Za każdym razem, gdy publikujesz post na blogu lub wysyłasz wiadomość na listę e-mail marketingu, czytelnicy uczą się od ciebie.
Ale mogą uczyć się czegoś zupełnie innego niż myślisz.
Twój nagłówek może powiedzieć “10 porad na niesamowite azalie” lub ” jak zmienić oponę w 7 minut.”A twoi czytelnicy otrzymają informacje na ten temat z twojego postu.
Ale czytelnicy dostają więcej, niż się spodziewali za każdym razem, gdy czytają twoje treści-nieświadomie otrzymują ukrytą wiadomość oprócz bardziej oczywistych wskazówek.
Każdy fragment treści, który piszesz, daje czytelnikom wiadomość o tym, kim jesteś.
To ukryta wiadomość … Twój nagłówek nie brzmi “oto, co chcę, żebyś o mnie wiedział.”
(Przynajmniej mam nadzieję, że nie.)
Ale każda wiadomość w Twoim content marketingu jest okazją, aby powiedzieć czytelnikom, o co chodzi-przekazać swoją osobowość, pasje, wiedzę i nastawienie.
Co ważniejsze, komunikuje, w jaki sposób wszystkie te rzeczy przyniosą korzyści czytelnikom i klientom.
Łączenie się z czytelnikami i pomaganie im poznać i zaufać to główny powód content marketingu. Masz nadzieję, że kiedy ludzie przeczytają Twoją pracę, będą chcieli podjąć działania, które przybliżą ich do Ciebie-kupić twoje produkty lub usługi, subskrybować swój blog, opowiedzieć o Tobie wszystkim znajomym, a może chcieć współpracować z tobą.
To twoja sekretna wiadomość. To podtekst, który przenika wszystko, co piszesz.
Jeśli nie jesteś świadomy swojego tonu, możesz wysyłać niezamierzone Wiadomości do czytelników. Na szczęście nie jest trudno analizować i dostosowywać dźwięk, dopóki nie wydziela on pożądanego klimatu.
Problemy z tonem
Oto kilka typowych problemów z tonem, które znalazłem na różnych blogach:
- Schizofrenik – Jesteś szalony jak diabli w jednym poście na blogu, a następnie spróbuj być racjonalnym autorytetem w następnym i żartuj w następnym poście. Twój ton jest wszędzie. Wynik: czytelnicy są zdezorientowani i nie są pewni, który z nich jest prawdziwym Tobą. Nie wrócą po więcej.
- Irytująco formalne – Podpisujesz swoje posty na blogu pełnym imieniem i nazwiskiem (w tym środkowym inicjałem), nazwą firmy, adresem ulicy i numerem telefonu, tak jakbyś adresował list do urzędu skarbowego. Używasz słów takich jak” co więcej “lub” dlatego.”Twoje zdania mają pięć linijek. Piszesz na blogu, ale twoja głowa wydaje się być zasadzona w 1897 roku.
- Mówienie językami – Co trzecie słowo, którego używasz, to żargon branżowy lub skrót, którego nigdy nie wyjaśniasz. Jeśli nie jestem takim samym technologicznym palantem, to cię nie odczytuję.
- Too cute – Używasz pięciu wykrzykników na końcu każdego zdania, i wielu wielkich liter i pogrubień. To sprawia, że twój blog wygląda jak notatka, którą przekazałeś swojemu najlepszemu przyjacielowi w szkole średniej. Możesz być ekspertem w dziedzinie fizyki jądrowej, ale z tym tonem, nikt nie weźmie Cię na poważnie.
Błędy tonalne odstraszają czytelników, do których próbujesz dotrzeć. Ustawienie spójnego tonu, który zaprasza czytelników – ponieważ pasuje zarówno do twojej osobowości, jak i tematu bloga — pomaga budować odbiorców.
Oto dwie strategie dekodowania i zmiany tajnej wiadomości:
Pierścień dekodera dla bieżącego tonu
Pierwszym krokiem do stworzenia idealnego odcienia jest mapowanie, jaki jest teraz twój ton. Aby to zrobić, weź kilka ostatnich postów na blogu i wyodrębnij z nich wszystkie przymiotniki i rzeczowniki opisowe. Spójrz na nich jak na Grupę. Te słowa mają długą drogę do nadania twojego tonu.
Stosując to ćwiczenie do moich ostatnich blogów, dostaję ciąg słów takich jak intuicyjny, silny, start, świetny, nieustraszony, raves, “no biggie”, wspaniały.
Razem pomagają stworzyć ton, którego chcę-wzmacniający i pozytywny, jeśli chodzi o przejście do lepiej płatnego pisania. Mój wybór słów sprawia, że ton jest nieformalny i dostępny.
Jeśli masz listę, która wielokrotnie pojawia się takie słowa jak: kretyn, świr, dziwak , asinina … masz dość niegrzeczny, złośliwy ton. Może snarky pracuje dla Ciebie i tak chcesz być znany. Ale jeśli nie, będziesz chciał to zmienić.
