Platformy e-commerce polegają na sprzedaży, aby przetrwać. Jeśli prowadzisz jedną z tych stron, wiesz, jak ważna jest sprzedaż dla Twojej firmy.
Niezależnie od tego, czy sprzedajesz produkty wyłącznie online, czy posiadasz witrynę e-commerce, aby odnieść sukces, potrzebujesz wysokich współczynników konwersji.
Średnio witryny e-commerce w Stanach Zjednoczonych konwertują o Stawka 3% .
Jeśli kursujesz gdzieś wokół tej liczby, możesz pomyśleć, że Twoja witryna jest już zoptymalizowana pod kątem wysokich konwersji.
Nawet jeśli myślisz, że dobrze sobie radzisz, zawsze jest miejsce na poprawę.
W rzeczywistości niektóre z najlepszych stron internetowych, takich jak Sklep Google Play, mają współczynnik konwersji blisko 30%.
Firmy takie jak Dollar Shave Club mają około 20% Współczynnik konwersji.
Nadal uważasz, że 3% wystarczy?
Ja nie.
Niezależnie od tego, czy sprzedajesz produkty wyłącznie online, Czy masz witrynę e-commerce oprócz sklepu stacjonarnego, potrzebujesz wysokie współczynniki konwersji aby odnieść sukces.
Jeśli chcesz poprawić współczynniki konwersji i Generuj większą sprzedaż, wszystko, co musisz zrobić, to wprowadzić pewne zmiany.
W większości przypadków zmiany te nie będą Cię kosztować dużo pieniędzy, ale przyniosą ogromny zwrot.
Możesz podwoić, lub nawet potrójne, Twoje współczynniki konwersji w ciągu zaledwie kilku miesięcy, wdrażając niektóre z tych strategii optymalizacji współczynnika konwersji (CRO).
Ci z was, którzy nie wiedzą, jak zoptymalizować witrynę e-commerce pod kątem konwersji, mają szczęście. Jestem ekspertem w tej dziedzinie i mam duże doświadczenie w doradzaniu firmom na temat ich CRO.
Wymyśliłem listę najlepszych sposobów 15 dla witryn e-commerce, aby zwiększyć ich konwersje.
Zacznijmy od początku.
Co to jest optymalizacja współczynnika konwersji?
W kategoriach laika optymalizacja konwersji to proces zwiększania liczby odwiedzających, którzy podejmują pożądane działanie w Twojej witrynie.
Dowolną liczbę działań można zaliczyć do konwersji. To zależy od twoich celów.
Zapisanie się na listę e-mail, utworzenie konta, dokonanie zakupu i pobranie oprogramowania to przykłady.
Oto kilka przykładów:
Im częściej te konwersje się zdarzają, tym więcej przychodów otrzymuje Twoja firma.
Teoretycznie jest to dość proste.
W praktyce jest to trochę bardziej złożone niż tylko zachęcenie większej liczby ludzi do działania.
Dlaczego? Musisz pozyskać odpowiednich ludzi do podjęcia właściwych działań we właściwym czasie.
Oznacza to, że istnieje sporo elementów, które należy przenieść, aby upewnić się, że lejek konwersji działa tak, jak powinien.
Co może zrobić optymalizacja współczynnika konwersji dla Twojej firmy?
1. Możesz mieć szansę walki z konkurentami Goliata
Za każdym razem, gdy myślę o konkurencji, myślę o tym prostym, ale głębokim cytacie:
Silni jedzą słabych.
To prawda w życiu i w biznesie.
Ecommerce jest niezwykle konkurencyjny. Wystarczy spojrzeć na wzrost w sprzedaży w branży na przestrzeni ośmiu lat:
Nowi gracze wkraczają do Twojej przestrzeni każdego dnia, mając na celu porwanie klientów.
Jedynym sposobem na walkę z tym jest uczynienie klientów tak lojalnymi wobec ciebie, że konkurencja nie ma znaczenia.
Nie może się to zdarzyć bez uprzedniego przeniesienia ich przez lejek sprzedaży.
Jest jeden błąd, który widzę, że małe firmy ecommerce popełniają cały czas.
Koncentrują się na generowaniu ruchu bez uprzedniego wprowadzenia systemów do:
- Konwertuj ten ruch na leady;
- Konwertuj potencjalnych klientów na lojalnych klientów.
Jeśli masz już jakiś ruch, polecam poświęcić trochę czasu na optymalizację ścieżki konwersji.
Bo wiesz co? Możesz nie być w stanie przyciągnąć tak dużego ruchu, jak większe witryny. Mają więcej zasobów, większe zespoły i większe budżety reklamowe.
