Bądź lepszym copywriterem: 7 lekcji z 4 legendarnych książek

copywriting

Chociaż cyfrowy copywriting jest stosunkowo nowy, copywriting był używany od setek lat do sprzedaży produktów.

Niektóre z najlepszych książek na temat copywritingu, jakie kiedykolwiek czytałem, zostały napisane dziesiątki lat temu. Niektóre są nawet starsze.

I szkoda, że nie zwracają na siebie uwagi, na którą zasługują—głównie dlatego, że często utożsamiamy nowy z lepiej.

Ale wiele nowych lekcji i technik marketingu i copywritingu, o których czytasz na blogach, nie jest w ogóle nowych.

W tym artykule omówię siedem lekcji z następujących czterech książek:

  • Wpływ autor: Robert B. Cialdini
  • Reklama Naukowa autor: Claude Hopkins
  • Przełomowa Reklama autor: Eugene Schwartz
  • Cashvertising Autor: Drew Eric Whitman

Według mnie wszystkie te cztery książki osiągnęły status legendarny.

Każda część każdej książki jest złoto dlatego zachęcam do ich przeczytania.

Mając to na uwadze, wybrałem niektóre z najważniejszych lekcji, które moim zdaniem będą miały zastosowanie do Twojego marketingu internetowego i biznesu. Wprowadzę każdą datowaną Radę w XXI wiek z kilkoma aktualnymi przykładami w działaniu.

Zaczynajmy… 

1. Powinieneś przeczytać resztę tego artykułu ponieważ to sprawi, że będziesz lepszym copywriterem

Zwierzęta instynktownie reagują na określone odgłosy w określony sposób, ponieważ częściej niż nie, to działanie się opłaca.

Okazuje się, że chociaż ludzie mogą być nieco wyżej w skali zaawansowania, oni również mają te automatyczne reakcje.

Dr Ellen Langer, znana socjolog, przeprowadziła badania w 1978 roku, aby dowiedzieć się, jak ludzie na co dzień reagują na pewne słowa. Kazała aktorom podejść do kolejki ludzi czekających na użycie kserokopiarki. Poleciła im użyć jednego z następujących trzech zdań, aby spróbować dostać się przed linię:

  1. Tylko wniosek: “Przepraszam, mam pięć stron. Mogę skorzystać z automatu?”
  2. Prawdziwe informacje: “Przepraszam, mam pięć stron.  Czy mogę skorzystać z kserokopiarki ponieważ Spieszę się?”
  3. Bezsensowne informacje: “Przepraszam, mam pięć stron.  Czy mogę skorzystać z kserokopiarki ponieważ Mam robić kopie?”

Jak myślisz, co się stało?

Gdy nie podano powodu, 60% ludzi nadal pozwalało aktorowi iść przed nimi i korzystać z kserokopiarki. Jestem trochę zaskoczony, że był tak wysoki.

A kiedy aktorzy mówili, że się spieszą? 94% ludzi pozwala im iść naprzód.

Wow.

Więc, oczywiście po prostu trzeba wymyślić wielki powód i można dostać to, co chcesz, prawda?

Niezupełnie. Ostatnia linia, której użyli aktorzy, przyniosła zaskakujące rezultaty. Niesamowite 93% ludzi nadal pozwala im przeskoczyć do przodu.

Wróć i przeczytaj wiersz, którego użyli (#3). Ich powodem do skakania po linii było to, że potrzebne do wykonania kopii… Ale oczywiście musieli zrobić kopie! Dlaczego inaczej chcieliby korzystać z kopiarka?

Co możemy na ten temat wywnioskować? Okazuje się, że ludzie—nie zwracając szczególnej uwagi—często stosują się do prostych skryptów, podobnie jak zwierzęta.

W tym przypadku, ponieważ przysługa była dość mała, ludzie postępowali zgodnie z tym skryptem:

Prośba o pomoc > powód podany > przestrzegaj

Ale jest jedna rzecz, którą pominąłem: inna część eksperymentu polegała na złożeniu większej prośby. Aktorzy użyli tych samych wersów, ale prosili o skopiowanie 20 zamiast 5 stron.

