Wyobraź sobie tę scenę.
Czytelnik Twojego bloga i lojalny subskrybent otrzymuje nowe urządzenie mobilne.
Nie ma problemu: zadbałeś o to, aby Twoja strona była przyjazna dla urządzeń mobilnych.
Podjąłeś nawet odpowiednie kroki, aby przekonwertować więcej czytników mobilnych na listę e-mail.
Więc czujesz się całkiem pewny, że wszystkie Twoje bazy są pokryte.
Dopóki twój subskrybent nie otrzyma pierwszego e-maila z Twojej najnowszej kampanii marketingowej. Wszystko jest zgniecione na ekranie, nie można kliknąć w żaden z linków, a ogólnie wiadomość jest strasznie trudna do odczytania.
Twój lojalny czytelnik naprawdę chce skorzystać z twoich wspaniałych treści. Więc spędza trochę czasu, próbując to zrozumieć.
Ale ostatecznie frustracja wygrywa. Poddaje się i naciska czerwony klawisz “Usuń”.
Myślisz, że to się nie zdarza? Z pewnością. Widziałem to więcej niż raz.
Projekt mobilnego marketingu e-mailowego jest bardzo gorący. Jeśli uda ci się upewnić, że czytelnicy mobilni są zadowoleni z tych e-maili opartych na subskrybentach, omówiłeś to, co może być największe z Twoich czytelników. A oto kilka wskazówek, które Ci pomogą.
1. Dołącz tekstową wersję każdej wiadomości
Dołączenie zwykłej kopii tekstowej każdej wysyłanej wiadomości HTML pomoże wyeliminować potencjalne problemy dla subskrybentów z czytnikami mobilnymi, którzy nie obsługują HTML.
Każda dobra usługa e-mail marketingu umożliwia dołączenie wersji tekstowej, upewnij się, że jej używasz.
2. Zachowaj linki nieujawnione
Jeśli Twoja wiadomość e-mail zawiera linki, które chcesz, aby czytelnicy kliknęli, takie jak nawigacja z powrotem do witryny głównej (zalecane), upewnij się, że te linki wyróżniają się samodzielnie.
Innymi słowy, zachowaj je bez zatrzaskiwania, aby łatwo było je kliknąć w bardzo małej przestrzeni.
Wyobraź sobie, że Twój lojalny czytelnik porusza się po małym ekranie, aby dostać się do tego linku — i jak sfrustrowany jesteś, gdy linki są tak blisko siebie, że nie możesz wylądować na tym, którego chcesz. Jeśli chcesz kliknięć, Ułatw to.
3. Wciągnij czytnik z tematem
Wskakuj i przeczytaj artykuł Briana na temat trzech kluczowych elementów nieodpartych tematów wiadomości e-mail.
Teraz … właściwie użycie te trzy kluczowe elementy wiadomości e-mail marketingowych.
Jak każdy nagłówek, temat wiadomości e-mail musi szybko przyciągnąć uwagę i skłonić czytelnika do kliknięcia.
Nawiasem mówiąc, obecnie najlepszą praktyką w zakresie tematów dla urządzeń mobilnych jest trzymanie go w granicach 5 słów. To prawda, masz około 5 słów, aby przyciągnąć uwagę czytelnika. Dlaczego? Ponieważ po około 5-7 słowach temat zostaje skrócony, a zatem jest to stracona szansa.
4. Użyj odpowiednich tagów dla swoich obrazów
Jeśli wiadomość e-mail marketingowa zawiera obrazy, upewnij się, że do opisu obrazu dołączono alternatywny znacznik (alt). (Powinieneś to robić dla każdej tworzonej zawartości HTML — mobilni czytelnicy nie są jedynymi użytkownikami, którzy mogą nie być w stanie zobaczyć twoich obrazów.)
Nie wypełniaj tego tagu słowami kluczowymi, to nie działa. Użyj go do tego, do czego był przeznaczony — aby krótko opisać, czym jest obraz, w taki sposób, aby czytelnik zrozumiał to, jeśli obraz nie jest widoczny.
Wiele urządzeń może poprawnie wyświetlać wszystkie obrazy, ale nie wszystkie będą, więc mądrze jest użyć alternatywnego tekstu, aby upewnić się, że każdy czytelnik otrzyma wiadomość, którą obraz miał przekazać.
5. Czy twoje wezwanie do działania jest jasne?
Ludzie korzystający z urządzeń mobilnych spędzają trochę mniej czasu na przeglądaniu treści ze względu na mniejsze rozmiary ekranu i fakt, że są zwykle w podróży, więc upewnij się, że twój e-mail marketing ma wyraźne wezwanie do działania.
Umieść go w pobliżu początku lub gdzieś, gdzie będzie się wyróżniać. Nie utrudniaj znalezienia … w końcu to klucz do uzyskania odpowiedzi, której chcesz.
Ostatnie myśli
Być może zastanawiasz się, jak dowiedzieć się, jak będzie wyglądać Twoja wiadomość e-mail na wszystkich tych urządzeniach. Tylko dlatego, że wygląda świetnie na iPhonie, nie oznacza, że nie będzie zniekształcony na Blackberry. Istnieje kilka świetnych symulatorów tam, które pozwalają zobaczyć, jak rzeczy pojawią się na różnych urządzeniach. Wyszukiwarka Google dla “symulatora urządzeń mobilnych” daje wiele opcji.
Niezależnie od tego, z jakiej usługi e-mail marketingu korzystasz, poświęć trochę czasu w obszarze ustawień i poznaj różne opcje dostawy. Teraz, gdy masz kilka wskazówek, o których należy pamiętać, nigdy nie wiesz, jakie opcje mają, których po prostu nie widziałeś wcześniej.
A co z Tobą-jakie masz doświadczenia z urządzeniami mobilnymi i e-mail marketingiem?
Sprawdź resztę serii E-Mail Marketing 101.