12 treść-pisanie tajemnic zawodowych pisarzy

Ponieważ większość treści zaczyna się od słów pisanych, nie ma znaczenia, jaki rodzaj treści tworzysz, możesz skorzystać ze znajomości tajemnic profesjonalnych pisarzy.

Jednym z największych zmagań marketerów treści jest wytwarzanie wystarczającej ilości treści i jednoczesne utrzymywanie wysokiej jakości. To jest coś, przez co profesjonalni pisarze muszą codziennie pracować.

W tym rozdziale poznasz 12 sekretów profesjonalnych pisarzy: wskazówki i wskazówki, które pomagają im konsekwentnie tworzyć stały strumień wysokiej jakości treści.

Pozostań w trybie badawczym przez cały czas.

Aby Twoja kolejka była wypełniona świetnymi pomysłami na zawartość, musisz pozostać w trybie badań przez cały czas.

Badania nie powinny być zarezerwowane tylko dla planowania lub pisania sesji. Jakość Twoich treści znacznie wzrośnie, jeśli będziesz to robić na bieżąco, ponieważ pomysły pojawią się w twojej głowie.

Jak tylko pojawi się pomysł, zanotuj sposoby, w jakie możesz go rozwinąć.

Możesz poczekać, aż nadejdzie czas na wyprodukowanie treści, aby pomyśleć o tym, co chcesz powiedzieć. Ale często łatwiej jest zacząć rozwijać swoje pomysły, zanim przyjdzie czas na pisanie. Aby to zrobić, jak tylko pojawi się pomysł, zacznij szukać:

  • Główne punkty, które chciałbyś poruszyć w tym temacie
  • Adresy URL witryn, które dostarczają dodatkowych informacji
  • Adresy URL stron internetowych, które ilustrują twoje punkty

Wchodząc w tryb badań za każdym razem, gdy przeglądasz Internet, często możesz ukończyć cały kontur, zanim przyjdzie czas, aby usiąść i napisać.

Przykład # 1

Stay in research mode at all times #1

Kiedy masz pomysł, często masz kilka pomysłów na to, co byś powiedział w tych artykułach — przykład, który możesz podać lub punkt, który chcesz zrobić.

Nie zapisuj tylko swojego pomysłu na treść. Zapisz każdą myśl, jaką masz na ten temat, bez względu na to, jak szorstka lub nieokreślona.

Przykład #2

Stay in research mode at all times #2

Pomysł na ten post rozpoczął się od prostego pomysłu: “6 rodzaje leadów.”

Aby stworzyć szorstki zarys, pisarka wpisała rodzaje leadów, które rozważała (na Czerwono). Następnie, gdy przeglądała sieć, jeśli znalazła dobry przykład jednego z nich, wpisała adres URL pod podtytułem.

W ten sposób, gdy nadszedł czas, aby napisać post, mogła łatwo znaleźć strony internetowe ponownie — a większość badań była już zrobiona.

Podczas przeglądania Internetu zbieraj materiały referencyjne.

Stay in research mode at all times #3

Nie tylko Przeglądaj Internet. Zbadaj sieć. Za każdym razem, gdy jesteś online, Szukaj materiałów, które pomogą Ci opowiedzieć swoje historie.

Jeśli widzisz post lub artykuł w mediach społecznościowych dotyczący tematu, chwyć adres URL i wklej go do komórki, w której umieściłeś swój pomysł. Dodaj notatki, aby wiedzieć, dlaczego chcesz użyć materiału, a kiedy w końcu usiądziesz do pisania, masz już wiele badań.

Użyj Evernote, aby złożyć swoje badania

Czasami nie masz jeszcze pomysłu. Ale widzisz stronę internetową lub raport, który zawiera cenne informacje, o których wiesz, że możesz użyć.

Kiedy widzisz posty, które mają świetne badania lub świeże pomysły, lub jeśli po prostu chcesz zachować je jako próbkę tego, co działa, pamiętaj, aby zapisać te strony internetowe.

Stay in research mode at all times #13

Evernote umożliwia zapisywanie stron internetowych w systemie plików w chmurze. Tworzysz foldery i znaczniki oraz dołączasz notatki, które pomogą Ci znaleźć te informacje, gdy ich potrzebujesz później.

Jest to najbardziej zaawansowana technika zapisywania stron internetowych do wykorzystania w przyszłości. Fajne jest to, że możesz dostosować to doświadczenie do własnych potrzeb.

