Pisarze uwielbiają metafory, a jednym z moich ulubionych jest porównanie między pisaniem a sportem. Oba są czymś, co każdy może zrobić, ale niewielu może to zrobić na profesjonalnym poziomie.
Co jest intrygujące w porównaniu-przynajmniej dla tego nauczyciela pisania i powieściopisarza, który stał się blogerem – jest to, że chociaż mało kto z odrobiną rozsądku, który zajmuje się tenisem lub golfem, myśli, że w końcu zmieni się w profesjonalistę, prawie każdy, kto kiedykolwiek zaciemnił drzwi warsztatu pisania lub potajemnie zaczął pisać powieść, ma zamiar to zrobić.
Każdy chce publikować. A jednak szanse na zrobienie tego są takie same jak w przypadku mistrza klubu z corner links, który dostanie kartę tour. Zdarza się, ale szanse są większe niż do bani.
Zapraszam do blogowania. Nowy, odważny świat wydawniczy. Każdy może to zrobić, wystarczy nacisnąć przycisk i jesteś tam. Nagle każdy jest blogerem i tak jak w przypadku tych z nas, którzy piszą powieści i scenariusze, prawie każdy ma wizje zarabiania na tym pieniędzy.
Czy Twoje Treści Są Najważniejsze?
Co się stało z pisaniem dla Zabawy? Jak granie w leniwego golfa lub po prostu strzelanie w obręcze podczas gotowania hamburgerów? Niektórzy pisarze i poeci wciąż się kręcą, ale wydaje się, że każdy, kto ma bloga, nie tylko pisze z programem, ale promuje się tak, jakby od tego zależał kredyt hipoteczny.
To nic złego. Ja też to robię. Wskazuje tylko na bardzo realne ryzyko i nieodłączną szansę.
Każdy, kto bloguje i ma jedną reklamę Google lub ebook na sprzedaż na swojej stronie, ma zamiar podbić świat. Tak jak tysiące ludzi, którzy samodzielnie opublikowali powieść lub znaleźli się na liście C w legalnym wydawnictwie.
Nazwa gry to wtedy promocja. Networking. Linkowanie. Dołączenie do społeczności. Branding yourself. Jedną z najlepszych strategii dla tego wszystkiego jest blogowanie. Dlatego tu dziś jesteśmy.
Ale wkrótce możesz się zdystansować od samego pisania.
Konkurs Jakości Po Pierwsze, Niezbędna Promocja Po Drugie
Różnica między pisaniem do publikacji a blogowaniem za gotówkę polega na tym, że pierwsza składa się, na dobre i na złe, z prawdziwych pisarzy, podczas gdy druga grupa składa się w dużej mierze z ludzi z programem, którzy piszą o tym. Subtelna różnica. Nie oznacza to, że nie mogą pisać, oznacza to tylko, że coś innego – baza abonentów, odsłony witryny, przychody – jest na pierwszym miejscu.
Widziałem podobną pułapkę na pisarzy, którzy rozpoczęli podróż z najczystszymi literackimi intencjami. Wydawcy, nawet ci uznani, nie robią praktycznie żadnej promocji, chyba że nazywasz się Nora Roberts lub Michael Connelly. Co oznacza, że nagle mamy strony internetowe, zapraszamy do księgarni, aby podpisać papiery, kręcimy się po forach i oczywiście blogujemy.
I tu znowu zbiegają się agendy dzielone przez powieściopisarzy i blogerów. Bo łatwo – zbyt łatwo-dla sfery promocyjnej pracy wyssać energię i radość z samego pisania. W rzeczywistości może nawet zepchnąć go ze ścieżki.
Najlepsze i najskuteczniejsze blogi są o czytelniku. O dostarczaniu wartości, jakkolwiek chcesz zdefiniować słowo. Bloger, który zapomina o dostarczaniu wartości, jedynie Promuje … dopóki sama promocja nie stanie się blogiem. Staje się po prostu o sprzedaży czegoś (co, jak na ironię, ma tendencję do sprzedaży mniej).
Bądź znany z usług, a potem sprzedasz
Myślę, że pod koniec dnia, przynajmniej jeśli zrobisz to dobrze, nadal chodzi o jakość treści. O dostarczeniu prezentu czytelnikowi. O wyrzuceniu tego i zobaczeniu, co do ciebie wróci.
Dar to potężne słowo. Pomyśl o swoim blogu w ten sposób, a będziesz na wyższym poziomie.
Najlepsze firmy w kraju odnoszą sukcesy na tym założeniu-chodzi o usługi. Ritz-Carlton, Nordstrom, Southwest Airlines, Hertz-są znani z obsługi tak samo jak z tego, co sprzedają.
Bo to, co sprzedają, jest towarem. Jest wszędzie, podobnie jak darmowe treści w Internecie.
To jak sprzedają to, co ich wyróżnia.
Usługa-odpowiednik dostarczania wartości w piśmie-jest ich marka. I z tego powodu są legendarne. Są praktycznie odporne na recesję.
Tak samo powinno być dla nas, czy piszemy powieści czy blogi. Wysokiej jakości blogi – i jesteś na jednym teraz-żyć tę etykę dzień w dzień. Przeczytaj je uważnie, a zobaczysz, że wspólnym elementem jest bezinteresowne skupienie się na czytelniku, entuzjastyczne dostarczenie prawdziwej wartości, z podstawą wiarygodności.
Prezent dla nas wszystkich. Dlatego się zapisujemy.
Podsumowując-wartość jest jedynym modelem biznesowym, który nigdy nie zawodzi. Nawet dla powieściopisarzy i blogerów.