Do tej pory masz działający Plan content marketingowy i listę pomysłów. Nadszedł czas, aby rozpocząć planowanie treści. (To jest ta zabawna część.)
W tym przewodniku nadal będziesz rozwijał Plan zawartości utworzony w rozdziale 1. Opracujesz działający Planer redakcyjny, w którym możesz planować i śledzić swoje treści, a po ich opublikowaniu rejestrować wyniki. Rozpoczniesz również planowanie treści na najbliższe miesiące.
Gotowy do rozpoczęcia?
Skonfiguruj lub udoskonal kategorie dla swojego bloga
Pamiętasz tematy drugorzędne, które ustawiłeś w rozdziale 1? W Sekcji 4, Krok 2, zamieniłeś każdy z tych tematów na słowo kluczowe lub frazę. Jeśli wrócisz do planu strategicznego w dokumencie planu treści, znajdziesz je w głównym polu wiadomości pod ” podsumowanie / słowo kluczowe.”
Każdy z tych drugorzędnych tematów musi być kategorią na Twoim blogu.
Jeśli masz już witrynę z kategoriami, sprawdź dwukrotnie, czy kategorie pasują do warunków wybranych dla drugorzędnych wiadomości. Jeśli tak, jesteś ustawiony. Przejdź do sekcji 2, ” Idź głęboko ze swoim idealnym klientem.”
Jeśli nie masz jeszcze witryny z kategoriami-lub jeśli Kategorie nie pasują do drugorzędnych wiadomości-musisz je skonfigurować teraz. Kontynuując nasze założenie, że masz blog WordPress, oto jak to zrobić:
W panelu administracyjnym WordPress przejdź do posty > kategorie.
Wpisz swoją pierwszą nazwę kategorii.
Jeśli utworzyłeś krótkie, łatwe do uchwycenia wiadomości wtórne, będzie to łatwe. Po prostu wpisz swój pierwszy obok ” Nazwa.”
Jeśli drugorzędnymi wiadomościami są pytania lub oświadczenia, musisz użyć terminów wprowadzonych w sekcji ” Podsumowanie / słowo kluczowe.”Powinna to być krótka, rozpoznawalna nazwa, aby uchwycić główną ideę drugiego przekazu.
Pamiętaj, że cokolwiek podasz jako nazwę kategorii, pojawi się na pasku bocznym Twojej witryny.
Wpisz ” Ślimak.”
Ślimak jest tym, co pojawia się w adresie URL strony kategorii:
http://www.yourURL.com/category/slug
Ostatnia część tego adresu URL to informacja, którą wpisujesz w tym kroku. Powinno być:
- Małe litery
- Tylko litery, cyfry i myślniki
Wprowadź kategorię nadrzędną, jeśli ją posiadasz.
Kategorie mogą mieć hierarchię. Innymi słowy, możesz utworzyć kategorię dla marketingu, a następnie utworzyć podkategorie dla marketingu cyfrowego, marketingu e-mailowego, marketingu treści i innych.
Na tym etapie prawdopodobnie nie masz żadnych kategorii niższego poziomu, więc zachowaj domyślne ” brak.”
Wprowadź szczegóły SEO.
Aby zoptymalizować witrynę, wprowadź Tag tytułowy, opis Meta i słowa kluczowe dla strony kategorii.
Załóżmy, że jest to strona kategorii dla tematu “Marketing”.
Tag tytułowy może być: Artykuły marketingowe według YourBrandName.
Tytuł powinien być opisowy i nie dłuższy niż 70 znaków. Powinien również zawierać Twoje słowo kluczowe.
Opis Meta powinien mieć maksymalnie 150 znaków i powinien zawierać krótki opis artykułów, które umieścisz w tej części bloga.
Coś w stylu: świetny marketing pomaga nawiązać kontakt z idealnymi klientami, pomagając im poznać, polubić i zaufać. Przeczytaj wskazówki i taktyki marki tutaj.
Dla słowa kluczowego wpisz nazwę swojej kategorii.
Wprowadź tytuł i wprowadzenie do strony kategorii.
Gdy ktoś kliknie jedną z kategorii na Twoim blogu, wyląduje na stronie kategorii.
