Uruchomienie aplikacji mobilnej to świetny sposób na zwiększenie sprzedaży Twojej firmy.
Jeśli masz już dostępną aplikację live do pobrania, zmierzasz we właściwym kierunku. To dlatego, że twoi klienci są aktywni na urządzeniach mobilnych.
Wygodniej jest im robić zakupy na telefonach i tabletach, ponieważ regularnie korzystają z tych urządzeń.
Tak, nadal musisz mieć web design zoptymalizowany dla użytkowników mobilnych. Ale to nie wystarczy.
Posiadanie aplikacji mobilnej z pewnością pomoże Ci zmaksymalizować potencjalne przychody.
W ciągu ostatnich sześciu miesięcy, 62% użytkowników smartfonów używali swoich urządzeń do dokonywania zakupów. To oczywiste, że ludzie chcą robić zakupy z telefonów.
Ale samo posiadanie aplikacji nie musi oznaczać sukcesu.
Istnieją pewne cechy, które udane aplikacje handlu mobilnego mają ze sobą wspólnego. Jeśli masz aplikację, musisz wdrożyć te funkcje, jeśli chcesz podzielić się podobnym sukcesem.
Jeśli tworzysz aplikację, upewnij się, że uwzględniłeś te funkcje, aby aplikacja była w świetnej formie, aby działać dobrze, gdy w końcu zostanie uruchomiona.
Zawęziłem listę 10 najlepszych funkcji udanych aplikacji mobilnych.
1. Personalizacja
Wszystkie najlepsze aplikacje oferują personalizację dla użytkownika. To dlatego, że personalizacja ma wiele zalet.
Weź te informacje pod uwagę. Oto niektóre z najważniejsze wyzwania w obliczu specjalistów od marketingu:
Jak widać, wymyślanie taktyki dotarcia do klientów w znaczący sposób zajmuje pierwsze miejsce na liście odpowiedzi. Ale Personalizacja może rozwiązać ten problem. Oto jak.
Gdy nowy użytkownik pobiera Twoją aplikację, tworzy profil. Spraw, aby proces ten był dla nich tak łatwy, Jak to możliwe, integrując go z profilami w mediach społecznościowych.
Teraz mogą skonfigurować konto za pomocą kilku kliknięć, zamiast tworzyć nową nazwę użytkownika i hasło oraz wypełniać wszystkie inne informacje. Ale po utworzeniu konta, niezależnie od tego, jak to zrobisz, będziesz w stanie uzyskać cenne informacje o użytkowniku.
Poznasz takie rzeczy, jak płeć, wiek i lokalizacja. Teraz możesz zmodyfikować ich stronę główną i środowisko mobilne, aby dopasować te informacje.
Załóżmy na przykład, że Twoja mobilna aplikacja handlowa sprzedaje odzież. Nie chcesz, aby Zimowe Płaszcze pojawiły się na stronie głównej kogoś, kto mieszka w południowej Kalifornii.
Będziesz także śledzić informacje, gdy klienci dokonują zakupów. Możesz dodać dodatkowe sugestie na podstawie ich historii przeglądania i poprzednich zakupów.
Zwiększy to doświadczenie użytkownika i zwiększy szanse na zakup od Ciebie w przyszłości. Jest to również świetna okazja do upsell i cross-sell swoich produktów.
2. Eliminacja błędów i błędów
Jeśli Twoja aplikacja mobilna nie została poprawnie opracowana, będzie miała wiele usterek, awarii i raportów o błędach.
To frustruje użytkownika. Nie sądzisz, że to coś wielkiego? Pomyśl jeszcze raz.
Wystarczy spojrzeć na to, jak znaczące wydajność aplikacji jest dla Twoich klientów-84% klientów zgadza się, że jest to ważne:
Ale co się dzieje, gdy aplikacja nie działa dobrze? Bardzo złe rzeczy.
W rzeczywistości 48% użytkowników urządzeń mobilnych rzadziej korzysta z aplikacji, jeśli nie działa dobrze. Dodatkowe 34% osób twierdzi, że użyje aplikacji konkurenta po negatywnym doświadczeniu.
Jest to oczywiście zła wiadomość dla Twojej strategii handlu mobilnego.