Możesz nawet nie być w stanie konkurować ceną.
Ale nadal możesz mieć przewagę konkurencyjną, jeśli skorzystasz z optymalizacji konwersji.
2. Możesz dowiedzieć się więcej o swoich zachowaniach użytkowników
Sposób, w jaki użytkownicy wchodzą w interakcję z Twoją witryną, jest wszystkim.
To jest najbliższy będziesz dostać się do czytania myśli swoich perspektyw’.
Mówi ci, czego szukają, na co najlepiej reagują i co ich wyłącza.
Oznacza to, że możesz dać użytkownikom dokładnie to, czego chcą, gdy dotrą do twojej witryny. Konwersje byłyby znacznie szybsze, ponieważ użytkownicy sieci mieliby pod ręką to, czego potrzebują.
Ale nie powinieneś po prostu patrzeć na swoje analizy i wprowadzać zmian w witrynie na podstawie tej jednej analizy.
Musisz monitorować zachowanie użytkowników w czasie.
To jedyny sposób, aby zauważyć wzorce, które można wykorzystać.
Moja rada?
Zdobądź solidny chwyt jak poruszać się po Google Analytics. Jest to jedno z najpotężniejszych darmowych narzędzi do analizy zachowań użytkowników w Twojej witrynie.
Salesforce stwierdził, że 56% firm analityka internetowa opiera się wyłącznie na Google Analytics. Tylko około 11% nie używa go w ogóle.
Oto kilka rzeczy, które możesz teraz śledzić:
- Skąd pochodzą Twoi odwiedzający? Możesz kierować te źródła, aby uzyskać więcej odwiedzających.
- Które kanały napędzają największy ruch? To powie Ci, gdzie skupić swój czas i zasoby.
- Gdzie na twojej stronie odwiedzający spędzają najwięcej czasu? Dzięki temu dowiesz się, gdzie leżą zainteresowania użytkowników.
- Jak “lepkie” są strony Twojej witryny? Sprawdź współczynniki odrzuceń dla tych informacji. Chcesz, żeby były niskie.
To tylko kilka pomysłów. Zachowanie użytkownika ma wiele aspektów.
Jak zdobyć te informacje?
Najpierw znajdź raporty o zachowaniu na koncie Google Analytics:
Zobaczysz kilka podrozdziałów, z których każdy zawiera informacje na temat interakcji odwiedzających z Twoją witryną:
Mam nadzieję, że masz już uruchomiony Google Analytics.
Przejrzyj raporty i zbierz wszystkie dane historyczne.
Zidentyfikuj to,co daje najwięcej wyników, i podwajaj to. Następnie możesz wskazać obszary, które osiągają gorsze wyniki i je poprawić.
Te spostrzeżenia są kluczowe nie tylko dla konwersji, ale dla każdego aspektu marketingu cyfrowego.
Treści, media społecznościowe i e-mail marketing to obszary, które mogą odnieść korzyści z analizy zachowań użytkowników.
Oto kolejna rzecz dotycząca korzystania z analityki do optymalizacji konwersji: zapobiega wprowadzaniu zmian w witrynie na podstawie przeczucia.
Będziesz miał konkretne dane, na których oprzesz swoje decyzje i w ten sposób unikniesz kosztownych błędów.
3. Możesz zmaksymalizować swoje zyski
Mówiąc prościej, więcej konwersji prowadzi do większych zysków.
Ale wiedz o tym: musisz dokręcić każdy aspekt procesu sprzedaży.
Nie ma sensu optymalizować konwersji u góry lejka, jeśli nie możesz utrzymać tempa, gdy odwiedzający poruszają się po lejku.
Najlepszym sposobem na wykorzystanie wszystkich punktów kontaktu z Klientem jest najpierw zmapowanie podróży klienta.
Jest to mapa, która ilustruje drogę, przez którą przechodzą twoi klienci, gdy wchodzą w interakcję z Twoją firmą.
Gdy już to rozgryziesz, decyzja o optymalizacji na każdym etapie powinna być oczywista.
Oto przykład mapy podróży klienta:
4. Koszty pozyskania klientów zostaną obniżone
Optymalizacja konwersji to klucz do zmniejszenia kosztów pozyskiwania klientów (CAC).
Oto podręcznikowa definicja CAC:
Krótko mówiąc, jest to cena, którą płacisz za pozyskanie klienta.
Ta jedna metryka może sprawić, że twój biznes się rozpadnie.
Jeśli konwersja klienta kosztuje zbyt wiele, marże zysku zostaną ograniczone.
