6 kroków, aby stworzyć czysty i opłacalny Plan mediów społecznościowych

social media

Nie można osiągnąć sukcesu w żadnej dziedzinie marketingu bez podjęcia działań.

Ale możliwe jest podjęcie działań zbyt szybko.

Chcesz podjąć działania tylko wtedy, gdy masz solidny początkowy plan działania; w przeciwnym razie skończysz robić rzeczy, które nie przynoszą żadnych rezultatów i marnują tylko czas.

Kiedy widzę, ilu marketerów podchodzi do mediów społecznościowych, jest dla mnie jasne, że nie mają planu.

Losowo łączą się z użytkownikami, publikują rzeczy, a czasami wysyłają wiadomości do tych użytkowników.

Zgodnie z podstawową logiką, losowe działania prowadzą do losowych wyników.

I nie tego chcemy jako marketerzy. 

Zamiast tego potrzebujesz planu. Dotyczy to wszystkich aspektów marketingu, ale teraz chcę skupić się na mediach społecznościowych.

Media społecznościowe to jeden z najbardziej użytecznych kanałów marketingowych.

Napędza zdumiewające 31% całkowitego ruchu skierowań w Internecie.

Ponieważ prawie każdy regularnie korzysta z jakiegoś serwisu społecznościowego, prawie każda firma może znaleźć swoich odbiorców na jednym z nich.

Ale nie jest łatwo dostać tych użytkowników do twojej witryny. To gdzie wchodzi kompletna strategia social media.

Ponadto, to świetny pomysł, aby mieć plan marketingu w mediach społecznościowych. Jest to 1-2 stronicowy dokument, który przedstawia najważniejsze elementy ogólnej strategii.

To świetny sposób, aby upewnić się, że wszystkie Twoje działania mają za sobą cel i mieć coś, co pozwoli Ci zachować spójność w czasie.

W tym poście pokażę Ci krok po kroku proces tworzenia własnego planu marketingowego w mediach społecznościowych.

Krok 1: nadszedł czas, aby uzyskać szczegółowe informacje-z kim chcesz się połączyć? (Publiczność)

Każda strategia lub plan w mediach społecznościowych zawsze zaczyna się od publiczności.

Celem marketingu w mediach społecznościowych jest pozyskanie użytkowników z sieci społecznościowej na Twoją stronę lub zakup czegoś (lub obu).

Brzmi to prosto, bo tak jest, ale zawsze miej to na uwadze.

Aby to osiągnąć, zwykle musisz “połączyć” się z tymi ludźmi w sieci społecznościowej. W ten sposób budowane są te witryny; użytkownicy tworzą sieć z innymi użytkownikami.

Istnieje kilka pytań, na które musisz odpowiedzieć, aby zakończyć ten pierwszy krok swojego planu.

Krok # 1-Kim są? Zanim spojrzysz na konkretną sieć społecznościową, musisz dowiedzieć się, do jakich użytkowników próbujesz dotrzeć.

Zasadniczo chcesz zdefiniować swoją niszę.

To ważna praca sama w sobie. Musisz być jak najbardziej konkretny. Jeśli potrzebujesz pomocy, oto kilka świetnych zasobów:

  • 4 sprawdzone kroki do znalezienia dochodowej niszy
  • Jak pisać jak profesjonalista w nowej niszy treści

Po zdefiniowaniu swojej niszy chcę, abyś rozpoczął nowy dokument Word.

Utwórz tam sekcję o nazwie “publiczność.”

Pod tym, zapisz swoją niszę.

Powinno wyglądać mniej więcej tak:

Pośredni marketerzy małych i średnich firm, którzy chcą poprawić skuteczność marketingu w mediach społecznościowych.

Im bardziej konkretna jesteś, tym lepiej. Będziesz mógł kierować reklamy do użytkowników w sieciach społecznościowych, którzy najprawdopodobniej będą zainteresowani Twoją firmą.

Krok # 2-gdzie one są? Teraz, gdy znasz typ użytkownika, który chcesz kierować, musisz dowiedzieć się, gdzie spędzają czas.

Ogólnie rzecz biorąc, chcesz trzymać się sieci, które mają największą bazę tych użytkowników, ponieważ mogą one utrzymać długoterminowy wzrost dla ciebie. Jednak krótkoterminowe taktyki mogą działać w prawie każdej sieci, jeśli to jest to, co Cię interesuje.

