6 pytań, które należy zadać przed rozpoczęciem pracy z influencerem

Współpraca z influencerami to jeden z najlepszych sposobów na dotarcie do nowych odbiorców i zachęcenie do sprzedaży produktów.

Jednak współpraca z niewłaściwym influencerem może wyrządzić więcej szkody niż pożytku dla działań marketingowych Twojej marki.

W tym poście na blogu udostępniamy 6 podstawowych pytań, które należy sobie zadać przed rozpoczęciem współpracy z partnerem wpływowym – abyś mógł przygotować się na sukces:

[ 19459007]

6 pytań, które należy sobie zadać przed rozpoczęciem pracy z influencerami:

  1. Czy w naturalny sposób pasują do Twoich produktów lub usług?
  2. Czy ich dane dotyczące wydajności są zgodne z celami kampanii?
  3. Jak zaangażowana jest ich społeczność?
  4. Czy są one zgodne z Twoim budżetem?
  5. Jak już pracują z markami?
  6. Jak ujawniają sponsorowane posty?

# 1: Czy w naturalny sposób pasują do Twoich produktów lub usług?

Jeśli chodzi o współpracę z influencerką, pierwsze pytanie, które należy zadać, brzmi: jak dobrze dopasowują się one do Twojej marki, produktów lub usług?

Jeśli nie możesz dostrzec związku, są szanse, że Twoi odbiorcy też to zrobią. Konsumenci są bardzo świadomi sponsorowanych postów – zwłaszcza jeśli partnerstwo wydaje się wymuszone i nienaturalne.

Oceniając stopień dopasowania influencer do Twojej marki, weź pod uwagę te 4 kluczowe obszary:

# 1: Nisza przemysłowa

Najlepsze partnerstwa mają miejsce kiedy influencer może bezproblemowo zintegrować produkt lub usługę z codziennymi treściami.

To powinno być tak naturalne, że nawet nie wydaje się, że jest to płatne partnerstwo.

Na przykład, jeśli prowadzisz firmę zajmującą się karmą dla psów, poszukaj partnerów wpływowych, którzy regularnie publikują treści o swoich ulubionych szczeniakach, a nie wpływowych na ogólny styl życia.

Best Questions to Ask Influencers

Współpraca z influencerami, którzy mają już połączenie z Twoimi produktami lub usługami, pomaga również nadać partnerstwu autentyczność i autentyczność – co jest receptą na sukces.

# 2: Styl treści i estetyka

Następną rzeczą do rozważenia jest to, jak dobrze estetyka jest zgodna z wartości Twojej marki.

„Czasami znajdziesz influencer, z którym chcesz pracować, a który nie pasuje do estetyki Twojej marki” – wyjaśnia Later Manager ds. PR i Influencer Chrissy Abram . „W takim przypadku możesz rozważyć mniej nakazowe podejście do tego, jak Twój produkt / usługa jest wyróżniana na ich kanale”.

Ale jeśli chcesz mieć pewność, że twoje partnerstwo jest spójne pod względem estetycznym, możesz poszukać wpływowych osób, które pasują do stylu Twojej marki.

Jeśli Twoja marka jest znana z przesyconych, kolorowych projektów, możesz uniknąć influencer, który preferuje minimalistyczne, wyciszone projekty. Post sponsorowany może wyglądać irytująco na ich kanale lub będzie niezgodny z estetyką Twojej marki.

Zobacz na przykład, jak firma zajmująca się zabawkami dla dzieci Fisher Price współpracowała z wesołym i bystrym @colormecourntey .

Questions to Ask Influencers Before Working With Them

Poszukaj wpływowych osób, które już udostępniają posty, Kołowrotki , filmy IGTV lub historie, w których możesz łatwo zobaczyć swoje produkty lub usługi w.

Jeśli chcesz, aby ktoś podzielił się swoimi szczegółowymi przemyśleniami na temat Twoich produktów w swoim kanale, możesz współpracować z influencer, który zazwyczaj udostępnia długie, pouczające napisy.

Podobnie, jeśli szukasz wpływowego partnera do tworzenia treści wideo, zwróć uwagę na to, co jest już na jego kanale. Czy regularnie tworzą i udostępniają treści wideo swoim odbiorcom? Czy jakość jest tym, na co liczysz?

# 3: Odbiorcy

Wreszcie ważne jest, aby zapytać, czy influencer ma odpowiednich odbiorców dopasowanych do Twojej marki.

Wybór influencerów z zaangażowanymi obserwatorami to jedno, ale jeśli nie są oni odpowiednimi odbiorcami dla Twojego produktu lub usługi, prawdopodobnie nie zobaczysz żadnego powrotu.