Tytuł i wprowadzenie, które teraz wprowadzasz, zadecydują o wyglądzie tej strony.
Rozważ użycie tego samego tytułu, który wpisałeś w sekcji SEO powyżej. Następnie utwórz krótki, przekonujący opis informacji, które ludzie znajdą w artykułach, które umieścisz w tej sekcji.
Możesz użyć tego samego blurb, który zamieściłeś w Meta-opisie powyżej, ale tutaj nie ma ograniczeń co do długości. Proponujemy dwa lub trzy zdania.
Kliknij “Dodaj nową kategorię”
przycisk, aby zapisać ustawienia.
Powtórz dla innych drugorzędnych wiadomości.
Uwaga:
Nie musisz tworzyć kategorii dla swojej podstawowej wiadomości, ponieważ ten pomysł zadziała w każdej wiadomości, którą napiszesz. Na przykład, jeśli twój główny komunikat związany jest z “optymalizacją”, to każda tworzona treść będzie w jakiś sposób związana z optymalizacją.
Możesz opracować dwa lub trzy słowa kluczowe, które odnoszą się do podstawowej wiadomości, a następnie używać tych słów kluczowych obficie we wszystkich wiadomościach. Tworzy to silny, jednolity przekaz marki na wszystkich platformach, niezależnie od rodzaju treści.
Idź głęboko ze swoim idealnym klientem
W rozdziale 1 zidentyfikowałeś swoich idealnych klientów. (W rozdziale 1, Sekcja 3, Krok 4, nawet stworzyłeś dla nich awatar.). Teraz nadszedł czas, aby przejść głęboko i naprawdę je poznać.
Istnieją trzy pytania, na które wszyscy kupujący chcą odpowiedzieć przed dokonaniem zakupu:
- Rozumiesz, co próbuję osiągnąć?
- Czy jeśli będę śledzić twój proces lub używać Twojego produktu, otrzymam pożądane wyniki?
- Czy będziesz przy mnie, jeśli będę miał problemy lub pytania?
Zanim zaczniesz planować lub pisać treści, musisz znać odpowiedzi na te trzy pytania.
Zapomnij o tym, co myślisz, że wiesz o swoich klientach.
Łatwo jest być krótkowzrocznym o swoich produktach i myśleć, że wiesz, dlaczego ludzie go kupują.
Aby wiedzieć, jaki rodzaj treści musisz stworzyć, musisz znać prawdziwy powód, dla którego ludzie wybierają cię nad konkurencją.
Aby to zrobić, musisz porozmawiać z klientami.
Umów się na rozmowę z klientem.
- Jeśli masz dedykowane zespoły sprzedaży i marketingu, być może będziesz musiał porozmawiać z dyrektorem sprzedaży, aby pomóc mu zrozumieć wartość marketingu w oparciu o rzeczywiste, nie zakładane punkty bólu klienta. Poproś o pomoc w wyborze najlepszych klientów na tę rozmowę i o wprowadzenie.
- Wybierz klienta, który jest otwarty na dzielenie się spostrzeżeniami na temat tego, co się działo, gdy po raz pierwszy zdał sobie sprawę, że musi znaleźć produkt podobny do tego, który kupił od Ciebie.
- Zadzwoń i umów się na 30-minutowe spotkanie. Aby pomóc, oto możliwy skrypt, którego możesz użyć:
Witam., Nazwa Klienta. To jest Nazwisko ankietera, z firmy. Staramy się zwiększyć naszą obsługę klienta, tworząc więcej treści, aby pomóc klientom takim jak ty. Ale chcemy mieć pewność, że dostarczamy informacje, które są najbardziej przydatne. Ponieważ od dawna jesteś klientem, zastanawialiśmy się, czy chciałbyś podzielić się swoimi spostrzeżeniami.
Czekaj na odpowiedź. Jeśli pozytywny…
To, czego potrzebujemy, to zaledwie 30 minut twojego czasu, aby zadać kilka pytań na temat tego, dlaczego kupiłeś produkt i jak dobrze on działa dla ciebie. Czy mógłbyś poświęcić 30 minut na spotkanie ze mną?
Umów spotkanie.
Nic nie mów. Posłuchaj.