  • Utwórz folder dla każdego projektu pisania.
  • Utwórz folder dla każdej kategorii, dla której tworzysz zawartość.
  • Utwórz folder dla każdego klienta lub działu, dla którego tworzysz zawartość.
Uporządkuj zapisane strony internetowe w dowolny sposób, który działa dla ciebie. Oto jak go skonfigurować:
  1. W lewym górnym rogu, obok “Zeszytów”, kliknij małą karetkę. Pojawi się link do “New Notebook”. Kliknij.Stay in research mode at all times #14
  2. W wyskakującym okienku” Utwórz nowy notatnik ” wpisz swoją nazwę lub kategorię informacji, które chcesz zapisać.Stay in research mode at all times #15
  3. Na przykład, jeśli piszesz posty na blogu dla kilku kategorii w swojej witrynie, utwórz folder dla każdej z nich. Gdy znajdziesz badania, które dotyczą jednej z tych kategorii, zapisz je w odpowiednim folderze. (Porozmawiamy o tym za chwilę.)
  4. Jeśli tworzysz zawartość dla kilku działów w organizacji, utwórz folder dla każdego z nich. Następnie, gdy znajdziesz badania, które dotyczą jednego z tych działów, zapisz je w folderze oznaczonym nazwą tego działu.
  5. Po utworzeniu folderów do przechowywania badań skonfiguruj Evernote Web Clipper na pulpicie.
  6. W Google wyszukaj “Evernote Web Clipper” i wybierz odpowiedni wynik wyszukiwania w zależności od przeglądarki internetowej.
  7. Na przykład, jeśli masz Firefoksa, wybierz pierwszą opcję. Jeśli masz Chrome, wybierz drugi.

Stay in research mode at all times #16


Stay in research mode at all times #17

  • Evernote doda ikonę Do paska wyszukiwania u góry przeglądarki.
  • Teraz możesz korzystać z Evernote ‘ a, aby przesłać swoje badania:
  1. Gdy przeszukujesz internet i znajdujesz stronę, którą chcesz zapisać, kliknij ikonę Clippera u góry przeglądarki.
  2. Strona internetowa ciemnieje, a Evernote podświetla zapisywaną część strony. Pojawi się również wyskakujące okienko z prośbą o wypełnienie notatnika, w którym chcesz zapisać tę stronę, znaczników, które chcesz przypisać, i wszelkich komentarzy.Stay in research mode at all times #18
  3. Wprowadź odpowiednie informacje i kliknij ” Klip artykuł.”

    To wszystko. Twój artykuł zostanie zapisany w Evernote w określonym folderze plików.

Kiedy piszesz i potrzebujesz znaleźć statystyki, oto jak je znaleźć w Evernote:

  1. Kiedy piszesz post na blogu lub piszesz skrypt wideo i potrzebujesz statystyki lub innego faktu, przejdź do Evernote.com i zaloguj się na swoje konto.
  2. Stay in research mode at all times #19W pasku wyszukiwania na górze strony wpisz słowo kluczowe i kliknij ” Szukaj.”
  3. Wszystkie strony oznaczone tym słowem kluczowym będą wypełniać Panel notatki pod paskiem wyszukiwania. Każda strona jest oznaczona tytułem strony i datą zapisania jej w Evernote.Stay in research mode at all times #20
  4. Kliknij dowolny z wyników wyszukiwania, a pojawi się on w panelu czytania po prawej stronie.Stay in research mode at all times #21

Spośród trzech opcji zapisywania badań, Evernote zajmuje najwięcej czasu z góry. Dzieje się tak dlatego, że aby móc później znaleźć informacje, musisz dodać tagi do zapisanych stron.

Ale Evernote to najskuteczniejszy sposób na późniejsze znalezienie informacji.

Napisz własnym, niepowtarzalnym głosem.

Nie próbuj kopiować kogoś innego. Twoje treści powinny mieć indywidualny styl, który jest unikalny dla twojej osobowości lub marki.

Jak tylko rozwiniesz swój własny głos, nie skończysz. (Pisarze nigdy nie przestają pracować nad swoimi umiejętnościami pisarskimi. Jako pisarz treści musisz również stale doskonalić swoje umiejętności.)

Styl jest twoją najbardziej cenioną własnością jako pisarza i powinien nadal ewoluować przez całe życie twojej kariery.

Wszyscy jesteśmy praktykantami w rzemiośle, w którym nikt nie staje się mistrzem.