Nie możesz sobie pozwolić na utratę klientów, zwłaszcza na rzecz konkurencji. Zainwestowałeś zbyt dużo czasu i pieniędzy w to przedsięwzięcie. Musisz się upewnić, że nadajesz priorytet wydajności.
Nie zrozum mnie źle, niczyja aplikacja jest idealna. Ale zawsze powinieneś próbować wprowadzać ulepszenia.
Użyj beta testerów przed premierą, aby pomóc zidentyfikować i wypracować wszelkie błędy. Otrzymuj powiadomienia, gdy coś ulegnie awarii, dzięki czemu możesz to naprawić tak szybko, jak to możliwe.
Regularnie otrzymuj nowe aktualizacje. Wszystko to poprawi wrażenia użytkownika i ułatwi im zakup.
3. Integracja handlu detalicznego
Jeśli masz aplikację mobilną oprócz fizycznego sklepu, niech komplementują się nawzajem.
Twoi klienci już korzystają ze swoich telefonów, gdy robią zakupy w Twoim sklepie. Oto spojrzenie na co robią z tymi urządzeniami:
Przyjmij to. Spraw, aby to doświadczenie było jeszcze lepsze dla Twoich klientów.
Zacznij od oferowania bezpłatnego Wi-Fi w sklepach, aby mogli łatwo podłączyć swoje urządzenia i uzyskać dostęp do aplikacji, gdy wejdą, bez korzystania z planów transmisji danych.
Gdy ktoś przegląda przedmioty z poziomu aplikacji, może być zainteresowany zakupem produktu. Ale z tego czy innego powodu mogą chcieć sprawdzić przedmiot osobiście.
Mają funkcję, która pozwala im zapisać element na liście “chcesz” lub “ulubione”. Następnie mogą sprawdzić zapasy w lokalnych sklepach, aby sprawdzić, czy są dostępne.
Gdy dotrą do sklepu, Twoja aplikacja powinna powiedzieć im dokładnie, w którym przejściu znajduje się produkt, aby jeszcze bardziej ułatwić klientowi. Zwiększy to szanse, że go kupią.
Możesz mieć również funkcję odwrotną. Jeśli ktoś widzi coś w Twoim sklepie, ale chce o tym pomyśleć przed zakupem, może zeskanować kod kreskowy za pomocą aplikacji i dodać produkt do listy “chcesz”. Następnie mogą go kupić później.
Integracja aplikacji z lokalizacjami detalicznymi daje również więcej osób powód, aby pobrać aplikację w pierwszej kolejności.
Zachęci to do pobierania od klientów, gdy wejdą do twojego sklepu. Więcej pobrań Zwykle przekłada się na więcej pieniędzy dla Twojej firmy.
4. Błyskawiczne wyprzedaże i rabaty
Chcesz dać ludziom powód do kupowania.
Co klienci kochają najbardziej? Dostaję dobrą ofertę.
Wyślij im zniżkę z aplikacji mobilnej. Może to być również częścią strategii pobierania plików w pierwszej kolejności.
Zobacz ten przykład z Aplikacja do zakupów Jabong:
Oferują nowym użytkownikom zniżkę 20%, jeśli dokonają zakupu z poziomu aplikacji.
Po pobraniu aplikacji możesz zaoferować dodatkowe ekskluzywne oferty, których nie znaleziono w Internecie.
Mieć sekcję przeznaczoną na przedmioty w sprzedaży. Uruchomić sezonowe rabaty i buduj szum na wakacyjne promocje również.
Możesz również uruchomić sprzedaż flash, wysyłając powiadomienia push do użytkowników aplikacji, ale o tej koncepcji porozmawiamy później bardziej szczegółowo.
5. Szczegółowe opisy produktów
Podobnie jak w przypadku witryny ecommerce, musisz mieć szczegółowe opisy wszystkich produktów w aplikacji Mobile commerce.
Jednak te opisy będą miały niewielkie różnice w Twojej aplikacji.
Dzieje się tak dlatego, że gdy oglądasz przedmioty na urządzeniu mobilnym, na ekranie jest znacznie mniej miejsca. Musisz mieć szczegółowe, ale zwięzłe opisy produktów.