Zazwyczaj oznacza to, że będziesz trzymać się największe sieci:

image14

Jak więc określić, która sieć jest dla ciebie najlepsza?

Cóż, jeśli twoja nisza zależy głównie od demografii odbiorców, można wybrać sieć, dopasowując swoje informacje do dane demograficzne kanału społecznościowego:

image17

Korzystając z tego wykresu, możesz zobaczyć, że na przykład Pinterest jest świetną siecią dla każdej niszy zdominowanej przez kobiety.

Możesz też zobaczyć, że LinkedIn ma najwyższy średni dochód z każdej sieci, co czyni go doskonałym, jeśli sprzedajesz luksusowe produkty dowolnego rodzaju.

Innym sposobem, w jaki możesz to zrobić, jest użycie narzędzia takiego jak Buzzsumo.

“Marketing”) w narzędziu top content, przywróci listę najpopularniejszych postów (na podstawie udziałów społecznościowych).

Oto przykład hipotetycznej witryny produktywności:

image16

Zobaczysz, że jedna lub dwie sieci społecznościowe zdominują udziały w każdym artykule.

Na powyższym zdjęciu Facebook miał ponad 90% wszystkich akcji dla każdego z trzech najlepszych wyników.

Jest to zdecydowanie najprostszy sposób na znalezienie dobrej sieci docelowej, ale pamiętaj o tych dwóch ograniczeniach:

  • Liczba sieci – Oczywiście Buzzsumo jest ograniczone do pięciu największych sieci społecznościowych. W większości przypadków jest to w porządku. Jednak tylko dlatego, że sieć nie znajduje się na liście, nie oznacza to, że nie może to być miejsce, w którym twoja grupa docelowa spędza czas.
  • specyfika artykułów – Po wpisaniu ogólnej niszy możesz uzyskać wyniki artykułów innych niż te, które produkujesz (dzięki czemu mogą przyciągać różnych odbiorców). Aby temu przeciwdziałać, Szukaj różnych terminów, aż wyniki będą wyglądały jak treści, które zwykle tworzysz.

Krok # 3-z kim są one związane? Ostatnią rzeczą, którą musisz dowiedzieć się, jest to, z kim są połączeni użytkownicy docelowi.

Pamiętaj, że z definicji serwisy społecznościowe wiążą użytkowników z budowaniem sieci z innymi użytkownikami.

Ludzie zazwyczaj podążają za tymi użytkownikami, z którymi mają coś wspólnego.

Najprostszym sposobem na znalezienie użytkowników, których szukasz, jest znalezienie osób, które już pracują i mają wpływ na podobną niszę, ponieważ będą połączone z docelowymi użytkownikami.

Aby to zrobić, wróć do Buzzsumo.

Tym razem użyj jego influencers search tool. Wpisz kilka ogólnych słów kluczowych, które opisują Twoją niszę, a otrzymasz listę osób, które są dobrze znane w twojej niszy:

image11

Posortuj je według obserwujących i zapisz 25-50 z tych nazwisk.

W tym momencie sekcja odbiorców planu marketingowego w mediach społecznościowych powinna zawierać:

  • jasna definicja twojej niszy i osób, z którymi chcesz się połączyć
  • nazwy konkretnych sieci, z których będziesz korzystać
  • nazwiska 25-50 influencerów, z którymi twoja grupa docelowa jest połączona

Gdy już to zrobisz, możesz przejść do kroku 2.

Krok 2: Jakie są przykazania wybranych sieci?

Twój plan musi ci powiedzieć nie tylko co do zrobienia, ale jak żeby to zrobić.

Utwórz nową sekcję w dokumencie zatytułowaną ” najlepsze praktyki.”

Celem jest określenie nakazów i zakazów wybranych sieci.

Użytkownicy wszystkich sieci działają w szczególny sposób, tworzą “hive mind.

Jeśli ktoś inny musi wykonać twój plan marketingowy w mediach społecznościowych, każdy szczegół musi być jasny, w tym sposób działania w wybranej przez Ciebie sieci.