W tym czasie aktorzy osiągali następujące sukcesy:

    • Ilość zapytań: 24%
    • Realne informacje: 42%
    • Nonsens informacje: 24%

W tym przypadku prośba była wystarczająco duża, aby ludzie świadomie zwracali uwagę i oceniali prośbę. Ponieważ ostatnie wyjaśnienie było głupie, nie miało znaczenia wskaźnik odpowiedzi ludzi w porównaniu ze scenariuszem tylko dla żądań.

Oto wniosek: Składając małą prośbę czytelników, daj any reason dlaczego powinni to robić.

Na przykład:

  • Czy możesz udostępnić ten artykuł na Twitterze ponieważ Chciałbym, żeby więcej ludzi to zobaczyło?
  • Powinieneś przeczytać resztę tego ponieważ(podpowiedź: spójrz na nagłówek tej sekcji)
  • Proszę zostawić komentarz poniżej ponieważ Chciałbym usłyszeć, co o tym myślisz.

Czy to ma sens?

image17

Spójrzmy na używanie “ponieważ” w akcji.

Zauważyłem, że Pat Flynn używał tego w swoich postach w przeszłości. W przypadku długich postów (prosząc o więcej), wymyśla szczegółowe (dobre) powody, dla których czytelnik powinien przeczytać:

image07

Gdyby to był krótszy post, mógłby podać krótszy i mniej przekonujący powód.

Powodem, dla którego” bo ” działa jest to, że ludzie lubią mieć powód do tego, co robią. To wydaje się logiczne.

Możesz użyć tej koncepcji w postach na blogu, stronach docelowych, widżetach, mediach społecznościowych, a nawet w wiadomościach e-mail.

Spojrzałem na stronę Sprzedaży Briana Deana. Użył słowa ” bo ” aż 17 razy:

image14

Czy to musi być “bo”? Wiem, że tak myślisz i to świetne pytanie. Ten oryginalny eksperyment przetestował tylko słowo “ponieważ”, ale wniosek pokazuje, że słowo to nie ma znaczenia.

Liczy się zasada.

W przypadku małych próśb, o ile podasz powód (any reason), czytelnicy będą bardziej skłonni do przestrzegania.

2. Twój produkt ma większe znaczenie niż twój talent

Czy kiedykolwiek słyszałeś frazę:

Mógłby sprzedać lód Eskimosowi.

Jest często używany do opisania idealnego sprzedawcy: faceta, który mógłby sprzedać komuś coś, czego nie potrzebuje.

Gdyby była jedna lekcja z Reklama Naukowa które należy wziąć sobie do serca (jest ich wiele), jest to:

Głównym powodem braku sukcesu z reklamy jest sprzedawanie ludziom tego, czego nie chcą.

Jeśli twoja konwersja nie jest dobra, są szanse, że nie dlatego, że nie jesteś ekspertem od sprzedaży.

Jasne, bycie dobrym w sprzedaży woli pomoc maksymalizujesz swój Współczynnik konwersji, ale głównym czynnikiem stojącym za twoim współczynnikiem konwersji jest wartość, którą podajesz:

image03

Więc dlaczego to sprawa dla Ciebie i Twojej firmy?

Następnym razem, gdy zobaczysz, że Twoje współczynniki konwersji nie są świetne, weź hard look na Twoim oferta.

Nie musisz czytać więcej postów na blogu o najnowszych wskazówkach i technikach, aby stworzyć świetną stronę docelową. Musisz dowiedzieć się więcej o odwiedzających.

I to dotyczy wszystkiego, nie tylko strony docelowej. Jeśli chcesz, aby odwiedzający coś kliknęli, obejrzeli coś, zarejestrowali się na coś… cokolwiek to wymaga od nich rezygnacji z czegoś cennego (adres e-mail, pieniądze, dużo czasu), musisz podać wartość.