Wytnij niepotrzebne słowa i użyj podpunktów. Dzięki temu opisy są łatwe do odczytania i zeskanowania.
Jasno wyjaśnij, co robi produkt, bez dodawania niepotrzebnych informacji. Zacznij od podstawowego opisu, a następnie rozwiń tekst, który zawiera więcej szczegółów.
Te opisy będą współpracować z Twoimi zdjęciami produktów, które omówimy dalej.
6. Jakość zdjęć produktów
Jak już powiedziałem, musisz dołączyć obrazy do aplikacji Mobile commerce.
Każdy produkt powinien mieć dużo zdjęć. Pomyśl o tym, jak ludzie robią zakupy. Jeśli są w sklepie, będą odebrać przedmiot, przymierzyć go lub przetestować.
Ale nie możesz uzyskać osobistego doświadczenia patrzenia, dotykania, odczuwania lub degustacji produktu przez telefon. OK, więc prawdopodobnie nie spróbujesz produktu, zanim kupisz go w sklepie, ale wiesz, co mam na myśli.
Konsument polega na zdjęciach produktów, aby uzyskać poczucie, jak produkt będzie wyglądał.
Pokaż to pod każdym kątem. Powiększ najważniejsze funkcje. Zrób demonstrację.
Jeśli to kawałek ubrania, nie pokazuj go leżącego płasko na stole. Zademonstruj jego dopasowanie, pokazując, jak wygląda na modelu.
Na możliwość oglądania zdjęć jest najważniejszą cechą dla mobilnych kupujących.
Twoje zdjęcia muszą być wysokiej jakości i profesjonalne.
Jeśli są rozmyte, z cieniem, przy słabym oświetleniu lub nie są wyśrodkowane itp., sprawią, że produkt będzie wyglądał nieatrakcyjnie.
Oczywiście, przesłanie wielu zdjęć dla każdego przedmiotu zajmie trochę czasu. Ale warto na dłuższą metę, ponieważ będzie Ci łatwiej generować sprzedaż.
7. Obsługa klienta
Bez względu na to, jak dobrze działa Twoja aplikacja, ludzie nadal będą mieli pytania i problemy.
To nieuniknione.
Kiedy to nastąpi, musisz być w stanie odpowiednio poradzić sobie z sytuacją. Jak kontaktują się z Działem obsługi klienta?
Jeśli są w aplikacji, powinny być w stanie to zrobić bezpośrednio z platformy mobilnej. Nie zmuszaj ich do przejścia do Google lub odwiedzenia witryny w celu znalezienia numeru telefonu lub adresu e-mail.
Oferuj ten rodzaj komunikacji z aplikacji.
Czat na żywo. Wsparcie telefoniczne. E-mail.
Dzięki temu będziesz w stanie zwiększ przychody dzięki optymalizacji obsługi klienta.
8. Szybka i bezpieczna realizacja transakcji
Twoja aplikacja mobilna musi być płynna. Podobnie jak w przypadku twojej strony internetowej, będziesz chciał unikaj typowych błędów nawigacyjnych.
Użytkownicy aplikacji powinni łatwo znaleźć to, czego szukają za pomocą opcji wyszukiwania i menu. Gdy ktoś zdecyduje, że chce coś kupić, nie chcesz, aby musiał skakać przez obręcze, aby to zdobyć.
To, gdzie aplikacja mobilna wyróżnia się od strona mobilna:
Dzięki witrynie mobilnej i witrynie e-commerce klient musi wprowadzić wszystkie swoje informacje za każdym razem, gdy dokonuje transakcji.
Jest to trudne do zrobienia z urządzenia mobilnego. Zbyt łatwo jest popełnić błąd z mniejszymi przyciskami i ekranem. Ponadto ludzie nie mogą pisać tak szybko bez pełnej klawiatury.
Ale w przypadku aplikacji muszą to zrobić tylko raz, a następnie ich zakupy w przyszłości można zrobić za pomocą jednego kliknięcia. Wszystkie niezbędne informacje zostaną zapisane na ich kontach osobistych.
Teraz kasy będą szybkie i wygodne. Pomaga to również w personalizacji.
