14 Trendów Mobilnych, Które Dominują W 2021 Roku

W przeszłości mówiłem ci, żebyś miał oko na top trendy marketingowe. Ale teraz chcę pójść o krok dalej i zawęzić ten nacisk specjalnie do trendów mobilnych.

Jako właściciel firmy, trzeba trzymać rękę na pulsie nowoczesnych trendów marketingowych, aby odnieść sukces.

Ten przewodnik jest korzystny dla marketerów, twórców aplikacji i każdego, kto chce poprawić swoją działalność.

Chociaż nie mówię, że musisz stosować te trendy do własnego marketingu, ważne jest, abyś był świadomy nowych technologii, które są dostępne i otaczają cię. Kto wie, może zdecydujesz się zmienić swoją strategię na podstawie tych informacji.

Wykorzystałem badania z poprzednich lat, a także kilka ostatnich osiągnięć technologicznych, aby wymyślić tę listę.

To top 14 trendów mobilnych dominujących w tym roku. Spodziewam się, że będą nadal trenować w górę.

1. Sztuczna inteligencja (AI)

Sztuczna inteligencja przeniknęła do naszego mobilnego świata.

Zbliżamy się o krok do przekształcania urządzeń mobilnych w Roboty i przejmowania planety. Oczywiście, Żartuję..

Chociaż ten dzień jeszcze nie nadszedł, obserwujemy postępy w mobilnej sztucznej inteligencji. Być może znasz niektóre z nich:

  • Alexa
  • Siri
  • Cortana
  • Asystent Google

Wszystko to są przykłady sztucznej inteligencji, które mogą być nawet zainstalowane na urządzeniach mobilnych w tej chwili. Oprócz tych popularnych form sztucznej inteligencji, aplikacje mobilne używają teraz oprogramowania, takiego jak rozpoznawanie głosu, aby zachęcić do korzystania z zestawu głośnomówiącego i ostatecznie zoptymalizuj doświadczenie klienta.

Oprogramowanie AI jest używane, aby pomóc programistom i marketerom dowiedzieć się więcej o użytkowniku.

Firmy starają się uzyskać większe przychody, wykorzystując te informacje do tworzenia odpowiednich reklam, które kierują się do konkretnych odbiorców.

2. Technologia oparta na lokalizacji

Smartfony i Tablety śledzą Twoją lokalizację. To nie tajemnica.

Aplikacje mobilne również śledzą Twoją lokalizację, za twoją zgodą. Za każdym razem, gdy pobierasz nową aplikację, prosi ona o pozwolenie na korzystanie z Twojej lokalizacji. Oto przykład tego z Nexonia:

image4 12

Za każdym razem, gdy pobierzesz nową aplikację, otrzymasz powiadomienie podobne do powyższego.

Możesz nawet nie być w stanie w pełni korzystać z niektórych aplikacji bez zapewnienia im dostępu do Twojej lokalizacji. Pomyśl na przykład o aplikacji do udostępniania jazdy, takiej jak Uber.

Potrzebują twojej dokładnej lokalizacji, aby połączyć cię z kierowcą.

Ale czy zauważyłeś wzrost liczby aplikacji żądających Twojej lokalizacji, nawet jeśli uważasz, że nie jest to wymagane do korzystania z podstawowej funkcji aplikacji? To dlatego, że 7 z 10 aplikacje na smartfonie udostępniają Twoje dane stronom trzecim.

Robią to, aby zwiększyć swoje kampanie marketingowe.

Jeśli firma wie, gdzie znajduje się użytkownik, może wysyłać im ukierunkowane reklamy na podstawie lokalizacji. Przykładem tego jest, gdy aplikacja wykorzystuje technologię geofencing. Oto jak to działa.

Załóżmy, że jesteś właścicielem restauracji i posiadasz aplikację mobilną. Jeśli użytkownik aplikacji przejdzie w odległości kilku przecznic od Twojej lokalizacji, otrzyma powiadomienie o Twojej specjalności na lunch.

Zauważyliśmy wzrost tej strategii i nadal będziemy ją stosować w przyszłości.

3. Rozszerzona rzeczywistość

Rozszerzona rzeczywistość bierze coś, co jest prawdziwe i modyfikuje to.