Jeśli jest to sieć, z której już korzystasz, jest to dość łatwe. Ale jeśli jest to nowa sieć, są szanse, że nie będziesz po prostu “dostać.”Każdy przechodzi przez tę fazę na początku.

I żeby to ominąć, musimy trochę poszperać.

Niektóre witryny, takie jak Reddit, mają listę zasad publikowania i najlepszych praktyk:

image15

Wielu jednak tego nie robi.

Zamiast tego masz dwie główne opcje.

Leniwą opcją jest po prostu Google coś w rodzaju ” najlepszych praktyk korzystania z [nazwa sieci społecznościowej].”

Są szanse, że znajdziesz kilka dobrych zasobów, które podsumują te informacje dla Ciebie:

image18

Nie leniwy sposób, który jest najlepszy, to zrobić trochę badań nad samą siecią.

Pamiętasz tę listę użytkowników w swojej niszy, którą zrobiłeś w Kroku 1?

Ci faceci już udowodnili, że wiedzą, jak efektywnie korzystać z sieci. Możesz się wiele nauczyć po prostu spędzając 5-10 minut studiując ich działania.

Zacznij odwiedzać ich profile jeden po drugim w wybranej sieci.

image05

Na tym profilu na Twitterze od razu wyskakują dwie rzeczy.

Pierwszy jest opis.

To oczywiste, że hashtagi ( # ) i tagi użytkownika (@) powinny być używane na Twitterze, jeśli to możliwe.

Jest również jasne, że Michael opublikował wiele zdjęć i filmów. Z tego możesz dowiedzieć się, że posty na Twitterze z wizualizacjami działają najlepiej.

Kliknięcie w Zdjęcia i linki wideo pokazuje, że wiele z jego zdjęć to prawdziwe obrazy (w przeciwieństwie do niestandardowych obrazów lub zrzutów ekranu).

image19

Wracając do jego profilu, możemy dowiedzieć się jeszcze więcej.

Patrząc na posty Michaela, widzimy, że publikuje co najmniej 2-3 razy dziennie. Odnotowałbym to i porównałbym z innymi wpływowymi osobami.

Dodatkowo używa właściwej gramatyki wraz z przypadkowymi wyrazami (np.”) i sarkazm (np. to wszystko wina Elona Muska!).

image02

Najważniejsze jest, aby spojrzeć na 10 lub więcej osób na swojej liście i uzyskać ogólny obraz tego, jakie rzeczy mają największe znaczenie.

Jeśli widzisz, że wszyscy publikują wiele razy dziennie, prawdopodobnie powinieneś też.

Na koniec chcesz wyciągnąć kilka wniosków na temat najlepszych sposobów działania w sieci. Na początek najlepsze są następujące obszary:

  • Jak pisać? – zobacz, jak dobra jest ich gramatyka i jak swobodny jest ich język.
  • Jakie treści publikują? – obrazy? filmy? tylko SMS?
  • Czy są jakieś specjalne funkcje, które mogą wpłynąć na twoje zachowanie? – to będzie się różnić w zależności od sieci. Na przykład Twitter ma hashtagi, ograniczoną długość postu, a nawet transmisję wideo na żywo z peryskopem.

Gdy odpowiesz na te pytania, możesz utworzyć listę “przykazań” dla swojej sieci i dodać ją do swojego planu marketingowego.

Krok 3: Jaka jest twoja propozycja? (tzn. dlaczego mieliby się z Tobą połączyć?)

Twoim celem w każdej sieci społecznościowej jest połączenie się z docelowymi użytkownikami.

Aby to zrobić, musisz zrozumieć dlaczego użytkownicy łączą się ze sobą w sieciach społecznościowych.

Wiele rzeczy przejść do decyzji użytkownika tutaj, i to jest Twoim zadaniem, aby zmaksymalizować atrakcyjność swojego profilu.

Na większości platform społecznościowych istnieją trzy główne obszary profilu:

  • “o nas” – który zawiera osobisty życiorys i wszelkie inne dane osobowe
  • statystyki – który zawiera informacje o twoich połączeniach (np. ile masz)
  • Twoje posty – Twoje najnowsze posty na stronie

Oto jak to wygląda na Twitterze:

image00

Zacznijmy od liczby obserwujących.

