Inteligentne, dobrze prowadzone webinarium jest jednym z najpotężniejszych narzędzi w zestawie narzędzi marketera treści.
Jeśli zaprezentujesz zorganizowane, bogate w treść webinarium i nawiążesz połączenie z każdym członkiem publiczności, będziesz na dobrej drodze do stania się autorytetem w swojej dziedzinie.
Ale jeśli zaprezentujesz webinar z wadliwymi slajdami , gdakającym dźwiękiem lub gorzej … prawdopodobnie lose zaufanie i szacunek Publiczności, na którą tak ciężko pracowałeś.
Jednak rzeczywistość, jak wszyscy doświadczyliśmy, polega na tym, że nawet dobre webinaria prowadzone przez doświadczonych hostów od czasu do czasu napotykają błędy lub usterki techniczne.
Czy istnieje sposób, aby powstrzymać te codzienne usterki przed przekształceniem się w całkowitą katastrofę webinaru?
Stworzyliśmy tę wstępną listę kontrolną, aby prowadzić seminaria internetowe o wyższej jakości i mniej stresujące. Użyj go podczas wykonywania następnego wydarzenia online (i dodaj własne pomysły, aby dostosować listę) …
Proces testowania
Najważniejszą częścią webinaru jest upewnienie się, że wszyscy uczestnicy I paneliści mogą usłyszeć i zobaczyć Twoje treści. Jeśli nie mogą, webinar będzie nie-starter.
Musisz zadbać o to, aby każdy uczestnik, który przyjdzie na Twoje wydarzenie, był wolny od usterek-a to oznacza testowanie każdego elementu procesu webinarium przed pojawiasz się na prawdziwą okazję.
- Skonfiguruj webinar testowy.
Jeśli zapraszasz gości panelistów, aby dołączyli do Ciebie podczas wydarzenia, poproś swoich gości, aby dołączyli do Ciebie na bieg testowy. - W pełni Przetestuj swój dźwięk, wideo i slajdy.
Sprawdź dźwięk wszystkich i poproś swoich panelistów, aby używali zestawów słuchawkowych, aby wyeliminować echa i tinny brzmiące prezentacje. Upewnij się, że slajdy działają płynnie. Jeśli zmienisz prezenterów, upewnij się, że twoi paneliści mogą przyspieszyć slajdy lub pokazać swoje demonstracje. - Przetestuj proces nagrywania.
Upewnij się, że nagrywanie działa i tworzy użyteczny plik wideo. Zrekrutuj kilku znajomych do wzięcia udziału w webinarium i poproś ich, aby wykonali dla ciebie nagrania zapasowe. - Uruchom testy wszystkich interaktywnych komponentów.
Obejmuje to ankiety, ankiety, pytania, quizy lub wyzwania. Upewnij się, że okno czatu działa, aby uczestnicy mogli skontaktować się z zespołem, aby zadawać pytania lub zgłaszać problemy.
Kilka dni przed webinarem
- Zwerbuj skrzydłowego.
Posiadanie skrzydłowego wymaga dużo stresu z prezentacji webinaru. Jeśli to możliwe, zrekrutuj kolegę, współpracowników lub asystenta, aby był twoją osobą zza kulis w webinarium. Zadaniem tej osoby jest pomoc uczestnikom w rozwiązywaniu indywidualnych problemów. W ten sposób nie odpowiadasz na pytania “nie widzę tego w mojej przeglądarce”, gdy próbujesz zaprezentować. - Stwórz plan zapasowy.
Jeśli coś pójdzie nie tak, jaka jest procedura naprawy? Jak zmienisz bieg, aby obejść problem? - Przygotuj bios.
Uzyskaj krótkie biografie od każdego z panelistów. Przeczytaj je wcześniej, abyś był gotowy przedstawić je, gdy nadejdzie czas podczas wydarzenia NA ŻYWO.
Tuż przed webinarem
- Przygotuj komputer.
Zamknij aplikacje, kopie zapasowe i inne procesy wymagające dużej ilości zasobów na komputerze. Jeśli korzystasz z Dropbox, Wstrzymaj synchronizację podczas webinarium. - Zatrzymaj powiadomienia.