Jednym z najlepszych przykładów są opcje filtra twarzy na Snapchacie. Ostatnio Instagram zaimplementował ta funkcja jak również:

image6 12

Inne aplikacje mobilne wykorzystują tę strategię do generowania przychodów.

Pamiętasz, jak wszyscy szaleli na punkcie Pokemon Go? Całość gry oparta była na rzeczywistości rozszerzonej na urządzeniu mobilnym.

Znalazłem kilka oszałamiające statystyki o grze i jej sukcesie:

  • ponad 800 milionów pobrań
  • ponad 5 milionów aktywnych użytkowników dziennie
  • 1,2 mld USD łącznych przychodów

Te liczby mówią same za siebie. W oparciu o sukces aplikacji, takich jak Pokemon Go, Snapchat i Instagram, więcej firm próbuje włączyć rozszerzoną rzeczywistość do swojej technologii mobilnej.

Pomoże im to stworzyć świadomość marki, pobieranie aplikacji, zaangażowanie i przychody.

4. Synchronizacja technologii noszenia z urządzeniami mobilnymi

Technologia noszenia staje się coraz bardziej popularna.

Mam na myśli takie rzeczy jak bransoletki fitness, smartwatche, monitory opieki zdrowotnej i okulary. Wszystkie można sparować z aplikacjami mobilnymi.

Weź Fitbit jako przykład. Wszystkie ruchy osoby noszącej go mogą być śledzone przez aplikację. Użytkownicy mogą między innymi sprawdzać swoje tętno i liczbę kilometrów, które pokonali dziennie.

Dzięki synchronizacji z urządzeniami mobilnymi aplikacje te mogą być również używane społecznie. Ludzie mogą porównać swoje postępy z przyjaciółmi i uczynić go konkurencją.

W rezultacie zachęca do korzystania z technologii i zwiększa zaangażowanie.

Do końca 2019 roku eksperci szacują, że ponad 125 mln sztuk technologii noszenia zostaną wysłane. W porównaniu do zaledwie 50 milionów sztuk wysłanych w 2015 roku.

Powodem popularności tej technologii jest jej zdolność do parowania z urządzeniami mobilnymi.

5. Przychody z aplikacji mobilnych

Aplikacje mobilne zabijają. Wystarczy spojrzeć na skok z 2016-2017 pod względem globalnych przychodów z aplikacji:

image1 12

Nastąpił znaczny wzrost przychodów zarówno za pośrednictwem Apple App Store, jak i Google Play Store.

Ten trend nie zwalnia. Aplikacje mobilne będą nadal się rozwijać.

6. Urządzenia mobilne synchronizujące się z domami

Opracowywane są aplikacje mobilne, które pomagają poprawić wrażenia konsumentów we własnych domach.

Możesz znaleźć firmy, które synchronizują klimatyzację i ogrzewanie domu z aplikacją. W ten sposób możesz kontrolować temperaturę niezależnie od tego, czy jesteś w domu, czy nie.

Zamiast iść do centralnego termostatu w domu, możesz sięgnąć do kieszeni i ustawić wszystko w telefonie.

Bezpieczeństwo w domu zostało również zintegrowane z technologią mobilną. Istnieją aplikacje, które mają kamerę wideo zsynchronizowaną z dzwonkiem, dzięki czemu możesz zobaczyć, kto jest pod twoimi drzwiami, gdy dzwoni dzwonek.

Domowe kamery bezpieczeństwa wewnątrz i na zewnątrz domu mogą być kontrolowane i monitorowane z urządzeń mobilnych.

Istnieją nawet inteligentne lodówki, które łączą się z urządzeniami mobilnymi. Ta technologia daje możliwość zajrzenia do wnętrza lodówki, gdy jesteś w sklepie spożywczym, dzięki czemu możesz zobaczyć, co musisz kupić.

7. Zwiększone bezpieczeństwo urządzeń mobilnych

Stwierdzenie, że bezpieczeństwo jest ważne, byłoby niedopowiedzeniem.

Ponieważ duże firmy mają naruszenia bezpieczeństwa, konsumenci stają się coraz bardziej świadomi potencjalnych zagrożeń związanych z udostępnianiem swoich danych osobowych.