Twoim celem z tego spotkania jest nauczenie się:
- Myśli i wydarzenia, które skłoniły klienta do rozpoczęcia poszukiwania rozwiązania swojego problemu.
- Problem tkwił w ich słowach, nie w Twoich.
- Jakich kryteriów szukali w produkcie.
- Dlaczego w końcu zdecydowali się na twój produkt.
- Jak to rozwiązało problem.
Nie używaj skryptu podczas rozmowy kwalifikacyjnej. Chcesz prowadzić prawdziwą rozmowę, a nie tylko zbierać dane. Oto jak powinieneś postępować:
- Zacznij od pytania klienta: pomyśl o punkcie, w którym po raz pierwszy rozważałeś zakup tego produktu. Co się wtedy działo?
- Więc posłuchaj.Pozwól klientowi porozmawiać o tym, co się dzieje i co myśli.
- Sonda dalej, aby uzyskać jak najwięcej rzeczywistych szczegółów, jak to możliwe.Chcesz zrozumieć, co czuł klient i jakie były jego wyzwania. Chcesz również wiedzieć, co miał nadzieję osiągnąć kupując ci produkt.
- Szanuj czas.Po 30 minutach, jeśli nie masz potrzebnych informacji, zapytaj, czy byłoby możliwe, abyś miał drugie spotkanie. Ale nie przesadzaj. Podziękuj klientowi za pomoc i Zakończ rozmowę kwalifikacyjną.
-
Wykonaj więcej wywiadów, zgodnie z tymi samymi wytycznymi
Im więcej spostrzeżeń możesz zebrać, tym lepiej. Zacznij od trzech do pięciu wywiadów. Ale okresowo, plan do wykonywania innych wywiadów, więc badania pozostają aktualne.
Rozważ również badanie czytelników i / lub prowadzenie grup fokusowych.
Oceń to, czego się nauczyłeś
-
- W dokumencie planowania wpisz te trzy nagłówki:
- Co ludzie myślą, gdy zaczynają szukać Twojego produktu.
- Co potrzeba wywołało ich decyzję, aby poważnie o zakupie.
- Jakie informacje uznali za najbardziej przydatne w decyzji o zakupie.
- Zapisz odpowiedzi zgodnie z wywiadem z klientem.Teraz użyj tych informacji, aby utworzyć analizę pytań.
- W dokumencie planowania wpisz te trzy nagłówki:
Analiza pytań
Jakie pytania zadają twoi idealni klienci na każdym etapie cyklu zakupowego? Kiedy to wiesz, będziesz wiedział, jakich treści potrzebujesz w centrum swojej strategii content marketingowej.
Utwórz nową kartę w dokumencie planowania.
Nazwij to ” Analiza pytań.”
Tytuł strony w wierszu 1. Następnie w wierszu 3 Utwórz trzy głowice kolumn:
- Kolumna A
- Etap Zakupu
- Kolumna B
- Pytania Klientów
- Kolumna C
- Twoja Odpowiedź
W kolumnie a wymień pięć etapów, przez które przechodzi kupujący, rozważając zakup:
- Uświadomienie sobie, że mają problem.
- Gromadzenie informacji.
- Ocena możliwych rozwiązań.
- Dział produktowy.
- Wdrożenie rozwiązania.
W kolumnie B napisz pytania i wątpliwości, o których rozmawiali twoi klienci w wywiadach.
Czy najlepiej przypisać różne pytania i wątpliwości do konkretnego etapu w procesie zakupu.
Wskazówka: aby rozłożyć informacje jak na zdjęciu, musisz umieścić wiele pytań w jednej komórce programu Excel. Naciśnięcie klawisza Enter przeniesie Cię do następnej komórki na stronie. Zamiast tego przytrzymaj klawisz Alt, naciskając klawisz Enter. Kursor przeniesie się do następnego wiersza tekstu w tej samej komórce.
Udzielić odpowiedzi na każde
pytanie lub niepokój w kolumnie C.
Być może będziesz musiał porozmawiać z zespołem ds. sprzedaży lub relacji z klientami, aby dowiedzieć się, jakie odpowiedzi są najbardziej skuteczne.