Jeśli ludzie nie zapisują się na Twoją listę e-mail, zamiast próbować innego przycisku koloru, spróbuj innego magnesu wiodącego. Im więcej odwiedzający tego chcą, tym wyższy będzie twój Współczynnik konwersji.

Czy nauka o sprzedaży i CRO jest bezcelowa? Nie zrozum mnie źle, nie mówię, że CRO i techniki sprzedaży są bezużyteczne, ale są one much mniejsza część układanki niż wartość, którą podajesz.

Będzie Ci lepiej:

  1. wiedząc dokładnie. kogo kierujesz (podpowiedź: zbuduj osobę kupującego)
  2. testowanie różnych ofert (dowiedz się, co cenią)

Po tym, jak to zrobisz i osiągniesz solidny Współczynnik konwersji, wtedy rozpocznij dzielone testowanie nagłówków, kopii i przycisków.

3. Skuteczny marketing to nie zgadywanie

Kolejna lekcja z Reklama Naukowa Chciałem zawrzeć w tym poście jest to:

Skuteczny marketing nie wymaga zgadywania. Nigdy.

Brzmi to prosto, ale wielu “marketerów” wypowiada BS o swoich wynikach, nigdy nie mierząc wpływu ich pracy.

Pozwólcie, że podzielę się z Wami kilkoma statystykami…

Prawie 80% marketerów nie śledzi bezpośrednio zwrotu z inwestycji w e-mail. To szokujące. E-mail marketing jest jednym z łatwiejszych rodzajów marketingu do śledzenia.

Badanie wykazało, że tylko 44% firm jest w stanie skutecznie zmierzyć opłacalny zwrot z inwestycji w wyszukiwanie.

To tylko pokazuje, jak wiele pracy jest niskiej jakości. Jeśli ruch wzrośnie w ciągu kilku miesięcy, skąd wiesz, że masz z tym coś wspólnego, jeśli go nie wyśledziłeś? Nie wiesz.

Jeśli nie śledzisz zwrotu z inwestycji, możesz wyrzucać pieniądze w błoto, realizując metody marketingowe, które nie przynoszą namacalnych rezultatów, a jednocześnie tracą realne możliwości.

Krok 1: rozpocznij śledzenie

Jeśli jesteś marketerem, powinieneś śledzić wszystko, co robisz na stronie klienta lub Twojej firmy. Jeśli jesteś właścicielem witryny, byłby to dobry moment, aby zacząć.

Posiadanie zbyt dużej ilości danych jest lepsze niż posiadanie niewystarczającej ilości.

Czego potrzebujesz do śledzenia?

Na samym minimum musisz śledzić:

  • wydane pieniądze
  • konwersje

To wszystko. Możesz to zrobić za pomocą darmowego oprogramowania, takiego jak Google Analytics.

Ale co z ruchem odsyłającym, ruchem w wyszukiwarkach, współczynnikiem klikalności reklam itp.?

Odpowiedź jest taka, że ty czasami trzeba ich śledzić, a zazwyczaj dobrym pomysłem jest śledzenie ich przez cały czas. To naprawdę zależy od Twojego skupienia.

Jeśli 95% konwersji pochodzi z reklam PPC, ruch w wyszukiwarkach nie stanowi dużego problemu.

Dobrą wiadomością jest to, że większość tych danych jest zbierana automatycznie przez twoje oprogramowanie analityczne lub platformę reklamową.

Krok 2: Określ zwrot z inwestycji

Zwrot z inwestycji to prosta koncepcja. Możesz to obliczyć za pomocą prostego wzoru:

ROI = ($zysku) / ($kosztów) * 100%

Jeśli śledzisz wydatki na reklamy, koszty treści lub cokolwiek składa się z kampanii marketingowej, ustalenie kosztów jest łatwe.

Zakładając, że śledzisz swoją sprzedaż prawidłowo za pomocą oprogramowania analitycznego, dość łatwo jest również zobaczyć, która sprzedaż pochodzi z twojej kampanii.

Zwrot z inwestycji w marketing w wysokości 5-10% to twój cel, ale jeśli jesteś w stanie go przekroczyć, świetnie ci idzie.

