Być może już go kupiłeś.
Może Ci się podobało. Może nie znosiłeś tego. Może słuchałeś o tym programu radiowego Copyblogger.
O co chodzi? Enchantment: Sztuka zmieniania serc, umysłów i działań. To najnowsza Książka Guya Kawasaki, która była przebojem.
Ale ten post nie jest o tej książce. Przepraszam, Guy.
Zamiast tego jest to post o niezliczonych wyzwalaczach, które prowadzą czytelników do odebrania kopii Enchantment … i o strategiach, których użył Guy Kawasaki, aby stać się jednym z najbardziej sympatycznych autorytetów w okolicy.
To jest post o jak możesz zrobić trochę tej magii Kawasaki dla Ciebie … a wszystko zaczyna się od stworzenia pieczęci aprobaty.
Dlaczego potrzebujesz pieczęci aprobaty
Przedsięwzięcia Guya Kawasaki noszą pieczęć aprobaty, która katapultuje jego książki na listy bestsellerów, zanim zostaną wydane.
Zdobądź ten magiczny znaczek, a możesz katapultować własną pracę — bloga, produkt lub usługę, firmę — na wyżyny, których nigdy wcześniej nie widziałeś.
Nie będę cię okłamywał. To wymaga czasu. Pierwsze książki Guy ‘ a nie wskoczyły na #77 na Amazon.com -przedsprzedaż-tak jak jego najnowsza, tak samo jak twoja książka, blog czy biznes.
Nie ma magicznej formuły, ale istnieje wzór. To do ciebie, aby wyniki magiczne.
Rozwalmy to teraz.
Guy ‘ s (nieoficjalny) 5 kroków do uzyskania własnego znaczka akceptacji od czytelników i klientów:
- Walidacja
- Prognostyka
- Dowód społeczny
- Dotychczasowe wyniki
- Osobowość
1. Walidacja
Jednym z najszybszych sposobów na zdobycie publiczności jest mówienie im tego , co chcą usłyszeć, jak chcą to usłyszeć … ale wszystko w świeży sposób.
Wierzcie lub nie, ale to najszybszy krok do opanowania, ponieważ jest tylko jedna osoba, która może umieścić swój obrót na cokolwiek robisz, i to jesteś ty.
W przeważającej części czytelnicy nie szukają wstrząsających nowych faktów ani oszałamiająco głębokich spostrzeżeń. Chcą odpowiedzi, które mogą łatwo przeskoczyć na pokład, odpowiedzi, które już mają dla nich sens.
Chcą, żebyś kopał głębiej tylko od czasu do czasu. Chcą wchłonąć Twoje pomysły od razu, i tylko wziąć pełny Doktorat, gdy they feel like it.
[Guy] żywiołowe pisanie uzależnia, ponieważ sprawia, że czujemy się dobrze o sobie i inspiruje nas do podążania za jego metodą, aby kierować innymi – czy to w biznesie, online, czy na co dzień — myśleć w ten sam sposób o nas.
~ Suzette Valle, Mamarazzi Wie Najlepiej
2. Prognostyka
Ludzie zawsze szukali wróżbitów i zawsze będą.
Czasami się pomylisz (choć mam jeszcze lwa w kieszeni…). Ludzie zazwyczaj zapominają o tamtych czasach, dzięki Bogu. Czasem się uda. Czasami możesz nawet pomóc stworzyć przyszłość w sposób, w jaki ją przewidziałeś.
Zapytaj Setha. Albo Brian. Albo Darren.
Dlaczego powinieneś mówić czytelnikom i kupującym o przyszłości, której mogą się bać?
Ponieważ będąc tym, który będzie patrzył daleko przed siebie, zyskujesz reputację lidera. Bo w nadstawianiu karku uczysz innych patrzenia na świat równie odważnie jak ty.
Ponieważ kiedy wskoczysz na scenę i ogłosisz, że widzisz rzeczy w nowy sposób, masz najlepszą szansę na zamiatanie innych w swoją wizję.
Kto wie, może nawet zmienisz świat.
Insight-łączenie kropek-Wiele osób rozumie A, a nawet B, i może mówić o A & B przez całą noc, ale nie widzą, że istnieje nowy byt, C, który był wynikiem A + B…zrozumienie, jak stała zmiana będzie się manifestować, jest darem .
~ Mark Lovett, Globalny Patriota
3. Dowód społeczny
Jeśli szukasz pieczęci aprobaty, którą kupują twoi czytelnicy i klienci (i nadal kupują), nie szukaj dalej niż dowód społeczny.
Tradycyjna definicja dowodu społecznego jest nieco wąska. Jeśli wielu innych ludzi cię lubi i powie to, więcej ludzi zacznie cię lubić i kupuje od ciebie lub czyta Twoje prace.
“Lubię cię, bo inni cię lubią.”
To z pewnością prawda dla Guya Kawasaki. Stał się bestsellerem, a jego wpisy na blogu, Tweety i książki czytają dziesiątki tysięcy ludzi, którzy opowiadają dziesiątki tysięcy więcej. To piękny cykl słowno-ustny.
