Jeśli chcesz wiedzieć, co działa, jeśli chodzi o marketing, musisz przestudiować konkurencję.
Dotyczy to zarówno silnej, jak i słabej konkurencji.
W ten sposób możesz określić, dlaczego najlepsi odnoszą sukcesy i dlaczego inni zawodzą w swoich wysiłkach.
Aby to zrobić skutecznie, musisz spojrzeć na jeden konkretny obszar zainteresowania.
Na BuzzSumo zespół postanowił zebrać jak najwięcej danych na temat marketingu na Facebooku, a następnie przeprowadzić dogłębną analizę.
Facebooku i wymyślili ustalenia, które zmienią sposób, w jaki reklamujesz się na Facebooku.
Byli na tyle mili, że podzielili się ze mną swoimi danymi i pozwolili mi je przeprowadzić.
Omówię wyniki i dam Ci znać, jak dokładnie je wykorzystać.
Ale najpierw…
Dlaczego Facebook? Dlaczego nie jakaś inna sieć społecznościowa spośród setek?
Chociaż warto byłoby przeanalizować również inne sieci, Facebook jest miejscem, w którym można zacząć ze względu na jego rozmiar.
Na początku 2016 roku Facebook miał 1.59 miliard aktywni użytkownicy miesięcznie. To ponad 20% światowej populacji.
Oznacza to, że klienci dla prawie każdej możliwej Firmy można znaleźć na Facebooku.
Wreszcie, żadna inna strona społecznościowa nie generuje tak wiele ruch polecający jak Facebook-nawet się nie zamyka. Jest to wyjątkowa platforma, ponieważ użytkownicy chętnie klikają linki, aby odwiedzić treści publikowane na stronach internetowych poza Facebookiem (strony takie jak twoje).
Mamy odpowiednią sieć i mnóstwo danych.
Spójrzmy na wyniki.
1. Najlepszy czas na publikację nie jest wtedy, gdy myślisz, że jest
Kiedy publikujesz na Facebooku, Twoje posty są wyświetlane niektórym użytkownikom, którzy już “polubili” lub “śledzili” Twoją stronę.
Dokładna liczba (lub procent) będzie zależeć od Twojego zasięg organiczny.
Twój zasięg organiczny zależy od wielu różnych czynników. Najważniejsze z nich to ilość zaangażowania, które otrzymujesz na swoich postach i ilość konkurencji, którą mają twoje posty.
Konkurencja jest kluczowym czynnikiem. Jeśli istnieje wiele innych postów utworzonych przez znajomych i innych stron, które użytkownik polubił, które są publikowane w tym samym czasie, co twój post, Facebook może pokazać tylko tak wiele z nich. Im większa konkurencja, tym mniejsze prawdopodobieństwo, że Twoje treści zostaną wyświetlone.
Intuicyjnie sensowne jest publikowanie postów, gdy większość użytkowników jest online, czyli w ciągu dnia. W ten sposób większy odsetek obserwujących może być potencjalnie narażony na twoje posty.
Ale analiza BuzzSumo faktycznie znalazła zupełne przeciwieństwo.
Czerwona linia na poniższym wykresie przedstawia Twoją konkurencję—liczbę innych postów opublikowanych w tym samym czasie.
Niebieska linia pokazuje zaangażowanie, które posty otrzymują o różnych porach dnia. Zaangażowanie obejmuje komentowanie, udostępnianie i polubienie postów.
Wzór jest bardzo wyraźny.
Posty uzyskują największe zaangażowanie, gdy całkowita liczba postów jest najniższa.
Z drugiej strony, w godzinach szczytu (w ciągu dnia) występuje zbyt duża konkurencja, co prowadzi do niskiego zaangażowania.
Wniosek z tych danych jest publikowanie między 21: 00 a 23: 00 w strefie czasowej, w której mieszka większość Twoich obserwujących.
BuzzSumo głównie spojrzał na stronach USA, ale można zastosować ustalenia do każdej strefy czasowej.
Dlaczego? Ponieważ testowali go również dla innego kraju: Francji.
Okazało się, że posty opublikowane między 23: 00 a północą miały najwyższą średnią zaangażowania (240,06 akcji). Podobnie posty publikowane od 10 rano do południa wypadały najgorzej.
Niemal identyczne trendy.
2. Niektóre rodzaje postów działają ponad 5 razy lepiej niż inne
Istnieje 6 głównych typów postów, które możesz utworzyć na swojej stronie biznesowej:
- Pytania
- Posty obrazkowe
- Filmy
- Linki
- Prezenty
- Kupony / Rabaty
W ramach analizy BuzzSumo przyjrzał się wydajności każdego typu. Zauważ, że interakcje oznacza to samo co zaręczyny (łączna liczba polubień, udostępnień i komentarzy).
Jest jeden rodzaj treści, którego nie ma na wykresie, który faktycznie wykonuje lepiej niż wszystkie.
Nie, Nie okłamałem cię wcześniej; jest tylko 6 głównych typów. Ale istnieje kilka różnych podtypów każdego z typów.
Co najważniejsze, zespół BuzzSumo wykopał różne rodzaje postów z pytaniami i znalazł coś ogromny.
