Czy często znajdujesz się intensywnie skupiony na rzeczach, które Cię interesują? Lubisz samotność i ciszę?
Wolisz głębokie rozmowy niż głośne imprezy? Czy tłumy Cię wysysają? Czy czas samotności dodaje ci energii?
Jeśli tak, są szanse, że jesteś introwertykiem.
Albo kiwasz głową, albo jesteś zdezorientowany, bo myślałeś, że introwersja oznacza, że jesteś tylko nieśmiały.
A może rozpaczałeś, że ta introwersja i “nieśmiałość” powstrzymały cię przed osiąganiem celów biznesowych w Internecie?
Introwertycy can bądź nieśmiały … ale ekstrawertycy też mogą.
Podobnie introwertycy mogą być pewni siebie, społeczni i inspirujący we własnym zakresie. Weź samozwrotnych blogerów, takich jak Brian Clark, Chris Garrett, Chris Guillebeau, Guy Kawasaki i Sonia Simone.
Albo przenieść rzeczy na wyższy poziom, rewolucyjnych myślicieli, takich jak Mahatma Gandhi, Albert Einstein i Rosa Parks.
Susan Cain, autorka Cisza: Siła introwertyków w świecie, który nie może przestać mówić, wyjaśnia, że introwersja różni się od nieśmiałości, która jest lękiem przed społecznym osądem.
Introwersja oznacza po prostu, że jesteś bardziej energiczny i w najlepszym wydaniu w mniej stymulujących i cichszych środowiskach.
Jak więc introwersja może pomóc ci osiągnąć dominację nad światem, jak ty — introwertyk-możesz uchwycić serca, umysły i zaufanie widowni?
Mit nieopłacalnego Introwertyka
Rada zwykle obraca się wokół ciebie “stawiając się tam” w jakiś sposób. Ale jako introwertyk, możesz być trochę ostrożny, jeśli chodzi o to, jak bardzo się narażasz.
Byłoby to uważane za problematyczne w naszej ekstrawertycznej kulturze amerykańskiej. Twoja ostrożność zostaje skrytykowana jako nie na tyle śmiała lub asertywna, aby wyróżnić się i wzbudzić zaufanie publiczności.
Ale to nieprawda. Często zapominamy, że zawsze jest więcej niż jeden sposób, aby coś osiągnąć. Ważne jest, aby wiedzieć, co działa najlepiej dla ciebie.
W rzeczywistości cechy twojej cichszej natury dają ci przewagę w budowaniu swojej wiarygodności i wiarygodności. Spójrzmy na pięć z nich …
1. Bądź bookish
Czasami spędzanie nocy z dobrą książką jest bardziej ekscytujące niż noc poza domem. A jeśli chodzi o temat, który Cię interesuje, możesz łatwo spędzić godziny czytając więcej na ten temat.
Ale wiesz, co mówią krytycy: “uczysz się, robiąc, a nie wtykając nos w książkę.”
Tak, wiele się uczymy. Ale głupotą byłoby nie korzystać z książek, ponieważ jednym z ich największych celów jest edukacja.
Najśmieszniejsze jest to, że ci krytycy to zazwyczaj ci, którzy nie mają cierpliwości do czytania w pierwszej kolejności.
Zapytaj dowolnego popularnego wydawcę treści, jak stać się zaufanym autorytetem w niszy, a powiedzą ci tę prostą rzeczywistość:
Musisz zdobyć wiedzę.
A to zwykle wymaga czytania … dużo.
Oznacza to czytanie, badanie i obsesję na wszystko w swojej niszy. Pomaga również urozmaicić czytanie, aby poprawić ogólną wiedzę i nawiązać nowe znajomości.
Zaufanie rośnie, gdy wspierasz swoje pisanie wiedzą i zrozumieniem potrzeb odbiorców.
Im więcej wiesz, tym bardziej możesz blogować z autorytetem i wiarygodnością. Czytaj dalej.
2. Bądź cicho (i słuchaj)
My introwertycy wolimy słuchać więcej niż rozmawiać. Ale kiedy mówimy, to tylko wtedy, gdy myślimy, że mamy coś użytecznego do powiedzenia.
A w dzisiejszym hałaśliwym świecie coraz krótszej uwagi, potrzebujemy więcej dobrych słuchaczy.
Problem w tym, że większość ludzi już nigdy nie słucha. Zamiast tego, ludzie po prostu czekają, aby porozmawiać o sobie.
To samo w sieci. Wielu pisarzy online błędnie skupia się na sobie, a nie na potrzebach swoich czytelników.
Nie możemy ufać egocentrycznemu pisarzowi.
Ale możemy zaufać pisarzowi, który najpierw słucha, a później oferuje rozwiązania.
Słuchając, rozumiesz umysły i potrzeby swoich czytelników. A kiedy wiesz, co myślą, możesz tworzyć bardziej skoncentrowane treści, aby rozwiązać ich problemy.
“Słuchanie” w Internecie jest takie, jak w rzeczywistości. Obserwujesz, gdzie odbywają się rozmowy na Twój temat. Może to być ulubione miejsce spotkań w mediach społecznościowych (takich jak Twitter lub Google+), komentarze witryny, fora lub (jeśli zaczynasz) komentarze ulubionej witryny.
Słuchanie głęboko wymaga cierpliwości i zrozumienia. Zrób to dobrze, a twoi czytelnicy z pewnością użyczą ci swoich uszu (i oczu).
