Marketing w mediach społecznościowych może nie jest nauką rakietową,ale nadal istnieje duży element naukowy. Jeśli chcesz, aby Twoje treści rozprzestrzeniały się, musisz spojrzeć na Liczby i przestać podejmować intuicyjne decyzje.
W ciągu ostatnich pięciu lat nauczyłem się, jak przesyłać treści za pośrednictwem mediów społecznościowych, aby rozprzestrzeniały się wirusowo. Co ważniejsze, nauczyłem się, czego nie robić.
Tak więc, jeśli chcesz mieć pewność, że twoja zawartość się rozprzestrzenia, unikaj następujących błędów 7:
Błąd # 1: czas nie ma znaczenia
Nie możesz pisać treści, publikować ich w środku nocy i oczekiwać, że rozprzestrzenią się wirusowo. Serwisy społecznościowe, takie jak Twitter i Facebook, mają szczytowe czasy użytkowania. Jeśli możesz przesłać swoje treści do tych witryn w idealnych dniach i godzinach, będzie to bardziej prawdopodobne, aby się rozprzestrzenić.
Czterdzieści osiem procent użytkowników Twittera jest w standardowym czasie wschodnim i najprawdopodobniej będą retweetować w środy, około 17: 00. Linki na Twitterze najczęściej są klikane w ciągu pierwszej godziny od ich opublikowania.
Więc jeśli chcesz podzielić się czymś na Twitterze, tweetuj to w środę o 17: 00 EST.
Jeśli chcesz udostępnić coś na Facebooku i uzyskać największą liczbę polubień, nie publikuj częściej niż raz na dwa dni. Ponadto, aby uzyskać najwięcej polubień, opublikuj w sobotę w południe EST.
Błąd # 2: wszystkie przyciski społecznościowe są takie same
Na Quick Sprout przetestowałem rozmieszczenie przycisków mediów społecznościowych na górze i na dole moich postów na blogu. Co zaskakujące, ludzie mają tendencję do udostępniania postów, zanim je przeczytają, ponieważ przyciski mediów społecznościowych u góry postu uzyskały 117% więcej kliknięć niż te na dole.
Oprócz tego próbowałem użyć przewijanych przycisków społecznościowych, takich jak Sharebar, który uzyskał 226% więcej kliknięć niż przyciski mediów społecznościowych u góry postu.
Kiedy testowałem połączenie przewijanych przycisków społecznościowych z przyciskami społecznościowymi na górze, to niedoceniany przez 29% w porównaniu do przycisków przewijania w połączeniu z przyciskami u dołu.
Jeśli chcesz uzyskać jak najwięcej akcji społecznościowych, rozważ umieszczenie przycisków mediów społecznościowych u dołu posta na blogu w połączeniu z przewijanymi przyciskami społecznościowymi, takimi jak Sharebar.
Błąd # 3: akcje mają znaczenie, a nie ruch
Większość blogerów i marketerów treści koncentruje się na tym, ile polubień ich treści dostaje na Facebooku lub ile tweetów dostają na Twitterze. Teoretycznie, jeśli masz więcej akcji, powinieneś uzyskać większy ruch, ale nie zawsze tak jest. Jeśli nikt nie kliknie z Facebooka lub Twittera na Twoją stronę, nie dostaniesz żadnych odwiedzających.
Zamiast skupiać się tylko na czystej liczbie akcji społecznościowych, powinieneś również patrzeć na ruch. Dobrym sposobem na zwiększenie ruchu z tych witryn społecznościowych jest analiza współczynnika klikalności.
Według tego posta na blogu dana Zarrelli, optymalne miejsce do pozostawienia linku na Twitterze jest tuż przy znaku 25%. Więc nie na początku, końcu czy środku: upewnij się, że dodałeś go bezpośrednio do znaku 25%, jeśli chcesz zwiększyć ruch na Twitterze.
Błąd # 4: ludzie czytają treści w tych samych godzinach szczytu, w których je udostępniają
Istnieje ogromna różnica w czasie między tym, kiedy ludzie wolą czytać treści, a kiedy je udostępniają. Od błędu # 1, wiesz, że ludzie wolą środę na Twitterze i sobotę na Facebooku.
Ludzie wolą czytać blogi w poniedziałek o 11 AM EST. Wolą komentować blogi o 9 rano EST w sobotę.
