Twój blog to biznes.
Nie mówię, że twój blog powinien zarabiać. Jeśli jesteś czytelnikiem Copybloggera, prawdopodobnie jest to już coś, na czym się skupiasz.
Mówię, że twój blog (niezależny od innych części Twojej firmy) itself posiada wszystkie elementy składowe firmy:
- Masz pomysł … przedsiębiorczość.
- Piszesz treść … to jest produkt.
- Budujesz listę subskrybentów i robisz blogi dla gości … to jest marketing.
- Masz czytelników … to są klienci.
- Prowadzisz analitykę, aby zobaczyć, co działa, a co nie … to zarządzanie księgowość.
Pytanie brzmi teraz, Czy wiesz wystarczająco dużo o biznesie, aby przenieść swojego bloga na wyższy poziom?
Większość ludzi nie, ale to łatwizna. Wszystko, co muszą zrobić, to wybrać się na wycieczkę do lokalnej biblioteki (lub, wygodniej, Amazon.com) i przejrzyj sekcję biznes.
Tyle że … są tak wiele książki. Od czego zacząć?
Przez lata opracowałem listę książek, które moim zdaniem dadzą ci najlepsze informacje z najmniejszym bólem głowy i najniższą możliwą liczbą stron.
Jest kilka klasyków na tej liście, ale także kilka mniej znanych, które naprawdę dostarczają.
Te książki są podzielone na siedem kategorii, z logicznym postępem.
Po pierwsze, sam musisz być skuteczny. Następnie musisz działać skutecznie z innymi-ludźmi w Twoim zespole i ludźmi, których nadzorujesz. Następnie musisz zrozumieć pewne liczby i nauczyć się myśleć jak marketer, przedsiębiorca i dyrektor generalny.
Jak najlepiej wykorzystać swój czas i energię
Pierwszą i najważniejszą rzeczą do zrobienia jest skupienie się i produktywność. Jeśli nie wykorzystujesz dobrze własnego czasu, to jak wykorzystasz czyjeś?
1. StrengthsFinder 2.0, Tom Rath. Przepis na prawdziwy sukces zaczyna się od słów “Poznaj siebie” i właśnie tam zaczyna się ta książka, głosząc, że możesz uzyskać więcej z skupiania się na swoich mocnych stronach, niż możesz, próbując zrekompensować swoje słabości. Książka jest niewielka i nie musisz jej czytać w większości; prawdziwą wartością jest ocena mocnych stron online, aby zidentyfikować pięć najlepszych mocnych stron.
(Aby uzyskać Skrót, Zobacz post Copyblogger na Odkryj swoje mocne strony i doładuj swoją firmę.)
2. Gol, autorstwa Eliyahu Goldratta. Jest to szczególnie przyjemna lektura dla książki biznesowej, napisanej jako powieść o menedżerze zakładu Alexie Rogo, który ma 90 dni na odwrócenie problematycznego środowiska produkcyjnego. Nie daj się zwieść faktowi, że jest to powieść przyjemna do czytania, ta książka stała się Biblią zarządzania operacjami i jest wymagana do czytania w większości programów MBA. Kluczem do sukcesu jest zrozumienie wąskich gardeł, które mają jeszcze większe znaczenie dla blogera niż w fabryce.
3. Zasady Mózgu, autorstwa Johna Mediny. Wiele z naszych normalnych, codziennych praktyk po prostu nie sprzyja uzyskiwaniu najlepszych możliwych wyników (z książki: jeśli weźmiesz zespół najlepszych psychologów poznawczych w pokoju i poprosisz ich, aby wykorzystali wszystko, co wiemy o mózgu, aby zaprojektować najgorsze środowisko pracy i nauki, zaprojektują boks i salę lekcyjną). W tej książce Medina ujawnia-po angielsku-12 sposobów, w jaki działa nasz mózg i jak możemy go wykorzystać, aby jak najlepiej wykorzystać nasze dni.