Posty z pytaniami połączone ze zdjęciami uzyskano średnio 616,70 interakcji. Jednak pytania posty, które były tekst otrzymał tylko 144.45 interakcji (straszne).
Wreszcie, analiza nie tylko przyjrzała się całkowitej liczbie wszystkich rodzajów zaangażowania. Uwzględniono również podział na poszczególne typy (komentarze, Polubienia i udostępnienia).
Na tym wykresie warto zwrócić uwagę na kilka interesujących punktów:
- filmy uzyskaj największą liczbę średnich akcji (83.87)
- prezenty uzyskaj największą liczbę średnich komentarzy (33.91)
Podczas gdy duża liczba komentarzy jest interesująca, należy pamiętać, że komentarze są zwykle wymagane, aby wprowadzić prezenty i prawie zawsze są niskiej jakości.
Bardziej praktyczna analiza obejmowałaby spojrzenie na średnią długość komentarzy dla każdego typu postu (może pomysł na przyszły projekt badawczy dla BuzzSumo).
Ogólnie rzecz biorąc, możemy wyciągnąć wniosek, że obrazy i filmy działają najlepiej, jeśli chodzi o ogólną interakcję, podczas gdy filmy są najlepsze, jeśli szukasz akcji w szczególności.
Dodatkowo, łączenie pytań z obrazami (lub filmami) przyniesie najlepsze rezultaty; rób to, gdy to możliwe.
3. Niedziela to szczególny dzień, szczególnie dla firm na Facebooku
Nie wszystkie Twoje posty będą równie ważne.
Upewnij się, że ważne posty (takie jak linki do twojej witryny lub ogłoszenia o produktach) są tak zoptymalizowane, jak to możliwe, aby jak najwięcej osób je zobaczyło.
Ustaliliśmy już przedział czasowy, który najlepiej nadaje się do opublikowania, ale nie przyjrzeliśmy się najlepszemu dniu.
Analiza wykazała, że wszystkie posty w dni powszednie otrzymują prawie taką samą liczbę interakcji (średnio).
Jednak posty w weekendy otrzymują znacznie większą liczbę:
Niedziela jest najlepszym dniem do opublikowania, ze średnią interakcji 401,75, a następnie w sobotę o interakcjach 365,30.
Badania nie ujawniły przyczyn dlaczego zdarza się, ale możesz sam zgadywać. Być może ludzie częściej korzystają z Facebooka w weekendy, a może firmy nie publikują tak często (mniejsza konkurencja).
Niezależnie od tego, teraz wiesz, że posty w sobotę i niedzielę będą miały więcej zaangażowania niż w dni powszednie. Zapisz swoje ważne posty na weekend.
4. Optymalna długość artykułów dla użytkowników Facebooka to…
Jeśli korzystasz z Facebooka jako firmy, będziesz linkować do swoich treści (lepiej, żebyś był).
I jak już wspomniałem na początku, większość użytkowników Facebooka chętnie konsumuje treści na innych stronach internetowych.
Okazuje się jednak, że preferują tę treść.
BuzzSumo znalazł silną korelację między wydajnością postu na Facebooku a długością artykułu, z którym jest powiązany.
Jak widać, gdy post połączony z krótkim artykułem (poniżej 1000 słów) otrzymał najmniejszą liczbę interakcji (171.65).
Posty, które zawierały 1000-2000-słowne artykuły, były najlepsze (277.37), a następnie 2000-3000-słowne artykuły (274.06).
Najciekawsze dla mnie jest to, że posty z artykułami powyżej 3000 słów wypadły o około 18% gorzej niż inne artykuły dogłębne (225.02.2010).
Ponieważ Facebook często używa szybkiego kiełkowania, a większość moich postów należy do tej ostatniej kategorii, mogę nie czerpać jak najwięcej z Facebooka.
Ten post (który czytasz) mieści się poniżej słów 3,000. Bardziej Ci się podoba?
Najważniejsze jest to, że użytkownicy Facebooka lubią dogłębne posty,ale nie chcą też spędzać godzin na czytaniu jednego. Zachowaj swoje posty między słowami 1,000-3,000, jeśli to możliwe.
5. Użytkownicy nie są na Facebooku, aby przeczytać
Istnieją dwa główne elementy do postu na Facebooku: opis posta (wpisany blurb) oraz dowolny link lub nośnik, który załączasz.
Okazuje się, że im krótszy twój opis, tym lepiej post zrobi.
Oczywiste jest, że posty między 0-50 znakami (to zwykle około 0-10 słów) mają zdecydowanie najwięcej interakcji (411.16).
Liczba interakcji, jakie otrzymuje post, zmniejsza się wraz ze wzrostem liczby znaków w poście.
Prostym wyjściem jest, aby opisy postów były jak najkrótsze. Pozostaw szczegółowe wyjaśnienia w treści, do której linkujesz.
6. Cokolwiek robisz, nie publikuj filmów z YouTube
Jak widzieliśmy wcześniej, filmy zyskują dobre zaangażowanie na Facebooku (i najwięcej akcji).
Istnieje jednak pewien rodzaj postu wideo, który far przewyższa innych w ilości zaangażowania dostaje.