Jeśli jest to twój pierwszy raz, aby ramki “oficjalne” markowe odpowiedzi, może nie znać odpowiedź, która będzie rezonować najlepiej z potencjalnych klientów i klientów. Możesz:
- Twórz odpowiedzi, które według Ciebie odpowiadają na potrzeby informacyjne na każdym etapie.
- Przetestuj swoje odpowiedzi, używając ich konsekwentnie podczas rozmowy z potencjalnymi i klientami.
- Z biegiem czasu, oceniając odpowiedzi ludzi na swoje odpowiedzi, przeformułuj swoje odpowiedzi (lub zmień je), aż znajdziesz odpowiedzi, które rezonują z ludźmi.
Stwórz swój Planer redakcyjny.
Utwórz nową kartę w pliku programu Content Plan Excel o nazwie ” Editorial Planner.”
Przygotowanie strony planera Redakcyjnego
W wierszu 1 nazwij stronę: “editorial Planner.”W wierszu 3 Utwórz nagłówki kolumn.
Kolumna A
Data
Kolumna B
Rodzaj zawartości
Kolumna C
Pomysł treści lub temat
Kolumna D
Tytuł
Kolumna E
Cel
Kolumna F
Słowa kluczowe
Kolumna G
Widoki
Kolumna H
Komentarze
Kolumna I
Akcje Społeczne
Kolumna J
Sprzedaż
Kolumna K
Uwagi
Zamrozić górne tafle
Umieść kursor nad numerem wiersza pod nagłówkiem. (Jeśli używasz naszego układu, to jest to wiersz 4.)
Kliknij, aby podświetlić wiersz. Następnie kliknij Widok > zamrozić szyby > zamrozić szyby (najlepszy wybór).
Dzięki temu nagłówki kolumn będą widoczne, bez względu na to, jak daleko w dół przewijasz dokument.
Przygotuj się na pierwszą sesję planowania
Zaproś kluczowych członków zespołu redakcyjnego
Kto musi być na Twoich sesjach planowania? Jeśli jesteś:
- Zespół Korporacyjny. redaktor, autorzy, producenci mediów, graficy, webmaster
- Wirtualny Zespół. autor(y) i redaktor, rozmawiający przez Skype lub przez telefon
- Solopreneur. To wszystko twoja wina.
Sfinalizuj harmonogram publikacji
W rozdziale 1 zdecydowałeś o rodzajach treści, które chcesz utworzyć, oraz o technologii, której użyjesz do ich utworzenia/opublikowania. (Zobacz sekcję Plan kanałów planu strategicznego: zakładka 1 w dokumencie planu treści).
Sprawdź kolumnę “Częstotliwość” swojego planu kanałów. Jeśli jeszcze tego nie zrobiłeś, Ustaw konkretne dni tygodnia lub miesiąca, aby opublikować tę zawartość, zrób to teraz.
-
Określ, ile czasu zajmie utworzenie treści
W zależności od rodzaju treści, harmonogramu produkcji i dostępnych zasobów, ile czasu potrzebujesz, aby móc produkować różne rodzaje treści?
zawartość pisanie i badania grafika i układ edycja & upload wymagany czas infografika 1 tydzień 3 tygodnie 2 dni 4,5 tygodnia ebook 4-6 tygodni 2 tygodnie 2 tygodnie 8-10 tygodni wpis na blogu 2 dni — 2 dni 4 dni wideo 4 dni 1 dzień 1 tydzień 2 tygodnie
Określ, z jakim wyprzedzeniem i jak często musisz przeprowadzać sesje planowania
Cofnijmy się na chwilę.
Raz w roku, zwykle w grudniu, musisz przeprowadzić spotkanie strategiczne wysokiego poziomu, aby ustalić strategię treści na nadchodzący rok. Na tym spotkaniu będziesz:
- Ustal swoje priorytety na rok.
- Wybierz jeden lub dwa obszary do poprawy lub zwiększenia wyników content marketingu.
- Wprowadź główne promocje i tematy treści do rocznego kalendarza.
Jeśli jeszcze nie ustaliłeś swojej rocznej strategii, twoja pierwsza sesja planowania powinna się na tym skupić.
