Chcesz wiedzieć, jak sprawić, by Influencer Marketing działał?

Internet to hałaśliwe, przepełnione miejsce.

Budowanie tempa dla Twojej marki to często trudna walka, a zachęcenie odbiorców do zakupu może być zniechęcające.

Jak sprawić, by ludzie traktowali cię poważnie?

Jak można przejść od bycia tylko małą rybą w ogromnym oceanie, aby stać się rozpoznawalną marką, a nawet marką domową?

Jedną ze strategii, która okazała się skuteczna, jest influencer marketing.

Liczba marek stosujących tę strategię gwałtownie wzrosła w ciągu ostatnich kilku lat.

W rzeczywistości ” zainteresowanie influencer marketingiem wzrosło ponad 90x od 2013 do chwili obecnej.”

image00

Oto kilka innych statystyk, które pomogą Ci lepiej zrozumieć stan tej strategii w tej chwili:

  • “Treści Influencer marketing zapewniają 11x wyższy zwrot z inwestycji niż tradycyjne formy marketingu cyfrowego.”
  • “Użytkownicy Twittera zgłaszają 5.2 x wzrost intencji zakupu w przypadku kontaktu z treściami promocyjnymi od wpływowych osób.”
  • “40 procent ludzi twierdzi, że kupiło przedmiot online po obejrzeniu go przez influencer na Instagramie, Twitterze, Vine lub YouTube.”

image05

Lista jest długa.

Myślę, że wszyscy możemy się zgodzić, że influencer marketing osiąga wyniki.

Ale kiedy przejdziesz do tego, termin “influencer marketing” może być trochę mglisty.

Istnieje wiele nieporozumień co do tego, jak dokładnie go wdrożyć i wykorzystać.

Jak uzyskać influencer, aby linkował do swojej witryny, udostępniał treści, promował swój produkt itp.?

Będę z Tobą brutalnie szczery. To nie jest łatwe.

Jest o wiele więcej niż zwykłe wysyłanie e-maili do influencera i mówienie: “Hej, proszę, daj znać mojej marce.”

To tak nie działa.

Jednak, podobnie jak w przypadku większości form marketingu, istnieje formuła. Dla mnie zadziałało i dla ciebie też.

Przejdźmy do rzeczy.

Trzyetapowy proces

Oczywiście z influencer marketingiem wiąże się wiele.

Ale kiedy naprawdę to wszystko rozbić, to obejmuje trzy podstawowe kroki:

  1. Znalezienie odpowiedniego influencera
  2. Dotarcie do nich
  3. Zachęcanie ich do udostępniania treści

I tak do tego podchodzę.

Zacznijmy od pierwszego kroku.

Znalezienie odpowiedniego influencera

Jest to prawdopodobnie najprostszy krok, ale wymaga sporej ilości badań.

Jak dokładnie można zerować na influencer?

Cóż, na początek, prawdopodobnie jesteś już świadomy co najmniej garstki wpływowych osób w Twojej branży.

Na przykład:

  • Blogerzy ze sporą liczbą obserwujących
  • Popularne Youtubery
  • Eksperci branżowi
  • Pisarzy, którzy regularnie współtworzą popularne publikacje
  • Gwiazdy

Ale jeśli potrzebujesz trochę pomocy lub chcesz wiedzieć, jak prawdopodobna jest konkretna osoba, polecam korzystanie z BuzzSumo.

Jedną z funkcji, które uwielbiam, jest ” Zobacz Sharers.”

Pokażę Ci, jak to działa.

Pierwszy, Wpisuję temat związany z moją branżą/niszą. W moim przypadku jest to ” content marketing.”

Oto co wyskakuje:

image03

Następny, Wybieram artykuł i klikam na ” View Sharers.”

image02

Oto co teraz wyskakuje:

image01

Tak po prostu dostaję listę osób i firm, które udostępniły ten artykuł.

Mogę też powiedzieć:

  • Ilu mają obserwujących na Twitterze
  • Ich stosunek retweet
  • Współczynnik odpowiedzi
  • Średnie retweety

Te wskaźniki są ważne, ponieważ mogę określić, czy mogą być potencjalnie wpływowymi osobami, z którymi chciałbym się połączyć.

Wiem też, jakie jest prawdopodobieństwo otrzymania od nich odpowiedzi. I mogę łatwo śledzić je lub tweetować do nich w celu natychmiastowej interakcji.

Inne narzędzia warte rozważenia, oprócz BuzzSumo, to Traacker i Little Bird.

Proponuję również sprawdzenie tego postu z Kissmetrics dla innych pomysłów.

Nie mówię, że musisz użyć narzędzia do znajdowania wpływowych osób, ale znacznie usprawnia proces.

Jak duży wpływ powinien mieć L target?

Częstym pytaniem marketerów nowym dla tej koncepcji jest to, czy powinni kierować się na Makro-influencer (np. Tim Ferris lub Seth Godin) z setkami tysięcy, a nawet milionami obserwujących lub mikro-influencer z powiedzmy 15,000 obserwujących.

Jestem zwolennikiem małych początków i pracy w górę.

Z mojego doświadczenia wynika, że mikro-influencerzy są bardziej otwarci i łatwiej się z nimi skontaktować niż główni gracze, którzy mogą zostać bombardowani tysiącami e-maili każdego dnia.

Ale nie krępuj się podążać ścieżką, która ma dla ciebie największy sens.

Dotarcie do influencerów

Jest to najtrudniejsza część procesu.

Musisz jakoś wymyślić sposób na:

a) skontaktować się z influencerem i

b) budowanie relacji z nimi.