4. Załatwianie Spraw, autorstwa Davida Allena. Teraz, gdy jesteś przygotowany do produktywnej pracy, potrzebujesz systemu, aby naprawdę robić rzeczy – oto, gdzie pojawia się książka Davida Allena. Nauczysz się grupować kolejne działania (co normalni ludzie nazywają listą rzeczy do zrobienia) i zarządzać czasem, aby uzyskać maksymalne wyniki, co jest dokładnie tym, czego potrzebujesz, aby zbudować swój biznes blogowy.
5. 8. Habit, Stephen Covey. Większość list poleca Covey ‘ s 7 nawyków wysoce skutecznych ludzi ale myślę, że ta książka jest o wiele lepsza. Zaczyna się od szybkiego przeglądu pierwszych siedmiu nawyków, a następnie spędza większość książki mówi o tym, jak naprawdę wnieść rzeczy do następnego poziomu, od skuteczności do wielkości.
6. Odstające, autorstwa Malcolma Gladwella. Odstające ankiety (czasami zaskakujące)badania na temat tego, co trzeba osiągnąć prawdziwą doskonałość, i sprawia, że interesujące w sposób, w jaki tylko Gladwell może. Ta książka jest mniej” how-to “lub nawet” co-to-do “książka niż większość książek, które polecam, a bardziej” co myśleć o ” dodatek do listy.
(Spoiler: sekretem doskonałości jest praca na ogonie.)
7. Rozwój osobisty dla inteligentnych ludzi, Steve Pavlina. Ta książka jest autorstwa Steve ‘ a Pavliny, autora największego bloga o rozwoju osobistym w Internecie. Łączy jego myśli, pomysły, badania i eksperymenty w prowokującą do myślenia książkę o tym, jak możesz uczynić swoje życie bardziej interesującym i produktywnym jutro niż dziś.
Myślenie jak przedsiębiorca
Skuteczność to za mało – trzeba być skutecznym na coś. Zwróćmy więc uwagę na przedsiębiorczość-zastanówmy się, co naprawdę chcemy robić, przetestujmy pomysł, aby upewnić się, że jest opłacalny, a następnie przekształćmy ten pomysł w funkcjonujący i produktywny biznes.
8. Mnich i zagadka, Randy Komisar. Pierwotnie zapoznał mnie z tą książką Austin Hill, znany przedsiębiorca w Montrealu, skąd pochodzę. Ta książka z podtytułem “sztuka Tworzenia życia podczas zarabiania na życie” jest powieścią o przedsiębiorcy z Doliny Krzemowej szukającym funduszy na swój pomysł. Książka stanowi doskonałą równowagę między oferowaniem cennego wglądu w założenie i finansowanie nowego biznesu, a upewnianiem się, że to, w co inwestujesz, jest naprawdę czymś, co ma dla ciebie znaczenie. Ta książka jest “must read” dla każdego poważnego przedsiębiorcy.
9. Tworzenie Modeli Biznesowych, Alexander Osterwalder i Yves Pigneur. Ta zabawna i fascynująca książka została stworzona przez 470 praktyków z 45 różnych krajów. Pokazuje wizualną strukturę do badania różnych elementów modelu biznesowego, a następnie pokazuje różne “wzorce”, które modele biznesowe mogą śledzić, dzięki czemu można mapować własną firmę na nich i zmieniać w razie potrzeby.
10. Dojazd do Planu B, autorstwa Johna Mullinsa i Randy ‘ ego Komisara. Ta książka ma znacznie bardziej rygorystyczne podejście do modelowania biznesowego, ucząc Cię systemu identyfikacji “analogów”, “antylogów” i “skoków wiary” dla każdego z pięciu kluczowych elementów modelu biznesowego: modelu przychodów, modelu marży brutto, modelu operacyjnego, modelu kapitału obrotowego i modelu inwestycyjnego. Nie martw się żargonem technicznym, książka jest bardzo przystępna i ilustruje wszystko dzięki świetnym studiom przypadków.