Następnie po uzyskaniu rocznej strategii będziesz regularnie planować sesje planowania przez cały rok, aby zaplanować zawartość na nadchodzące tygodnie lub miesiące. Kiedy w dalszej części tego rozdziału mówimy o twoich sesjach planowania, właśnie o tym mówimy.
W tej chwili twoim celem jest określenie, jak często chcesz przeprowadzać sesje planowania.
- Jeśli produkujesz dużo treści, być może będziesz musiał spotykać się co tydzień lub co dwa miesiące, choćby po to, aby mieć oko na ilość wykonywanej pracy.
- Jeśli produkujesz mniej treści, jedna sesja planowania w miesiącu może być wystarczająca.
Zaplanuj sesje planowania treści
Kilka pytań, które musisz rozważyć:
- Ile rodzajów treści planujesz stworzyć?
- Czy tematy muszą zostać zatwierdzone? Przez kogo?
Jakie są ramy czasowe potrzebne do uzyskania zatwierdzenia, aby można było rozpocząć produkcję treści?
Na podstawie odpowiedzi Wybierz dni, w których chcesz organizować sesje planowania treści. Zaznacz je w kalendarzu.
Uwaga:
Jeśli masz duże spotkanie zespołu twarzą w twarz, a jeśli tworzysz dużo treści, spotkanie może zająć godzinę lub więcej. Jeśli spotykasz się praktycznie z jednym twórcą treści naraz, możesz potrzebować tylko 30 minut.
Ustanowienie przepływu pracy dla tworzenia treści
Przed przypisaniem treści musisz zatwierdzić przepływ pracy, który zapewni najlepszą jakość treści dla Twojej marki. Poniżej dwa przykłady:
Content marketing team publishing dwa razy w tygodniu:
- Spotkania planujące odbywają się raz w miesiącu w celu przeglądu pomysłów na treść na następny miesiąc.
- Po spotkaniu autorzy treści opracowują zaplanowaną treść i przedkładają do recenzji właściwemu rzeczoznawcy merytorycznemu.
- Zawartość jest zwracana do autorów w celu edycji, a następnie przesyłana do edytora.
- Edytor przegląda treść i zaznacza zmiany. Jest on zwracany twórcom treści do edycji.
- Po wprowadzeniu zmian zawartość jest przekazywana zespołowi internetowemu do przesłania i układu zgodnie ze standardami sieciowymi marki.
- Edytor wyświetla podgląd treści, grafiki i marki oraz żąda wszelkich niezbędnych zmian. Następnie planuje publikację.
Zakontraktowani autorzy treści piszący dwa posty miesięcznie na codzienny blog:
W tym scenariuszu większość odpowiedzialności spada na redaktora, który koordynuje twórców treści i nadzoruje sprawne działanie bloga.
- Każdego miesiąca pisarze wysyłają swoje pomysły na następny miesiąc do edytora. Redaktor następnie pisze na Skypie każdego pisarza, aby omówić i udoskonalić pomysły.
- Pisarze pracują niezależnie nad opracowaniem treści, w tym badań, kontroli faktów i Grafiki.
- Autorzy przesyłają treści na stronę internetową, a następnie informują redaktora, że są kompletne..
- Edytor przegląda zawartość, zaznacza zmiany i powiadamia autora, że potrzebne są zmiany.
- Writer ma jeden tydzień na odpowiedź i / lub ukończenie edycji.
- Redaktor uzupełnia SEO, branding i inne zagadnienia, a także planuje publikację.
Twój przepływ pracy zależy od zasobów i potrzeb Twojej firmy:
- Czy będziesz publikować każdego dnia / tygodnia, raz lub dwa razy w tygodniu, lub raz lub dwa razy w miesiącu?
- Częste publikowanie oznacza, że nie masz czasu na wiele recenzji i zatwierdzeń. Może również wymagać miesięcznych lub tygodniowych spotkań planowania, aby utrzymać stały przepływ dobrych pomysłów.
- Będziesz pisać długie posty edukacyjne lub krótkie wiadomości?
