Biorąc pod uwagę, że wynik jakości opiera się głównie na CTR Twojej reklamy, warto dowiedzieć się, które reklamy są najlepsze.
Na szczęście Google Ads ma wbudowaną funkcję testowania A / B, więc nie musisz zgadywać
Pokażę Ci, jak dwa podejścia, których używają profesjonaliści PPC do dzielenia się, testują swoje reklamy i jak dowiedzieć się, kiedy znalazłeś zwycięską reklamę.
Pierwszym krokiem jest zalogowanie się na swoje konto Google AdWords i kliknięcie na ” kampanie.”Następnie chcesz wybrać grupę reklam w ramach jednej z kampanii. Wybieram więc „White Hat SEO”, a następnie klikam zakładkę „reklamy”. I jak widać, mam już dwie reklamy skonfigurowane. Więc chcesz mieć co najmniej dwie reklamy skonfigurowane, abyś mógł je podzielić-przetestuj je przeciwko sobie.
Zasadniczo są cztery rzeczy, które można przetestować w reklamie. Jest Twój tytuł lub nagłówek, pierwsza linia, druga linia i wyświetlany adres URL. A Google pokaże Ci podgląd tego, jak to będzie wyglądać, w zależności od tego, gdzie znajduje się reklama. Ogólnie rzecz biorąc, jedyną rzeczą, której nie chcesz zmieniać, gdy testujesz dwie odmiany reklam, jest strona docelowa.
Możesz mieć różne adresy URL wyświetlania, na przykład możesz umieścić „www”, a następnie inną reklamę, która tego nie miała, ale chcesz, aby wylądowały na tej samej stronie, a to ważne, ponieważ jeśli masz różne reklamy przechodzące na różne strony, bardzo trudno jest wykryć konwersje. Nie ma to znaczenia dla współczynnika klikalności, ale ma ogromne znaczenie dla konwersji, co jest ostatecznie jedną z rzeczy, które chcesz testować, gdy dzielisz reklamy testowe.
Istnieją dwa podejścia do testów podzielonych. Możesz podzielić-przetestuj dwie różne reklamy i to właśnie zrobiłem tutaj. W przybliżeniu przez połowę czasu Google wyświetli tę reklamę, a przez drugą połowę czasu Google wyświetli tę reklamę, a potem zobaczę, która z nich ma lepszy współczynnik klikalności i niższy koszt za kliknięcie.
Teraz jest jedna ważna rzecz, o której należy pamiętać podczas podziału-testowanie dwóch różnych reklam i to wtedy, gdy po raz pierwszy rozpoczynasz split-testowanie, aby reklamy były bardzo różne. Po utworzeniu nowej reklamy Google domyślnie wyświetli ci jedną z już utworzonych reklam. I to, co chcesz zrobić, to zmienić to tak bardzo, jak to możliwe. To nie jest miejsce, gdzie chcesz wziąć jedną małą zmienną jak ta i przetestować ją przeciwko sobie, ponieważ wtedy zajmie wieczność, aby dowiedzieć się, która z nich jest faktycznie lepszą reklamą, która jest ostatecznie tym, co chcesz znaleźć. Więc to, co chcesz zrobić, to stworzyć zupełnie inny nagłówek, zupełnie inny opis linii pierwszej, zupełnie inny opis linii drugiej i inny wyświetlany adres URL.
A kiedy to wszystko jest ustawione, kliknij ” Zapisz reklamę.”I jak widać, ta reklama jest nieco inna od tej, więc ma zupełnie inny nagłówek, zupełnie inną pierwszą linię, zupełnie inną drugą linię I INNY wyświetlany adres URL, ponieważ pierwszy znak wyświetlanego adresu URL jest pisany wielką literą w tym i jest tutaj w dolnej obudowie. To jest podejście, które powinieneś zastosować, jeśli chcesz podzielić-przetestuj dwie reklamy przeciwko sobie.
Innym podejściem, które możesz podjąć, jest podzielenie-przetestuj kilka reklam przeciwko sobie i umieść inną zmienną dla każdej z nich. Na przykład klikasz „Nowa reklama”, tak jak zwykle, i zmieniasz jedną rzecz. Dodajesz inny nagłówek, „Cool Seok study”, a potem dodajesz go jako reklamę. Potem tworzysz kolejną reklamę i coś tu zmieniasz. Tak więc, ” jak zwiększyć ruch.”