11. Cztery kroki do Objawienia Pańskiego, autorstwa Stevena Gary ‘ ego Blanka. Autor tej książki założył 8 startupów, które “zaowocowały pięcioma IPO i trzema bardzo głębokimi kraterami”. Przez to wszystko opracował proces “rozwoju klienta”, który jest niezbędny do identyfikacji i skutecznego obsługiwania klientów z nowym biznesem.
(Jeśli chcesz wersję “ściągawki”, pobierz przewodnik przedsiębiorcy do rozwoju klienta, przez Brant Cooper & Patrick Vlaskovits.)
12. Sztuka startu, Guy Kawasaki. Czytając tę książkę, upewnisz się, że masz wszystkie swoje bazy objęte — od wczesnego etapu planowania, do zbierania pieniędzy na firmę (jeśli jej potrzebujesz), prosto do budowania biznesu, tworzenia relacji z zadowolonymi klientami i budowania przychodów.
Grzeczne granie z innymi
Możesz iść tak daleko, pracując sam, bez względu na to, jak produktywny się staniesz. Następnym krokiem jest znalezienie partnerów, a aby znaleźć partnerów, musisz być w stanie dobrze pracować jako zespół.
13. Pięć dysfunkcji zespołu, Patrick Lencioni. Ta zabawna lektura klasyczna (przeczytałem ją w jedną noc, bo nie mogłem tego odłożyć) opowiada historię dysfunkcyjnych zespołów, aby zilustrować, co mają ze sobą wspólnego i jak te “dysfunkcje” można przezwyciężyć. Koniec książki zawiera rzeczywisty “model”, dzięki czemu możesz łatwo zastosować to, czego nauczysz się w historii, do własnych zespołów i grup roboczych.
14. Jak Trudne To Może Być? Rick Lavoie. To nie jest książka, ale raczej DVD z symulacjami trudności w uczeniu się. Może się to wydawać mało prawdopodobnym dodatkiem do listy książek biznesowych, ale będziesz mile zaskoczony, jak otwierająca oczy będzie to praca z ludźmi we wszystkich kontekstach. DVD ma nieco ponad godzinę, jest zabawne do oglądania, ale jednocześnie intensywne. Gorąco polecam!
15. Mentalność, autorstwa Carol Dweck. Czy nasze zdolności są naprawione, czy możemy być lepsi? Wiele osób ma opinie, ale ta książka stanowi mocny, oparty na badaniach przypadek, że w rzeczywistości możemy stać się lepsi-i to nie tylko my, ale wszyscy ludzie wokół nas. Przydatna i inspirująca, ta książka jest również praktyczna i daje narzędzia, które można wykorzystać do kultywowania własnych umiejętności i umiejętności osób wokół ciebie.
(Uwaga redakcji: Sonia Simone uważa, że jest to absolutnie niezbędna lektura dla prawie wszystkich.)
16. Przełącznik, by Chip & Dan Heath. W tej książce o zmianie zachowań (naszych własnych lub cudzych) Bracia Heath używają metafory jeźdźca (świadomy umysł) jadącego na słoniu (nieświadomy umysł) ścieżką (środowisko zewnętrzne) i uczą cię, jak możesz kierować jeźdźcem, motywować słonia i kształtować ścieżkę, aby zmiany, które chcesz, rzeczywiście się wydarzyły. Książka jest przyjemna do czytania i pełna świetnych przykładów.
17. Zasada No Asshole, autorstwa Roberta Suttona. Ta trafnie nazwana książka jest o tym, dlaczego tak ważne jest, aby być miłym dla ludzi w pracy i otaczać się innymi, którzy robią to samo. Dowiesz się, jak obliczyć TCA firmy (całkowity koszt dupków), a także dowiesz się, jak radzić sobie z dupkami, z którymi możesz utknąć dzisiaj. Ta książka jest równie zabawna, co kluczowa!
Making the most of other people
Nie wystarczy dobrze się bawić ze swoimi partnerami-niezależnie od tego, czy pracujesz z VA (wirtualnym asystentem), czy zlecasz prace programistyczne lub projektowe, ci ludzie muszą być zarządzani.