Wyłącz wszystkie powiadomienia z poczty e-mail, narzędzi sieci społecznościowych, kopii zapasowych itp. Wszystko, co dudni, miga, miga lub piszczy na ekranie — wyłącz to. - Zasilanie.
Upewnij się, że jesteś podłączony do działającego źródła zasilania. - Przygotuj miejsce do pracy.
Usuń dzieci i zwierzęta z obszaru, w którym będziesz prezentować. Organizuj również dokumenty i inne materiały, aby zminimalizować tasowanie i obracanie strony podczas wydarzenia. - Wyłącz głośne gadżety.
Tak, dotyczy to również Twojego telefonu. Wyłącz to na webinarium! Jeśli masz wiele rzeczy do wyłączenia, upewnij się, aby zrobić listę na następny raz, więc nie zapomnij niczego. - Bądź wcześniej.
Zarejestruj się na webinarium co najmniej 10-15 minut wcześniej. Dzięki temu możesz być zrelaksowany i gotowy, gdy rozpocznie się webinar, a także możesz poradzić sobie z wszelkimi problemami w ostatniej chwili, które mogą się pojawić.
Prowadzenie webinaru
- Rozpocznij transmisję na czas.
Nic gorszego niż organizator webinaru, który rozpoczyna swoje wydarzenie 10, 15, a nawet 20 minut spóźnienia (tak, widziałem to). - Sprawdź poziom dźwięku.
Zapytaj swoich odbiorców, czy mogą cię usłyszeć i zobaczyć. Poproś ich o weryfikację, wysyłając kciuk w górę w oknie czatu. - Bądź zorganizowany i kontrolowany.
Na początku ogłaszaj wszelkie aktualizacje statusu, specjalne instrukcje lub elementy sprzątania. - Podaj odpowiednie informacje dotyczące udostępniania społecznościowego.
Pamiętaj, aby udostępnić # hashtag i zachęcić do dyskusji społecznej. Możesz nawet rozważyć umieszczenie hashtagu w rogu każdego slajdu w swojej talii. - Przedstaw wszystkich uczestników / panelistów.
Przed oficjalnym rozpoczęciem wydarzenia przedstaw publiczności uczestników i panelistów. Zapewnia to właściwe rozpoznanie i może pomóc uniknąć nieporozumień po rozpoczęciu wydarzenia. - Rozpocznij nagrywanie.
Nie zapomnij uderzyć rekord! Będziesz chciał nagraną wersję do opublikowania później. Możesz tworzyć dodatkowe treści na swojej stronie, a także upewnić się, że ci, którzy nie mogli wziąć udziału w wydarzeniu na żywo, nadal będą mogli zobaczyć Twoje webinarium. - Rozpocznij webinarium.
Miłej zabawy!
Prowadzenie webinariów bez utraty rozumu
Kiedy robisz webinar, coś prawie zawsze idzie źle. Pozwól swojemu skrzydłowemu zająć się problemami, jeśli to możliwe, ale nie bój się tymczasowo wstrzymać prezentacji, jeśli sytuacja tego wymaga.
Twoja publiczność nie będzie miała nic przeciwko dowiedzeniu się, że też jesteś człowiekiem.
Różnica między sukcesem a porażką w świecie webinarów polega na zdolności do odzyskania od problemów. Bądź elastyczny, zachowaj poczucie humoru i miej dobry plan zapasowy.
I pamiętaj-możesz edytować prawie wszystko w nagraniu po fakcie!
Chcesz dowiedzieć się jeszcze więcej o prowadzeniu bezbłędnego (lub prawie bezbłędnego) webinarium?
Chris Garrett i ja niedawno prowadziliśmy seminarium dla członków władz o nazwie “Tworzenie wysokowartościowych webinarów”. I (nic dziwnego) mieliśmy też drobne problemy techniczne. Ale to wartościowa sesja i zdecydowanie warta obejrzenia.
Możesz uzyskać dostęp do “tworzenia wysokowartościowych webinarów”, a także do wielu innych treści związanych z webinarami, rejestrując się w Authority, Copyblogger ‘ s content marketing training and networking community, zaprojektowanej, aby przyspieszyć twoje umiejętności i sukces.
Zapisz się do Urzędu już dziś i uzyskaj dostęp do całej biblioteki światowej klasy porad dotyczących marketingu treści … za mniej niż dolara dziennie.