Mam nadzieję, że przeszedłeś przez swoją stronę WordPress z grzebieniem o drobnych zębach i naprawiłeś wszystkie najczęstsze błędy, które możesz znaleźć.
Jeśli tak, możesz czuć się całkiem pewnie. Ale zanim się zrelaksujesz, może być jeszcze kilka poprawek, które mogą sprawić, że Twoja witryna będzie działać jeszcze lepiej.
Skąd mam wiedzieć? Ponieważ znalazłem (i naprawiłem) je dla wielu moich klientów.
Pamiętaj, że nawet jeśli oznaczam te wskazówki jako “zaawansowane”, nie ma absolutnie żadnego powodu, dla którego nie możesz sobie z nimi poradzić.
Na przykład, Czy wiesz, że możesz wyróżnić swój ranking Google, wdrażając tip # 2 ? Lub ta wskazówka # 4 jest niezbędna, aby upewnić się, że Twoje treści dotrą wszystkie twojej publiczności?
Przyjrzyjmy się bliżej tym możliwościom poprawy …
Błąd 1: zapomnienie o kopii zapasowej CSS
Niezależnie od tego, jakiego motywu WordPress używasz, często chcesz wprowadzić zmiany w arkuszu stylów CSS.
W przeciwieństwie do zwykłego HTML, arkusze stylów są bardziej wybredne. Najmniejszy źle umieszczony średnik lub numer może sprawić, że twój układ wygląda jak maluch zaatakował go w środku napadu złości.
Na szczęście istnieje Łatwa poprawka, która polega na utworzeniu kopii zapasowej pliku arkusza stylów przed wprowadzeniem zmian.
Plik zwykle znajduje się w folderze wp-content / themes / themename i jest ogólnie nazywany stylami.css lub arkusz stylów.css. Zapisz kopię tego pliku na pulpicie. Następnie możesz ustawić edycję arkusza stylów w WordPress lub ulubionym edytorze, mając pewność, że masz kopię zapasową, którą możesz przywrócić, jeśli strona pójdzie topsy-turvy.
Oczywiście najlepszą poprawką jest użycie WordPress framework, który obsługuje i przenosi Niestandardowy CSS z aktualizacji do aktualizacji.
Błąd 2: ignorowanie autora Google
Prawdopodobnie zaczynasz widzieć strony w wynikach wyszukiwania Google, które zawierają profil Google+ pokazujący, w ilu kręgach znajduje się dany użytkownik, a także linki do innych napisanych przez niego treści.
Przyciąga wzrok i ma tendencję do plasowania się wyżej niż zwykłe wyniki.
Istnieje łatwy sposób podłączenia witryny WordPress do Google, o ile masz również profil Google+ dla siebie (co absolutnie powinieneś) — nazywa się to widżetem autorstwa Google. Wystarczy wpisać swoje imię i nazwisko, biografię oraz adres URL profilu Google+, a wtyczka zrobi resztę, upewniając się, że Google wie, że ta treść jest twoją własnością.
A dobry wygląd na stronie wyników wyszukiwania to tylko wierzchołek góry lodowej. Czytaj dalej Copyblogger, aby uzyskać więcej informacji o Authrank, ponieważ zapowiada się ogromny rozwój w optymalizacji pod kątem wyszukiwarek. AuthorRank poruszy wiele różnych czynników-i będzie świetny dla pisarzy i innych programistów treści wysokiej jakości.
Błąd 3: Za dużo kategorii, za mało tagów
Jest to naprawdę powszechny błąd, który mogą popełnić nawet doświadczeni wydawcy treści — zwłaszcza gdy Twoja witryna zaczyna wyrastać z pierwotnego celu.
Łatwo jest po prostu przypisać inną kategorię i wrzucić do niej posty, ale to zaczyna tworzyć bardzo zagmatwaną strukturę kategorii. To tutaj tagi mogą wkroczyć, aby wykonać zadanie łączenia Twoich postów.
Pomyśl o tym w ten sposób: kategorie są najlepsze do segmentowania treści na szerokie sekcje. Tagi pomagają w dalszym udoskonalaniu i filtrowaniu każdego postu w określonych podsekcjach.
