Blogowanie To Dialekt: Znasz Go?

Mam żywą pamięć o używaniu słowa “idiosynkrasy” w piątej klasie podczas projektu grupowego. Nie znałem definicji, tylko słowo. To rozwścieczyło chłopca o imieniu Chance do tego stopnia, że napluł na mnie i zachęcał wszystkich do tego. Walczyliśmy na podłodze, dopóki nauczyciel nas nie rozdzielił.

Nie winię tego małego łobuza, mimo że jego ulubioną grą było zakładanie wiadra na głowę i ładowanie ściany. To była moja wina. Jestem bibliotekarzem i zawsze nim byłem. Moi rodzice naciskali na naukę, ciekawość i książki i to był chłopiec, którego stworzyli.

Nie umiałem mówić dialektem rówieśników i wziąłem za to moje uderzenia. A na Twoim blogu nie mówienie w odpowiednim dialekcie może kosztować cię relacje i czytelników.

Czym jest dialekt?

Oto jeden haniebny przykład ze strasznego wiersza Freda Emersona Brooksa pt. Cudzoziemcy na Świętego Mikołaja:

Bonnie Scotchman niver doot
Szkoci Wauhai!
Ten święty Mikołaj idzie na całość . . .

O rany. To ostatecznie prowadzi do:

We have ze Santa Claus een France
Widzimy go, gdy mamy szansę.

Ale dialekty niekoniecznie zawierają złe akcenty.

Załóżmy również żargon. Lekarze mówią dialektem medycyny, kulturyści mówią dialektem pec-tasticness, blogerzy mówią dialektem wtyczek i trackbacków i tweetów. Biegła znajomość różnych dialektów czytelników jest głównym kluczem do udanego blogowania.

Jeśli coś jest do bani, po prostu powiedz, że jest do bani.

Zmarły, Wielki David Foster Wallace napisał wspaniały esej o wojnach gramatycznych (one istnieją) w swojej książce Rozważ homara.

Sugeruje, że dzieci, które znają wielkie słowa na placu zabaw, są przyszłymi społecznymi odmieńcami. Jeśli to, co możemy nazwać “książkową rozmową” jest twoim jedynym dialektem, ryzykujesz wyobcowanie każdego, kto nie komunikuje się w ten sposób. Im więcej znasz dialektów, tym więcej ludzi możesz nawiązać połączenie.

Wallace opisuje chłopca uderzającego podczas meczu ligowego T-Ball. Który z poniższych scenariuszy będzie mu najlepiej służył w grupie rówieśniczej?

  1. Krzyczy: “jakże to straszne!”
  2. Krzyczy: “do bani!”i łodygi do ziemianki.
  3. Ryczy i uderza kijem w ziemię, zanim wybuchnie łzami wściekłości (był tam).

Większość dzieciaków na ławce będzie identyfikować się bardziej z dzieciakiem, który krzyczy: “to jest do bani!”

Po co pisać cokolwiek w stylu, który tworzy dystans z czytelnikami?

Udane blogowanie = relacje

Jeśli kiedykolwiek czytałeś Copyblogger wcześniej, znasz jakieś przykazania i słowa buzzwords budowy ruchu, które mógłbym zacytować.

  • Wezwanie do działania
  • Content is king
  • Napisz o swojej pasji
  • Napisz co wiesz
  • Bądź szczery
  • Pisz dobrze
  • Użyj swojego cholernego sprawdzania pisowni
  • Wzajemność

I tak dalej . . . .

Dlaczego to robisz? dowolny z tych rzeczy? Więc czytelnicy cię nie opuszczą. Więc mogą nawet mieć ochotę wrócić jutro.

Kiedy mówisz językiem swoich czytelników, umacniasz związek. A to pozwala na wykorzystanie wszystkich innych technik copywritingu w najbardziej produktywny sposób.

Jak uczysz się dialektu swoich czytelników?

O ile twój blog nie był kolosalną porażką, prawdopodobnie już wiesz, czego chcą od Ciebie czytelnicy lingo.

Spójrz na swoje dotychczasowe postępy. Pokaże Ci, jak dobrze przekazujesz swoją wiadomość.

Czego chcą od Ciebie czytelnicy? Jakie problemy rozwiązujesz? Dlaczego czytają Twojego bloga?

Te pytania powinny być w twojej głowie od pierwszego dnia.

Jeśli czytelnicy często wracają, a twoje linki stale rosną, jesteś w porządku. Twoje relacje są solidne, a twój język jest odpowiedni do Twoich celów.

Ale uważaj na znaki ostrzegawcze. Uważaj na spadające statystyki lub e-maile, które mówią: “Uwaga! Zauważyłem, że zachowujesz się jak imbecyl i nienawidzę cię.”

Często ponownie oceniaj.

Gdy masz wątpliwości, zachowaj prostotę

Oto kilka wskazówek dotyczących pisania, które budują lepsze relacje.

  • Nie używaj skomplikowanych słów, gdy proste się nadadzą.
  • Wybierz słowa z myślą o odbiorcach.
  • Celem jest pomóc czytelnikom, a nie zaimponować sobie. Niech ktoś inny będzie najmądrzejszą osobą w pokoju (lub blogu).
  • Nie ma Nagrody Nobla za piękne blogowanie. Jeśli masz literackie aspiracje, napisz do czytelnika literackiego lub napisz książkę.
  • Jeśli to możliwe, przerwij długie zdania na krótsze.
  • Ucz się, kiedy możesz złamać zasady stylu — bycie zbyt nieelastycznym w pisaniu może sprawić, że szkoła będzie marsjańska, jeśli będziesz zbyt wybredny.
  • Bądź sobą. Jeśli czytelnicy oczekują, że powiesz, że coś jest “do bani”, nie mów, że jest to “niewiarygodnie straszne”.

Jeśli nie weźmiesz nic więcej z tego

Gdybym mógł dziś powiedzieć jedną rzecz i sprawić, by się trzymała, to byłoby to:

Nie zakochuj się we własnym sprycie, sprytie lub talencie. Niech czytelnicy i wyniki nagradzają twoje wysiłki. Zapomnij na chwilę, co o sobie wiesz.

Bądź pokorny i baw się dobrze. Pamiętaj, jesteś tu, by pomóc, a nie zaimponować. W końcu parrotowanie kilku wielkich słów nie sprawiło, że wycieranie, które splunęło mi z twarzy, było zabawne w piątej klasie.

A gdybyś się zastanawiał…

Wygrałem tę walkę. I to bardzo.

O autorze: Josh Hanagarne pisze World ‘s Strongest Librarian, blog z poradami na temat radzenia sobie z zespołem Tourette’a, rekomendacjami książek, kupowaniem spodni, gdy masz 180 cm wzrostu, treningiem siłaczy i wieloma innymi. Zapisz się do silniejszego, mądrzejszego, lepszego Newslettera Josha, aby pozostać w kontakcie.

Total
0
Shares
Related Posts