Użytkownicy śledzą innych użytkowników z jednego z dwóch powodów:

  • znają ich
  • wyglądają na popularne (dowód społeczny)

Oczywiście, będziesz łączyć się z wieloma ludźmi, których nie znasz. Informatyka pomaga ogromnie mieć mnóstwo zwolenników. Ci Obserwujący mówią każdemu innemu użytkownikowi, że warto Cię śledzić—działają jako dowód społeczny.

Kiedy zaczynasz po raz pierwszy, nie będziesz miał wielu obserwujących. Początkowo zdobywanie obserwujących będzie trudniejsze niż później.

Nic na to nie poradzisz, poza zaakceptowaniem tego i zrozumieniem, że będzie łatwiej.

Kupowanie fałszywych obserwujących rzadko jest dobrym rozwiązaniem, ponieważ prowadzi do niskiego wskaźnika zaangażowania. W niektórych sieciach (takich jak Facebook) może to cię zranić.

Ważniejsze obszary do optymalizacji to dwa pozostałe.

Tworzenie fascynującej biografii: Zazwyczaj masz bardzo ograniczoną ilość miejsca na biografie w sieciach społecznościowych, więc używaj go mądrze.

Jest to jedna z głównych rzeczy, na które użytkownik spojrzy, decydując, czy chce cię śledzić.

image10

Ponieważ masz ograniczoną przestrzeń, nie możesz naprawdę przytłoczyć użytkowników swoimi osiągnięciami.

Są w nim dwie części:

  • co Cię interesuje – szybkie zdanie opisujące tematy, o których zwykle piszesz. Przykład: “jestem przedsiębiorcą, który lubi blogować.”
  • dlaczego ludzie powinni dbać o to, co masz do powiedzenia – reszta twojej biografii powinna być poświęcona wymienianiu rzeczy, na których Twoi docelowi użytkownicy dbają najbardziej. Dla mnie jest to “założyłem dwie firmy analityczne SaaS.”

Pierwsza linia mówi im, czy mamy wspólne interesy, a druga część przypieczętowuje umowę. Większość moich czytelników chciałaby założyć własne firmy (lub zbudować swoje), więc wspominając o moich dwóch odnoszących sukcesy firmach, mam coś do zaoferowania.

Nie bądź uroczy i zacznij mówić o swoich domowych kotach; skup się na swoich najbardziej imponujących osiągnięciach, pamiętając o perspektywie docelowych użytkowników.

Post awesome stuff: Duh, prawda? Ale trzeba to powiedzieć, i dlatego poświęciliśmy część 2 nauczeniu się, jak skutecznie publikować w wybranej sieci.

Użytkownicy zobaczą twoje najnowsze posty. Jeśli pomyślą, “fajnie, chciałbym usłyszeć więcej od tego faceta”, prawdopodobnie pójdą za tobą.

Oznacza to, że musisz stale publikować rzeczy, które kochają Twoi docelowi użytkownicy.

Zrobisz to wybierając taktykę umieszczania w swoim ogólna strategia mediów społecznościowych.

Wróć do arkusza i dodaj nową sekcję o nazwie coś w rodzaju ” propozycja wartości.”

Pod nim Utwórz biografię, która opisuje zarówno to, o czym będziesz pisał, jak i dlaczego użytkownicy powinni cię słuchać.

Ponadto Zapisz wszelkie inne powody, dla których użytkownik może chcieć cię śledzić. Na przykład:

  • posty wysokiej jakości obrazy
  • posty często
  • regularnie oferuje darmowe rzeczy i konkursy

Krok 4: Jak będziesz się pozycjonować wobec innych firm?

Jeśli przyjdziesz i założysz witrynę tak jak Quick Sprout, jak myślisz, co pomyślą moi użytkownicy w mediach społecznościowych, gdy poprosisz ich o podążanie za tobą?

Udawaj, że masz prawie identyczny profil i post na te same tematy.

Cóż, większość użytkowników zdecyduje, że mają już dość tych treści ode mnie i zbudowali już jakiś związek ze mną. Dlaczego mieliby Cię śledzić?

Ale co, jeśli nie opublikowałeś tych samych rzeczy? Co, jeśli w ogóle nie pisałeś, ale zamiast tego produkowałeś wysokiej jakości filmy lub podcasty?

image08

Teraz masz coś wartego podążania za tobą.