Zwróć uwagę na typ obserwujących, którzy regularnie komentują i lubią posty influencerów – czy są to osoby, które mogłyby zaangażować się w Twoją markę?

# 4: Wierzenia i wartości

Media społecznościowe to bardziej niż kiedykolwiek wcześniej miejsce, w którym ludzie mogą dzielić się swoimi przekonaniami i wartościami.

Jednak przekonania i wartości nie wszystkich będą zgodne z przekonaniami i wartościami Twojej marki. Mając to na uwadze, przed zawarciem spółki należy przeprowadzić należytą staranność.

Przejrzyj poprzednie posty influencerów, przeprowadź dokładne wyszukiwanie w Google i poproś o kontakty, które masz w branży marketingu influencerów.

Wpływowy może stać się synonimem Twojej marki, więc jeśli wydaje ci się, że nie jest to odpowiednie dopasowanie, zachowaj ostrożność.

# 2: Czy ich dane o wydajności są zgodne z celami kampanii

Poproszenie o obejrzenie zestawu nośników wpływowego i danych dotyczących wydajności jest jednym z najważniejsze pytania, które należy zadać.

Każdy może kupować obserwujących, aby zawyżać ich liczbę, więc zawsze powinieneś zagłębić się nieco głębiej w dane dotyczące wydajności influencera.

How to Choose the Right Influencer for Brand Partnerships

Jeśli to możliwe, poproś swojego partnera wpływowego o dostarczenie zweryfikowanego raportu analitycznego , takiego jak Later’s Performance Report, który zawiera:

  • Statystyki profilu (liczba obserwujących, wyświetlenia, wyświetlenia profilu i kliknięcia w witrynie)
  • Dane demograficzne odbiorców (najlepsze kraje, wiek, płeć i najaktywniejsze czasy)
  • [19459012 ] Podsumowanie postów (mediana zasięgu, polubień, komentarzy i współczynnika zaangażowania)

  • Najskuteczniejsze posty
  • Podsumowanie relacji na Instagramie (mediana wyświetleń, zasięg i odpowiedzi )
  • Najskuteczniejsze historie z Instagrama

Pomoże Ci to uzyskać wiarygodny obraz wyników influencera oraz tego, czy prawdopodobnie osiągną cele kampanii Twojej marki.

Chrissy Abram , Later’s PR and Influencer Manager, wyjaśnia: „Ważne jest, aby przejrzeć dane analityczne influencerów i upewnić się, że są one autentycznie dopasowane do docelowych odbiorców”.

Jeśli influencer nie ma dostępu do zweryfikowanego raportu analitycznego, to w porządku! Zrób swoją należytą staranność i poproś o ich zestaw medialny i przejrzyj ich profil za pomocą narzędzi takich jak SocialBlade.

Wygeneruj zweryfikowany raport analityczny na Instagramie w kilka sekund dzięki funkcji Later’s Performance Report. Dostępne dla wszystkich Wzrost i Zaawansowane ] plany.

# 3: Jak zaangażowana jest ich społeczność?

Zaangażowana społeczność to nie tylko polubienia na Instagramie. Chodzi o autentyczne połączenie, rozmowę i autentyczność.

Najbardziej efektywne partnerstwa marketingowe influencerów opierają się na zaufaniu, więc szukaj influencerów, którzy stworzyli społeczność ludzi, którzy naprawdę cenią ich rekomendacje.

Jednym z najlepszych sposobów rozpoznania pozytywnie zaangażowanej społeczności Instagrama jest skorzystanie z sekcji komentarzy.

Czy na kołowrotkach na Instagramie, filmach IGTV , czy w postach z kanałami, sekcja komentarzy jest świetnym wskaźnikiem zobacz, jak zaangażowana jest ich społeczność i jaki rodzaj treści generuje najwięcej szumu.

Weź na przykład influencer Filipa Jackson . Nie tylko jej społeczność jest zaangażowana w sekcję komentarzy, ale ona też. Filipa stara się nawiązać kontakt ze swoją społecznością, przesyłając przemyślany komentarz.

Best Questions to Ask Influencers

Innym sposobem sprawdzenia, czy influencer ma dobre relacje z publicznością, jest Instagram Stories.

Każdy influencer będzie miał inną strategię, ale ogólnie rzecz biorąc, im większe zaangażowanie ma miejsce w historiach (czy to poprzez pytania, ankiety, suwaki, czy DM), tym lepiej.

# 4: Czy są one zgodne z Twoim budżetem?

Zanim zaczniesz współpracować z influencerami, musisz się zastanowić, czy są one zgodne z Twoim budżetem.

