Czy zarabianie regularnych miesięcznych dochodów i grono lojalnych klientów brzmi dobrze dla ciebie?
Zróbmy to jeszcze lepiej … co jeśli ci płacący klienci mogą być świetnym poligonem testowym dla twoich najnowszych pomysłów na usługi lub produkty?
A jeszcze lepiej-co, jeśli miałbyś okazję spędzić czas na tworzeniu potężnych, dogłębnych treści – jednocześnie zarabiając za to w kółko?
Cóż, to nie need być dla Ciebie sytuacją” co by było gdyby” …
Twoja firma może mieć to wszystko dzięki witrynie członkowskiej: prywatnej stronie internetowej z ekskluzywnymi treściami i (zwykle) możliwością interakcji między członkami. Płacą ci miesięczną opłatę.
Prawdopodobnie natknąłeś się już na takie witryny — podobnie jak autorytet, szkolenie content marketing Copyblogger i społeczność networkingowa.
Od jakiegoś czasu mam własną witrynę członkowską, a oto, czego nauczyłem się od półtora roku jej prowadzenia, skupiając się na siedmiu łatwych w użyciu wskazówkach:
#1: Zacznij, zanim myślisz, że jesteś gotowy
Od lat wiedziałem, że chcę prowadzić stronę członkowską. Podobał mi się pomysł regularnego miesięcznego dochodu i dedykowanej grupy pisarzy do pracy.
Ale ciągle to odkładałem.
Nie sądziłem, że jestem wystarczająco dobry. Nie sądziłem, że mam wystarczająco dużo do zaoferowania. Ale mogłem to załatwić dużo wcześniej niż ja.
Nigdy nie będziesz całkowicie gotowy. I tak zacznij.
Spróbuj: Jeśli nie jesteś pewien, że masz wystarczająco dużo do zaoferowania, możesz:
- Zacznij od śmiesznie niskiej opłaty. Poinformuj swoich członków czarterowych, że będą zachowywać się jak króliki doświadczalne — i że spodoba ci się ich opinia i pomysły.
- Dążyć do minimum produktu wykonalnego (MVP), a nie doskonałości. Twoja strona Członkowska nie musi być kolejną sprzedażą nauczania.
#2: Ucz się z witryn członkowskich, do których należysz
Czy należysz do jakichkolwiek witryn członkowskich? Świetnie się bawiłem jako członek pierwszej iteracji autorytetu-i bezwstydnie ukradłem ich strukturę, zaczynając od mojej strony:
- Comiesięczne seminaria (czasami z gościnnymi prelegentami).
- Comiesięczne pytania i odpowiedzi-przerwałem je po kilku miesiącach, ponieważ nie było wystarczającej ilości pytań.
- Fora członkowskie.
A jeśli należysz do witryny członkowskiej, która nie jest pracując idealnie dla Ciebie, zadaj sobie pytanie, co byś zrobił inaczej. Dla mnie oznaczało to wysyłanie cotygodniowych e-maili do moich członków, informowanie ich o nowościach i podkreślanie kluczowych tematów na forum.
Spróbuj: Jeśli nigdy wcześniej nie byłeś częścią witryny członkowskiej, rozważ dołączenie do niej na miesiąc lub dwa.
Pomyśl o:
- Co działa dobrze na tej stronie? Co sprawia, że warto zapłacić miesięczną opłatę-i jak można to powtórzyć?
- Co nie pracować dla ciebie? Jeśli masz problemy ze znalezieniem czasu na wykorzystanie zasobów, na przykład, w jaki sposób właściciel witryny mógłby to ułatwić?
Przynieś tutaj również inne doświadczenia edukacyjne; być może miałeś świetny kurs (lub okropny) podczas studiów i możesz wykorzystać jego aspekty, aby pomóc ci w planowaniu.
#3: interakcja i współpraca z członkami
Chociaż niektóre witryny członkowskie są po prostu kapiące kanały treści, z niewielkim lub żadnym wkładem od właściciela, członkowie będą mieli znacznie silniejszy powód, aby dołączyć, jeśli wiedzą, że będą mieli dostęp do informacji poufnych.
W zależności od konfiguracji może to oznaczać:
- Seminaria na żywo lub webinaria, w których członkowie mogą zadawać pytania za pośrednictwem czatu lub przez telefon.
- Fora, na których regularnie publikujesz, zapewniając pomoc i wsparcie dla swoich członków.
- Czat tekstowy, w którym przechowujesz” godziny pracy ” lub podobne.
- Prywatna grupa na Facebooku, w której rozmawiasz z członkami.
- Formularz kontaktowy, który zapewnia szybkie wykrywanie wiadomości członków w skrzynce odbiorczej.
Spróbuj: Nawet jeśli jesteś zajęty, pozostań zaangażowany w swoją stronę członkowską. Może pomóc:
- Odkładaj czas na regularną interakcję. Na przykład możesz sprawdzać fora codziennie, wysyłać e-maile co tydzień i organizować webinarium na żywo co trzy miesiące.
- Prowadź z interakcją. (To jest na mojej liście” get better at”.) Jeśli Twoje fora są ciche, rozpocznij dodatkowy temat lub dwóch członków może być nieśmiałych, jeśli chodzi o przełamywanie lodów.
#4: Uruchom imprezy grupowe i wyzwania
Być może dostarczyłeś mnóstwo świetnych materiałów-ecourses w kawałkach wielkości ugryzienia, wcześniej nagrane seminaria, samouczki wideo — ale członkowie po prostu nie wydają się angażować się z nimi.
Niektórzy ludzie lubią pracować we własnym tempie, w pojedynkę, ale wielu łatwiej jest utrzymać motywację i być na dobrej drodze, gdy przeglądają materiały z grupą.