Te nazwiska, które zebrałeś wcześniej, to twoi konkurenci.

Jeśli zawęzisz swoją niszę dalej, to pomoże Ci się wyróżnić. Ale poza tym, chcesz znaleźć sposób, aby wyróżnić się w sieci, aby nie wyglądać jak kolejny Naśladowca.

Ważna uwaga: Wcześniej mówiłem ci, abyś zbadał tych konkurentów, aby dowiedzieć się o podstawach korzystania z sieci. Teraz szukamy sposobów na wyróżnienie się na tle konkurencji. Nie są one sprzeczne.

Nadal będziesz przestrzegać wszystkich podstawowych zasad, ale po prostu postarasz się znaleźć sposób, aby być bardziej atrakcyjnym dla docelowych użytkowników.

Twoje podejście nie zawsze będzie lepsze, ale będzie różne.

Więc, jak możesz się wyróżniać?

Nie bój się być kreatywnym, ale oto kilka pomysłów:

  • publikuj treści w różnych formatach – bądź pierwszy, aby przyjąć najnowszą obsługiwaną formę treści (jak Periscope na Twitterze dla wideo na żywo)
  • publikuj rzeczy związane z Twoją niszą – zamiast Wydawnictwo po prostu informacje związane z marketingiem, zamieszczam również inspirujące cytaty, które kochają moi odbiorcy. Nie wszyscy influencerzy to robią.

image03

  • post za kulisami informacje – użytkownicy są zawsze ciekawi i uwielbiają uzyskiwać ekskluzywny dostęp. Bądź bardziej przejrzysty i pokaż, jaka praca poszła w twoje osobiste projekty (które później publikujesz w postach).

W planie marketingowym Dodaj wiersz lub akapit, który określa, jak wyróżniasz się na tle najbliższych konkurentów.

Kluczową częścią jest posiadanie co najmniej jednego powodu, dla którego użytkownik podąża za tobą, którego żaden z konkurentów nie może zapewnić.

Krok 5: Twoja strategia rozwoju

Teraz, gdy wiesz, do których Użytkowników będziesz kierować reklamy, następnym krokiem jest określenie, w jaki sposób faktycznie się z nimi połączysz.

Wraz z rozwojem sieci będzie coraz łatwiej ją rozwijać.

Na początku może to być jednak trudne i potrzebujesz konkretnego planu, który będzie konsekwentnie rozwijał twoich zwolenników.

Ogólnie rzecz biorąc, istnieją trzy różne rodzaje strategii rozwoju mediów społecznościowych.

Wariant nr 1-zastosowanie zasady wzajemności: Kiedy robisz coś miłego dla kogoś innego, prawdopodobnie spróbujesz się odwdzięczyć; nazywa się to zasada wzajemności.

Według Badania Roberta Cialdiniego nad zasadą,

Przysługi są zazwyczaj zwracane w podobny sposób (czyli w ten sam sposób, jeśli to możliwe).

Oznacza to, że jeśli śledzisz kogoś w sieci społecznościowej, prawdopodobnie podąży za tobą.

I to jest strategia, którą można wykorzystać w wielu głównych sieciach społecznościowych. Jest powszechnie używany na Twitterze, Pinterest, Instagram i innych.

Chodzi o to, aby śledzić jak najwięcej docelowych użytkowników, jak to możliwe. Zwykle około 10% podąża za tobą (czasami mniej więcej). Następnie po prostu sprawdź kilka dni później i nie obserwuj nikogo, kto cię nie śledził.

Jest kilka ważnych rzeczy, które musisz wiedzieć o tej strategii.

Pierwszym jest to, że zwykle są limity do liczby użytkowników, których możesz śledzić dziennie lub łącznie:

image04

Drugim jest to, że ty can użyj narzędzi, aby zautomatyzować ten proces. Wprowadź hashtagi lub nazwy użytkowników, którzy mają obserwujących, których chcesz, i narzędzie automatycznie śledzi i przestaje obserwować them for you:

image09

Brzmi świetnie, prawda?

Niestety, większość sieci zawiesi lub zablokuje Twoje konto, jeśli złapią cię na tym.

Jeśli masz zamiar używać narzędzi automatyzacji jak te, staraj się nie śledzić zbyt wielu użytkowników na raz, aby uniknąć podnoszenia czerwonych flag.