18. Po pierwsze, złamać wszystkie zasady, autorstwa Marcusa Buckinghama. Jest to książka, która spopularyzowała badania Gallupa na temat tego, co czyni Wielkiego menedżera (okazuje się, że 12 rzeczy). Jest to lektura otwierająca Oczy, angażująca i absolutnie kluczowa dla każdego, kto będzie w stanie zarządzać kimkolwiek innym.
19. Śmierć przez Spotkanie, Patrick Lencioni. Ci z was, którzy byli lub nadal są w świecie korporacji, mogą prawdopodobnie świadczyć o ogromnej frustracji i utracie czasu spowodowanej spotkaniami. W tej wspaniałej książce autor Pięć dysfunkcji zespołu, nauczysz się jak zarządzać spotkaniami tak, aby były ciekawe, skuteczne i krótkie — cenna umiejętność wyciągnięta z przyjemnej książki do czytania!
20. Trudne Rozmowy, autorstwa Douglasa Stone ‘A, Bruce’ a Pattona i Sheili Heen. Zarządzanie ludźmi nie jest trudne, gdy wszystko idzie dobrze. Robi się ciężko, gdy sprawy nie idą tak dobrze i trzeba prowadzić trudne rozmowy. Ta książka, autorstwa ekspertów i autorów klasycznej Dojazd do tak, nauczy Cię, jak robić dokładnie to-prowadzić trudne rozmowy bez obrażania ludzi, a jednocześnie uzyskać wynik, który chcesz.
21. Napęd, Dan Pink. Co tak naprawdę motywuje ludzi do dobrej pracy? Chodzi o pieniądze? Według dana Pinka (i badań, które przytacza) odpowiedź brzmi nie. Ludzi motywuje ciekawa praca, ekscytująca praca i poczucie spełnienia. Ta książka jest świetną lekturą dla menedżerów i liderów.
(Jeśli chcesz mieć bezpłatny podgląd, zapoznaj się z filmem RSA Animate na YouTube.)
22. Twarde fakty, niebezpieczne półprawdy i totalne bzdury, autorstwa Jeffreya Pfeffera i Roberta Suttona. Lubię praktyki oparte na badaniach, więc wystarczył tytuł, aby sprzedać mi tę książkę autora Zasady No Asshole. Całkowicie spełniła moje oczekiwania – książka jest fascynująca i wnikliwa, rzuca ważne światło na niektóre praktyki zarządzania, które nie działają, mimo że wszyscy “wiemy”, że to właśnie powinni robić menedżerowie!
Zrozumienie dolarów i centów
Jest to część, w której większość blogerów cierpi. Spokojnie, to proste. Musisz znać pewne liczby, ale to nie musi być praca. Znalazłem najlepsze dostępne zasoby, aby tematy związane z rachunkowością, finansami i ekonomią były bezbolesne, a nawet interesujące.
23. Gra Księgowa, Judith Orloff i Darrel Mullis. Rachunkowość zastrasza prawie każdego, ale ta książka wyjaśnia i ułatwia. Dzięki łatwemu do odniesienia przykładowi założenia stoiska z lemoniadą nauczysz się podstaw księgowości i tego, jak mają one znaczenie dla każdej firmy.
24. Nauczę cię być bogatym, Autor: Ramit Sethi. Ta książka znanego blogera i przedsiębiorcy jest najlepszym wprowadzeniem do finansów osobistych, które czytałem. Jest konwersacyjny, łatwy do odczytania i czytelny. Da ci zrozumienie kluczowych pojęć w finansach, takich jak dyskontowanie i składanie (nie wspominając o tym, jak być bogatym!).
25. Firma dydaktyczna ekonomii. Ok, przyznaję, że to trochę mało, ale nie mogłem znaleźć interesującej książki o podstawach ekonomii. Zamiast tego odsyłam Cię do firmy dydaktycznej, która poszukuje najlepszych profesorów na świecie (ocenianych przez studentów) i filmuje ich prowadzenie kursów. Kursy są interesujące i są podzielone na krótkie lekcje, które można oglądać lub słuchać w dogodnym dla siebie czasie. Oferują ogromne zniżki na swoje kursy na zasadzie rotacji, więc jeśli klikniesz i jest on wymieniony w pełnej cenie, możesz poczekać do następnego miesiąca, aby spojrzeć ponownie.