Ale jeśli nie masz nic użytecznego do powiedzenia, nic nie mów. Internet jest wystarczająco zaśmiecony.
3. Bądź poważny
Kiedy skupiamy się na czymś, na czym nam zależy, my introwertycy możemy poświęcić temu trochę czasu.
Twoi szukający emocji przyjaciele mogą nawet powiedzieć, że jesteś ” zbyt poważny.”Że trzeba mieć trochę “prawdziwej zabawy”i” zwariować.”
Dzisiaj bycie nazywanym “zbyt poważnym” jest jak bycie nazywanym malkontentem. Ale ogłupiamy akt bycia poważnym, gdy zastępujemy jego znaczenie niezdolnością do zabawy.
Z definicji bycie poważnym oznacza bycie szczerym, szczerym i charakteryzującym się głęboką myślą.
A w przypadku treści, które tworzysz, jeśli chcesz zdobyć serca i zaufanie czytelników, musisz być cholernie poważny.
Bycie poważnym oznacza szczere zainteresowanie poprawą życia czytelników, bycie konsekwentnym i powrót z każdej jesieni.
Bycie poważnym czasami oznacza pomijanie “czasu zabawy”, aby zakończyć swój produkt i spełnić swoje obietnice.
Bycie poważnym oznacza naprawdę zaangażowanie się w czytelników i życie twoich pomysłów.
Zaufanie jest cenną rzeczą, która nie jest rozdawana za darmo. Musisz ciężko pracować, żeby na to zasłużyć.
A jeśli chcesz zdobyć i utrzymać to zaufanie, musisz być kimś, na kim mogą polegać.
Liczą, że będziesz poważny.
4. Bądź wrażliwy
Zazwyczaj jesteś uważany za wrażliwą duszę, jeśli często rozmyślasz nad swoimi myślami, uczuciami i doświadczeniami.
Jeśli zaczynasz temat, który Cię pasjonuje, możesz czasami zaskoczyć siebie i innych swoją emocjonalną siłą ognia. A może łatwo cię wzruszają smutne filmy.
Oczywiście, know-it-alls powie, że bycie emocjonalnym czyni cię zbyt ” delikatnym.”Najwyraźniej nie jest to silna postać, której potrzebują czytelnicy.
Ale wiesz co? Czytelnicy nie ufają wieżom siły. To po prostu nierealne i mało inspirujące.
Czytelnicy ufają ludziom sercem i emocjami.
Chcą kogoś wrażliwego i empatycznego. Ktoś, kto je “łapie”. Kogoś, kto może czuć się tak bezbronny, jak prawdopodobnie.
Czytelnicy chcą kogoś, kto może ich zainspirować z taką pasją, że są doprowadzeni do łez i zmotywowani do zejścia z tyłków.
Aby dzielić się wielką pasją, trzeba czuć wielką pasję. A wielka pasja rozwija się na intensywnych emocjach.
Czytelnicy kochają otwarte serce, a nie Ukryte. I mając silne uczucia o coś to lepsze niż nie czuć wystarczająco dużo czegokolwiek w ogóle.
5. Be alone
Prawdziwym sprawdzianem charakteru człowieka jest to, co robi, gdy nikt nie patrzy. ~ John Wooden
Dla Ciebie samotność jest ważnym źródłem nie tylko energii, ale także samej jakości twojej pracy.
To miła przerwa od hałaśliwego świata, kiedy można myśleć jasno, kreatywnie i głęboko. Ale samotność oferuje znacznie więcej.
Kiedy jesteś sam, jesteś swoim prawdziwym ja.
W samotności nie musisz występować dla nikogo. Wolne od wpływu i presji rówieśników, twoje myśli i opinie są najbardziej autentyczne.
A stanie się godnym zaufania i niezapomnianym pisarzem zależy od twojej zdolności do bycia autentycznym dla siebie i swoich odbiorców.
Tak, ważne jest, aby słuchać tego, czego potrzebują czytelnicy (patrz #2). Ale kiedy w końcu usiądziesz do pisania, musisz zajmijcie pozycję.
A to oznacza poznanie siebie na tyle dobrze, by wiedzieć, w co wierzysz, by wiedzieć, za czym stoisz.
W końcu, jeśli kiedykolwiek chcesz mieć ufną relację z publicznością, musisz najpierw poznać i zaufać sobie.
Twoja samotność jest kluczem do uzyskania dostępu do siebie. Nie pozwól nikomu go odebrać.
Świat potrzebuje ciszy
W delikatny sposób możesz wstrząsnąć światem. ~ Mahatma Gandhi
Jednym z moich ulubionych punktów w manifeście introwertycznym Susan Cain jest “Ciche przywództwo” nie jest oksymoronem.
Jest to użyteczne przypomnienie, że nie ma jednego zestawu standardów dotyczących tego, co sprawia, że postać jest szanowana i godna zaufania.
Dopasowanie się do status quo, aby spełnić czyjś ideał, jest niesprawiedliwe dla siebie. Świat potrzebuje cichych i kontemplacyjnych, łagodnych i łagodnych, myślicieli i marzycieli. Bo gdybyśmy byli tacy sami, nie potrzebowalibyśmy siebie nawzajem.
Na początku może tylko garstka osób doceni to, co masz do zaoferowania. Ale nadal buduj swoją wiarygodność w cichy sposób, który Ci odpowiada, a twoi zwolennicy będą rosnąć.
Teraz idź i delikatnie zwyciężaj.