Jeśli to możliwe, wykonaj proces ręcznie (nadal możesz użyć narzędzi, aby znaleźć użytkowników, których chcesz śledzić).

Wreszcie, możesz faktycznie poprawić swój wskaźnik follow-back, zmieniając jedną małą rzecz w tym procesie: kieruj tylko na użytkowników z ostatnią aktywnością w sieci.

Istnieją trzy główne powody, dla których osoba nie follow you back:

  • nie są zainteresowani
  • nie chcą śledzić ludzi związanych z biznesem
  • nie są już aktywni w sieci społecznościowej (bardzo często)

Trzeci jest jedynym, z którym możemy coś zrobić. Jeśli upewnij się, że użytkownik niedawno opublikował coś w sieci, to pokazuje, że nadal są na nim aktywne.

Opcja # 2-obserwujących można kupić: Brzmi to trochę źle, prawda? Ale to prawda. Kiedy płacisz za reklamy w sieci społecznościowej, zasadniczo kupujesz obserwujących.

Będę z tobą szczery, reklama jest zdecydowanie najszybszym sposobem na stworzenie przyzwoitej bazy obserwatorów w każdej sieci społecznościowej.

Ponadto jest zwykle dość tani i zazwyczaj możesz zdobyć nowych obserwujących za kilka centów ($0.05-0.20 w większości sieci), gdy nieco zoptymalizujesz swoje kampanie.

Możesz spędzić kilka miesięcy na zdobyciu pierwszych obserwujących 2,000 lub po prostu wydać $100 (lub mniej) i mieć je w ciągu tygodnia.

image07

Jest to warte prawie każdej firmy.

Opcja # 3-Znajdź obserwujących w grupach: Ostatnią główną opcją wzrostu jest dołączenie do grup. Większość sieci społecznościowych, w tym Facebook, LinkedIn i Pinterest, ma jakieś grupy.

Grupy te mają zazwyczaj tysiące członków zainteresowanych danym tematem.

Na przykład możesz wyszukać słowo kluczowe na LinkedIn, np.”marketing”, i znaleźć kilka grup z tysiącami członków (Użyj filtru “grupy” po lewej stronie):

image01

Wewnątrz grupy ludzie tworzą posty na temat grupy, a inni członkowie grupy mogą przeglądać i angażować się w te posty:

image13

Możesz użyć grup jako miejsca do znalezienia docelowych użytkowników i po prostu ich śledzić (opcja #1).

Możesz też spróbować zaangażować się w posty w grupie i ostatecznie stworzyć własne naprawdę dobre.

Jeśli opublikujesz coś naprawdę przemyślanego, często otrzymasz kilka żądań połączenia.

Czas to zapisać: Możesz użyć tylu strategii, ile chcesz, aby zdobyć obserwujących—wszystkie mogą współpracować.

Wróć do dokumentu planu marketingowego. Dodaj sekcję “Plan wzrostu”, a następnie dodaj wybrane strategie wraz z ich opisami.

Na przykład możesz napisać:

Plan rozwoju (pozyskiwanie użytkowników)

Reklama

Szczegóły: Zareklamuj naszą stronę firmową wśród obserwatorów naszego konkursu. Budżet: $10/dzień.

Krok 6: Twoja strategia konwersji

Jeśli do tej pory zastosujesz się do swojego planu, będziesz wiedział, kto i gdzie są Twoi odbiorcy, i będziesz miał sposób (lub kilka), aby zacząć dodawać tych użytkowników do swojej sieci społecznościowej.

W połączeniu z przykazaniami sieciowymi, które wymyśliłeś wcześniej i pozycjonowaniem, wiesz, jak publikować rzeczy, które ci użytkownicy będą zadowoleni.

Zawsze dobrze jest rozwijać swoich zwolenników tak agresywnie, jak to możliwe.

Ale zauważysz również, że gdy zdobędziesz kilka tysięcy obserwujących lub połączeń, zaczniesz zdobywać ich więcej organicznie. Ponieważ udostępniasz świetne treści, Twoi obserwatorzy również udostępniają je swoim obserwatorom, a niektóre z tych osób będą chciały się z Tobą połączyć.