Ale dowód społeczny to coś więcej niż wielkie liczby.
Dziś kupujemy Guy ‘ a, bo tysiące innych ludzi kupuje go. Ale zanim były tysiące, był Steve.
Steve Jobs “kupił” faceta-uczynił go głównym ewangelistą Apple, kiedy Apple było bardziej marzeniem Geeka niż mega-biznesowym antybohaterem, jakim jest dzisiaj.
(Ok, Apple ‘ s still marzenie maniaka.)
Ludzie najpierw złapali się na entuzjazmie faceta, bo mądry koleś z małej firmy w niego uwierzył, a potem ta mała firma odeszła.
Możesz, ale nie musisz mieć takiego szczęścia, ale nigdy się nie dowiesz, chyba że znajdziesz jakieś małe firmy (lub blogerów, autorów lub mówców), które teraz w ciebie wierzą.
Zacznij prezentować ludzi, którzy cię lubią, nawet jeśli po kolei. Nie czekaj, aż tysiące ślinią się do Twoich stóp.
Piękno posiadania tysięcy fanów polega na tym, że tworzą drugą falę presji społecznej — fani nie chcą być pozostawiani w tyle, nie wiedząc o najnowszych wydarzeniach Guya. Wentylatory do chcesz spędzać czas z zabawnymi ludźmi, należeć do grupy, która to przeczytała i użyła i może cytować swoje ulubione wiersze.
Jeśli jesteś wystarczająco stary, aby pamiętać, kiedy tylko te fajne nowe trampki o nazwie Nike zrobiłby w gimnazjum, to dobrze znasz to uczucie.
Może nie wymyśliłeś nowego typu butów sportowych, ale nadal możesz przywołać to uczucie.
Odkryj, co jest fajne w kupowaniu od Ciebie i podkreśl to. Zanim pojawią się tysiące, wyobraź sobie, kim będą, a następnie przyciągnij ich do swojego tłumu – tak jak Guy w 1983, kiedy Nike były wszędzie, ale jabłka były tylko owocem, w który się zagryzło.
Bądź swoim głównym ewangelistą.
Jako miniony “Mac-head” nauczyłem się kochać tego Apple Chief Evangelist way, dawno temu, jak 20 + lata temu … i śledziłem jego karierę głównie dlatego, że każdy, kto zatrudnił Jobs, musiał być dobry!
~ Jim Rudnick, Canuck SEO
4. Dotychczasowe wyniki
Dotychczasowe wyniki są związane z dowodem społecznym, ale idą o krok dalej.
Dowodem społecznym jest to, że inni przekonują nowych ludzi, by dali ci szansę. Ale dotychczasowe wyniki-wykazana historia pojawiania się i bycia niezwykłym w czasie — zamykają umowę.
Wyniki z przeszłości pomagają ludziom się przekonać … ponieważ pomimo tego, co mówią te zastrzeżenia finansowe, wyniki z przeszłości bardzo często is wskaźnik przyszłej wartości.
Innymi słowy, jeśli wykonałeś dobrą pracę wcześniej, prawdopodobnie wykonasz dobrą pracę w przyszłości. Pianie (pokornie) o swojej przeszłości usuwa ryzyko z umysłu potencjalnego nowego klienta.
Teraz nie ma co do tego wątpliwości, konsekwencja w czasie zajmie … czas. Nie da się tego obejść podstępnie. Guy rozpoczął tę część swojej kariery, o której zwykle słyszymy w Apple. Stał się przedsiębiorcą, odnoszącym sukcesy inwestorem, prelegentem na żądanie i autorem dziesięciu książek.
Jeśli facet chce nas przekonać, że podejmujemy bardzo małe ryzyko w zakupie kopii Enchantment może wskazywać na tę długą historię. On nie jest jakimś przypadkowym kolesiem, on jest znaną ilością.
Jego sukcesy w prowadzeniu innych przekonują nas, że z tą książką ponownie zapewni wspaniałe wskazówki. Kiedy pisze o wielu firmach, które pomógł uruchomić, sfinansować lub rozwinąć, jest dla niego legalne, aby odnieść się do jego “Złotego dotyku.”
Kupujemy przeszłe przedstawienie, kupujemy człowieka ze złotym dotykiem, spieszymy się, by zamówić książkę.
Rozwijając swoją historię, śmiało pij o tym. Jest takie stare powiedzenie, że każdy sukces gwarantuje następny.
Napisz o swoich sukcesach, a twoja publiczność będzie szukać odrobiny tego sukcesu, aby je zetrzeć.
Guy był na pierwszej linii … prawdziwa wiedza pochodzi z robienia tego, posiadania tego, przyznania się do porażki, i bycia w stanie wyrazić to po ludzku.~ Mark Lovett
5. Osobowość
Można powiedzieć, że najlepsze zostawiłem na koniec-w końcu Ty masz jedno, Ja mam jedno, a Guy ma jedno.
A osobowość. Nie ma sprawy, prawda?