Więc nadal robisz te niewielkie zmiany, dopóki nie masz innego nagłówka, pierwszej linii, drugiej linii i kombinacji wyświetlania adresu URL dla wszystkich Twoich reklam. A potem po prostu chcesz je uruchomić. Na podstawie współczynnika klikalności, kosztu konwersji i średniego kosztu kliknięcia można sprawdzić, które elementy reklamy działają najlepiej, i włączyć je do kopii reklamowej na potrzeby przyszłych reklam lub innych reklam online lub offline.
Więc jest jeszcze jedna ważna rzecz, o której należy pamiętać i to, czy otrzymujesz statystycznie istotne wyniki. Powiedzmy, że te dwie reklamy były skierowane przeciwko sobie, a jedna z nich miała współczynnik klikalności 10%, druga 5%. Możesz pomyśleć, że ten jest lepszy. I tak może być. Ale musisz się upewnić, że otrzymujesz wystarczająco dużo wyników, aby były naprawdę znaczące. Aby to zrobić, możesz użyć małego, fajnego narzędzia o nazwie splittester.com.
Więc po prostu idź do splittester.com tutaj umieszczasz liczbę kliknięć pierwszej reklamy i liczbę kliknięć drugiej reklamy. To jest tutaj, kliknięcia. Więc stawiasz, powiedzmy, 150, a potem 200, a potem stawiasz wskaźnik klikalności pierwszych reklam. Więc wskaźnik klikalności jest tutaj. Powiedzmy, że jeden to 5%, a drugi 10% i klikamy przycisk „Oblicz”. Tak więc, jak widzisz, jesteśmy w 99% pewni, że reklama numer dwa jest lepsza niż reklama numer jeden. Ale jeśli nie masz tyle kliknięć, aby przejść przez, lub jeśli wskaźnik klikalności nie był tak duża różnica… w tym przypadku, to było więcej niż dwukrotnie… może nie być tak pewny siebie, a jeśli tak jest, chcesz uruchomić test na dłużej, aż uzyskasz wystarczającą liczbę kliknięć, aby uzyskać statystycznie istotny wynik.
Więc na koniec, chcesz zacząć śledzić zmiany, które wprowadzasz, a to nie jest tak ważne, jeśli wyświetlasz 15 reklam przeciwko sobie, ponieważ wtedy po prostu wyeliminujesz 14 z nich i zobaczysz, że to jest zwycięzca, a następnie utworzysz kolejną. Ale jeśli robisz kilka testów podzielonych z dwoma różnymi reklamami, wiele razy zapomnisz pięć testów temu rzeczy, które zmieniłeś, i możesz chcieć włączyć niektóre z tych rzeczy do swoich reklam. To, co chcesz zrobić, to przewinąć w górę i kliknąć „Wyświetl historię zmian”, a to pokaże Ci wszystkie zmiany wprowadzone w tej grupie reklam.
Teraz, jeśli chcesz zachować porządek, ponieważ domyślnie wyświetla informacje o zmianach wprowadzonych w ofertach i słowach kluczowych i tym podobnych, po prostu kliknij „Dodaj”, a pokaże Ci wszystkie zmiany wprowadzone w „Dodaj”.”Tak więc, na przykład, 23 września o 7: 34 nastąpiła zmiana reklamy tekstowej i aby zobaczyć, czym dokładnie była ta zmiana, możesz kliknąć „Pokaż szczegóły” i mówi „Pokaż zmianę adresu URL” z tego na tamten. Teraz jest to świetne rozwiązanie, jeśli od jakiegoś czasu wykonujesz split-testing i chcesz wrócić i zobaczyć, jakie elementy reklam działały dla ciebie, a które nie.
Więc to wszystko, co można podzielić-testowanie reklam w Google AdWords. Jak widać, istnieją dwa różne podejścia, które można podjąć. Możesz podzielić – przetestować dwie bardzo różne reklamy przeciwko sobie, lub możesz podzielić-przetestować kilka reklam przeciwko sobie, każda nieco inna, i chcesz upewnić się, że różnice są statystycznie istotne.