Krok 3: zmiana strategii marketingowej w oparciu o zwrot z inwestycji 

Wyniki kampanii marketingowej powiedzą ci, czy musisz dostosować swoją strategię marketingową.

Jeśli osiągniesz próg rentowności swojego zwrotu z inwestycji, zazwyczaj możesz kontynuować kampanię. Po optymalizacji można zazwyczaj osiągnąć rentowność.

Jeśli uzyskasz ujemny zwrot z inwestycji, twój czas i zasoby prawdopodobnie lepiej poświęcisz na inne taktyki marketingowe. Dostosuj swoją ogólną strategię marketingową, aby to odzwierciedlić.

4. Zaangażuj swoją perspektywę do zakupu

Jesteś hipokrytą?

Zapytaj kogokolwiek, a oni ci powiedzą: “oczywiście, że nie!”

Co jest dziwne, jeśli wziąć pod uwagę, że Hipokryci są wszędzie. W rzeczywistości większość ludzi (w tym ja) może wskazać przypadek, w którym ich zachowanie mogło być hipokryzją.

Co to wszystko znaczy? Oznacza to, że czasami ludzie zachowują się jak Hipokryci, nawet nie zdając sobie z tego sprawy. Ale jeśli zwrócisz ich wiarę na ich uwagę tuż przed tym potencjalnym obłudnym działaniem, nie podjęliby takich działań.

Jest to zasada zwana spójność, wyjaśnione w Cialdiniego Wpływ.

Ludzie lubią postępować zgodnie ze swoimi zasadami i przekonaniami.

I to ma sens. Powodem, dla którego wierzymy i cenimy rzeczy, jest to, że uważamy, że mamy rację—myślimy, że wiemy, co jest logiczne i ważne. Tak więc, oczywiście, będziemy starali się działać konsekwentnie z tymi zasadami i wierzeniami, kiedy tylko będziemy mieli okazję.

Użyj spójności w swojej kopii: Zanim poprosisz czytelnika o zrobienie czegokolwiek (udostępnienie, odpowiedź, zakup), wymień powiązaną zasadę lub przekonanie. Czasami nawet nie trzeba o tym wyraźnie wspominać. Wszystko, co musisz zrobić, to sformułować swoją prośbę w kategoriach tej zasady lub przekonania.

image10

Jest to lekcja, którą widziałem ostatnio wielu blogerów, szczególnie w wyskakujących okienkach.

Na przykład, jeśli przejdziesz do ConversionXL, otrzymasz następujące wyskakujące okienko:

image12

Jeśli jesteś na blogu, to dlatego, że jesteś zainteresowany nauką o optymalizacji od najlepszych profesjonalistów na ten temat.

Łatwo jest usunąć większość wyskakujących okienek, ale kiedy faktycznie musisz wybrać: “nie, wolę ssać optymalizację”, zmienia to rzeczy. Aby wybrać tę opcję, musisz działać wbrew twojej głównej motywacji.

Oczywiście wyjście z wyskakującego okienka nie oznacza, że jesteś beznadziejny w optymalizacji, ale sama ta fraza pomoże witrynie zebrać dodatkowy procent lub dwa adresy e-mail odwiedzających.

5. Wszystkim ludziom zależy na tych 8 rzeczach

Ludzie są skomplikowani, prawda?

Każdy jest swoim specjalnym płatkiem śniegu, prawda?

Niezupełnie.

Chociaż każdy z nas jest w jakiś sposób wyjątkowy, dzielimy wiele z tych samych cech.

Na Cashvertising, Whitman wymienia “life force 8”, CZYLI 8 motywacji wszystkie osób. W naszym centrum kierujemy się tymi samymi rzeczami i możesz tego użyć do napisania lepszej kopii.