Z drugiej strony większe marże zysku zapewniają większą elastyczność na rynku. Będziesz w stanie służyć swoim klientom z większą wartością i zabezpieczyć miejsce jako dominujący gracz w swojej przestrzeni.
Co ma z tym wspólnego optymalizacja konwersji?
Oto scenariusz.
Załóżmy, że zdecydowałeś się zoptymalizować swoją witrynę pod kątem większej liczby konwersji.
Przy kilku zmianach strategicznych zobaczysz 3% wzrost konwersji.
Ilość ruchu na twojej stronie nie uległa zmianie. Twoje wydatki na reklamę są nadal takie same. Jedyną zmienną jest to, co zrobiłeś, aby zoptymalizować swoją witrynę.
3% wzrost konwersji oznacza, że będziesz pozyskiwać więcej klientów, co skutkuje większymi przychodami, bez zatrudniania większych zasobów.
To prawda, że wprowadzenie zmian w witrynie może cię kosztować. Jednak wynik jest nadal taki sam.
CAC zmniejszy się, a ROI wzrośnie. Niezły układ.
Teraz, gdy wyjaśniłem kilka powodów, dla których powinieneś skupić swoje wysiłki na optymalizacji współczynnika konwersji Ecommerce, oto optymalizacje współczynnika konwersji 15, które powinieneś przetestować dzisiaj.
Top 15 optymalizacja współczynnika konwersji wygrywa w testach
1. Uprość swoją stronę
Strony internetowe z prostymi projektami mają wyższe współczynniki konwersji.
W zależności od firmy, możesz mieć setki, a nawet tysiące produktów na sprzedaż na swojej stronie internetowej. Ale próba wciśnięcia wszystkich tych produktów na jedną stronę jest nieskuteczna i miażdży Twoje konwersje.
Bałagan przytłacza klientów. Zamiast tego skup się na najlepiej sprzedających się produktach lub przedmiotach o najwyższych marżach zysku.
Spójrzmy na rozpoznawalną na całym świecie markę jako przykład. Oto Apple ‘ s Strona główna:
W razie wątpliwości zawsze dobrym pomysłem jest spojrzenie na firmy odnoszące sukcesy jako przykłady. Apple jest liderem w branży, a ich strona internetowa jest tak prosta, jak to tylko możliwe.
Pomyśl o liczbie różnych produktów, które oferują. Mają wszelkiego rodzaju różne komputery stacjonarne, laptopy, telefony i inne akcesoria elektryczne, nie wspominając o produktach cyfrowych, takich jak oprogramowanie i muzyka.
Gdyby próbowali dopasować wszystko, co sprzedają na swojej stronie głównej, byłby to absolutny bałagan.
Zamiast tego promują jeden produkt i mają pasek nawigacji u góry ekranu z listą różnych kategorii.
To sprawia, że kupujący naprawdę łatwo znaleźć dokładnie to, czego szukają.
W czwartym kwartale 2017 roku Apple poinformował 52,6 mld USD przychodu— wzrost o 12% w porównaniu do IV kwartału 2016 roku. Można śmiało powiedzieć, że nie mają problemu ze współczynnikami konwersji.
2. Dołącz pole wyszukiwania
Użytkownicy powinni mieć możliwość szybkiego przeglądania produktów i przeprowadzania wyszukiwań bez kłopotów.
W tym miejscu pojawia się wyeksponowane pole wyszukiwania: 30% odwiedzających witrynę użyj wyszukiwania w sklepie ecommerce.
Im szybciej uzyskasz klientom to, czego chcą, tym szybciej dokonasz konwersji.
To jest punkt nawigacji.
W związku z tym powinien być prosty i wolny od zakłóceń.
Przyciski dodawania do koszyka i znaki przy kasie muszą być wyraźnie widoczne.
3. Wyczyść przyciski CTA
Przyznaję. Prawy kolorowy przycisk CTA nie zrobi lejka sprzedaży.
Ale z pewnością może cię zranić.
Nie uważasz, że to poważny problem?
Te statystyki Pokaż wiele sposobów, w jaki firmy zaniedbują swoje CTA:
Jeśli nie masz koloru, który wyróżnia się i zmusza odwiedzających do klikania, może to odbierać wrażenia użytkownika.
To tutaj psychologia kolorów może wejść w grę. Upewnij się, że wybierz odpowiednie kolory dla swojej witryny ecommerce, a Twoje CTA będą działać tak, jak powinny.
Nie chodzi tylko o kolor.
Słowa, których używasz, mają o wiele większy wpływ. Polecam używanie słów takich jak “teraz” i “dziś”, które przekazują pilność.