Niekoniecznie trzeba mieć duże wydarzenie, aby zaangażować ludzi — w rzeczywistości, proste jest prawdopodobnie lepiej. W tej chwili prowadzę “letnie wyzwanie” w mojej witrynie członkowskiej (zebranie pisarzy), aby pomóc członkom w osiągnięciu ich celów pisarskich. Co tydzień tworzę super-krótki film (1-2 min) z odrobiną zachęty i ich “mini-wyzwaniem” na tydzień.
Spróbuj: Praca w grupie jest niesamowita i pełna energii, ale może to być trudne do wspierania, gdy członkowie mieszkają w różnych krajach i strefach czasowych. Możesz dążyć do:
- Organizuj regularne imprezy, wyzwania, kursy grupowe lub podobne. Może to po prostu oznaczać użycie istniejących materiałów w witrynie członkostwa i przeglądanie ich tydzień po tygodniu.
- Ułatw sobie udział … i baw się dobrze! Odkryłem, że oferowanie nagród stanowi świetną zachętę dla członków do zaangażowania się.
#5: rozdawaj wolne miejsca
Jedną z najlepszych rzeczy, które zrobiłem z moją stroną członkowską, było coś, o co się martwiłem: wpuściłem garstkę ludzi za darmo.
To może zabrzmieć jak głupi pomysł-w końcu to pieniądze, które mogę przegapić. Ale dałem te wolne miejsca pisarzom, którzy w przeciwnym razie nie mogliby się przyłączyć.
Jeśli masz widzów, których chciałbyś mieć na pokładzie, ale których prawdopodobnie nie będzie stać na twoje opłaty, rozważ wpuszczenie ich za darmo. Mogą to być osoby, które regularnie zostawiają przemyślane komentarze na Twoim blogu lub tweetują Twoje posty, a nawet piszą o Tobie na swojej stronie.
Ci wspaniali ludzie są często twoimi największymi fanami-i mogą stać się jednymi z najbardziej zaangażowanych, pomocnych członków twojej witryny.
Spróbuj:
- Zastanów się, czy w Twojej obecnej grupie odbiorców jest ktoś, kto byłby idealny dla Twojej witryny — ale kto może nie być w stanie zapłacić.
- Jeśli oferowanie darmowych miejsc zje zbyt wiele, rozważ zniżki dla studentów / osób poniżej 18 roku życia / emerytów.
# 6: pomóż członkom znaleźć drogę, gdy Twoja strona rośnie
Po uruchomieniu witryny członkowskiej Twoim głównym zmartwieniem prawdopodobnie będzie upewnienie się, że członkowie wiedzą, że otrzymują mnóstwo treści za swoje pieniądze.
Po około roku zdasz sobie sprawę, że jest więcej niż wystarczająco dużo treści — a twoi członkowie potrzebują łatwej trasy przez labirynt.
Jeśli, na przykład, publikujesz jedno nagrane seminarium i jedno pytanie co miesiąc, a także jeden kurs lekcji wideo co trzy miesiące, będziesz miał dwanaście seminariów, dwanaście pytań i odpowiedzi i cztery kursy po roku-plus wszelkie dodatki, które mogłeś stworzyć.
Spróbuj:
- Upewnij się, że masz stronę powitalną lub podobną dla nowych członków, aby pomóc im szybko zacząć. Aktualizuj to regularnie.
- Przypomnij członkom o starszych zasobach, które mogli przegapić. Jeśli tworzysz nowe seminarium lub kurs, link do starszych, które są istotne.
#7: zmiana i dostosowanie w oparciu o potrzeby członków
Twoja strona Członkowska nie zawsze będzie wyglądać tak samo. Z czasem może się okazać, że to, co brzmiało jak świetny pomysł sześć miesięcy temu, po prostu już nie działa.
Miej oko na zaangażowanie członków i zaangażowanie, i nie uparcie realizować rzeczy, że nikt wydaje się dbać o wiele – bez względu na to, jak niesamowite myślisz, że są!
Może to oznaczać przejście z webinarów na żywo na nagrane (lub odwrotnie). Może to oznaczać pozbycie się mało używanych forów lub uproszczenie kursu dla członków.
Nie bój się zapytać członków o co oni chcę. Większość z nich będzie konstruktywna i wspierająca, i będzie miała dla Ciebie świetne spostrzeżenia. Możesz chcieć przeprowadzić ankietę dla stałych członków lub po prostu użyć forów / grupy na Facebooku / itp., aby poprosić o opinie.
Spróbuj:
- Planuj regularnie sprawdzać, co działa, a co nie – może za pomocą ankiety co sześć miesięcy.
- Należy uważać, aby nie przytłaczać posłów kilkoma różnymi nowymi inicjatywami jednocześnie. (Czasami byłem tego winny!) Spróbuj wprowadzić jedną rzecz na raz.
Over to you …
Jeśli masz stronę członkowską, chciałbym Twoje najlepsze wskazówki dotyczące budowania i rozwijania go w komentarzach poniżej. I, jeśli myślisz o rozpoczęciu jednego, co cię powstrzymuje?
Nie sądzisz, że możesz utrzymać produkcję treści? To nie jest takie trudne, jak myślisz.
Boisz się technicznej strony budowania strony internetowej członkostwa? Nie musisz.
Coś jeszcze? Daj nam znać w sekcji komentarzy poniżej.
Twórz potężne witryny członkowskie w łatwy sposób dzięki platformie Rainmaker …
Czy jesteś gotowy, aby rozwijać się i służyć swojej społeczności bez kłopotów związanych z rozwojem technicznym i zarządzaniem?
Rozpocznij bezpłatną wersję próbną Platformy Rainmaker już dziś.