Ernest Hemingway

Jeśli jeszcze nie znalazłeś swojego głosu, wypróbuj to ćwiczenie:

Jak znaleźć swój głos

Bez względu na to, jakie treści tworzysz, musi to być twój własny głos lub styl. To nigdy nie powinno wyglądać jak Naśladowca kogoś innego. To powiedziawszy, tylko kopiując wykwalifikowanych pisarzy, znajdziesz swój własny unikalny głos.

Zazwyczaj kreatywni profesjonaliści przechodzą przez trzy etapy rozwoju: imitację, mistrzostwo i wreszcie innowację.

Zaczynasz od czytania i studiowania stylów pisarzy, które podziwiasz. Następnie wykorzystujesz to, czego się nauczysz, aby rozwinąć swój własny styl.

Oto ćwiczenie, które przeprowadzi Cię przez proces:

  • Znajdź 5 pisarzy treści, których styl lubisz czytać
  • Wybierz jeden kawałek z każdego, który jest reprezentatywny dla ich pracy, lub że lubisz czytać.
  • Wybierz swój ulubiony z pięciu próbek pisania i czytaj go powoli, słowo w słowo, na głos, jeśli to konieczne.

Dowiedz się, jak ten pisarz to robi:

  1. Jak wygląda pierwsze zdanie.
  2. Format wprowadzenia.
  3. Jak artykuł jest skonstruowany.
  4. Jak Temat jest rozwijany i przedstawiane pomysły.
  5. Jak artykuł jest rysowany do końca.
  6. Co było wezwaniem do działania.

Teraz ty spróbuj.

Napisz artykuł lub post na blogu dla własnej marki, która jest podobna do tej, którą właśnie studiowałeś. Spróbuj sformatować swój artykuł tak samo i naśladuj styl wybranego pisarza.

Zrób to dla każdego pisarza.

Powtórz to ćwiczenie dla pozostałych czterech artykułów. Kiedy skończysz, będziesz miał pięć własnych artykułów, każdy napisany w stylu podobnym do jednego z Twoich ulubionych pisarzy.

Przejrzyj te artykuły.

Wybierz ten, który był najłatwiejszy do napisania i brzmi najbardziej ” jak ty.”Powinien brzmieć lub czuć się trochę jak twoja osobowość i styl (lub Twojej marki).

Napisz szósty artykuł w tym samym stylu, wprowadzając jedną małą zmianę, aby brzmiał bardziej jak twój naturalny głos

Niech twoja osobowość przejdzie, Twój własny sposób mówienia, Twój indywidualny sposób widzenia świata. Możesz zachować strukturę wybranego pisarza. Lub możesz nadal używać niektórych Styl pisarza. Ale zacznij robić to po swojemu.

Z każdym artykułem, który piszesz, dostosuj ten przyjęty styl trochę bardziej, aż zacznie brzmieć unikalnie dla ciebie.

Twoim celem jest, aby ktoś powiedział: “kiedy czytam Twoje posty, słyszę, jak mówisz.”To głos. I powinna być tak wyjątkowa jak ty.

Mów tylko o jednym.

Każdy fragment treści powinien mieć jeden punkt. Tylko jeden.

Pierwszą rzeczą, którą powinieneś zrobić, gdy usiądziesz do pisania, jest ustalenie, jaki jest twój dolny punkt.

Po napisaniu, pierwszą rundą zmian jest upewnienie się, że pisanie pozostaje na miejscu.

Musisz być bezwzględny. Jak powiedział William Faulkner, ” zabijcie swoje ukochane.”Każde słowo, zdanie lub akapit, który łamie tę jedną zasadę, musi zostać usunięty-bez względu na to, jak bardzo ci się to podoba.

Głębokość i długość powinny pasować.

Są dwie rzeczy, które sprawiają, że pisanie jest trudne do odczytania. Jednym z nich jest nie podanie wystarczającej ilości szczegółów i podanie tylko plamistego pokrycia pomysłu. Drugim jest próba podania zbyt wielu szczegółów dla dozwolonej przestrzeni.

Niezależnie od tego, czy chcesz, aby Twoje treści były długie, czy krótkie, upewnij się, że idziesz tak głęboko, jak pozwala na to twoja długość.

  • Krótkie artykuły powinny zapewnić jedynie dyskusję na wysokim poziomie na Twój temat lub dogłębne omówienie jednego z jego aspektów.
  • Dłuższa zawartość ma miejsce, aby dostarczyć więcej szczegółów.

Każda długość jest akceptowalna. Seth Godin i ZAGG piszą tylko słowa 100 na post, podczas gdy Kissmetrics i posty na blogu Crazy Egg wahają się od słów 800 do 1,500+.

Depth and length should match #1

Na przykład ten NA ZAGG to tylko 36 słów.