Oto siła życiowa 8 motywacji:

  1. Przetrwanie, radość życia, przedłużenie życia.
  2. Korzystanie z jedzenia i napojów.
  3. Wolność od strachu, bólu i niebezpieczeństwa.
  4. Towarzystwo seksualne.
  5. Komfortowe warunki życia.
  6. Być lepszym, wygrywać, nadążać za Jonesem.
  7. Opieka i Ochrona bliskich.
  8. Akceptacja społeczna.

Od dawna wiemy, że ludzie kupują w oparciu o emocje, a nie logikę.

Jeśli możesz powiązać swój produkt z którymkolwiek z czynników life force 8, możesz wzbudzić emocje w swoim czytniku, który pomoże Ci poprawić sprzedaż i współczynniki konwersji.

Zamierzam rozbić każdą z motywacji life force 8 i podać przykłady wykorzystania ich w marketingu.

1. Przetrwanie jest najważniejsze: Chyba, że ktoś ma problem ze zdrowiem psychicznym, zrobi prawie cokolwiek by przetrwać.

Być może słyszałeś lub widziałeś film 127 godzin. Jest oparty na prawdziwej przygodzie Arona Ralstona. Badał kanion w Utah, kiedy poślizgnął się i jego ręka została uwięziona między śmielszą a ścianą.

Po wyczerpaniu wszystkich możliwości i niezdolności do uwolnienia się, Ralston myślał, że umrze. Ale tego nie zrobił. Ralston amputował sobie rękę tępym ostrzem.

Ludzie pójdą do świetnie. by przetrwać.

Jeśli masz produkt, który potencjalnie może uratować czyjeś życie, Pokaż. Jeśli możesz sprawić, że odwiedzający zobaczy się w niebezpiecznej sytuacji, znacznie ułatwisz sprzedaż.

W jednym z artykułów na stronie Home Security Superstore autor pisze o tym, jak gaz pieprzowy może być użyty do ochrony siebie:

Nasz pierwszy przykład pochodzi z San Diego, gdzie mężczyzna złapał pieszą kobietę z lokalnej drogi i napastował ją seksualnie, dopóki nie spryskała go gazem pieprzowym i nie uwolniła się. Napastnik napadł na kobietę, gdy wychodziła z samochodu. Po tym jak go spryskała, puścił ją i uciekł.

Jeśli jesteś facetem, możesz nie zrozumieć, jak bardzo jest to powszechny strach. W dużych miastach, szczególnie na niektórych obszarach, wszelkiego rodzaju napady stanowią poważne zagrożenie dla (zazwyczaj) mniejszych kobiet.

Za każdym razem, gdy kobieta czyta powyższy fragment, budzi to jej bardzo prawdziwy strach.

Wkrótce dotrą do końca artykułu, który ma wiele linków do produktów i recenzji na stronie:

image02

Zgadnij, co zrobi teraz większość czytelników?

Jeśli się domyślasz, idź do sklepu i sprawdź spraye pieprzowe, masz rację.

Myślę, że krótka ilustracja wideo byłaby jeszcze bardziej skuteczna. Im bardziej “realny” możesz sprawić, że się wyda, tym bardziej emocjonalny będzie twój czytelnik.

2. Jedzenie jest łatwe do sprzedania: Jesteśmy przewodowe lubić jedzenie. Nie jest zaskakujące, że jak jedzenie stało się łatwiejsze do uzyskania i bardziej wiarygodne do produkcji, ludzie mają coraz więcej otyłych.

image05

Jeśli masz pyszny produkt spożywczy, powinieneś mieć dość łatwy czas na jego sprzedaż.

Opisz smak i doświadczenie jedzenia produktu, a ludzie będą gotowi go kupić w jednej chwili. Zdjęcia lub wideo ułatwią ludziom wyobrażenie sobie smaku.

Mimo że reklamy pizzy nie zmieniły się zbytnio od dziesięcioleci, nadal działają. Wszystko, co muszą zrobić, to pokazać kilka różnych rodzajów pizzy, a cel jest osiągnięty. Na przykład:

Jesteś głodny?