Jeśli kierujesz również na swój blog kobiecą publiczność, nigdy nie publikuj wieczorem lub w nocy, ponieważ kobiety wolą czytać posty na blogu przed południem EST.
Błąd # 5: skupianie się na wszystkich kanałach społecznościowych
Wcześniej mówiłem o umieszczaniu przycisków mediów społecznościowych, ale nie mówiłem o liczbie witryn społecznościowych, które powinieneś promować. Na Quick Sprout przetestowałem umieszczanie przycisków dla 3, 4 i 5 różnych serwisów społecznościowych. Bez względu na to, ile przycisków społecznościowych użyłem, mniej niż 9% osób kliknęło więcej niż jeden przycisk społecznościowy.
Była jednak ogromna różnica w tym, ile osób kliknęło przyciski mediów społecznościowych, gdy były Przyciski 3 w porównaniu z 5. Chociaż było mniej opcji, gdy po prostu umieściłem Przyciski 3, nastąpił wzrost klikalności o 11%. Jeśli chodzi o procentową różnicę kliknięć między przyciskami 4 i 3, nie było istotności statystycznej między tymi dwoma przyciskami.
Ludzie mają tendencję do udostępniania Twoich treści tylko w jednej witrynie społecznościowej, więc najlepiej nie powinieneś mieć więcej niż przycisków mediów społecznościowych 3. Jeśli masz ponad 50 000 odwiedzających miesięcznie, rozważ umieszczenie przycisków społecznościowych 4.
Błąd # 6: tweetowanie treści raz
Nawet jeśli tweetujesz w optymalnych dniach i godzinach, nie oznacza to, że wszyscy zobaczą Twój tweet. Chociaż 82% użytkowników Twittera ma mniej niż obserwujących 350, 18% nadal ma więcej niż to. I tylko dlatego, że ta liczba 18% jest niewielka, nie powinieneś jej ignorować, ponieważ Twitter ma ponad 500 milionów użytkowników.
Spośród wszystkich Twoich obserwujących, ci, którzy również śledzą tysiące innych osób, prawdopodobnie nie zobaczą większości Twoich Tweetów. A jeśli nie zobaczą Twoich Tweetów, nie będą mogli ich przesłać dalej ani kliknąć na Twoją stronę.
Zgodnie ze znakiem testowym Suster ran, powinieneś rozważyć tweetowanie postów na blogu co najmniej dwa razy. Dostał dodatkowe 56% więcej odwiedzających z Twittera, po prostu ponownie tweetując post na blogu. Możesz również tweetować swoje treści 3 lub nawet 4 razy, ale im więcej tweetujesz tego samego posta, tym mniej kliknięć otrzyma każdy z nich, tak jak wielu Twoich obserwujących już by go zobaczyło.
Błąd # 7: powoli i stabilnie wygrywa wyścig
W świecie mediów społecznościowych liczy się szybkość. Im więcej udostępnisz treści w krótkim czasie, tym lepiej – zwłaszcza na Facebooku.
Facebook bierze pod uwagę pęd, więc jeśli Twoje treści zyskują mnóstwo polubień w szybkim tempie,więcej osób zobaczy je w swoich kanałach.
Zrobiłem szybki test, w którym kupiłem 50 polubień w ciągu pierwszych 30 minut do jednego kawałka treści, a kupiłem 50 polubień rozłożonych na 8 godzin do drugiego kawałka treści. Obie treści były takie same, ale ten, który dostał 50 polubień w ciągu pierwszej godziny, zakończył się w sumie polubieniami 142 i komentarzami 10. Druga odmiana zakończyła się 95 polubieniami i 7 komentarzami.
Jeśli chcesz, aby Twoje treści rozprzestrzeniały się w sieci społecznościowej, musisz uzyskać wiele akcji w bardzo krótkim czasie.
Wniosek
Jeśli unikniesz powyższych błędów w mediach społecznościowych 7, Twoje treści najprawdopodobniej będą się rozwijać i rozprzestrzeniać. Kiedy jednak zdecydujesz się wykorzystać powyższe wskazówki, nie zakładaj, że będą one działać dla ciebie. Upewnij się, że przetestujesz je ze swoimi treściami. W zależności od tego, gdzie mieszka większość odwiedzających Twoją witrynę i danych demograficznych odbiorców, wyniki mogą być dla ciebie różne.
Jakich innych błędów w mediach społecznościowych powinieneś unikać?