To tylko kilka elementów.
Oto dobra zasada decydowania o tym, jak powinny być zaprojektowane strony internetowe.
Krok # 1: Zdecyduj główny cel strony. Strefa w jednej sprawie.
Krok # 2: Zdecyduj się na drugorzędne cele strony. Powinny one być związane z Twoim głównym celem.
Na przykład spójrzmy na strony produktów.
Celem jest zachęcenie użytkowników do dodawania produktów do swoich wózków, prawda?
Twój drugorzędny cel może być katalizatorem, aby twój główny cel ruszył dalej. Na przykład możesz zdecydować, że chcesz bardziej przekonujące opisy produktów, więcej dowodów społecznych itp.
Pomogą one w osiągnięciu podstawowego celu.
To ma sens?
Krok # 3: Spraw, aby Twoje główne wezwanie do działania było najważniejszym elementem. W ten sposób decydujesz dla użytkownika, jakie działania powinien podjąć.
Krok # 4: Dołącz swoje drugorzędne wezwania do działania i nic więcej. Nie chcesz mieć na swojej stronie niczego, co nie prowadzi odwiedzających do Twoich podstawowych i drugorzędnych wezwań do działania.
Dla elementów kreatywnych zawsze polecam testy split.
W ten sposób będziesz mieć pewność, która wersja witryny zapewnia płynne wrażenia użytkownika.
Należy również zawsze upewnić się, że przyciski wezwania do działania są jasne.
Powinny być odważne, wyróżniające się na tle innych treści na twojej stronie.
Można nawet umieścić pole wokół CTA, wyraźnie oddzielając je od innego tekstu na każdej stronie.
Zobacz jak The North Face czy to na ich stronie internetowej:
Jasne jest, które przyciski na stronie głównej skierują klientów na właściwą stronę.
Mimo że mają wiele różnych opcji, ich strona internetowa nie jest zaśmiecona i jest zorganizowana w profesjonalny sposób.
Ułatwia to nawigację.
Teraz ich klienci mogą szybciej znaleźć to, czego szukają i zacząć dodawać przedmioty do swoich wózków.
Zobacz, jak zmienia się przycisk CTA, gdy klient widzi przedmiot:
Teraz przycisk jest jeszcze bardziej widoczny, ponieważ jest czerwony.
Wyróżnia się, więc jest jasne, co klient powinien zrobić.
Nie ukrywaj przycisków CTA.
Nawigowanie i dodawanie przedmiotów do wózków powinno być łatwe dla klientów.
Duże, odważne, wyraźne i kolorowe przyciski wezwania do działania mogą pomóc poprawić współczynniki konwersji.
4. Wyróżnij przedmioty, które są w sprzedaży
Najwięcej kupujących online—86% z nich— powiedz, że ważne jest, aby porównywali ceny od różnych sprzedawców przed dokonaniem zakupu.
Nie jest tajemnicą cena jest ważnym czynnikiem, jeśli chodzi o decyzję o zakupie.
Dlatego nie powinieneś ukrywać swoich przecenionych przedmiotów.
Zobacz jak Macy ‘ s podkreśla zniżki na swojej stronie głównej:
Strona jest absolutnie otynkowana takimi słowami jak:
- za darmo
- X % off
- markdowns
- wyprzedaż
Dlatego są w stanie uzyskać wyższe konwersje niż ich konkurenci.
Klienci uwielbiają zawierać umowy.
Kupując coś, co jest w sprzedaży, twoi klienci czują się lepiej, wydając pieniądze.
Zbyt często widzę, że firmy próbują ukryć swoje przedmioty sprzedaży.
Wolą sprzedawać przedmioty wymienione w pełnej cenie.
To duży błąd.
Zamiast tego wyróżnij produkty i usługi ze zniżką.
Zawsze możesz spróbować cross-sell lub upsell do tych klientów później, zachęcając ich do zakupu czegoś innego poprzez inne działania marketingowe.
5. Wyświetlanie wielu zdjęć produktu
Nie powinieneś sprzedawać niczego na podstawie opisu.
Twoi klienci chcą dokładnie zobaczyć, co kupują.
Upewnij się, że obrazy są wysokiej jakości i dokładnie przedstawiają przedmiot.
Oto świetny przykład z Lululemon pokazać ci, o czym mówię.:
Jest sześć różnych zdjęć jednej pary spodenek.
Pokazują produkt pod różnymi kątami, a nawet przybliżają niektóre z najlepszych funkcji, takich jak kieszeń zaprojektowana do zabezpieczania telefonu komórkowego.