Możesz to osiągnąć na kilka sposobów, ale jestem fanem po prostu wysyłania wiadomości e-mail lub korzystania z pola kontaktowego na ich stronie internetowej.

Większość influencerów (chyba że są wielkimi celebrytami) będzie miała jakieś sposoby skontaktowania się z nimi. Zrób swoje badania, dopóki nie znajdziesz skutecznego sposobu, aby to zrobić.

Jeśli absolutnie nie możesz znaleźć ich danych kontaktowych, przejdź do następnego potencjalnego wpływowego na swojej liście.

Jak mam do nich podejść?

Konkretne żądanie będzie dyktować szablon, którego używasz.

Na przykład, jest:

  • szablon kuracji
  • szablon wzmianki o influencer
  • szablon bloga gościa

i inni

Polecam sprawdzić ten artykuł z Przedsiębiorca. Dostarczy Ci pięć podstawowych szablonów, dzięki czemu będziesz wiedział, co powiedzieć podczas nawiązywania kontaktu.

Oto ich początkowy szablon zasięgu:

image04

Kluczem do uzyskania odpowiedzi jest być autentycznym, osobistym i uczciwym.

Pamiętaj tylko, że musisz złożyć im ofertę, której nie mogą odrzucić (używając mojego najlepszego głosu Vito Corleone).

image06

Możesz dać im krzyk na swoim blogu, wysłać im próbkę swojego produktu, a może nawet zrekompensować im, jeśli sytuacja tego wymaga—cokolwiek uważasz, że łaskocze ich fantazję.

Jednak, chciałbym stąpać lekko z kompensacji, ponieważ może to sprawić, że można natknąć się jako nieszczery. Ale to zdecydowanie opcja, o której należy pamiętać.

Pozwól mi to powiedzieć.

Jest to idealne rozwiązanie, jeśli wchodzisz w interakcję z influencerem na co najmniej pewnym poziomie, zanim uderzysz go nagle.

Na przykład możesz regularnie komentować ich bloga przez miesiąc przed prośbą o przysługę.

Wiem, że jestem bardziej otwarty na prośby od lojalnych czytelników bloga niż na kogoś “z ulicy.”

Mają grubą skórę

Jest kilka innych małych perełek mądrości, którymi chciałbym się z wami podzielić.

Pierwszy, powinieneś być przygotowany na odrzucenie.

Nie jest realistyczne oczekiwać, że pierwszy influencer, z którym się kontaktujesz, natychmiast zareaguje i zaspokoi każdy Twój kaprys.

Większość z tych osób jest zajęta i ma już swoje skrzynki odbiorcze zalane podobnymi prośbami.

Bez względu na to, jak czarujący lub charyzmatyczny myślisz, że zejdziesz, prawdopodobnie nie otrzymasz wielu odpowiedzi.

Nie bierz tego do siebie. To gra liczbowa.

Dlatego polecam stworzenie listy co najmniej potencjalnych influencerów 10, aby zacząć działać. Jednak im więcej, tym weselej.

Jeśli spodziewasz się sukcesu, będzie to wymagało wytrwałości i cierpliwości.

Trzymaj się tego, aż w końcu dokonasz przełomu.

I jeszcze jedna wskazówka.

Użyj darmowego narzędzia do śledzenia wiadomości e-mail, takiego jak ten od HubSpot, aby wiedzieć, kto otworzył Twoje e-maile, a kto nie.

Jest to prosty sposób, aby zobaczyć, jaki rodzaj aktywności nastąpił po naciśnięciu ” wyślij.”

Jeśli nie otrzymasz odpowiedzi od kogoś, kto zdecydowanie otworzył twój e-mail, polecam wysłanie im e-maila po kilku dniach.

Nie bądź szkodnikiem, ale uprzejma obserwacja może sprawić, że influencer zwróci na ciebie uwagę i zapewni Ci odpowiedź, której szukasz.

Zachęcanie ich do udostępniania treści

Na koniec musisz upewnić się, że to, co dostarczasz, naprawdę zapewnia im (i ich odbiorcom) wartość.

Na przykład, jeśli prosisz influencer o udostępnienie napisanego posta na blogu, lepiej upewnij się, że jest on najwyższej jakości i bardzo odpowiedni dla ich odbiorców.

Jeśli chcą pozwolić ci publikować posty na swoim blogu, musi to być zawartość+. Nic mniej nie wystarczy.

Innymi słowy, musisz przejść przez i udowodnić im, że podejmują dobrą decyzję, pomagając Ci.

Jest to oczywiście integralną częścią budowania trwałych relacji i może potencjalnie prowadzić do innych możliwości w przyszłości. Nigdy nie wiadomo.

Wniosek

Influencer marketing wydaje się dość prosty na papierze.

Skontaktuj się z kimś wpływowym, nakłoń go do promowania swojej marki w jakiś sposób i zwiększ swoją ekspozycję.

Oczywiście nigdy nie jest to takie proste, a po drodze pojawia się wiele zwrotów akcji.

Jako pierwszy przyznam, że influencer marketing to trudny proces.

Ale to zdecydowanie coś możesz to zrobić z powodzeniem, pod warunkiem, że podejmiesz odpowiednie podejście i będziesz wystarczająco wytrwały.

A kiedy już go uruchomisz, zwiększy to twoją pewność siebie i poczujesz się o wiele bardziej komfortowo z tym procesem.

W tym momencie możesz spłukać i powtórzyć, aby jeszcze bardziej rozwijać swoją markę.

Czy kiedykolwiek eksperymentowałeś z influencer marketingiem? Jakie są Twoje wyniki?

Total
0
Shares
Related Posts