I w ten sposób Twoja obecność społeczna i zasięg będą nadal rosły.

Teraz przychodzi najważniejsza część:

Jak to ma pomóc Twojej firmie?

Zidentyfikowałeś użytkowników, którzy mogą być zainteresowani tym, co sprzedajesz, ale teraz musisz znaleźć sposób, aby uzyskać tę ofertę przed nimi.

Istnieją dwa główne sposoby, aby to zrobić.

Opcja # 1-Wyślij użytkowników do stron sprzedaży (aka zły sposób): Nie zamierzam spędzać dużo czasu na tej opcji, ponieważ nie działa dobrze w zdecydowanej większości przypadków.

Jeśli opublikujesz link do strony sprzedaży, bardzo niewielu z Twoich obserwujących kliknie na nią, nawet jeśli produkt może być dla nich przydatny.

Głównym powodem tego jest to, że są w złym stanie umysłu.

Ludzie są w mediach społecznościowych, aby się bawić i otrzymywać informacje, nie kupować rzeczy.

Zdecydowanie polecam wybrać opcję #2 zamiast.

Opcja # 2-Wyślij użytkowników do stron docelowych i treści: Ważne pytanie brzmi: “jak wprowadzić użytkowników w ramy zakupów?”

Odpowiedzią jest przeniesienie rozmowy na inne medium. W szczególności—e-mail.

Ludzie są bardziej niż chętni, aby przejść do stron sprzedaży z e-maili, ponieważ podchodzą do e-maili z zupełnie innym nastawieniem.

Twoim głównym celem jest zatem pozyskanie obserwujących z mediów społecznościowych na listę e-mail.

Jedną z opcji jest zamieszczenie linku do strony docelowej, która ma magnes ołowiowy robi się.

image12

Dobry strona docelowa konwertuje z dużą szybkością, czasami ponad 50%, jeśli oferta jest naprawdę dobra.

Bardziej powszechnym sposobem konwertowania obserwujących w mediach społecznościowych na subskrybentów wiadomości e-mail jest wysyłanie ich do treści bloga.

image06

Oczywiście większość postów na blogu nie konwertuje tak wysoko, jak strona docelowa. Z drugiej strony odwiedzający będą bardziej zadowoleni z wizyty, a Twoja marka stanie się bardziej sympatyczna w ich oczach.

Co ważniejsze, ponieważ są Twoimi obserwatorami na platformie społecznościowej, nawet jeśli nie przekonwertują za pierwszym razem, otrzymasz wiele więcej szans na zaoferowanie im takiej możliwości.

Wróć teraz do arkusza i dodaj sekcję ” Strategia konwersji.”To musi być tylko linia lub dwie o tym,jak zmienisz swoich zwolenników w Klientów.

Na przykład:

Strategia Konwersji

Wysyłaj obserwujących do postów na blogu, które mają opcję wysyłania wiadomości e-mail.

Wyślij Sekwencja sprzedaży e-mail to wprowadza nasz produkt i daje im szansę na zakup.

Wniosek

Najlepsze serwisy społecznościowe mają miliony użytkowników (w niektórych przypadkach miliardy).

Gwarantuję, że możesz znaleźć ludzi w swojej grupie docelowej na co najmniej jednej z tych stron.

Jeśli chcesz skutecznie wykorzystać media społecznościowe do marketingu, potrzebujesz planu. I to jest dokładnie to, co powinieneś mieć w tym momencie.

Jeśli zapisałeś rzeczy, o które prosiłem w tych krokach 6, powinieneś mieć prosty, przejrzysty plan marketingu w mediach społecznościowych (maksymalnie strony 1-2), który zawiera tylko niezbędne rzeczy.

Gdy już to masz, możesz opracuj taktykę, której użyjesz, tworząc szczegółową strategię w mediach społecznościowych.

Wreszcie, ten plan nie musi być ustawiony w kamieniu. Jeśli coś nie działa tak dobrze, jak myślałeś, że będzie lub masz pomysł, aby poprawić swój plan, Zmień plan.

Jeśli masz jakieś pytania lub nie masz nic przeciwko udostępnieniu swojego planu mediów społecznościowych innym (w celu krytyki), zrób to w komentarzu poniżej.

Total
0
Shares
Related Posts