Zdjęcia są o wiele bardziej wiarygodne w odniesieniu do informacji o produkcie niż jego pisemny opis.
Możesz zastosować tę samą koncepcję do swojej witryny ecommerce.
Oczywiście, może to zająć trochę więcej czasu, aby skonfigurować każdy produkt.
Będziesz musiał zrobić więcej zdjęć i dodać dodatkowe zdjęcia na swojej stronie internetowej.
Ale jestem pewien, że zauważysz pozytywny wpływ pod względem konwersji po wdrożeniu tej strategii.
6. Dołącz szczegółowy opis produktu
Oprócz zdjęć, będziesz chciał dokładnie opisać, co sprzedajesz. W przypadku przedmiotów takich jak ubrania, zwykle jest to oczywiste.
Jeśli jednak sprzedajesz elektronikę lub coś, co ma trochę krzywej uczenia się, dokładny i szczegółowy opis produktu może pomóc w zamknięciu sprzedaży.
Pomyśl o tym w ten sposób. Gdyby Klient wszedł do fizycznego sklepu, pracownicy odpowiadaliby na pytania i pomagali wyjaśniać, jak działają różne produkty.
Kupujący nie mają tego luksusu, gdy przeglądają online. Twoim zadaniem jest upewnić się, że nie są zdezorientowani o produkcie.
Nawet jeśli sprzedajesz coś prostego, na przykład koszulkę, wskaż, czym różni się od innych. Czy to cię ochładza, gdy jest gorąco? Ogrzewa cię, gdy jest zimno?
Są to rzeczy, których nie można ustalić na podstawie samego zdjęcia.
Sprawdź jak Amazonka osiąga to dzięki jednemu z uchwytów ściennych telewizora:
Podobnie jak firmy w naszych poprzednich dwóch przykładach, Amazon jest kolejnym liderem branży na całym świecie. Wiedzą, jak sprzedawać produkty online.
Chociaż zdjęcia są pomocne, opis naprawdę pomaga konsumentom.
Wyjaśnia, z jakimi rodzajami telewizorów to mocowanie jest kompatybilne pod względem rozmiaru i wagi. Opis obejmuje również różne wzory montażu w zależności od rodzaju telewizora.
Bez opisu nie wiedziałbyś, jak daleko od ściany znajduje się uchwyt lub jak blisko ściany można go przesunąć.
Nie każdy jest ekspertem w montażu telewizorów. Większość ludzi prawdopodobnie nigdy nie musi tego robić. I jeśli nie instalujesz sprzętu kina domowego na życie, prawdopodobnie nie jest to coś, co zrobisz więcej niż kilka razy w życiu.
W przypadku unikalnego i nieco niszowego produktu takiego jak ten, dokładne opisy mogą naprawdę pomóc w sprzedaży.
7. Oferuj łatwo dostępną obsługę klienta
Nawet jeśli Twoja strona jest bardzo pouczająca, niektórzy klienci mogą nadal mieć pytania podczas zakupów. Ale co, jeśli nie ma nikogo, kto mógłby pomóc konsumentowi podczas zakupów online, w przeciwieństwie do fizycznego sklepu?
Współczynnik konwersji spada.
Postaraj się odtworzyć to doświadczenie obsługi klienta. Możesz mieć zdjęcia, filmy i świetny opis, ale klienci nadal będą mieli pytania.
Upewnij się, że dajesz im kilka opcji, aby skontaktować się z przedstawicielem obsługi klienta:
- telefon
- czat na żywo
Zaoferuj jak najwięcej opcji, aby każdy klient mógł skontaktować się z Twoją firmą w oparciu o swoje osobiste preferencje.
Musisz również mieć wsparcie gotowe o każdej porze. Jako platforma ecommerce wiem, że wiesz, że klienci na całym świecie mają dostęp do twojej witryny 24 godziny na dobę.
Rozegrajmy scenariusz. Klient jest zainteresowany jednym z Twoich produktów, ale ma kilka prostych pytań. Próbują skontaktować się z obsługą klienta, ale nie otrzymują odpowiedzi.
Nie ukończą procesu zakupu. Ale jeśli ich pytania otrzymają odpowiedź od razu, Twój Współczynnik konwersji poprawi się.
Staraj się oferować zakupy online, które dostaliby w fizycznym sklepie, z partnerem sprzedaży dostępnym do ich pomocy.
Zobacz jak Apple robi to. Oferują czat na żywo dla kupujących na swojej stronie internetowej i wygląda to tak:
Ułatwiają klientom uzyskanie odpowiedzi na wszystkie pytania online.