26. Freakonomia, autorstwa Stevena Levitta i Stephena Dubnera. Ta książka stosuje analityczne zasady ekonomii do wszystkiego, co myślałeś, że nie ma nic wspólnego z ekonomią. To kolejna z tych książek, które naprawdę wprawią cię w zakłopotanie o szerszych pomysłach-zabawnych i wartościowych! Aby uzyskać dodatkowe punkty, możesz również sprawdzić ich drugą książkę, Superfreakonomia.
27. Rewolucja Rzeczoznawców, przez Eccles, Herz, Keegan i Phillips. Ta książka o rozliczaniu kosztów pomoże Ci dowiedzieć się, jakie twoje projekty i działania naprawdę cię kosztują i jak podejmować bardziej opłacalne decyzje o tym, jak przeznaczyć swój czas. Pewnie myślałeś, że nie może być ciekawej książki o rachunkowości kosztów, ale znalazłem jedną!
Myślenie jak marketer
Związek między blogowaniem a marketingiem jest dość oczywisty, więc to jest miejsce, w którym większość blogerów wzdycha z ulgą.
28. Punkt Zwrotny, autorstwa Malcolma Gladwella. Jest to książka, która podniosła Gladwella do sławy, z omówieniem tego, co powoduje, że niektóre pomysły rozprzestrzeniają się, a inne nie. Opowiada o trzech typach ludzi, które są kluczowe dla rozpowszechniania idei: łącznikach, Mavensach i sprzedawcach. Podobnie jak wszystkie prace Gladwella, znajdziesz tę książkę wnikliwą i fascynującą (tylko dla Zabawy, powinieneś przeczytać Blink też)!
29. Made to Stick, by Chip & Dan Heath. Podążając w duchu Punkt Zwrotny ta książka braci Heath bada, dlaczego niektóre pomysły przyklejają się i rozprzestrzeniają, a inne nie. oprócz dobrej zabawy, czytanie tej książki da ci sześcioczęściową formułę tworzenia wiadomości, które przyklejają się i rozprzestrzeniają.
30. Wpływ, Robert Cialdini. Ta książka, która stała się klasykiem w kręgach sprzedaży i marketingu, bada siedem zasad wpływu, które dr Robert Cialdini zidentyfikował w trakcie swoich badań. Są to zasady, które sprawiają, że robimy rzeczy dzień w dzień-to sprawiedliwe, że powinieneś je zrozumieć i móc z nich korzystać!
31. Przekraczanie przepaści, autorstwa Geoffreya Moore ‘ a. Może nie wiesz, jak to się nazywa, ale pewnie widziałeś przedstawienie modelu Rogersa dyfuzji innowacji. Z innowatorami po lewej stronie, po nich wcześniejsi adopterzy, wczesna Większość i późna Większość, i wreszcie opóźnieni, aż po prawej stronie. Cóż, jedyną rzeczą, której brakowało, jest ogromna przepaść między wczesnymi adopcjami a wczesną większością-i wiele firm umiera w tej przepaści. Książka Moore ‘ a to fascynująca droga do zrozumienia i przekroczenia tej przepaści, do dochodowych ziem po drugiej stronie.
32. Sześć Myślących Kapeluszy, autorstwa Edwarda De Bono. Ta klasyczna książka autorstwa eksperta od kreatywności Edwarda De Bono uczy” sześciu myślących kapeluszy ” procesu generowania kreatywnych pomysłów. Proces polega na przypisaniu sześciu różnych ról (każda rola otrzymuje inny kolor kapelusza) ludziom podczas spotkania burzy mózgów, a każda rola ma określone obowiązki, które należy podjąć i upewnić się, że dobre pomysły są wychowane i przetrwają.