Posty sponsorowane mogą kosztować od setek do dziesiątek tysięcy dolarów – dlatego od samego początku warto mieć pewność, że jesteś na tej samej stronie.

Istnieje kilka sposobów na zbadanie wskaźników wpływowych.

„Możesz złożyć śmiałą prośbę i poprosić o arkusz stawek”, wyjaśnia Later’s PR and Influencer Manager, Chrissy Abram . „Jeśli influencer jest zainteresowany i ciekawy współpracy z Tobą, zazwyczaj będzie mógł przesłać swój arkusz stawek”.

Niektórzy wpływowi mogą mieć stałą stawkę, podczas gdy inni będą mieli więcej miejsca na poruszanie się.

Nie ma wielu formalnych wytycznych , ile wpływowy powinien pobierać – lub ile marka powinna płacić im za współpracę. To naprawdę zależy od rodzaju związku z influencerami, który Cię interesuje, i od tego, kto ma wpływ.

Ostatecznie musisz zastanowić się, ile zyskasz na partnerstwie z influencerami, w porównaniu z tym, ile jesteś w stanie zapłacić.

W przypadku niższych budżetów możesz zbadać współpracę z osobami nano lub mikro wpływowymi – którzy zazwyczaj mają mniejszą liczbę obserwujących, ale wyższy współczynnik zaangażowania .

Chcesz dowiedzieć się, jaki rozmiar influencer najlepiej pasuje do Twojej następnej kampanii marketingowej? Pobierz bezpłatny raport marketingowy Later x Fohr influencer teraz:

# 5: Jak już pracują z markami?

Wcześniejsza współpraca influencerów może być cennym wskaźnikiem tego, jak podchodzą do współpracy z marką.

Zastanów się, jakie typy produktów lub usług promowali, jak wysoka jest jakość produkcji i jak powiązali ją ze swoją codzienną strategią dotyczącą treści.

To daje dobre wyobrażenie o ich kreatywnym podejściu oraz o tym, jak łączą punkty dla swoich odbiorców, aby zachęcić do sprzedaży.

what questions to ask influencers

Zwróć uwagę na to, jak bardzo influencer angażuje się w swoją społeczność w komentarzach do postów sponsorowanych i czy po pewnym czasie archiwizuje posty sponsorowane.

Oczywiście niektóre marki są bardziej nakazowe niż inne – dlatego warto porozmawiać z partnerem wpływowym o tym, jak lubią współpracować z markami i jakie kreatywne pomysły mają na promowanie Twoich produktów.

Warto również ocenić, czy istnieje konflikt interesów w oparciu o poprzednie partnerstwa marki.

„Ważne jest, aby przeskanować kanał influencerów i zorientować się w możliwych konkurencyjnych markach, z którymi influencer współpracował”. wyjaśnia Later’s PR and Influencer Manager Chrissy Abram.

„Uważaj na wiele postów od konkurencyjnej marki, które mogą sygnalizować, że zawarli umowę na wyłączność”.

Umowa o wyłączności oznacza, że ​​zgodnie z prawem nie wolno im współpracować z konkurencyjnymi markami, więc warto sprawdzić to wcześniej.

Nasze ostatnie pytanie skierowane do wpływowych osób dotyczy ujawnienia .

Jako marka, powinieneś zawsze dążyć do zgodności z FTC – i to samo powinno dotyczyć twoich partnerów wpływowych.

Best Questions to Ask Influencers

Patrząc na poprzednie partnerstwa wpływowego partnera, sprawdź, czy:

  • Umieść ujawnienie tak, aby trudno było go przeoczyć [19459015 ]
  • Używaj prostego i zrozumiałego języka
  • Używaj tego samego języka przez cały czas
  • Nie zakładaj, że narzędzie do ujawniania platform jest wystarczające
  • [19459012 ] Udostępniaj tylko uczciwe rekomendacje

WSKAZÓWKA: Dowiedz się więcej o tym, jak prawidłowo ujawniać sponsorowane posty na Instagramie w tym poście na blogu.

Znalezienie idealnego partnera wpływającego na Twoją markę może zająć trochę czasu, ale z dokładnym przemyśleniem i silną strategią możesz przygotować się na sukces.

Gotowy, aby przenieść swoją strategię marketingową influencerów na wyższy poziom? Obejrzyj nasz bezpłatny 30-minutowy kurs Influencer Marketing 101 z Grettą van Riel:

] Napisane przez

Jessica Worb

Jessica jest kreatywną osobą rozwiązującą problemy i piszącą treści. Jessica pochodzi z Winnipeg, miasta w środku Kanady, ale obecnie mieszka i pracuje zdalnie w Paryżu we Francji. Śledź na @jessicaworb.

Total
0
Shares
Related Posts