Mniejsze tarcie w procesie realizacji zamówienia doprowadzi do niższego wskaźnika porzucania koszyka i wyższej sprzedaży.
Jest jeszcze coś, o czym musisz pamiętać. Gdy przechowujesz takie ważne informacje, Twoja aplikacja musi być całkowicie bezpieczna.
To ochroni nie tylko twoich klientów, ale także Twoją markę. Jeśli Twoja aplikacja zostanie zhakowana lub dojdzie do naruszenia karty kredytowej, może to zniszczyć twoją reputację.
Podczas przechowywania karty kredytowej Nie wyświetlaj całego numeru karty. Wystarczy pokazać kilka ostatnich cyfr, Typ karty i datę ważności. Uniemożliwi to komuś dostęp do karty kredytowej, jeśli telefon użytkownika zostanie zgubiony lub skradziony.
Użytkownicy aplikacji będą wiedzieć, że chronisz ich informacje i będą mniej wahać się przed dokonywaniem zakupów.
9. Alternatywne opcje płatności
Twoja mobilna aplikacja handlowa musi akceptować wszystkie główne karty kredytowe. Nie obchodzi mnie, czy niektóre z nich pobierają wyższą opłatę manipulacyjną, nadal musisz dać swoim klientom jak najwięcej opcji.
Oprócz akceptowania wszystkich kart kredytowych i debetowych, musisz również zaoferować więcej opcji.
Mówię o alternatywnych metodach płatności, takich jak:
- PayPal
- Apple Pay
- Venmo
Ze względów bezpieczeństwa ludzie mogą wahać się, czy wprowadzić dane karty kredytowej do aplikacji. Ale wiedzą, że te inne metody pomagają chronić swoje fundusze, a ty nie chcesz przegapić tych sprzedaży.
Poza tym nie znasz czyjejś osobistej sytuacji finansowej. Mogą mieć Karty kredytowe, które są maksymalne, lub mogą mieć środki na koncie Venmo lub PayPal, których chcą użyć.
Co więcej, jeśli jedna z tych aplikacji do przetwarzania płatności jest już w telefonie, użytkownik ma o jeden krok mniej. To jest idealne, gdy robią zakupy w podróży.
Mogą kupić coś za pomocą jednego kliknięcia, bez konieczności wprowadzania dodatkowych informacji. Jest to znacznie łatwiejsze dla nich zrobić niż konieczności wyjąć swoje karty kredytowe podczas spaceru, biorąc transit, lub chwytając kawę.
10. Powiadomienia Push
Więc prowadzisz promocyjną umowę. Jak poinformujesz użytkowników aplikacji?
Wystarczy wysłać im powiadomienie push, jak w tym przykładzie z Charlotte Russe:
Ta metoda jest lepsza niż e-mail, ponieważ wiadomość jest wysyłana bezpośrednio do telefonów klientów, jak wiadomość tekstowa.
Tylko ostrożnie z tym podejściem. Wysyłanie zbyt wielu powiadomień push może być irytujące. Nie chcesz, aby użytkownicy wyłączali powiadomienia push.
Gdy tak się stanie, nie będziesz w stanie komunikować się z nimi tak skutecznie.
Używaj ich oszczędnie, ale zdecydowanie ich używaj. Oprócz sprzedaży flash, możesz wysyłać spersonalizowane powiadomienia na podstawie preferencji klienta i lokalizacji.
Wniosek
Nie można zbudować aplikacji i zapomnieć o tym. Zawsze jest miejsce na poprawę.
Jako właściciel firmy z mobilną aplikacją handlową musisz zrobić wszystko, aby zwiększyć sprzedaż.
Istnieją pewne funkcje, które możesz wdrożyć, które zwiększą twoje szanse na sukces.
Przejrzyj powyższą listę funkcji i dowiedz się, które z nich należy dodać do aplikacji.
Nie zniechęcaj się ani nie zastraszaj, jeśli Twoja aplikacja nie ma obecnie tych funkcji. Po dodaniu tych, które opisałem powyżej, jestem pewien, że zobaczysz poprawę wydajności aplikacji, doświadczenia użytkownika i zysków.
Jakie są najbardziej opłacalne funkcje mobilnej aplikacji handlowej Twojej firmy?