- Jeśli chcesz, aby Twoje posty były przeglądane przez ekspertów i innych interesariuszy, Potrzebujesz więcej czasu na przygotowanie treści, co oznacza, że newsjacking może nie być dla ciebie. Z drugiej strony, jeśli chcesz stworzyć wiele aktualnych, odpowiednich treści, musisz dać swoim pisarzom swobodę szybkiego publikowania z mniejszą liczbą recenzji. Stwórz przepływ pracy, który pozwala na kontrolę szybkości i jakości, która działa dla Twojej marki.
- Ilu masz twórców treści?
- Jeśli masz zespół twórców treści, możesz rozłożyć obciążenie pracą, co oznacza, że możesz produkować więcej treści, szybciej lub organizować mniej spotkań planujących.
Uwaga: nie ma “właściwego sposobu” na tworzenie treści.
- Niektóre marki publikują codziennie.Ich rutyną jest planowanie jednego tygodnia na raz, a następnie pisanie i publikowanie treści w dniu, w którym zostaną uruchomione.
- Inne marki publikują raz w tygodniu.Organizują sesję planowania raz na kwartał, aby luźno zaplanować tematy, które zostaną omówione. Następnie raz w miesiącu odkładają tydzień na przegląd i produkcję treści na następny miesiąc.
- Niektóre marki publikują tylko raz lub dwa razy w miesiącu.Planują w pół roku, a treść jest pisana w miarę zbliżania się daty publikacji.Wybór należy do Ciebie i zależy od twoich priorytetów i sposobu organizacji pracy.
W tym momencie podjąłeś już wszystkie wstępne decyzje niezbędne do skutecznego prowadzenia content marketingu.
- Masz swój zespół na miejscu.
- Masz przepływ pracy, aby uzyskać treść wyprodukowaną w najbardziej efektywny możliwy sposób.
- Wiesz, jak długo trwa tworzenie każdego rodzaju treści, więc wiesz, jak daleko wcześniej musisz zaplanować każdy element.
Jesteś gotowy, aby zaplanować swoje treści na najbliższe kilka tygodni lub miesięcy.
Wstrzymaj sesję planowania
Podczas sesji planowania, chcesz zrobić dwie rzeczy:
- Zaplanuj zawartość, która zwiększy zaangażowanie czytelników.
- Zoptymalizuj pomysł, aby osiągnąć cele biznesowe.
Zawsze musisz umieszczać zaangażowanie czytelników ponad swoimi celami biznesowymi. W takim przypadku najpierw skupisz się na rozwijaniu swoich pomysłów dla czytelników.
W kolumnie a wpisz daty publikacji, które planujesz.
Otwórz Planer redakcyjny, który napisałeś w sekcji 2 powyżej. Następnie napisz daty regularnie publikowanych treści w kolumnie A.
Jeśli tworzysz treści dla wielu blogów lub marek, użyj kodu, aby określić, który z nich ma zastosowanie. Lub, jeśli to uprości sprawy, stwórz oddzielny Planista redakcyjny dla każdej marki.
Jeśli jesteś odpowiedzialny tylko za tworzenie treści, a nie planowanie jej, możesz wprowadzić daty publikacji po ich zaplanowaniu.
Wymień rodzaje treści, które należy wyprodukować
Obok każdej daty publikacji, w kolumnie B “rodzaj treści”, zaznacz rodzaj potrzebnej treści. Na przykład:
-
- Social media post
- Wpis na blogu
- Raport specjalny lub ebook
- Infografika
- Wideo
- Podcast
Lista potencjalnych tematów treści w kolumnie C, ” temat treści.”
Pomysły są opracowywane w różny sposób w różnych organizacjach. Twoje początkowe pomysły mogą pochodzić od autora, redaktora lub C-Suite. Jednak rozwój tych idei będzie taki sam.
- W niektórych organizacjach korporacyjnych pomysły są zlecane przez C-Suite, a zespół content marketing jedynie realizuje te pomysły. Wystarczy wpisać ich pomysły w kolumnie C.
- W innych środowiskach korporacyjnych pisarze mają większy wkład. Na tym etapie możesz chodzić po pokoju, prosząc każdego członka zespołu o zaproponowanie pomysłów, które rozważa. Wprowadź każdy pomysł zgodnie z jego propozycją.