Dla niektórych to prawda. Niektórzy ludzie nie mają problemu z pisaniem, mówieniem i sprzedażą z dużą ilością autentycznego werwy i osobowości. Ale dla wielu, wypuszczenie tej wyjątkowej osobowości w naturalny sposób będzie projektem, który zajmie im miesiące lub lata.
I tu błyszczy Guy Kawasaki.
Ze wszystkich rzeczy, o których ludzie mówili o Guyu, to było #1. Gdyby była magia, którą mógłbym dla Ciebie butelkować, oferowałbym Kawasaki-osobowość-po-uncji.
Ale to nie magia. To komfort we własnej skórze. To niesamowicie pozytywne spojrzenie (choć Johnny Truant może powiedzieć, że podpis “ugryzienie” strategicznego marnotrawstwa również może zadziałać).
To dysk i poczucie humoru.
To jest bycie … ty. Ty, na głos. Proste i trudne.
Niech ludzie przyciągają się do ciebie. Niech ludzie cię nienawidzą. Niech ludzie w ciebie wierzą, kłócą się z tobą, zakochują się w tobie, zgrzytają zębami, gdy o Tobie słyszą. Bądź szczery. Bądź łącznikiem.
Wieść szybko się rozprzestrzenia o ludziach z taką pewnością siebie, ponieważ chcemy być blisko niej i wszyscy chcemy ją mieć sami.
Największym powodem, dla którego myślę, że “kupujemy faceta” jest to, że jest przystępnym autorytetem. Wiele osób jest autorytetami w swojej niszy, ale potrzeba specjalnej mieszanki autorytetu, autentyczności i osobowości, aby być “jednym z facetów” bez poświęcania swojego autorytetu. Wierzę, że Guy to osiągnął. Wyraźnie jest autorytetem w swoim temacie, ale nadal jest gotów angażować się w kontakt z publicznością, odpowiadać na e-maile i budować relacje.
~ Logan Zanelli
Jeszcze jedna uwaga na osobowość-nie lekceważ uśmiechu.
Uśmiechnij się, a świat stara się dać ci uśmiech w zamian. To jeszcze jeden powód, dla którego twoja publiczność jest przyklejona do ciebie!
Czy to naprawdę działa na Ciebie?
Może Historia Guy ‘ a wydaje się nieco większa niż życie. Czy chciałbyś móc zobaczyć w dół drogi i wyobrazić sobie własne wyniki w krótszym czasie?
Dawno, dawno temu założyłem mały biznes. Pomogłem kilku małym biznesmenom, takim jak ty. Potem napisałem bloga o pracy, którą wykonuję z Twoim biznesem i innymi … przez 3 i pół roku.
Nawiązałem bliskie przyjaźnie i ciepłe znajomości wśród pisarzy, kolegów i klientów. Wyciągnąłem rękę, próbowałem zaskoczyć ludzi, dobrze się z tym bawiłem. Trzymałem to w tajemnicy, bo to mi najbardziej odpowiada.
Pewnego dnia miałem ochotę napisać mały post – a kiedy dotarłem do połowy, wiedziałem, że to prezent dla Ciebie. Zapytałem moją przyjaciółkę Sonię, co myśli i spodobał jej się ten pomysł.
Zapytałem wszystkich ludzi, których znam, którzy znają Guy ‘ a i napisali o Zaczarowaniu, czy zaproponują kilka słów lub zdanie na mój quickie “Wywiad.”Zapytałem też ludzi, których nie znam, i miałem nadzieję, że z czasem wyrobiłem sobie na tyle reputację, że mogliby zgłosić kilka świetnych pomysłów.
Przytłoczyli mnie swoimi niesamowitymi spostrzeżeniami (dzięki wszystkim!), a dzisiaj mogę dać kilka wskazówek, jak uzyskać trochę magii Guy Kawasaki.
Jasne, że w jego osobowości jest magia, ale każdy z nas ma trochę własnej magii.
~ BL Ochman
Ten post nie jest tak naprawdę o Guyu Kawasaki, ani o Zaczarowaniu. Chodzi o ciebie … o krok, który dzisiaj podejmiesz, by stworzyć pieczęć akceptacji potrzebną, by ludzie cię kupili.
Od którego kroku chcesz zacząć? Daj nam znać w komentarzach.
Weź WordPress Dalej
Genesis Framework z naszego działu StudioPress umożliwia szybkie i łatwe tworzenie niesamowitych stron internetowych za pomocą WordPress.
Dzięki zoptymalizowanemu pod kątem wyszukiwania kodowi i funkcjom, 37 projektom “pod klucz” oraz nieograniczonemu wsparciu, aktualizacjom i witrynom internetowym możesz tworzyć, Mashable nazywa Genesis “najlepszym z najlepszych” wśród premium WordPress theme framework. Nic dziwnego, że nad 46 465 wydawców online zaufaj Genesis, aby zapewnić solidne podstawy dla swoich witryn.
Niezależnie od tego, czy jesteś początkującym, czy zaawansowanym programistą, Genesis zapewnia bezpieczną i zoptymalizowaną pod kątem wyszukiwarek podstawę, która zajmuje miejsca WordPress, o których nigdy nie myślałeś.
Dowiedz się więcej o StudioPress tutaj.