Możesz jednak łatwo zastosować to również w trybie offline. Jeśli prowadzisz Marketing dla piekarni, Zaoferuj bezpłatne próbki osobom przechodzącym obok. Po jednym kęsie większość ludzi nie będzie w stanie oprzeć się wejściu do środka i zakupie czegoś. Jest to duża część planów marketingowych wielu dużych sieci piekarniczych.

Wreszcie, nie bój się skojarzyć swojego produktu z jedzeniem. Jedzenie przyciągnie uwagę odwiedzających, a jeśli przekonasz ich, że twój produkt sprawi, że ich posiłek będzie lepszy, kupią. Możesz sprzedawać na przykład naczynia, naczynia, meble ,telewizory (do oglądania podczas jedzenia) itp.

3. Nikt nie lubi strachu ani bólu: Ludzie dokładają wszelkich starań, aby uniknąć bólu, a strach jest tylko przedłużeniem bólu. Strach jest naturalny, gdy myślisz, że stanie się coś złego.

Nie popełnij błędu myśląc, że lęki i bóle są oparte na problemach fizycznych – tak samo wiele jest psychicznych.

Ponownie, wszystko, co możesz zrobić, aby wyjaśnić obawy i bóle, a następnie pokazać, jak twój produkt może je złagodzić, pomoże w sprzedaży.

Weźmy na przykład firmę Logitech. Wiedzą, że większość rodziców boi się zostawiać swoje dzieci z opiekunkami, nawet tymi, którym ufają. Dlatego sprzedają swoje domowe kamery bezpieczeństwa, mówiąc bezpośrednio do tego strachu:

image13

4. Nikt nie chce być sam: Jeśli kiedykolwiek postawiłeś stopę na Forum Marketingu Internetowego, wiesz, jak popularna jest nisza Randkowa. Randki Online to przemysł wart 2,1 miliarda dolarów.

Chociaż większość produktów nie bezpośrednio pomóc ludziom znaleźć partnera, wiele pomocy pośrednio. Pomyśl o produktach i usługach, takich jak:

  • ubrania
  • siłownie / zajęcia fitness
  • trenerzy personalni
  • kosmetyki
  • kwiaciarnie

Zasadniczo każdy produkt, który można oprawić jako narzędzie, które pomoże Ci wyglądać bardziej atrakcyjnie dla płci przeciwnej, obudzi emocjonalną reakcję.

Kiedy widzisz reklamę siłowni, widzisz w niej osoby z nadwagą, niezdolne do pracy? Nie., widzisz atrakcyjne modele i czujesz pragnienie, aby wyglądać jak one.

image15

5. Komfort jest niedoceniany: “Komfortowe warunki życia” to tak nazywa Whitman, ale wolę myśleć o tym bardziej jako o braku stresu.

Pomyśl o czasach, w których nie byłeś pewien, jak zamierzasz płacić czynsz lub obawiałeś się, że zostaniesz zwolniony. Są to niezwykle stresujące i niepokojące czasy. I w tamtych czasach, dałbyś cokolwiek aby wiedzieć, że Twoje rachunki zostały załatwione i że masz stały dochód.

Jeśli twój produkt pomaga rozwiązać problem osobom w niewygodnych sytuacjach, Pokaż.

O to właśnie chodzi w branży ubezpieczeniowej. Przedstawiają swoje produkty, abyś czuł się niespokojny, jeśli ich nie masz.

image00

6. Ludzie lubią wygrywać: Chociaż możemy próbować tego nie robić, ciągle porównujemy siebie do innych. Patrzymy na innych, aby zobaczyć:

  • ile zarabiają
  • jak duży jest ich dom
  • jak szczęśliwi są
  • i tak dalej…

Jest to jeden z największych czynników stojących za marketingiem szeptanym.

Jest to jeden z najtrudniejszych emocjonalnych czynników do wprowadzenia na rynek, ale można to zrobić, jeśli masz produkt o “wysokim statusie”.

Zasadniczo musisz stworzyć produkt lub markę, która, gdy będzie widoczna, sprawi, że inni będą zazdrośni i spowodują, że będą chcieli go kupić.