Tak, to jest cały artykuł.

Depth and length should match #2

Podczas gdy ten na dziennym jajku ma 2100 słów. Jest zdecydowanie za długi, aby go tu zamieścić, ale można go przeczytać na http://blog.crazyegg.com/2013/02/12/how-to-write-a-landing-page/

Chodzi o to, aby wiedzieć, czego chcą twoi czytelnicy i zapewnić głębokość i długość, która ich angażuje.

Znajdź unikalny kąt, aby pokryć swój temat

Każdy kawałek treści ma temat, punkt i pochylenie.

Temat
temat dyskusji lub rozmowy
Punkt
ważny pomysł
Skośny
specyficzny punkt widzenia

Możesz omówić popularny temat, o którym piszą również inni marketerzy treści — ale tylko wtedy, gdy dodasz do rozmowy, a nie ją powtórzysz. Spróbuj zrobić nowy punkt lub znaleźć unikalny kąt do rozmowy na ten temat. W przeciwnym razie, znajdź coś innego do omówienia.

Poświęć tyle czasu na swój tytuł, ile piszesz

Spend as much time on your title as you do writing

Nawet najcenniejsze, interesujące treści zostaną zignorowane, jeśli tytuł nie połączy się z czytelnikami. Twój tytuł powinien wzbudzać zainteresowanie i przewidywać informacje, które ludzie znajdą po kliknięciu.

10 rodzajów tytułów, które mają tendencję do wykonywania dobrze są:

  1. # of [coś użytecznego lub ciekawego]
  2. Top # [Lista]
  3. Jak [zrobić coś pożytecznego lub ciekawego]
  4. Jak [marka lub celebryta] [robi coś, co czytelnik chce zrobić]
  5. Najlepsze z [Kategoria lub typ]
  6. Dlaczego [coś] jest [tak jest]
  7. Wywiad z [celebrytką]: [ciekawy temat lub tytuł]
  8. Newsjacking
  9. Z Ostatniej Chwili
  10. Secrets of [Something we ‘ re Dying to Know]

Spraw, aby pierwsze zdanie było jak najlepsze

Masz około trzech sekund, aby zaczepić swoich czytelników i sprawić, by przeczytali. Po nagłówku, to do pierwszego zdania, aby wykonać pracę.

Nigdy nie wprowadzaj w błąd. Twój nagłówek i pierwsze zdanie powinny płynnie przenieść czytelnika do głównego punktu. Ale powiedz coś, co sprawia, że ludzie zwracają uwagę.

  • W biznesie ważne jest, aby uczyć się na błędach.

    Babar Suleman

    Jako czytelnik myślę: “błędy? Jakie błędy? Może robię…”
    Ta odrobina wątpliwości tworzy ciekawość.

  • Zauważyłeś?

    Russ Henneberry

    Ton jest przypadkowy i zabawny. Myślę: “co zauważyłem?”I jestem za artykułem.

  • Chcesz uzyskać lepsze wyniki na stronach docelowych?

    Kathryn Aragon

    Usłyszysz, że nigdy nie powinieneś zadawać pytania tak/nie. Czytelnicy mogą powiedzieć NIE i przejść dalej. Ale w tym przypadku każdy chce lepszych wyników sprzedaży, więc jest to bezpieczne pytanie.

Craft an irresistible lead (wstęp)

Lead (lub jak to nazywają dziennikarze, “lede”) jest tym, co pisarze nazywają wprowadzeniem do Twoich treści.

W przypadku bardzo krótkich artykułów może to być pierwszy akapit lub dwa. W przypadku książek może to być pierwszy rozdział. Ale dla większości treści Jest to pierwsze 100-600 słów: intro i twój punkt widzenia.

Twój trop musi być atrakcyjny bez zbyt długiego czasu. To musi być dokuczliwe z powodu tego, co nadejdzie bez rozdawania złota.

Rodzaje leadów, które dobrze sprawdzają się w treści:

  • Fascynująca historia
  • Mało znany fakt
  • Contrarian viewpoint
  • Obietnica informacji dostępna nigdzie indziej
  • Z ostatniej chwili

Koniec szumu. Zachowaj wiarygodność

Twoi czytelnicy nie chcą tracić czasu na treści, które nie są dokładne i godne zaufania. Więc zasady są takie: bez szumu i bez rozciągania prawdy.

Bez szumu.

Hype sprawia, że ludzie czują się manipulowani — i nikt tego nie lubi.

