Czy media społecznościowe robią z nas głupców?
Być może przeczytałeś badanie z projektu doskonałości w dziennikarstwie i ogólną reakcję na to (konsensus był taki, że serwisy społecznościowe sprawiają, że jesteś głupi i niedoinformowany). Chociaż wnioski są błędne, badanie niesamowicie mówi o odbiorcach mediów społecznościowych i o tym, jak do niego pisać.
Na przykład, według badania, użytkownicy mediów społecznościowych mniej dbają o wiadomości głównego nurtu i twarde Dziennikarstwo (mimo że oba są obecne) i wolą treści z różnych, czasami niezweryfikowanych, a czasami ekstremalnych (nawet spiskowo-teoretycznych) źródeł, które generalnie odwołują się do ich podstawowych instynktów lub winnych przyjemności (np. Paris Hilton).
Co to oznacza dla mojego pisania?
Nie oznacza to, że zaczynasz pisać o Paris Hilton, ale to pomaga zrozumieć, co Twoi odbiorcy chcą uzyskać z punktu informacyjnego i modelować swoje treści dla everyman mediów społecznościowych. Everyman w mediach społecznościowych szuka rozrywkowej rozrywki, a jednocześnie jest otwarty na naukę czegoś nowego, jeśli jest przedstawiony w formacie “edutainment”, który wiąże lekcję z popularną kulturą.
Co mam przez to na myśli? Spójrz na następujące artykuły CopyBlogger:
- Alanis Morissette Zrozumiała Ironię?
- David Lee Roth Przewodnik po legendarnym marketingu
- Co usta Owena Wilsona znaczą dla Twojego bloga
- Nie bądź Cameron Diaz
- Czego Książę Może Cię Nauczyć O Skutecznym Blogowaniu
Wiem, że wielu z was myślało, że Brian ogląda za dużo E! (i pewnie tak), ale jest w tym o wiele więcej. Haki używane w tych artykułach są celebrytami, o których przeciętna osoba (niezależnie od tego, czy jest wykształcona, czy niewykształcona) wie, czy coś słyszała i może się do niej odnosić.
Jak więc zwrócić się do Everyman social media?
- Zacznij od znajomych: Przedstaw swój artykuł, czerpiąc ze źródła, które Twoim zdaniem publiczność mediów społecznościowych będzie odnosić się do i jest zainteresowana. Popkultura często zapewnia idealny haczyk.
- Przedstaw nieznanego: Po nawiązaniu relacji z czytelnikiem, znajdując wspólną płaszczyznę, możesz wprowadzić swój temat (tj. analizę lub aspekt edukacyjny artykułu).
- Połącz dwa: Po ustaleniu wspólnej płaszczyzny i wprowadzeniu wglądu musisz połączyć te dwa elementy. To sprawia, że Twoje treści są łatwe do zrozumienia i strawienia dla czytelników, ale także łatwe do zapamiętania, komentowania i zastosowania w ich własnym życiu.
Chociaż nie sugeruję, abyś tępił swoje treści w mediach społecznościowych, polecam, jeśli piszesz specjalnie z myślą o publiczności mediów społecznościowych, zrozum mentalność i to, co chcą uzyskać od Digg, Netscape, Reddit, StumbleUpon itp.i odwołaj się do tego pragnienia.
Uwaga: Copyblogger zawiera również równie udane posty (jako zasługa zarówno Briana, jak i czytelników) odwołujące się do Benjamina Franklina, Marka Twaina, Arystotelesa, Platona i Ernesta Hemingwaya. Sukces tych postów może wyjaśnić, dlaczego History Channel jest tak popularny. 🙂