Apple zrobił to bardzo dobrze, dzięki czemu elektronika jest nieco droższa niż u konkurencji, ale ma świetny wygląd.

Wszyscy wie, że produkty Apple są stylowe, dlatego ludzie stoją w ogromnych kolejkach dla każdego wydania produktu. Ludzie chcą najnowszego produktu, który stawia ich przed krzywą:

image18

7. Chronimy się nawzajem: Tak jak nie chcemy być sami, nie chcemy również, aby ci, którzy są nam bliscy, zostali nam zabrani lub skrzywdzeni.

Jednym ze sposobów marketingu produktu jest związanie go ze szczęściem innych.

W tygodniach poprzedzających wszystkie najważniejsze święta konsumenckie, w tym Walentynki, firmy kształtują swoje produkty, aby pokazać ludziom w twoim życiu, że ci na nich zależy.

image09

8. Ludzie po prostu chcą być akceptowani: Tak, ludzie chcą być kochani i znaleźć partnera, ale także chcą być akceptowani i lubiani przez innych.

Możesz to wykorzystać, reklamując swój produkt jako sposób, aby odwiedzający witrynę dopasowali się do innych lub stali się częścią zgranej grupy.

Świetnym przykładem jest Tough Mudder. To firma, która stawia na szalonych torach przeszkód. Ludzie biegają przez wodę i błoto, i przez ogromne przeszkody. Ale prawdziwą atrakcją jest komraderia:

image06

Wydarzenie wymaga rejestracji i ukończenia wyzwania jako zespół.

Zasadniczo firma oferuje doświadczenie, które sprawia, że myślisz zgodnie z zasadami:

“Tak, płacę za coś, co jest wyczerpujące, bolesne i nieprzyjemne. Ale robimy to razem, więc będzie fajnie. Będziemy sobie pomagać, cierpieć razem, i świętować w końcu razem.”

6. Prostota zawsze wygrywa

Najtrudniejszą rzeczą dla większości marketerów do zrozumienia jest to, że odwiedzający nie mają takiego samego poziomu wiedzy jak ty.

Prawdopodobnie spędziłeś lata czytając o marketingu i ucząc się o swoim produkcie lub usłudze. To sprawia, że naprawdę łatwe rozmawiać z Gośćmi.

Problem polega na tym, że jeśli odwiedzający nie może zrozumieć, co oferujesz, nie kupi.

Whitman podsumowuje 4 koncepcje udanego prostego pisania w Cashvertising. Oto moje podejście do nich:

  1. Używaj krótkich, prostych słów. Nie ma potrzeby wymyślnych, rzadko używanych słów. Whitman zaleca pisanie na poziomie czytania 5 klasy. Piszę na poziomie poniżej 4 klasy. Możesz przetestować swój poziom pisania, wklejając część swojego pisania do tego kalkulatora online.image16
  2. Im krótsze zdania, tym lepiej. Rzadko piszę długie zdania, bo wtedy stają się mylące. Spróbuj ograniczyć zdania do 10-15 słów.
  3. Trik z krótkim akapitem. Whitman prawidłowo radzi ograniczyć regularne akapity do 4-5 krótkich zdań. Jeszcze mniej znaczy lepiej. Większość moich akapitów składa się z 1-2 zdań, co ułatwia przeglądanie.
  4. Stos na zaimki osobowe (np. ja, ty, ja, on, ona,on, oni, oni, itp.). Pisanie w tonie konwersacyjnym pomaga nawiązać kontakt z czytelnikami. Pomaga to w osobistym pisaniu, a nie brzmi jak kolejna korporacyjna wiadomość.

Podczas gdy wszystkie te zasady mają zastosowanie do kopii drukowanej, mają one zastosowanie jeszcze więcej do pisania stron internetowych. W przeszłości zajmowałem się podobnymi kwestiami.

7. Jak wyróżnić się na tle konkurencji

Ostatnia lekcja jest z Przełomowa Reklama, i to około 4 Stanów wyrafinowania.

