Czego Romanse Mogą Cię Nauczyć O Potężnym Copywritingu

Nie sądzę, że istnieje bardziej wzgardzona forma literatury niż powieść romantyczna. “Bodice rippers”, “trashy books” czy “that Harlequin shit” to jedne z bardziej charytatywnych określeń, jakie słyszałem. To była prawdopodobnie czysta przewrotność, która skłoniła mnie do próby napisania jednego. To było o wiele trudniejsze niż myślałem, że będzie, i nie spodziewałem się nauczyć tak wiele jak ja.

Cztery romanse, które opublikowałem, nauczyły mnie więcej o pisaniu niż cokolwiek innego, co kiedykolwiek robiłem. I kiedy zacząłem pisać materiały marketingowe, a później blogi, zdałem sobie sprawę, że kluczem do pisania romansów jest również klucz do każdego rodzaju perswazyjnego pisania.

Nie, wbrew powszechnej opinii, to nie Seks sprawia, że czytelnik przewraca te strony.

To przez ból.

Ludzie, którzy nie czytają romansów, myślą, że to jakiś głupi Typ Fabio, który jeździ białym koniem i ratuje kobietę jeszcze głupszą od niego.

Spróbuj napisać taki wykres, a szybko zbierzesz stos kartek odrzucenia. Uproszczone historie o chłopakach i dziewczynach się nie sprzedają. Dobre romanse pokazują parę, która przebija się przez górę bolesnego, trudnego konfliktu, zanim otrzyma nagrodę bycia razem. Pewnie, para może być niewiarygodnie przystojny, i może być kilka zamków lub kowbojów zaangażowanych. Ale poza pułapkami, miłosny romans ma w swej istocie wiele bólu.

Make ‘ em suffer

Jeśli chcesz napisać skuteczną kopię, musisz nauczyć się angażować czytelników emocjonalnie. A jeśli chcesz studiować pisanie emocjonalne, spróbuj przeczytać kilka bardzo udanych romansów. Daj sobie spokój z zawstydzeniem-jeśli możesz kupić Cosmo lub Enquirer do studiowania nagłówków, możesz kupić Laurę Kinsale, aby dowiedzieć się, jak wygląda umiejętne pisanie o bólu.

Jasny, żywy wyraz bólu to świetny sposób na budowanie empatii z czytelnikiem. Wszyscy byliśmy nieszczęśliwi. Wszyscy mamy złamane serce. (A my wszyscy, potajemnie, jesteśmy trochę melodramatyczni na temat naszych własnych nieszczęść.) Jeśli potrafisz opisać bolesny, trudny problem mocnym językiem, zaczniesz tworzyć więź emocjonalną.

Make ’em really suffer

Dobry copywriting opisuje rozwiązanie problemu. Świetny copywriting sprawia, że feel zarówno problem, jak i rozwiązanie. Jeśli problem nie jest żywy, nawet świetne rozwiązanie będzie odczuwalne.

Piękna, czuła córka gubernatora jest o wiele bardziej atrakcyjna, jeśli piracki bohater został porzucony w wieku trzech lat, aby zostać wychowanym przez szczury. Jeśli problem jest wystarczająco zły, każde rozwiązanie wydaje się cudowne.

Nie wymiękaj. Niedoświadczeni pisarze literatury często mylą bzdurny konflikt z byciem “niuansowym” lub subtelnym. Faulkner rozumiał ogromny konflikt, podobnie jak Hemingway i Szekspir. Audacity to kolejna wielka cecha, której możesz nauczyć się czytając romanse. Bądź odważny.

Jeśli twój produkt po prostu rozwiązuje drażniący, to jest ok. Każdy, kto przeżył sezon deerfly, zna siłę irytacji. Ale zrób to poważne, bolesne, nieznośny podrażnienie.

Zagłęb się w problem, który rozwiązujesz. Sprawdź, czy możesz znaleźć zagrożenie dla rdzenia czytelników – dla ich poczucia siebie, dla ludzi, których kochają, dla ich najważniejszych połączeń.

Żadna technika marketingowa nie może Ci pomóc, jeśli twój problem nie jest zasadniczo duży. Znaleźć problem, który is wielka sprawa, więc ją rozwiąż.

Pokaż odkupienie

Gdy uczynisz swoich czytelników dobrymi i nieszczęśliwymi, jesteś gotowy, aby odciąć im przerwę w swoim rozwiązaniu. Upewnij się, że malujesz go tak obrazowo,jak ból. Tworzysz silny kontrast: samotność do więzi, choroba do silnego zdrowia, rozpacz do radości.

Twoi czytelnicy mogą nie wskoczyć Ci w ramiona od razu. Ale kiedy zaczepisz ich żywym opisem ich problemu, zrobisz najważniejszy pierwszy krok: stworzysz więź emocjonalną. Znajdź ich ból, zbadaj jego najgłębsze korzenie, pomaluj je ŻYWO, a następnie zaproponuj prawdziwe rozwiązanie.

Będę pierwszym, który będzie wiwatował, gdy ty i twoi klienci wyruszycie w stronę zachodu Słońca, długo i szczęśliwie.

O autorze: Sonia Simone jest współzałożycielką i CMO Copyblogger Media. Dowiedz się więcej od Sonii na Twitterze @ soniasimone

Total
0
Shares
Related Posts