Wiele osób nie lubi ryzyka związanego z dostarczaniem poufnych informacji firmom, zwłaszcza za pośrednictwem aplikacji mobilnych. W rzeczywistości, Bezpieczeństwo i nieufność to dwa główne powody, dla których użytkownicy mobilni nie czują się komfortowo korzystając z mobilnych aplikacji płatniczych.

image3 12

Ponadto 56% amerykańskich konsumentów uważa, że płatności mobilne zwiększą ich szanse na stanie się ofiarą oszustwa lub kradzieży. Tylko 5% ludzi uważa, że tego rodzaju metody płatności zmniejszają te szanse.

Ale jak wcześniej wspomniano, przychody z aplikacji mobilnych rosną. Podczas gdy niektórzy konsumenci niechętnie płacą za pośrednictwem telefonu komórkowego, inni nie.

Firmy dostrzegają te spostrzeżenia i poprawiają bezpieczeństwo urządzeń mobilnych. Chcą, aby ich klienci czuli się jak najbardziej komfortowo podczas płacenia za pomocą urządzeń mobilnych.

8. Aplikacje mobilne dla małych firm

Jeszcze niedawno aplikacje mobilne były tylko dla dużych graczy. Ale teraz wszyscy je rozwijają.

Nie ma znaczenia, jak długo jesteś w biznesie lub jak mała może być Twoja firma, prawdopodobnie możesz skorzystać z tworzenie aplikacji mobilnych.

W zeszłym roku, ponad połowa właściciele małych firm w Stanach Zjednoczonych powiedzieli, że mają plany opracowania aplikacji mobilnej. Te aplikacje powinny być w fazie rozwoju i uruchamiania wkrótce, jeśli jeszcze nie zostały.

Dlaczego budują aplikacje? 55% właścicieli małych firm korzysta z aplikacji mobilnych do zwiększ przychody ze sprzedaży.

Aplikacje poprawiają również komfort użytkowania i pomagają firmom zachować konkurencyjność na rynku, który stale się zmienia. Nie możesz sobie pozwolić na pozostawanie w tyle, więc musisz być na bieżąco z najnowszymi technologiami.

9. Zwiększone płatności mobilne

Wraz z poprawą bezpieczeństwa urządzeń mobilnych i wzrostem przychodów z globalnych aplikacji, wzrośnie również liczba płatności mobilnych. Wśród nich są:

  • aplikacje bankowe
  • PayPal
  • Venmo
  • Google Pay
  • Samsung Pay
  • Apple Pay

Wystarczy spojrzeć na wzrost liczby użytkowników aplikacji płatniczych, który widzieliśmy w ciągu ostatnich trzech lat:

image2 12

Liczba ta stale rośnie.

Ponownie, odnosi się to do bezpieczeństwa mobilnego. Istnieje bezpośrednia korelacja między komfortem osób dokonujących płatności mobilnych a wzrostem popularności płatności mobilnych.

10. Aplikacje transportowe

Od dłuższego czasu widzieliśmy aplikacje na bilety kolejowe, lokalne rozkłady jazdy autobusów itp.

Aplikacje do udostępniania jazdy, takie jak Lyft i Uber, również od lat dominują. Nawet aplikacje do udostępniania samochodów, takie jak Zipcar czy Turo, nie są niczym nowym.

Ale nowe aplikacje przenoszą transport na zupełnie nowy poziom. Mówię o Ptak oraz Lime Bike. Użytkownicy mogą zlokalizować skuter lub rower ze swoich urządzeń mobilnych.

Kiedy zbliżają się do transportu, mogą go odblokować za pomocą kamer na smartfonach. Użytkownicy otrzymują opłatę za czas korzystania z roweru lub skutera. Kiedy skończą, mogą go zostawić wszędzie.

Należy pamiętać, że jest to istotne w naszej dyskusji na temat usług opartych na lokalizacji i płatności mobilnych.

Te nowe rodzaje transportu są również zintegrowane z technologią mobilną.

Ptak zebrano 15 milionów dolarów wcześniej w tym roku od inwestorów. Szukają dodatkowych 100 milionów dolarów. Można śmiało powiedzieć, że przewidują, że będzie to ważna część przyszłości w tej branży.

11. Wirtualna rzeczywistość

Rzeczywistość wirtualna to nie to samo, co rzeczywistość rozszerzona. Aby doświadczyć wirtualnej rzeczywistości, potrzebujesz czegoś więcej niż tylko smartfona.