Mówiąc najprościej, oznacza to, że istnieją 4 etapy, w które rynek może się rozwinąć. Przechodzą od etapu 1 do 4:

1. Jesteś pierwszy na swoim rynku: Kiedy jesteś absolutnym pierwszym, który zajmie się tematem lub utworzy produkt, twoja kopia może być prosta i bezpośrednia.

Umieść w nagłówku potrzebę, którą spełnia Twój produkt, lub roszczenie o tym, co robi. To wszystko, co musisz zrobić, aby przyciągnąć uwagę.

Na przykład, gdy SEO zaczynało być popularne, prosty artykuł 400-słowo z ” co to jest SEO?”w nagłówku było wszystko, co było potrzebne, aby uzyskać ruch:

image01

2. Drugi na twoim rynku: Jeśli nie jesteś całkiem pierwszy, ale wcześnie złapałeś temat, po prostu weź bezpośredni wniosek nieco dalej.image11

Na przykład Przewodnik Buffer dla początkujących SEO mówi o tym, jak działają wyszukiwarki na poziomie podstawowym. To jest dobrze. wyjaśnienie, dlaczego SEO jest ważne i jak to zasadniczo działa.

3. Perspektywy słyszały wszystkie twierdzenia, wszystkie skrajności: Gdy większość odwiedzających zna podstawy, musisz podać więcej praktycznych informacji, aby sprzedać im swój produkt lub usługę.

Innymi słowy: pokaż, nie mów.

Przewodnik po SEO na Ziemi Wyszukiwarki przechodzi przez wszystkie podstawy działania SEO za pomocą filmów, tekstu i zdjęć. Ale twórcy idą o krok dalej i zawierają linki do taktyk i technik SEO.image08

4. Opracowanie i rozszerzenie: Gdy wszyscy spełnią te minimalne standardy, musisz wyjść na całość. Musisz rozwinąć wszystkie aspekty treści lub produktu i uczynić go lepszym.

Możesz to uczynić łatwiejszym, szybszym, bardziej niezawodnym, prostszym lub dodać do niego dodatkowe przydatne funkcje.

Kontynuując nasz przykład, nisza SEO jest teraz dość zaawansowana. Kiedy stworzyłem “zaawansowany Przewodnik po SEO”, włączyłem wszystko co do tematu. Było mnóstwo aktualnych taktyk, które działały, wraz z instrukcjami krok po kroku.image04

Te 4 etapy są zasadniczo techniką drapacza chmur w akcji, z tą różnicą, że zostały napisane wiele lat temu.

Każdy etap dojrzałości dla tematu lub produktu podnosi poprzeczkę. Spraw, aby rzeczy były znacznie lepsze, a otrzymasz uwagę od klientów.

Albo stwórz coś, zanim stanie się popularne, albo przenieś to na wyższy poziom.

Wniosek

Chciałbym zakończyć ten artykuł dając ci jedną dodatkową lekcję: możesz się wiele nauczyć z przeszłości.

Za każdym razem, gdy uczysz się nowego tematu, czy to copywritingu, marketingu, projektowania, czy czegoś zupełnie innego, nie udaj się od razu do najpopularniejszych blogów.

Zamiast tego przeczytaj jedne z najwyżej ocenianych książek z przeszłości, bez względu na to, ile mają lat. Dowiesz się, jak powstały niektóre z podstawowych pojęć tej dziedziny. To te lekcje, które można wykorzystać, aby stać się bardziej biegłym w danej dziedzinie.

Dałem ci siedem lekcji, które są zapakowane w przydatną wiedzę o copywritingu i marketingu, ale ja nawet nie zdrapałem powierzchni z tych czterech legendarnych książek.

Jeśli nauczyłeś się kilku nowych rzeczy z tego artykułu, gorąco zachęcam do przeczytania lub ponownego przeczytania dowolnej lub wszystkich tych książek.

Jakie inne książki o copywritingu i marketingu czytałeś i uwielbiałeś? Daj mi znać w komentarzu poniżej ponieważ Jestem bardzo ciekawa.

Total
0
Shares
Related Posts