEO dla bogatych treści

Innym trendem treści, na który należy zwrócić uwagę, jest gotowość do SEO i trafność w treściach nietekstowych.

Pożegnaj się z niejasnymi wizualizacjami i losowymi zdjęciami stockowymi. Jeśli obrazy nie dodają rzeczywistej wartości lub więcej informacji do strony, nie są już przydatne i nie powinny tam być.

Odwrotna skrajność jest również bezużyteczna. Wszystko, co jest zbyt krzykliwe, zbyt ciężkie lub zbyt rozpraszające, powinno zostać zastąpione czymś eleganckim i bardziej eleganckim.

Co trzeba zrobić, aby być gotowym na trend SEO wizerunku? Rozpocznij publikowanie bogatych treści, postępując zgodnie z poniższymi wskazówkami:

  • Twórz oryginalne obrazy. Unikalne obrazy, takie jak infografiki i proste objaśnienia, często mają bezpośredni związek z treścią tekstową. Jeśli są dobrze zrobione, mogą być częściej dzielone, nawet same.
  • Nazwij i oznacz obrazy za pomocą odpowiednich słów kluczowych focus. Używaj logiki i zdrowego rozsądku podczas tworzenia nazw plików i znaczników alt. Opisy obrazów muszą odnosić się do treści tekstowej, którą obsługuje obraz, bez uwzględniania słów, które nie są istotne.
  • Zmniejsz rozmiary plików, aby strony ładowały się szybciej. Współczynniki odrzuceń rosną wraz z wolniejszym czasem ładowania strony, według Think with Google. Użyj narzędzia do kompresji obrazu lub wtyczki, aby Twoja witryna była szybka i wydajna.
  • Praca z odpowiednim formatem pliku. Nie wszystko musi być w FORMACIE JPEG. Czasami lepiej jest użyć PNG, GIF lub innego formatu, aby zoptymalizować jakość, obsłużyć przezroczyste elementy, zmniejszyć rozmiar pliku lub dodać proste animacje.

Wszystko to wraca do głównego punktu Google w Wytycznych dla webmasterów: aby tworzyć pomocne i oryginalne treści. W 2021 r. obrazy na stronie powinny angażować użytkowników i ułatwiać głębsze zrozumienie omawianego tematu.

5. W Tym Treści Interaktywne

Rozmowa o lepszym obrazowaniu prowadzi nas do ostatecznego trendu SEO, który należy zintegrować z Twoją strategią cyfrową na rok 2021: treści interaktywne.

Według Ion Interactive 88% marketerów twierdzi, że interaktywne treści to skuteczny sposób na odróżnienie ich marek od konkurencji. Z drugiej strony 91% kupujących B2B twierdzi, że preferuje treści wizualne i interaktywne niż statyczne odpowiedniki.

Co można uznać za treść interaktywną?

Liczy się wszystko, co skłania użytkownika do podjęcia działań: oceny, gry, quizy, kalkulatory i treści są pierwszorzędnymi przykładami. Możliwe jest również tworzenie interaktywnych wersji e-booków, infografik, lookbooków i white papers.

Interaktywna treść nie musi być skomplikowana ani złożona. Oto prosty, ale skuteczny przykład: quiz PBS, który mierzy, ile ze 100 najbardziej lubianych książek Ameryki przeczytałeś.

pbs the great american read

PBS zapewnia dużą wartość dla swoich czytelników w tworzeniu wielu sposobów interakcji z zasadniczo tymi samymi danymi. Istnieje link do treści quizu w formie listy kontrolnej dla osób zainteresowanych poprawą wyników quizu, pracując nad wypełnieniem listy książek.

Mniej rzucający się w oczy jest link “przeczytaj listę 100” w górnym menu. Prowadzi to do strony, na której można manipulować listą 100 – wyświetlaną w formacie kafelkowym za pomocą okładek książek – poprzez filtrowanie według gatunku lub sortowanie alfabetycznie według tytułu lub autora.

W przeciwieństwie do tego, sprawdź ten kalkulator podatku 2017 z New York Times. Działa poprzez wprowadzanie przez użytkowników pewnych informacji – takich jak dochód brutto i członkowie gospodarstwa domowego – i odpowiednio animowanie opisowego obrazu.

tax bill calculator

Ten interaktywny przykład graficzny jest kolorowy, łatwy do zrozumienia i bardzo aktualny, gdy został pierwotnie opublikowany.

Kalkulator rozszerza skądinąd krótką cechę Republikańskiej ustawy podatkowej uchwalonej w grudniu 2017 roku. Dzięki temu krótkie wiadomości stały się sposobem na nawiązanie kontaktu z aktualnymi wydarzeniami na poziomie osobistym.

W 2021 r. inteligentni marketerzy zwrócą się ku świeższym i bardziej innowacyjnym sposobom angażowania odbiorców. Chodzi o to, aby nie tworzyć treści futurystycznych, ostrych lub złożonych. Podobnie jak cała treść, powinna przynosić korzyści użytkownikowi.

Proste treści interaktywne są często łatwiejsze i tańsze do tworzenia niż wysokiej jakości wideo lub interaktywne treści wideo. O krok od odpowiednich obrazów, interaktywna treść jest zdecydowanie trendem SEO, aby pochylić się do przodu.

Podsumowanie: skupienie się na korzyściach dla Użytkowników we wszystkich 5 treściach i trendach SEO w 2021 roku

A teraz runda bonusowa: Istnieje trend we wszystkich nadchodzących trendach omówionych powyżej. Zauważyłeś to?

Podsumowując, Oto pięć trendów treści i SEO, które ukształtują twoją strategię cyfrową w nadchodzącym roku:

  • Optymalizacja treści pod kątem wyszukiwania głosowego,
  • Używanie więcej słów kluczowych o długim ogonie w bardziej ukierunkowanej treści,
  • Spełnianie standardów E-A-T Google z wyjątkową niszową treścią,
  • Rzuca światło na obrazy gotowe do SEO dla bogatych treści i
  • W tym treści interaktywne.

Każda z nich to taktyka, która może być wykorzystana do dodania wartości i trafności do treści i wyników wyszukiwania. Podsumowując: znacznie ułatwiają tworzenie treści, które użytkownicy pokochają czytać.

W 2021 roku musisz zastanowić się, w jaki sposób Twoja starannie uprawiana wiedza może przynieść korzyści użytkownikom. Twoja marka i wydajność SERP powinny być odległym drugim i trzecim na liście priorytetów.

To złoty wiek dla treści! Najlepszym podejściem na rok 2021 i kolejne lata jest rozkoszowanie się dzieleniem się wiedzą, którą posiadasz. To, co sprawia, że Twoje treści są cenne, nie jest tym, jak działają. Wartość polega raczej na tym, jak pomaga odbiorcom, dla których go tworzysz.

Podejście do content Marketingu w ten sposób może przynieść niesamowite rezultaty zarówno małym, jak i dużym przedsiębiorstwom.

Tak więc, z 2021 tuż za zakrętem, nadszedł czas, aby opracować strategię i tworzyć treści w stary i niezawodny sposób-nie dla wyszukiwarek, ale rzeczywistych ludzi.


O autorze:

Julia McCoy

Julia McCoy jest przedsiębiorcą, autorką i edukatorką content marketingu.

Prowadzi operacje w swojej agencji treści, Express Writers, a niedawno uruchomiła swoją osobistą markę, Content Hacker.

Znajdź ją na Twitterze.

Total
0
Shares
Related Posts