Jest to szczególnie ważne, jeśli Twoja firma sprzedaje produkty, które mogą wymagać dodatkowego wyjaśnienia.
Uświadom sobie, że nie wszyscy Twoi potencjalni i obecni klienci mogą być ekspertami w Twojej branży.
Chociaż opisy produktów mogą być dokładne, możliwe jest, że istnieje pewna terminologia, której klient nie rozumie.
Zamiast zmuszać ich do odebrania telefonu lub prowadzenia badań zewnętrznych, zaoferuj im czat na żywo. Otrzymanie tego rodzaju pomocy może być decydującym czynnikiem, który prowadzi do konwersji dla tego klienta.
8. Dołącz wszystkie informacje kontaktowe
Oprócz zapewnienia obsługi klienta, powinieneś mieć jak najwięcej informacji o swojej firmie dostępnych na swojej stronie internetowej.
Wyraźnie Wyświetlaj swoje:
- adres
- numery telefonów
- faks
Jeśli ta informacja nie znajduje się w Twojej witrynie, może wyglądać podejrzanie. Klienci mogą myśleć, że nie jesteś renomowaną firmą.
Co zrobić, jeśli mają problem z zamówieniem? Jeśli Twoje dane kontaktowe nie są dostępne, w jaki sposób rozwiążą problem?
Ta niepewność może uniemożliwić ludziom kupowanie rzeczy na twojej stronie.
9. Uprość proces realizacji transakcji
Ile czasu zajmuje komuś dokonanie zakupu po zakończeniu przeglądania Twojej witryny?
Badania pokazują, że 27% kupujących porzuć swoje wózki na stronie ecommerce, ponieważ proces kasowania jest zbyt długi i skomplikowany:
Średnio liczba kroków do sprawdzenia w witrynie e-commerce wynosi 5.42.
Jeśli znajdujesz się gdzieś w tym średnim przedziale, prawie 30% potencjalnych klientów uważa, że proces realizacji transakcji jest zbyt długi.
Pomyśl, ile pieniędzy zostawiasz na stole.
Im więcej kroków musi wykonać klient, aby sfinalizować zamówienie, tym bardziej prawdopodobne jest, że porzuci koszyk.
To daje im zbyt wiele powodów, by się wycofać.
Nie daj im wymówki. Sfinalizuj swoją sprzedaż.
Wróć do podstaw i zawęź informacje, których faktycznie potrzebujesz od klienta:
- informacje o wysyłce
- informacje o płatności
- adres e-mail do wysłania paragonu.
To naprawdę to.
Nie musisz znać ich ulubionego koloru ani tego, kto skierował je na Twoją stronę.
Podczas gdy dodatkowy wgląd może być korzystny dla Twojego działu marketingu, nadal masz wiele do pracy z tylko tymi kilkoma informacjami.
Na podstawie lokalizacji wysyłki wiesz, gdzie mieszka klient. Masz ich nazwisko z ich informacji o płatności. I masz sposób, aby skontaktować się z nimi przez e-mail.
Teraz możesz wysłać im e-mail z potwierdzeniem w ramach actionable drip campaign aby spróbować cross-sell i upsell produktów na podstawie bieżącego zamówienia klienta lub lokalizacji.
Możesz nawet spersonalizować tę wiadomość, ponieważ znasz imię i nazwisko klienta.
Nie zmuszaj klientów do wypełniania formularza, który jest dłuższy niż Papierkowa robota w gabinecie lekarskim.
Uprość proces realizacji zakupu i poproś tylko o niezbędne informacje potrzebne do zakończenia sprzedaży.
10. Oferuj wiele opcji płatności
Wyobraź sobie to.
Ktoś chce kupić coś w Twojej witrynie, ale nie może, ponieważ nie akceptujesz preferowanej metody płatności.
To nigdy nie powinno być powodem, dla którego możesz przegapić konwersje.
Chociaż zdaję sobie sprawę, że niektóre firmy obsługujące karty kredytowe mogą obciążać Cię wyższymi stawkami niż inne, nie oznacza to, że powinieneś ograniczyć opcje płatności dla swoich klientów.
Postaraj się pomieścić jak najwięcej osób.
Chociaż nie sugeruję, że musisz akceptować kryptowalutę, taką jak Bitcoin, powinieneś akceptować każdą większą kartę kredytową, np.:
- Wiza
- MasterCard
- American Express
- Odkryj
Powinieneś nawet zaoferować alternatywne opcje płatności, takie jak:
- PayPal
- Apple Pay
- Venmo
Oto przykład z American Eagle:
Akceptują dziewięć różnych metod płatności na swojej stronie ecommerce.