- Jeśli masz wirtualny zespół, pomysły prawdopodobnie pochodzą od pisarza lub artysty, który stworzy pomysł. Zamiast spotkania zespołowego, możesz po prostu zadzwonić przez Skype i zapytać, jakie pomysły ma na myśli pisarz.
- Solopreneurs, cały ten proces odbywa się samodzielnie. Zgodnie z planem będziesz musiał spełnić wszystkie role: planowania strategicznego, twórcy treści i edytora. Może być konieczne przeprowadzenie burzy mózgów w poszukiwaniu pomysłów (patrz rozdział 2) lub przeniesienie pomysłów z aplikacji notatki lub zebranych skrawków papieru.
Na tym etapie twoje pomysły mogą być tylko ogólnymi, nierozwiniętymi tematami lub kategoriami, które wymagają nowego elementu treści.
Być może masz już kilka pomysłów na to, jak rozwinąć ten pomysł. W takim przypadku możesz mieć szorstki zarys.
Cokolwiek to wygląda, napisz co masz w kolumnie C.
Udoskonal swoje pomysły.
-
- Przejrzyj jeden pomysł (lub temat) na czastwojym celem w tym momencie jest przekształcenie ogólnych, szerokich tematów w skoncentrowane, odpowiednie pomysły dotyczące treści. Aby to zrobić, zajmiesz się jednym kawałkiem treści naraz.
- Rozwijaj tę ideęjest to typowy proces ewolucji idei:
- Przedstaw temat.
- Oceń, czy da wartość czytelnikom.
- Czy ten temat jest przesadzony?
- Czy masz coś wyjątkowego do powiedzenia na ten temat?
- Czy to jest użyteczne?
- Czy to istotne?
- Czy to ma znaczenie dla Twojego idealnego klienta?
- Pomyśl o temacie z perspektywy idealnego klienta.
- Czy istnieje historia, która daje tło do tematu?
- Czy istnieje historia, która czyni ją bardziej aktualną?
- Co więcej, Czy istnieje problem, z którym borykają się czytelnicy, który rozwiązuje ta treść?
- Przeformułuj temat, aby zawierał historię lub rozwiązywał problem.
- Czy możesz poprawić ten pomysł w jakikolwiek sposób?
- Czy dodatkowe informacje pomogą?
- Czy elementy wizualne pomogą?
- Czy ma związek z aktualnymi wiadomościami?
- Czy odnosi się do innego popularnego tematu i czy może rzucić światło na ten temat?
- Ponownie Oceń temat po wprowadzeniu tych zmian do pomysłu.
- Po co teraz?
- Czy jest bardziej trafny, przydatny, czy rozrywkowy?
- Czy można go jeszcze poprawić?
- Kontynuuj, dopóki nie będziesz pewien, że pomysł zaangażuje lub zapewni wartość czytelnikom.
- Nie przesadzaj ze swoim pomysłem może być trudno pisarzowi rozwinąć czyjś pomysł. Należy więc pamiętać, że podczas gdy większość pisarzy korzysta z dodatkowego wkładu, nadmierne rozwijanie pomysłu na treść może zdusić kreatywność.Podczas tego procesu zdecyduj się na temat każdego artykułu lub daj jasność szerokiemu tematowi, ale pozwól pisarzowi na swobodę dalszego rozwijania pomysłów podczas fazy pisania.
Napisz swoje opracowane pomysły w kolumnie C swojego Organizatora Redakcyjnego
Zastąp szerokie tematy pomysłami opracowanymi podczas sesji planowania.
Nie martw się o tworzenie tytułów do czasu napisania treści. Pomysły na treść będą ewoluować w fazie pisania, więc tytuły będą musiały być ostatnie.
Przypisywanie treści członkom zespołu i ustalanie terminów ich produkcji.
Upewnij się, że każda Data publikacji ma zaplanowaną treść. Każdy członek zespołu ds. treści musi wiedzieć:
- Za jakie treści są odpowiedzialni.
- Termin porodu.
- Przepływ pracy do tworzenia typu treści, nad którymi pracują. (Na przykład produkcja wideo będzie miała inny proces niż post na blogu.)