Więc uspokój się. Pisz treści, które pomagają ludziom i dodają wartości ich życiu. Używaj treści do informowania i rozrywki. Użyj kopii sprzedaży, aby sprzedać.

Żadnego rozciągania prawdy.

Ludzie będą postrzegać cię jako zasób tylko wtedy, gdy będą mogli ci zaufać. Dlatego tak ważne jest, aby badać swoje tematy.

Jeśli przedstawisz zaskakujący fakt lub figurę, musisz ją poprzeć. Podaj swoje źródło. Jeśli kogoś cytujesz lub odwołujesz się do książki lub raportu, link do niego.

Ułatw ludziom, aby ci uwierzyli — albo przestaną czytać i pójdą dalej.

Zamknięcie jest równie ważne jak prowadzenie

Dobra treść mówi Kto, co, gdzie, kiedy i dlaczego. Świetna treść również mówi ” co z tego.”

Nie pozwól, aby Twoje treści straciły steam tylko dlatego, że skończyły Ci się pomysły.

Na końcu każdego fragmentu treści podsumuj swój główny punkt, a następnie powiedz czytelnikom, w jaki sposób skorzystają z dostarczonych przez Ciebie informacji.

Jeśli to w ogóle możliwe, przejdź do pełnego koła, wiążąc go z powrotem do głównego punktu, który zrobiłeś na prowadzeniu.

Zwykłe pisanie jest najlepsze

Krótkie akapity, krótkie zdania i łatwe słowa są najbardziej czytelne. Więc nie próbuj wygrywać żadnych nagród pisarskich.

Treści cyfrowe są nie czego nauczyłeś się pisać na lekcjach angielskiego.

Krótsza i prostsza jest twoja mantra dla lepszej czytelności.

Paragrah
Maks. 6 linii
Zdania
25 word max
Sylaby
1-2 sylaby

Edycja. Edycja. Edycja.

Świetne pisanie nigdy nie zdarza się w pierwszym szkicu.

Pierwszy szkic jest zwykle dobrym wysiłkiem w zastanawianiu się, jak umieścić swoje pomysły w słowach. W rezultacie prawie zawsze są źle napisane. Dla wszystkich pisarzy.

Świetne pisanie dzieje się na etapie edycji. Więc kiedy piszesz:

  1. Skończ z pomysłami.
  2. Pisz szybko, abyś mógł nadążyć za swoimi pomysłami.
  3. Następnie wkładaj swój najlepszy wysiłek w edycję.

I nie zadowalaj się tylko jedną rundą edycji. Aby uzyskać wysoką jakość pisania, musisz przejść przez kilka rund przeglądu.

Tłumaczenie treści” pisanych ” na “nowe media”

Żyjemy w ekscytujących czasach. Był raz dziennie, kiedy pisano prawie całą treść: książki fizyczne, artykuły w czasopismach, błyszczące broszury i tym podobne. Niektórzy marketerzy umieszczali nagrania lub filmy w swoim arsenale treści, ale w większości przypadków “treść” implikowana ” pisemna.”

Zdajemy sobie sprawę, że kilka ostatnich rozdziałów zdaje się podążać za tym samym założeniem. Ale nic bardziej mylnego.

W rzeczywistości wszystkie media zaczynają się od idei wyrażonej słowami. Tak więc nawet jeśli narracja jest dostarczana w podcaście lub wideo, materiał musi być dobrze zorganizowany i logiczny. Nadal muszą opierać się na podstawowych konstrukcjach architektonicznych używanych przez pisarzy.

Jak więc przekształcić swoje słowa w Nowe media zamiast napisanego fragmentu treści? Oto proces:

  1. Określ swój temat i wielki pomysł.
  2. Wybierz strukturę, której użyjesz do prezentacji swoich pomysłów.
  3. Zbadaj, zarysuj i ułóż swoją prezentację.
  4. Zdecyduj się na najlepszy nośnik do dostarczania informacji.
  5. Skonfiguruj technologię tworzenia treści
  6. Twórz treści
  7. Edytuj, udoskonalaj, ulepszaj

Widzisz, jak podobny jest do procesu twórczego pisania?

Chodzi o to, aby nie martwić się o to, czy powinieneś napisać, czy nagrać film. Chodzi o to, aby rozpocząć tworzenie treści-w dowolnym formacie, który działa dla ciebie.

Więc bądź kreatywny. Opowiedz swoje historie. Porozmawiaj o swoich produktach i usługach. Zaangażuj swoich czytelników.

W końcu o to chodzi W content marketingu.

Total
0
Shares
Dodaj komentarz
Related Posts