Badania nie są łatwe (ale konieczne)

Spójrzmy prawdzie w oczy — prowadzenie badań może nie być tak zabawne, jak tworzenie zabójczych nagłówków, pisanie pierwszego szkicu genialnego posta na blogu lub tworzenie kolejnej nieodpartej oferty.

Ale solidne badania są absolutnie niezbędne, jeśli naprawdę chcesz odnieść sukces jako marketer treści.

Kiedy słyszysz słowo “badania” w połączeniu z content marketingiem, możesz od razu pomyśleć o słowach kluczowych (i optymalizacji treści pod kątem wyszukiwarek za pomocą tych słów kluczowych.)

I tak-badanie słów kluczowych jest niezwykle ważne. Głównie dlatego, że jest to język Twoich odbiorców — nawet jeśli Wyszukiwarki nie istniały.

Ale naprawdę kopać w swoich badaniach, trzeba zacząć myśleć nie tylko search engine optimization research. Musisz myśleć bardziej.

Twoi odbiorcy są teraz online, szukają rzeczy, o których chcą dowiedzieć się więcej i szukają odpowiedzi w czasie rzeczywistym na swoje pytania. Nawiązują również kontakty towarzyskie online w grupach LinkedIn, kręgach Google+ i czatach na Twitterze.

Tak, to ma sens … Twoje najlepsze badania będą pochodzić z kopania wokół i odkrywania w miejscach, gdzie publiczność jest towarzyskich i poszukiwania.

Musisz dowiedzieć się, co naprawdę sprawia, że twoja perspektywa tik. Musisz zrozumieć ich frustracje, zrozumieć ich pragnienia i dowiedzieć się, jakie problemy utrzymują ich w nocy.

To wszystko brzmi świetnie na papierze, prawda? Kiwasz głową, uśmiechasz się i mówisz: “oczywiście!”

Ale badania są często ignorowanym, często unikanym rudowłosym pasierbem content marketingu.

Co dobre badania robią dla Ciebie (i Twoich czytelników)

Kiedy robisz badania dobrze – kiedy budujesz solidne podstawy dla swoich działań content marketingowych – możesz zbudować kompletny profil swojego idealnego klienta i tego, jak ta osoba myśli, czuje i kupuje.

Ten profil kształtuje wszystko, co robisz online.

Solidne badania oznaczają, że twoja kopia praktycznie się składa. Twoje treści będą łatwiejsze do złożenia, ponieważ znasz swoich odbiorców tak dobrze, że możesz rozmawiać z nimi bezpośrednio bez dużego stresu lub wysiłku.

Blok pisarza zniknie, a twoim największym problemem będzie znalezienie czasu i energii, aby wydobyć wszystkie wartościowe posty na blogu i artykuły, o których wiesz, że twoi klienci chcą i potrzebują.

Dobre badania prowadzą również bezpośrednio do większej liczby kliknięć, lepszych stawek opt-in, większej liczby udziałów w mediach społecznościowych, lepszych rankingów w wyszukiwarkach i większej liczby konwersji. Twoje wskaźniki content marketingowe poprawiają się, ponieważ badania pomagają mówić bezpośrednio do idealnego klienta — w języku, który rozumie, oraz głosem, któremu będzie ufał i będzie chciał kupować.

Kiedy dokładnie zbadasz, będziesz w stanie przewidzieć, czego potrzebują Twoi klienci — nawet zanim naprawdę się zorientują, że tego potrzebują. Twoje relacje z czytelnikami i klientami będą lepsze, ponieważ dokładne badania (za pośrednictwem mediów społecznościowych i wyszukiwania) sprawiają, że wyglądasz jak geniusz czytania w myślach.

I dodatkowe punkty dla Ciebie, jeśli masz odniesienie do kostki lodu w nagłówku. 😉

Przewodnik do opanowania sztuki badań

Więc jak można zrobić lepsze (i bardziej wydajne) badania, nawet jeśli nie jest to twoja ulubiona rzecz?

Ten post jest początkiem naszej serii badań, która podejmie ten typowo nieseksualny temat i odwróci go.

W tej serii dowiesz się:

  • Co powinieneś badać
  • Gdzie znaleźć narzędzia, których potrzebujesz, aby proces badawczy był szybszy, lepszy i bardziej interesujący
  • Najważniejszą rzeczą do rozważenia Przed wykonaniem jakichkolwiek badań (to nie jest to, co myślisz!)

Sprawdź resztę serii tutaj:

  • 6-Stopniowy Proces Badań Content Marketingowych
  • Zostań tajnym agentem Content marketingowym z wywiadem konkurencyjnym
  • 3-etapowy proces bezbolesnego badania słów kluczowych
  • Jak znaleźć słowa kluczowe, które działają na Twoje cele Content marketingowe
  • Case Study: Jak działa badanie słów kluczowych w środowisku naturalnym

Jeśli nie jesteś jeszcze subskrybentem, Zarejestruj się, aby otrzymywać nowe posty bezpośrednio na swoją skrzynkę odbiorczą.

Jakie masz pytania dotyczące procesu badawczego?

Total
0
Shares
Related Posts