TIP: W większości przypadków pisarz, który wymyśli pomysł, jest Tym, który powinien go napisać. Jeśli jednak pomysł rozwija się intensywnie podczas sesji planowania-zwłaszcza jeśli nowe pomysły są wnoszone przez innego pisarza — może być łatwiej dla drugiego pisarza go wyprodukować.
Określ cel biznesowy każdego elementu treści.
Gdy masz pewność, że Twoje pomysły na treści będą informować i angażować idealnych klientów, musisz wykonać dodatkowe planowanie, aby zapewnić spełnienie celów biznesowych.
W kolumnie E ” cel ” upewnij się, że każdej treści przypisany jest cel biznesowy.
Zasadniczo musisz odpowiedzieć na pytanie: “co powinien osiągnąć ten kawałek treści?”Twoje opcje obejmują (ale nie są ograniczone do):
- Kieruj ruch do [strony docelowej].
- Wygeneruj zainteresowanie nadchodzącym lub nowym produktem.
- Przywództwo myślowe.
- Szkolenia, czyli jak.
- Zabawiać.
Zaplanuj zawartość w kalendarzu marketingowym.
Po sesji planowania Zapisz swoje plany w kalendarzu marketingowym, dzięki czemu możesz monitorować wszystkie tworzone Działania marketingowe, niezależnie od tego, czy są to media społecznościowe, e-maile, strony docelowe czy treści.
TIP: Rozważ kodowanie kolorami kalendarza marketingowego w celu łatwego odniesienia. Możesz kodować swoje wpisy przez:
- Rodzaj zawartości
- Autor lub zespół odpowiedzialny za treść
- Segment klienta odbierający komunikację
- Promowany produkt/marka
Jak korzystać z planera Redakcyjnego
Z narzędzia editorial Planner mogą korzystać redaktorzy, twórcy treści i twój zespół medialny. Może to być przydatne źródło utrzymania całego zespołu na dobrej drodze.
Po zakończeniu sesji planowania upewnij się, że wszyscy członkowie zespołu ds. treści mają dostęp do zaktualizowanego planisty Redakcyjnego.
Twoi pisarze potrzebują tych informacji, aby móc produkować pomysły opracowane w planowaniu. Graficy, webmaster i inni członkowie zespołu muszą wiedzieć, jakie treści są przygotowywane.
Wszyscy muszą wiedzieć, jak połączyć te pomysły z czytelnikami z jednej strony i celami biznesowymi z drugiej.
Po udostępnieniu treści,
śledź wyniki swoich treści.
Planista redakcyjny zapewnia miejsce do śledzenia widoków, komentarzy i akcji społecznościowych.
Możesz także śledzić sprzedaż produktów, które wynikają z Treści lub liczby generowanych potencjalnych klientów.
Krótko mówiąc, jeśli istnieje konkretny wskaźnik, który jest przydatny do oceny sukcesu, dodaj go do swojego planera. Więc pozostań sumienny w śledzeniu go.
Okresowo zapoznaj się z tymi informacjami z zespołem ds. marketingu treści.
To pomoże Ci:
- Dowiedz się, jakie treści łączą się z Twoimi czytelnikami.
- Jakie treści lub tematy stają się wirusowe, dzięki czemu możesz tworzyć ich więcej.
- Jakich treści lub tematów nie ma, czy unikasz ich tworzenia w przyszłości.
TIP: Twój zespół kreatywny może pomóc ci tworzyć treści o wyższej jakości tylko wtedy, gdy wie, jak dobrze wykonuje swoją pracę. Angażuj ich w planowanie i spotkania strategiczne. Pozwól im pomóc prowadzić maszynę treści.
To jest to!
Masz teraz zabójczy proces planowania tworzenia treści o wysokiej wartości, które przyciągną i zaangażują twoich idealnych czytelników, jednocześnie rozwijając swój biznes.
Ten zakulisowy Proces jest podejściem na wysokim poziomie, które zwykle występuje tylko w dużych markach. Co oznacza, że masz to, czego potrzeba, aby wdrożyć imponującą strategię content marketingową – bez względu na to, jak duże jest twoje przedsiębiorstwo lub jakie są Twoje zasoby.
Oczywiście następnym wyzwaniem jest wyprodukowanie tej treści.