Chcesz więcej kliknięć w wyszukiwanych ofertach? Możesz osiągnąć wyższy współczynnik klikalności (CTR), który napędza bardziej wykwalifikowany ruch do twojej witryny, stosując tę jedną taktykę: zwiększenie rozmiaru listy stron wyników wyszukiwania (SERP).
Większość ofert SERP wygląda tak:
Konkurencja w SERPach jest ostra, zwłaszcza, że Google wprowadziło tak wiele zmian w swoich algorytmach. Te zmiany zmniejszają wyniki organiczne na rzecz obrazów, filmów, lokalnych wyszukiwań i reklam, więc standardowa oferta, taka jak ta powyżej, nie będzie już działać.
Musisz powiększyć tę listę. Oto 4 kroki, które pomogą Ci to zrobić.
Krok # 1: Napisz pełny i uwodzicielski opis meta
Meta opisy są często ignorowane w świecie SEO. Oczywiście, meta opis bogaty w słowa kluczowe może nie być tak znaczącym czynnikiem w rankingu wyszukiwania jak linki zwrotne lub sygnały społecznościowe, ale może odgrywać wiele innych wpływowych ról, takich jak rzucanie CTR na SERP.
Dlatego opłaca się zoptymalizować opis meta. Ale co sprawia, że świetny opis meta? A jak można taką napisać, żeby wyróżniała się w wynikach Google?
Oto kilka taktyk:
- Unikaj małych opisów meta – Masz 160 postaci do zabawy. Więc, spróbuj użyć każdego z tych znaków, jeśli możesz. Napisz przynajmniej tyle treści, aby dostać się do dwóch linii (jedna linia to około 80 znaków, w zależności od wielkości słów.)
- Dołącz przekonujące wezwanie do działania – Wewnątrz tego opisu meta, trzeba przekonać ludzi do klikania przez:
- Rozpocznij tag od czasownika akcji“Discover why …” lub ” Read about the…
- Koniec z działaniem: “Czytaj więcej…”lub”dowiedz się teraz…”
- Zadaj pytanie“Zastanawiałeś się kiedyś…?”albo” co byś zrobił, gdyby…?”
- Użyj cliffhangera – Twoja następna wskazówka to Pożycz sztuczkę z telenowel i zakończ opis meta napięciem: “nigdy nie uwierzysz, co stało się później.”
- Użyj słów kluczowych – Jeśli słowa w wyszukiwanym zapytaniu użytkownika pasują do słów w tytule lub opisie, słowa te zostaną wyróżnione, przynosząc jeszcze większą uwagę na Twoją ofertę.
Ulepszenie opisu meta to łatwy sposób na wyróżnienie ofert wyszukiwania w Google.
Krok # 2: Utwórz podwójny ranking
Czy kiedykolwiek wykonałeś wyszukiwanie i znalazłeś na pierwszej stronie SERP dwa wyniki, które prowadzą do tej samej domeny? Może wyglądać mniej więcej tak:
To właśnie dostajesz, gdy szukasz słowa kluczowego ” gotowanie.”Food Network może pomyśleć, że mają szczęście zoptymalizować dwie odpowiednie strony oraz lądujcie tak blisko siebie.
Ale tak naprawdę dzieje się tak, że Google łączy strony z tej samej domeny razem, gdy obie są na tym samym SERP.
Pozwól mi wyjaśnić. Załóżmy, że strona domeny znajduje się na pozycji numer cztery na pierwszym SERP i kolejna strona siedzi na pozycji numer jedenaście na stronie drugiej. Jeśli zoptymalizujesz tę niższą stronę w rankingu i uda ci się dostać na pierwszą stronę SERP, Google podniesie ją na piątą pozycję.
Korzyści z CTR wzrosną. Spójrz na różnicę między liczbą 10 a 11:
Zobacz Wyniki dla top 10:
Opłaca się przebić tę liczbę 11 do 4, 5 lub 6.
Oto jak zrobiłbym tę strategię:
- Zacznij od tagu tytuł i opis – Spróbuj dopasować słowa kluczowe na niższej stronie rankingu do słów, których użyłeś na wyższej stronie rankingu. Nie pisz duplikatu tytułu ani opisu meta. Treść musi być unikalne ale istotne dla słowa kluczowego.
- Oceń na–optymalizacja strony – Sprawdź wyższą stronę rankingu, zwróć uwagę na umieszczenie słów kluczowych w nagłówkach i skopiuj. Zrewiduj niższą stronę rankingu, aby odzwierciedlić wyższą, ale ponownie zachowaj unikalną zawartość. Nie chcesz powielać treści.
- Mapa linki wewnętrzne do strony z niższym rankingiem – Dysk linki z wewnątrz swojej witryny do niższej stronie rankingu. Kluczem jest użycie tekstów kotwic bogatych w słowa kluczowe. Możesz tworzyć nowe strony, ale często łatwiej jest zidentyfikować strony, które mają etykietę kategorii strony, a następnie połączyć się stamtąd. W ten sposób uzyskasz dodatkową korzyść z aktualizacji starszych stron.
- Prowadź zewnętrzne linki do strony o niższym rankingu – Istnieje kilka taktyk, aby to zrobić:
- Zgłoś się do pisania postów gości dla autorytatywnych witryn, a następnie przenieś jeden lub dwa bogate w słowa kluczowe linki tekstowe do dolnej strony rankingu.
- Znajdź martwe linki na stronie, które mogą wskazywać na Twoją stronę. Zaproponuj to webmasterowi. Martwe linki można znaleźć na stronie internetowej z tym narzędziem w W3C.