Zazwyczaj kask lub niektóre rodzaje gogli są używane jednocześnie z urządzeniem mobilnym. Technologia ta może być nawet dostarczana z joystickiem lub kontrolerem.

Szacuje się, że wycena globalna dla rynku wirtualnej rzeczywistości przekroczy 26 miliardów dolarów do roku 2022.

To nie stanie się z dnia na dzień. Obserwujemy już postępy w wirtualnej rzeczywistości i oczekuję, że te trendy będą kontynuowane w miarę postępów.

12. Aplikacje hybrydowe

Tworzenie aplikacji mobilnych może być drogie. Właściciele firm rozważyli plusy i minusy tworzenie aplikacji natywnych i hybrydowych.

image5 12

Chociaż oba mają swoje zalety, rozwój natywny jest droższy. Co więcej, natywne aplikacje mogą być budowane tylko dla jednej platformy naraz.

Jest to problem dla mniejszych firm z mniejszym budżetem na tworzenie aplikacji.

Jeśli chcesz, aby Twoja aplikacja była dostępna zarówno na urządzeniach z systemem iOS, jak i Android, musisz dwukrotnie przejść proces tworzenia, co nie jest łatwym zadaniem. Niektóre firmy nie mogą sobie na to pozwolić.

Ale aplikacje hybrydowe to umożliwiają. Daje ludziom możliwość jednoczesnego uruchamiania aplikacji w sklepach Google Play i Apple App Store za ułamek kosztów.

To kolejny powód, dla którego Więcej aplikacji mobilnych jest dostępnych do pobrania, co przyczynia się do wzrostu globalnych przychodów z aplikacji.

13. Osobiste urządzenia mobilne w miejscu pracy

Badania wskazują, że 87% firm polegaj na swoich pracownikach, aby uzyskać dostęp do zasobów pracy z osobistych urządzeń mobilnych. Jest to duża zmiana w stosunku do tego, co widzieliśmy w przeszłości, gdy firmy starały się temu zapobiec.

Koncepcja jest znana jako BYOD, lub przynieść własne urządzenie.

W 2016 roku, 78% firm że BYOD powiedział, że to ze względu na bezpieczeństwo. Ale jak już omówiłem, bezpieczeństwo urządzeń mobilnych poprawia się, więc teraz firmy dostosowują i zmieniają swoją politykę.

Badania pokazują wydajność wzrasta o 34%, gdy pracownicy mogą korzystać z osobistych urządzeń mobilnych do pracy, co ma sens.

Są one używane do obsługi tych urządzeń na co dzień. Łatwiej jest im poruszać się i utrzymywać porządek.

Pomaga to również firmom obniżyć koszty, ponieważ nie muszą płacić za nowy sprzęt.

14. Postępy w biometrii

Dane biometryczne są wykorzystywane do zwiększenia bezpieczeństwa urządzeń mobilnych. Przykłady biometrii obejmują:

  • rozpoznawanie głosu
  • rozpoznawanie twarzy
  • rozpoznawanie podpisów
  • rozpoznawanie odcisków palców

Obecne urządzenie może mieć zainstalowane niektóre z tych funkcji. Zobaczymy o wiele więcej z tego do przodu.

Na przykład, załóżmy, że masz iPhone ‘ a, który został wydany w ciągu ostatnich kilku lat. Jesteś przyzwyczajony do funkcji odcisku palca, aby odblokować urządzenie.

Ale teraz nowy iPhone X ma oprogramowanie do rozpoznawania twarzy.

Inne aplikacje również używają danych biometrycznych. Na przykład może być wymagane użycie odcisku palca w celu dokonania płatności mobilnej za pośrednictwem niektórych platform.

Wniosek

Technologia stale się rozwija. Po prostu porównaj swój obecny smartfon z telefonem, który miałeś pięć lub dziesięć lat temu.

W miarę jak będziemy kontynuować, zobaczymy kilka różnych trendów. Starsza technologia mobilna zostanie ulepszona, a nowsza zostanie wprowadzona.

Chodzi o to, aby zrozumieć, jak konsumenci reagują na te zmiany. To oni kształtują te trendy.

Zidentyfikuj trendy wzrostowe i odpowiednio dostosuj się do potrzeb klientów mobilnych.

Total
0
Shares
Dodaj komentarz
Related Posts