Zrozumienie ludzkiej natury jest kluczowe dla wielkiego marketingu, a wielu uważa, że kluczem do sukcesu jest zaspokojenie egoizmu. Słyszysz sporo o konieczności nieustannego skupiania się na” tym, co z tego mają ” w swoich działaniach marketingowych (zwłaszcza tutaj).
Ale zawsze wierzyłem, że natura ludzka nie jest głównym problemem. Raczej to konkurencja, materializm, niedostatek i cynizm mogą wynikać z zwykłego życia, które hartuje ludzi. A mass media na pewno nie pomogły.
Wczesna blogosfera została zbudowana na zasadach otwartości, przejrzystości i współpracy. Ludzie swobodnie łączeni ze sobą; dzielenie się rozmowami i czytelnikami. Teraz wielu martwi się, że duch współpracy jest skazany na zagładę. W miarę jak media społecznościowe wyglądają bardziej jak społeczeństwo, jak ten duch może pozostać?
Proste. Ludzie sukcesu prowadzili interesy z tym duchem na długo przed wynalezieniem Internetu przez Ala Gore ‘ a. Strategia “daj, daj, daj, aby otrzymać” zawsze zadziała, jeśli utrzymasz ją religijnie.
Nowe badania opublikowane w zeszłym tygodniu w czasopiśmie Science pokazują, że nieco utopijne ideały blogospere i mediów społecznościowych mogą nie być off base. Natura ludzka nie jest problemem; staje się coraz powrót dla ludzkiej natury to wyzwanie.
Badacz psychologii Felix Warneken odkrył, że zdolność do altruizmu (pomagania komuś, gdy nie ma nic do zyskania) jest wrodzona u ludzi i pojawia się u dzieci w wieku 18 miesięcy lub nawet młodszych. Oczywiście, że jest zawsze coś, co można zyskać dzięki altruizmowi-to sprawia, że czujemy dobrze.. I przypomnisz sobie, że kolejna potężna ludzka cecha psychologiczna (wzajemność) rzadko pozwala dobrym uczynkom pozostać bez nagrody.
Oto niektóre z kluczowych wyników badań Warnekena:
- Warneken wykonywał szereg zwykłych zadań przed maluchami, takich jak wieszanie ręczników za pomocą bielizny lub układanie książek. Czasami udawał, że “walczy” z zadaniami, i w kółko, każdy z 24 maluchów oferował pomoc w ciągu kilku sekund – ale tylko wtedy, gdy pojawił się need it.
- Maluchy nie zawracałem sobie głowy. aby zaoferować pomoc, gdy Warneken celowo wyciągnął książkę ze stosu lub rzucił szpilką na podłogę.
- Aby być altruistycznym, dzieci muszą mieć zdolność poznawczą do rozumienia celów innych ludzi oraz posiadać to, co Warneken nazywa “prospołeczną motywacją”, pragnieniem bycia częścią społeczność.
- Ujmujące pragnienie pomocy dla małych dzieci sygnalizuje dość wyrafinowany rozwój mózgu i jest cechą interesującą antropologów próbujących dokuczać ewolucyjnym korzeniom altruizmu i współpracy.
Oto, co zabrałem z tego nowego badania:
- Nigdy nie było lepszego czasu, aby być przedsiębiorcą bootstrapping wykorzystującym media społecznościowe do budowania firmy. Nie ukrywaj faktu, że trzymasz go na sznurku, Rozkosz w nim. Ludzie pomogą Cię promować, jeśli uznają, że tego potrzebujesz, ale nie ma zbyt wiele altruistycznej miłości do wielkich korporacji. Małe to kolejna wielka rzecz.
- Nie bądź królową dramatu, próbując uzyskać pomoc promocyjną. Manipulowanie altruistycznymi tendencjami Twoich klientów i klientów doprowadzi cię do spalenia.
- Zbuduj społeczność. Zachęcaj do interakcji przy każdej okazji ze swoim blogiem. Często wskakuj do własnej sekcji komentarzy, odpowiadając bezpośrednio na pytania i dziękując czytelnikom za zachęcające słowa. Odpowiedz na każdy e-mail.
- To do ciebie należy dawanie, dawanie, dawanie. Jesteś nie bycie altruistą, ponieważ ty do mieć coś do zyskania. Ale powinieneś dawać tak, jakbyś nigdy nic nie odzyskał, i po prostu akceptować to, gdy okazjonalnie tego nie robisz. będziesz musiał ciężko pracować, aby przebić się przez cynizm i wrócić do ludzkiej natury.
Subskrybuj Copyblogger dzisiaj!