33. Firepole Marketing, autorstwa Petera Vogopoulosa i Danny ‘ego Iny (hey, that’ s me!). Jest to 26-tygodniowy program szkoleniowy, który zabierze cię za rękę i sprawi, że twój marketing będzie jasny i łatwy. Technicznie nie jest to część listy lektur, ale nadal możesz to sprawdzić, aby uzyskać dodatkowe punkty.
Myśląc jak prezes
Jeśli przeczytałeś wszystko z tej listy i zaimplementowałeś wszystko, czego się nauczyłeś, twój blog zacznie szybko rosnąć. Oznacza to, że nadszedł czas, aby zacząć myśleć o takich rzeczach, jak wizja, dziedzictwo i strategia.
34. Built to Last, autorstwa Jima Collinsa i Jerry ‘ ego Porrasa. To klasyczna książka o budowaniu naprawdę świetnej firmy, która wytrzymuje próbę czasu. Książka ta jest źródłem metafor biznesowych, które stały się powszechne, jak BHAGs (wielkie, Owłosione zuchwałe cele)i znaczenie kultur kultowych. Jeśli budujesz bloga, budujesz firmę. Dlaczego nie zrobić go wielkim?
(Również spójrz na Copyblogger wziąć na pomysły Jima Collinsa, Trzy Kroki, aby wziąć się od dobrego do Wielkiego.)
35. Strategia Błękitnego Oceanu, autorstwa W. Chan Kima i Renee Mauborgne. Po co zostawać w red ocean (rynek, który jest nasycony konkurentami), kiedy można przejść do blue ocean (gdzie jesteś jedyną grą w mieście)? Ta książka bada koncepcję błękitnego oceanu i pokazuje, jak firmy takie jak Starbucks i Cirque du Soleil zarobiły fortunę, tworząc błękitny ocean.
36. To nie szczęście., autorstwa Eliyahu Goldratta. Ta książka autorstwa autora Gol kontynuuje historię Alexa Rogo, który jest obecnie wiceprezesem wykonawczym dużego konglomeratu. Dzięki powieści Goldratt uczy, jak wykorzystać swoje procesy myślenia do analizy sytuacji biznesowych i życiowych oraz podejmowania najlepszych decyzji.
37. Świat Jest Płaski, autorstwa Thomasa Friedmana. To jest kolejna z tych książek, które naprawdę sprawią, że koła w twojej głowie się obracają. Po przeczytaniu tej książki zrozumiesz, jak mały stał się nasz świat i jak wiele niesamowitych możliwości jest dostępnych dla Ciebie jako rozwijającego się właściciela firmy.
38. Pierwsze 90 Dni, autorstwa Michaela Watkinsa. Ta książka jest o bardzo praktycznej stronie zarządzania i przywództwa. Kiedy podejmujesz się nowego projektu lub nowej firmy, masz bardzo ograniczoną ilość czasu, aby dokonać prawdziwej zmiany. Według Watkinsa, dokładna kwota wynosi 90 dni, a w tej książce znajdziesz Plan wszystkiego, co musisz zrobić w tym czasie, aby w pełni wykorzystać możliwości przed tobą.
Myśli końcowe
Ta lista lektur pomogła mi i wielu moim klientom, ale wiem, że nie jest to ostateczne. Jest tam wiele ukrytych klejnotów, o których może nie słyszałem.
Chciałbym poszerzyć tę listę lektur. Tak więc każda osoba, która pozostawi komentarz polecający książkę, której nie zamieściłem powyżej, zostanie wpisana do losowania, aby wygrać bezpłatny abonament na Marketing Firepole (wart 600$)!
Czy masz ulubioną książkę biznesową, która pomogła Ci rozwinąć się jako przedsiębiorca? Proszę podzielić się z nami w komentarzach …
P. S.
Podczas gdy czekasz na to zamówienie Amazon, dlaczego nie rozpocząć edukacji biznesowej z newsletterem Copyblogger, Internet Marketing for Smart People? Zaczyna się od bezpłatnego 20-częściowego kursu, który przekłada ogólne porady biznesowe na dokładnie to, co powinieneś robić, aby rozwijać swój biznes online.