Musisz zaoferować jak najwięcej opcji swoim klientom.
Wszystko sprowadza się do wygody.
Niektóre firmy mogą po prostu akceptować MasterCard i Visa.
Uważają, że są to popularne opcje, więc każdy musi je mieć, prawda?
Ale chodzi o to, że nie znasz sytuacji finansowej wszystkich.
Chociaż ktoś może mieć wizę, może już mieć na niej wysokie saldo, zmuszając go do korzystania z innej metody płatności.
Inni mogą chcieć użyć karty American Express lub Discover card, ponieważ otrzymują tam lepsze nagrody.
A niektórzy ludzie mogą nie chcieć korzystać z karty kredytowej w ogóle, jeśli mają wystarczające saldo PayPal.
Im więcej opcji oferujesz, tym większa szansa, że spodoba ci się szersza publiczność.
Nie zakładaj, że wszyscy chcą płacić kartami, które akceptujesz, jeśli wybór jest ograniczony.
Załóżmy, że ludzie znajdą podobny produkt gdzie indziej, gdzie ich preferowana opcja płatności jest akceptowana, co zmiażdży Twoje współczynniki konwersji.
11. Dołącz opinie użytkowników
Rozważ to: 88% kupujących powiedzmy, że ufają recenzjom online tak samo, jak osobistym rekomendacjom.
Oznacza to, że prawie 90% ludzi ufa opinii nieznajomego w Internecie, jakby pochodziła od ich małżonków, najlepszych przyjaciół lub członków rodziny.
Ponadto 39% osób twierdzi, że regularnie czyta recenzje produktów, a tylko 12% klientów twierdzi, że nie sprawdza recenzji online.
Zasadniczo oznacza to, że klienci chcą zobaczyć, co ich rówieśnicy mają do powiedzenia.
Zachęć klientów do recenzowania zakupionych produktów i wyświetlania ich w witrynie.
Zobacz jak Johnston & Murphy robi to na swojej stronie ecommerce:
Więcej recenzji oznacza większą wiarygodność.
Oczywiście, będziesz mówić tylko wspaniałe rzeczy o produktach, które sprzedajesz.
Ale inni klienci będą prawdomówni o swoich doświadczeniach.
Dlatego konsumenci ufają tym ocenom i recenzjom.
Klienci dzielą się osobistymi historiami o zastosowaniach zakupionych produktów i przyczynach polecania ich (lub nie).
Zauważ, że podkreśliłem również opcję czatu na stronie Johnston & Murphy-temat, który omówiłem wcześniej.
Nie denerwuj się, jeśli nie wszystkie twoje recenzje są absolutnie doskonałe.
Dostaniesz negatywne komentarze.
Zdarza się.
Te negatywne uwagi mogą Ci pomóc. Pokazuje kupującym, że twoje recenzje są legalne.
Miejmy nadzieję, że pozytywne oceny w dużej mierze przeważą nad negatywnymi.
Pomoże to uzyskać więcej kupujących do konwersji i zakończenia procesu zakupu.
12. Dodaj prezentację wideo
Jeśli Twoje produkty są wyjątkowe, Dołącz pokazy wideo pokazujące, jak z nich korzystać.
Oto przykład z Maski Treningowe strona internetowa:
Mają filmy treningowe, aby pokazać ludziom, jak korzystać z ich produktu, aby trenować ciężej i mądrzej.
Ponieważ ten produkt nie jest czymś, co widzisz na co dzień, większość populacji może nie wiedzieć, jak to działa.
Ale nie myśl, że nie możesz używać filmów, nawet jeśli sprzedajesz coś prostego.
Na przykład, każdy wie, jak korzystać z bagażu, prawda?
To się nie kończy. Thule od włączenia demonstracji wideo na ich stronie internetowej:
Film pokazuje wszystkie ukryte przegródki torby.
Pokazuje również klientom, w jaki sposób mogą dostosować Uchwyty i paski oraz wykorzystać inne funkcje.
Ponadto można dołączyć film demonstracyjny, w którym podkreślono funkcje, które odróżniają produkt od podobnych produktów.
Nawet jeśli sprzedajesz coś prostego, na przykład koszulę, film może pokazać klientom wszechstronność produktu na różne okazje, scenariusze lub warunki pogodowe.
Musisz być kreatywny.
13. Nie zaskocz swoich klientów dodatkowymi opłatami
Konsumenci są wrażliwi na cenę. Musisz być z góry i całkowicie przejrzysty z cenami na swojej stronie internetowej.