Błąd 4: przestarzałe podejście do czytników mobilnych
Oto kolejny bardzo częsty błąd-zapominanie o ogromnym (i rosnącym) segmencie rynku, który wyświetla treści na urządzeniu mobilnym.
Możesz wybrać motyw WordPress, który jest responsywny dla urządzeń mobilnych lub możesz mieć taki, który jest tylko zoptymalizowany pod kątem urządzeń mobilnych. Rozwiązanie, które ostatecznie wybierzesz, zależy od tego, jak duży segment odbiorców przegląda Twoją witrynę na urządzeniu mobilnym. Wybierając temat, pamiętaj o następujących:
Mobilny Responsywny – Te projekty są równie dobrze w domu na komputerze stacjonarnym lub laptopie, jak na iPadzie lub smartfonie. Automatycznie reagują na rozmiar urządzenia, z którego odbiorcy czytają twoje treści, i są na ogół najszybszym, najłatwiejszym i najtańszym sposobem zapewnienia, że witryna wygląda najlepiej na wielu urządzeniach. Nawiasem mówiąc, jest to również podejście zalecane przez Google.
Zoptymalizowany Pod Kątem Urządzeń Mobilnych – Te motywy są zaprojektowane specjalnie do pracy najlepiej na urządzeniach mobilnych. Mając to na uwadze, mogą nie wyglądać jak poskładane na laptopie lub większym ekranie. Często zdarza się, że motywy e-commerce mają zoptymalizowany pod kątem urządzeń mobilnych odpowiednik dla zakupów online.
Bezmyślny wybór? Skonfiguruj się z gotowym mobilnym responsywnym motywem WordPress i zapomnij o tym.
Błąd 5: brzydkie permalinks
Istnieje kilka świetnych witryn WordPress, które nadal mają dość złe permalinks. (Permalink to tylko link do Twojego indywidualnego posta, a nie do strony głównej bloga.)
Możesz zrobić lepiej niż posty, których adresy URL kończą się na”/2012/12/10/ a-thing-that-happened-on-my-way-to.”
Zaraz po skonfigurowaniu bloga WordPress edytuj strukturę linku, aby odzwierciedlić czystszy, bardziej bogaty w słowa kluczowe adres URL. Prosty, klasyczny sposób to tylko %postname%, co pozwala na utworzenie krótkiego, prostego, przyjaznego dla użytkownika adresu URL. (Przejrzyj poszczególne posty na Copyblogger, aby znaleźć przykłady tego, jak to wygląda.)
Możesz również użyć struktury %category%/%postname%, jeśli chcesz, aby kategorie były wyświetlane w adresie URL.
Ale po zrobieniu tego, co zrobić, jeśli chcesz zreorganizować swoje treści? Co zrobić, jeśli chcesz zmienić nazwę postu lub chcesz zmienić kategorie? Jak przenosić posty i strony bez utraty wszystkich tych cennych linków zwrotnych i wpływów w wyszukiwarkach, które już zbudowałeś?
Spróbuj zostawić swoje adresy URL w spokoju, kiedy możesz, ale kiedy nie możesz, odpowiedzią jest przekierowanie 301.
Tradycyjnie wymagałoby to pewnej wiedzy na temat edycji .plik htaccess, który, jeśli zrobi się źle, może spowodować, że cała witryna stanie się niedostępna. Na szczęście teraz wszystko jest prostsze. Twoja struktura WordPress może mieć wbudowaną funkcję przekierowania. Jeśli tak nie jest, istnieje wtyczka przekierowania 301, która obsługuje to wszystko za Ciebie, a nawet śledzi błędy “nie znaleziono”, które mogą pojawić się po zakończeniu restrukturyzacji witryny.
Teraz, gdy jesteś uzbrojony w jeszcze większą wiedzę na temat optymalizacji WordPress, możesz zacząć upewniać się, że Twoja witryna działa i działa w najlepszym wydaniu, nie tracąc cennego ruchu, na który tak ciężko pracowałeś!
Jakieś inne porady dla wydawców WordPress? Zostaw swoje w komentarzach poniżej …