Wiem, że już to słyszałeś. Masz sekundy — sekundy – aby zrobić dobre pierwsze wrażenie z marką.
W zależności od tego, kogo zapytasz, może to potrwać siedem sekund. Może trzy. To może być ułamek sekundy.
Musisz wywrzeć natychmiastowy pozytywny wpływ, albo jesteś skończony. Najgorsze jest to, że możesz już nigdy nie mieć szansy na zrobienie wrażenia.
Ciśnienie rośnie. Od czego zacząć?
Jestem tu, by ci powiedzieć, że to wcale nie jest takie skomplikowane.
W rzeczywistości prawdopodobnie słyszałeś już niektóre z tych rad. Mogło to być w nieco innym kontekście, ale dotyczy to również Twojej marki.
1. Zaplanuj efekt, który chcesz uzyskać
Zanim stworzysz markę dla swojej firmy, musisz mieć krystalicznie jasny obraz tego, co chcesz powiedzieć i komu chcesz to powiedzieć. Udane marki zaczynają dobrze poznawać swoich odbiorców, zanim spróbują do nich przemówić.
Określ, do kogo chcesz dotrzeć i zbadaj tę grupę. Łatwiej niż kiedykolwiek dołączyć do ich dyskusji, podążać za ich wzorcami dzielenia się i ogólnie ich śledzić (życzliwie), zanim spróbujesz się do nich zbliżyć.
Gdy dobrze je zrozumiesz, sformułuj komunikat marki, który będziesz komunikować się konsekwentnie, korzystając ze wszystkich następujących wskazówek.
2. Ubierz część
Ważnym elementem poznania odbiorców jest zrozumienie, co ich motywuje.
Brzmi jak wysokie zamówienie? To nie jest, jeśli kopiesz i odkryjesz, co już kupują — marki, które już lubią. Gdy już to masz, będziesz wiedział, jak ubrać część, aby pasowała.
Lub możesz zdecydować się na nie wpasować się, celowo. To bardzo ważny sposób na zrobienie wrażenia (ale wymaga odwagi).
Ubieranie części oznacza użycie motywu strony internetowej, który odzwierciedla sposób, w jaki chcesz, aby Twoja firma była postrzegana. Oznacza to wybór kolorów marki, znalezienie odpowiednich czcionek, a nawet użycie materiałów drukowanych, aby wywrzeć spójne pozytywne wrażenie, bez względu na to, gdzie publiczność natknie się na Twoją markę.
3. Stań prosto i nawiąż kontakt wzrokowy
Ubieranie części to oczywiście nie wszystko. Musisz nad tym popracować.
I przez to, mam na myśli, że musisz własne Twój wygląd, i nie bój się umieścić swoją markę tam.
Oznacza to, że obejmuje co najmniej kilka platform mediów społecznościowych i regularnie je publikuje. Oznacza to używanie Treści do rozpowszechniania wiadomości. Oznacza to regularne wprowadzanie Twojej marki na rynek, czy to poprzez posty na blogu, webinaria, występy mówców lub wywiady.
4. Mów w ich języku
Chcesz skutecznie komunikować się ze swoimi odbiorcami? Mów w ich języku.
I nie mówię o ich native język. Mam na myśli użycie słów, których używają, dokładnie tak, jak ich używają.
Wiem, Wiem … nie czytasz w myślach!
Wróć do pierwszej wskazówki: łatwo jest wybrać język, jeśli uważnie słuchasz mediów społecznościowych, komentarzy na blogu, a nawet odpowiedzi na e-maile. Zwróć uwagę na frazy, których używają Twoi odbiorcy, aby wyrazić swoje frustracje i wyzwania.
Jeśli chcesz uzyskać jeszcze więcej praktycznych informacji, rozważ przeprowadzenie serii wywiadów z grupą fokusową.
W zeszłym roku poprosiłem czytelników Big Brand System o zgłoszenie się na ochotnika do grupy fokusowej. Zadzwoniłem do dwunastu osób indywidualnie i zadałem im serię pytań. W zamian mogą zadać mi pytanie lub uzyskać moją opinię na temat czegoś.
To było najbardziej satysfakcjonujące — i produktywne-badanie rynku, jakie kiedykolwiek zrobiłem.
Tak, potrzeba było czasu i wysiłku, aby skoordynować i wdrożyć. Ale kiedy to się stało, miałem kartki notatek, które były dla mnie jak złoto. Wiedziałem dokładnie, czym moja publiczność jest sfrustrowana, jak mówią o tych frustracjach … a nawet co mogę zrobić, aby pomóc.
5. Skieruj ich oczy na swoje najlepsze atrybuty
W trakcie marketingu musisz podkreślić swoją najnowszą promocję, kolejną dużą ofertę, a nawet Bezpłatny Prezent.
Najskuteczniejszym sposobem na zwrócenie uwagi na tę ofertę-zarówno w Internecie, jak i w druku — jest jej wizualne wyróżnienie.
Pomyśl o trzech rzeczach: rozmiarze, kolorze i umiejscowieniu.
Spraw, aby Twoja oferta była większa i jaśniejsza. Ustaw go powyżej lub z boku reszty treści. Otocz go białą przestrzenią, aby się wyróżniał.
6. Bądź sobą
Najlepsze Marki znaleźć sposób, aby ci o nich mówić. Robią się niezwykli.
Jak?
Nie mają żadnych życzeń ani pół serca. Nawiązują prawdziwą i trwałą więź ze swoją publicznością poprzez prawdziwe, otwarte rozmowy. Ich wizualny wpływ sprawia, że łatwo je rozpoznać, nawet z dużej odległości.
Wiesz, gdzie stoją i za czym stoją.
Kiedy Twoja marka emanuje takim zaufaniem, osiągniesz status drop-dead gorgeous. Taki status pomaga zbudować firmę od pierwszego kliknięcia.