Klient oczekuje, że będzie widział tę samą cenę za ten sam produkt na wszystkich stronach, w tym w Koszyku.
Dodanie ukrytych opłat, podatków i opłat za wysyłkę zmiażdży konwersje.
Spójrz na najważniejsze powody do porzucenia koszyka:
Dodatkowe koszty to główny powód, dla którego konsumenci rezygnują z wózków.
Wiem, że musisz zapłacić podatek od sprzedaży, a dostawa nie jest darmowa. Ale zamiast zaskakiwać klienta, gdy wymeldują się, Uwzględnij te koszty w pierwotnej cenie.
Nadal będziesz otrzymywać wynagrodzenie na tyle, aby osiągnąć zysk, a Klient nie będzie zaskoczony dodatkowymi opłatami. To scenariusz korzystny dla wszystkich.
Ponadto zmniejszy to liczbę porzucanych koszyków i poprawi współczynniki konwersji.
14. Wyślij e-maile o porzuceniu koszyka
Chociaż z pewnością możesz zrobić coś, aby poprawić wskaźniki porzucania koszyka, niektórzy klienci nadal nie zawsze kończą zakupy.
Nie możesz tego zignorować.
Ktoś był tylko jedno kliknięcie lub dwa od zakupu czegoś na swojej stronie internetowej. Zidentyfikowali to, czego chcieli i dodali do koszyka.
O wiele łatwiej będzie przekonać tego klienta do konwersji niż znaleźć nowego klienta.
Ta osoba jest już zaznajomiona z Twoją marką i oczywiście zainteresowana co najmniej jednym z Twoich produktów. Czasami po prostu potrzebują trochę dodatkowej motywacji, aby zakończyć sprzedaż.
Wyślij e-mail porzucenia koszyka aby przypomnieć konsumentowi o twoich produktach. Oto przykład z Oakley:
Ten produkt nadal będzie świeży w umyśle klienta – po prostu zostawił go w Koszyku. Chcieli tego, ale z tego czy innego powodu, to się nie stało.
Otrzymanie tego e-maila może wystarczyć do uruchomienia impulsowego zakupu.
15. Polecaj produkty, aby zwiększyć komfort zakupów
Jeśli Twoja witryna korzysta z plików cookie do śledzenia zachowań przeglądania, możesz polecić produkty swoim klientom na podstawie tego, co lubią. Użyj ich poprzedniej historii zamówień, a także do personalizacji rekomendacji.
To pokazuje, że konsument Ci zależy. Ich przeglądanie różni się od wszystkich innych.
Oto przykład z Bed Bath & Beyond:
Możesz również spróbować upsell swoim klientom, gdy dodadzą coś do swoich koszyków. Na przykład, jeśli kupią parę słuchawek,możesz polecić im futerał.
Ponownie odzwierciedla to ich osobiste doświadczenie. Ta strategia działa.
Z badań wynika, że 49% konsumentów powiedzieli, że kupili coś, czego początkowo nie planowali kupić po zobaczeniu spersonalizowanej rekomendacji.
Wniosek
Twoja witryna ecommerce powinna zarabiać więcej pieniędzy.
Jeśli jest jedna rzecz, którą zdecydujesz się zrobić dla swojej witryny ecommerce dzisiaj, niech to będzie optymalizacja konwersji. Nie zadowalaj się średnią.
Podejmij kroki, aby poprawić współczynniki konwersji. Jest to szczególnie potężna taktyka dla małych firm.
Dlaczego?
Ponieważ możesz uzyskać lepsze wyniki przy użyciu tych samych zasobów, które posiadasz. Oznacza to, że możesz zacząć skalować swoją firmę i poczynić postępy w konkurencji, nie wydając ich.
To jest złote.
Niezależnie od tego, czy Twoja firma jest zupełnie nowa, czy istnieje już od jakiegoś czasu, zawsze jest miejsce na ulepszenia.
Możesz wprowadzić proste modyfikacje do swojej witryny ecommerce, aby uzyskać większą konwersję, a wskazówki, które podałem, są najlepszym miejscem do rozpoczęcia.
Możesz od razu zacząć stosować niektóre z tych elementów na swojej stronie internetowej.
Nie mówię, że musisz wdrożyć wszystkie te strategie z dnia na dzień. W rzeczywistości możesz nawet mieć kilka z nich na miejscu.
Ale z czasem musisz zoptymalizować swoją witrynę e-commerce, jeśli chcesz uzyskać jak najwięcej sprzedaży. Postępuj zgodnie z tymi wskazówkami, a jestem pewien, że zobaczysz poprawę.
Zaufaj mi, działają.