- Uzyskaj linki z witryn rządowych, wysyłając e-maile z prośbą o link.
Wszystko, co musisz zrobić, to uzyskać niższą pozycję w rankingu na pierwszej stronie, co jest o wiele łatwiejsze niż uzyskanie strony na 1st, 2nd lub 3rd pozycji. Tak więc wystarczy kilka linków, aby przyciągnąć stronę z 11th lub 12th pozycja do 10th pozycji.
Krok # 3: wykorzystaj fragmenty bogate
Jednym z najlepszych nowych rozwiązań, które mogą przynieść korzyści z Google, są urywki rich. Bogate fragmenty są świetne do kilku rzeczy:
Przepisy kulinarne (search query: “przepis na ciasteczka owsiane”)
Lokalizacje firm (search query: “Alarmy samochodowe”)
Produkty (zapytanie “otter boxes”)
Wydarzenia (zapytanie “sasquatch festival”)
Jak widać w dwóch pierwszych przykładach, w których użyłem ogólnego zapytania wyszukiwania, oferty wyskakują z kilku powodów:
- Słowo kluczowe jest podświetlane w każdej sytuacji.
- 5-gwiazdkowe Oceny również wyskoczy z pośród konkurencyjnych ofert. Ta ocena gwiazdek dodaje również kolejną linię do listy, więc nawet jeśli ocena była niska, nadal będzie się wyróżniać.
- Oczywiście przykład alarmu samochodowego wyróżnia się listą lokalizacji, którą właściwie odciąłem.
Pozostałe dwa przykłady wyróżniają się ze względu na linki do stron (o których powiem więcej poniżej), zwiększając rozmiar listy.
Istnieje kilka świetnych przewodników, które pomogą Ci zacząć korzystać z bogatych fragmentów. Sprawdź je, aby dowiedzieć się więcej:
- O bogatych fragmentach i danych strukturalnych (webmasterzy Google)
- Visual Guide to Rich Snippets (SEOmoz)
- Jak korzystać z bogatych fragmentów, strukturyzowanych znaczników dla SEO O Dużej Mocy (Search Engine Land)
Krok # 4: Pobierz linki do stron
Linki do stron to linki pod twoją domeną główną, które są w zasadzie rozszerzeniem Twojej witryny w oparciu o czystą nawigację i prostą strukturę witryny.
Według Google linki do stron internetowych są zautomatyzowane i będą wyświetlane tylko wtedy, gdy Google uzna je za przydatne dla wyszukiwarek. Możesz użyć najlepszych praktyk, aby wpłynąć na swoje szanse na uzyskanie linków do stron internetowych:
- Utwórz konto Google Webmaster – Jeśli jeszcze tego nie zrobiłeś, przejdź do Google i załóż konto dla webmastera na swoim blogu lub stronie internetowej. Proces jest prosty i zajmie około 24 godzin na końcu Google. Ten proces pomoże Ci wykonać następujące czynności (ważne Również przy uzyskiwaniu linków do stron internetowych):
- Submit URL
- Prześlij mapę strony
- Przemyśl swoją stronę – Jeśli wykonałeś wszystkie poniższe zadania i uważasz, że zasługujesz na linki do stron, możesz poprosić Google o przejrzenie Twojej witryny.
- Usuń uszkodzone linki – Jeśli używasz WordPress, użyj wtyczki do sprawdzania uszkodzonych linków, aby znaleźć uszkodzone linki.
- Usuń błędy HTML – Użyj narzędzia takiego jak W3C HTML Validation Service, aby przeszukać witrynę i zidentyfikować wszystkie błędy w tagach i kodach. Po zidentyfikowaniu tych błędów wyeliminuj je.
- Usuń błędy CSS – To samo narzędzie, które zidentyfikuje błędy HTML, zidentyfikuje również błędy CSS.
- Twórz świetne treści – Jak widać powyżej, niektóre z moich postów na blogu zostały wyciągnięte do użycia w linkach do stron internetowych. Dzieje się tak dlatego, że strony te są popularne i mają wiele linków do nich prowadzących oraz dużą liczbę sygnałów społecznych, co nastąpiło, ponieważ moje treści są szczegółowe i zaawansowane.
- Twórz stronę linkbait – Możesz również użyć treści linkbait, aby przyciągnąć linki, a następnie wylądować na tej stronie w linkach do stron.
- Przyciągaj linki zwrotne z odpowiednim tekstem kotwicy – Linki zwrotne są podstawą wyszukiwania, więc napęd Linki zewnętrzne do stron bohaterów. Te strony Bohaterów to strony, które chcesz pokazać w linkach do witryny.
- Zwiększ ruch wyszukiwania organicznego – Im większy ruch możesz uzyskać z organicznych wyników wyszukiwania, Tym bardziej odpowiednie Google wyświetli Twoje strony. Użyj tych taktyk, aby poprawić CTR wyników wyszukiwania.
- Prosta nawigacja – Linki do stron Mashable są w większości zbudowane z prostej struktury nawigacji (linki na górze strony).
Wniosek
Fakt, że Serpy są zatłoczone listami nie powinno zniechęcić cię. Dlaczego? Cóż, założę się, że większość ludzi lub firm stojących za tymi ofertami nie będzie wkładać pracy, której potrzeba, aby zwiększyć ich rozmiary aukcji. Na przykład, mimo że fragmenty bogate istnieją od ponad roku, ich wdrażanie jest powolne.
Pozostawia to dużo miejsca, aby zatrudnić tylko dwa lub trzy z powyższych kroków. To może znacznie zwiększyć ruch organiczny. Wyobraź sobie, co by się stało, gdybyś zatrudnił całą czwórkę.