Istnieją dwie popularne opcje, jeśli chodzi o filmy. Możesz:
- Osadzanie filmu na YouTube:
- Bezpośrednio prześlij / osadzić film na Facebooku:
Nie pomyślałbyś, że będzie duża różnica, ale wyniki analizy BuzzSumo pokazały inaczej:
Jeśli chodzi o liczbę interakcji posty wideo uzyskać, Osadzanie wideo YouTube dostaje tylko średnio 140.75 interakcji, ułamek 951.48 interakcji, które bezpośrednio przesłane filmy dostać.
Możesz podejrzewać, że nie było wystarczającej wielkości próbki bezpośrednio przesłanych filmów na Facebooku, ale BuzzSumo to uwzględniło.
W tej konkretnej części swoich badań przeanalizowali ponad 53 miliony postów wideo na YouTube, a także ponad 25 milionów bezpośrednio przesłanych postów—co zapewnia duży rozmiar próbki.
Najważniejsze Facebook jest to, że jeśli publikujesz posty wideo na Facebooku, poświęć trochę czasu, aby przesłać wideo źródłowe na Facebooku.
Gdy tworzysz post, kliknij kartę” Prześlij zdjęcia/wideo ” w górnej części obszaru tekstowego, a następnie wybierz Plik z komputera. Następnie wypełnij opcje, np. dodanie tytułu itp.
7. Użytkownicy Facebooka Instagram
Facebook dobrze integruje się z innymi sieciami społecznościowymi.
Facebook facebook instagram, jak również, można sprawdzić opcję podczas publikowania Zdjęcia, i będzie również opublikowany na Facebooku.
Facebook Instagram wygląda jak zwykły post ze zdjęciem z małą różnicą: będzie napisane “przez Instagram.”
Nie pomyślałbyś, że to coś zmieni, ale analiza wykazała, że jest inaczej.
Facebook Instagram otrzymał 23 zdjęcia, które są publikowane na Facebooku za pośrednictwem Instagrama.% więcej interakcje niż obrazy przesyłane bezpośrednio do Facebooka.
Szczerze mówiąc Nie wiem dlaczego tak się dzieje (teorie mile widziane w komentarzach), ale dane są jasne.
Facebook facebook instagram to aplikacja, która umożliwia publikowanie zdjęć na Instagramie.
8. Efekt hashtagów prawdopodobnie nie jest tym, czego się spodziewałeś
Ostateczny duży obszar ogromnej analizy przyjrzał się efektowi włączenia hashtagów do postów.
Wiesz. czym są hashtagi prawda? Każdy tag poprzedzony ” # ” jest hashtagiem (np. # QuickSproutisgreat, #GamesofThrones).
W przeszłości hashtagi prawie zawsze Poprawiono ilość zaangażowania masz w większości sieci.
Cóż, badania mówią inaczej, jeśli chodzi o Facebooka:
Nie możesz kłócić się z danymi: posty bez hashtagów otrzymały o 34% więcej interakcji niż posty z hashtagami.
O ile nie masz konkretnego powodu, aby dołączyć hashtag, zostaw je w swoich postach na Facebooku.
Nie stosuj tych ustaleń, dopóki nie przeczytasz tego
Jest jedna kluczowa rzecz, o której musisz pamiętać, aby skutecznie zastosować te wyniki.
Zrozumieć, że te ustalenia są korelacje. Patrzą na średni efekt różnych zmiennych.
Oznacza to, że wyniki są najlepszymi praktykami.
Jeśli Twoi odbiorcy zachowują się znacznie inaczej niż przeciętni odbiorcy, Twoje optymalne posty na Facebooku mogą wyglądać inaczej.
Te odkrycia są świetnymi punktami wyjścia, ale mogą być odpowiednie dla Ciebie. Zacznij od ich wdrożenia, ale następnie przetestuj inne opcje, aby potwierdzić, czy są najlepsze, czy nie.
Jeśli potrzebujesz pomocy, aby to zrobić, przeczytaj mój przewodnik po optymalizacji.
Wniosek
Pozwól mi szybko podsumować najlepsze praktyki 8 pochodzące z badań BuzzSumo:
- Najlepszy czas na publikację to między 22: 00 a północą czasu lokalnego odbiorców
- Posty z pytaniami i obrazami są najbardziej zaangażowane
- Najlepszy dzień na publikację to niedziela
- Posty, które linkują do artykułów między 1,000-3,000 słowa uzyskać najwięcej interakcji
- Krótkie opisy postów zdecydowanie najwięcej interakcji
- Bezpośrednio osadzone filmy uzyskują ponad 6-krotnie większą interakcję z filmami z YouTube
- Zdjęcia opublikowane za pośrednictwem Instagram zyskują 23% wzrost zaangażowania
- Posty z hashtagami mają mniej interakcji niż posty bez hashtagów
Wszystkie te są poparte szaloną ilością danych i są świetnymi najlepszymi praktykami do naśladowania w marketingu na Facebooku.
Jeśli masz jakieś pytania dotyczące ustaleń lub badań, jak zwykle zostaw mi komentarz poniżej.