Nawiasem mówiąc, jeśli podczas tego ćwiczenia zauważysz wiele słów takich jak: nieco, Nie jestem pewien, być może, być może i tak jakby zabijasz swój autorytet, bez względu na to, jaki ton próbujesz. Twoja niezamierzona sekretna wiadomość jest taka, że jesteś wielkim mięczakiem. Wykreśl ich i powiedz, co masz na myśli.
Pierścień dekodera do ustawiania przyszłego tonu
Kiedy pracuję z małymi klientami biznesowymi na ich blogach, zawsze robimy krótkie ćwiczenie, zanim napiszę jakiekolwiek posty. Proszę ich, aby opisali, w pięciu przymiotnikach, wiadomość, którą chcą, aby czytelnicy otrzymali o swojej firmie.
Może Twoja firma jest inteligentna, przyjazna, wydajna, współpracująca i zorientowana na klienta. (Widziałem, że ekspert ds. poprawy sieci sherice Jacob używa tych terminów.)
Może jest lekceważący, wiodący w branży, przełomowy, innowacyjny i złośliwy. (To brzmi bardziej jak otwarte Media.)
A może jesteś zabawny, zabawny, nastawiony na wyniki, wymagający i pełen pasji. (Dla mnie brzmi jak Johnny B. Wagarowicz.)
Jeśli możesz sprowadzić swoją istotę do pięciu słów, możesz użyć ich jako szybkiej wskazówki podczas pisania postów na blogu.
Ma również dodatkowy bonus: jeśli masz zespół blogujący w swojej firmie lub organizacji, może pomóc blogowi utrzymać spójny ton wśród wielu autorów.
Zwykle jest to dość łatwe ćwiczenie. Wiesz, w Twoim przeczuciu, kim chcesz być na swoim blogu. Lub znasz podstawowe wartości swojego rynku. Z mojego doświadczenia wynika, że zwykle nie zajmuje więcej niż pięć lub dziesięć minut, aby przybić słowa, które najlepiej opisują wrażenie, które chcesz zrobić.
Po ustawieniu kompasu na odpowiedni ton, zaimplementuj go we wszystkich przyszłych postach na blogu.
Zrób nawyk czytania każdego postu po raz ostatni, tylko dla tonu. Dostosuj dowolne niewyraźne słowa, które wyrażają cechy osobowości w sprzeczności z pięcioma definiującymi słowami.
Chwytanie czytelników ostrym tonem
Nie ma nic złego w byciu zuchwałym, głupim lub seksownym swoim tonem — jeśli to, kim jesteś, przyciąga czytelników i pomaga twojemu blogowi osiągnąć cele. W rzeczywistości przesuwanie koperty tonalnej może być świetnym sposobem na wyróżnienie się w blogosferze.
Na przykład, na zabawnej, szczerej stronie Toy With Me (ich tag to “nic ryzykownego, nic zyskanego”), blogerzy piszą tak, jakby rozmawiali ze swoimi najlepszymi dziewczynami przez telefon. Toy With Me ‘s Sexy explicit, ultra-casual, confessional tone would be the death of many blogs, but for that blog, it’ s perfect fit.
Ten ton działa dla nich, ponieważ strona dotyczy zabawek erotycznych (które promują) i seksualności w ogóle. Jest coś więcej w tonie, ale trzymam go tutaj.
Kontrast to z postawą nad na blogu dla popularnej firmy e-mail marketingu MailChimp. Ta firma czerpie swój ton z maskotki szympansów, wysyłając wiadomości, że są rozbrykani, wyluzowani, zabawni, przyjaźni i szybcy. Ustawili firmę jako alternatywę dla małych firm dla liderów branży, więc mówią takie rzeczy jak ” Uff!”lub omówić ich nową aplikację, którą nazwali” Chimpadeedoo.”
Dla małej firmy, która może być zastraszona przez większego, bardziej “profesjonalnego”dostawcy poczty e-mail, MailChimp wysyła sygnały z ich wyborami słów, że są bardziej przyjaznym miejscem. Ale ich ton może również zniechęcić klienta korporacyjnego szukającego tego, co postrzegają jako “poważnego” dostawcę.
Praca z kreatywnym lub ostrym tonem może być trudna do przejścia. Łatwo jest spaść z tej ciasnoty w odrażającą chamstwo lub żenującą głupotę. Upewnij się, że twój ton działa dla konkretnego klienta, nad którym pracujesz.
A Ty?
Jakie pięć słów podsumowuje tajną wiadomość Twojego bloga? Zostaw komentarz opisujący ton, który wybierasz na swoim blogu. Pamiętaj, aby w tym polu umieścić link do swojego bloga dla “strony internetowej”, aby inni komentatorzy mogli sprawdzić, czy twój opis pasuje do tego, co my myślę, że twoja sekretna wiadomość jest.