12 wskazówek dotyczących sprzedaży do globalnej publiczności

Czas na szybki quiz …

Jaki procent kupujących online pochodzi ze Stanów Zjednoczonych?

Jeszcze lepiej, jaki procent kupujących online mów po angielsku?

90%? 80%?

Na pewno co najmniej 75%, prawda? Nie.

To może cię zszokować, ale według J. P. Morgana-reporting for the Department of Commerce — tylko 27% kupujących online mówi po angielsku.

Zaniedbując komunikację z resztą nieangielskojęzycznego świata, kosztujesz siebie górę pieniędzy.

W Korei Południowej 99 procent osób z dostępem do Internetu robi zakupy online.

97 procent Brytyjczyków, Niemców i Japończyków też robi zakupy online.

Stany Zjednoczone mogą się pochwalić tylko 94 proc. internautów chce robić zakupy w sieci. Niezły numer, ale na pewno nie tak dobry jak się da.

Dolna linia: nadszedł czas, aby twój biznes był globalny.

Tak, konsumpcjonizm jest globalny

Amerykanie wydają najwięcej pieniędzy w Internecie.

Mogą robić zakupy z nieco mniejszą regularnością niż ich brytyjscy i koreańscy przyjaciele, ale kiedy Amerykanie robią zakupy online, robią to w znakomity sposób.

Ale jeśli sprzedajesz wyłącznie starym czerwonym, białym i niebieskim — niezależnie od tego, gdzie się znajdujesz, tracisz ogromny procent ruchu kabriolet — zwłaszcza jeśli nie zmaksymalizowałeś wszystkich rynków w swoim kraju.

Szwajcarzy i Koreańczycy są gotowi kupić. Sprzedajesz im?

Z ogromnymi zakupami wszystkiego, od biletów lotniczych po książki, globalny rynek eksploduje każdego roku, a badania nie wydają się nadążać za wzrostem.

Powinieneś zarabiać więcej, jeśli masz wiedzę kulturową niezbędną do tego, aby sprzedaż działała. I to jest duże “jeśli”. Musisz wiedzieć, jak sprawić, by inne kultury i grupy kupowały to, co sprzedajesz.

Niektórzy z największych nabywców książek w Internecie pochodzą z krajów rozwijających się — Chin, Brazylii, Wietnamu i Egiptu-co wskazuje na ogromny potencjał wzrostu sprzedawców internetowych, którzy mogą konkretnie kierować reklamy na te szybko rozwijające się rynki.
~ Jonathan Carson, Prezydent, International, Nielsen Online

Jeśli Twoje treści mają znaczenie na całym świecie, nadszedł czas, aby porzucić skupienie się na jednym kraju.

Ale jak można właściwie sprzedawać do, powiedzmy, Brazylii lub Chin?

Ukierunkowanie na rynki zagraniczne to coś więcej niż znalezienie rodzimego Portugalczyka, który napisze genialną brazylijską kopię strony internetowej. Po tym wszystkim, skąd będziesz wiedzieć, czy jest to rzeczywiście genialna Kopia lub kilka słów kluczowych nadziewane automatycznie przetłumaczone śmieci?

We wszystkich krajach istnieją nieuchwytne elementy kultur, które mogą doprowadzić do sprzedaży, a Twoim zadaniem jest nauczyć się tych elementów i sprawić, by działały dla Ciebie.

Oto kilka wskazówek, które pomogą Ci rozpocząć międzynarodową podróż sprzedażową …

12 wskazówek, jak skutecznie sprzedawać globalną publiczność

Patrząc poza swoje granice? Postępuj ostrożnie!

Różnice kulturowe mogą być subtelne. Twoim zadaniem jako marketera jest poznanie niuansów i preferencji kultury, do której zmierzasz.

1. Zrób swoje badania

Czytaj tak, jakbyś przeprowadzał się do kraju, do którego sprzedajesz.

Im więcej wiesz o południowokoreańskim stylu życia, slangu, ulubionych, celebrytach i elementach Kultury, tym łatwiej będzie sprawić, że Twoja strona będzie pasować do rynku.

2. Odwiedź ziemię, do której sprzedajesz

Nic tak nie pomoże, jak podróż do Brazylii, jeśli próbujesz sprzedać Brazylijczykom. Spędź kilka tygodni na słońcu i jak najwięcej Kultury. Możesz nawet przenieść się do kraju docelowego na pewien czas. Ten rodzaj wolności jest jedną z wielkich rzeczy w posiadaniu biznesu opartego na Internecie, w końcu.

Uznaj to za misję zwiadowczą w celu uzyskania informacji o celu. Zbuduj zespół lokalnych profesjonalistów, a jeśli masz czas, spróbuj nocnego życia. To może być jedna z zalet biznesu.

3. Dowiedz się, co jest obraźliwe

Jeśli cała Twoja wiedza na temat amerykańskiej kultury pochodzi z Dwóch i pół mężczyzn A Howard Stern, miałbyś dość niepewne wyczucie tego, co jest, a co nie jest właściwe mówić klientom.

Wyrażenia slangowe mogą być tak obraźliwe, jak są powszechne. Pozostań z klasą lub przynajmniej umiarkowanie profesjonalną mową, aby pozostać ponad walką.

4. Sprawdź konkurencję

Nie rezygnuj z tego, co już wiesz, że działa. Czy Podstawy marketingu niezależnie od kraju.

Co szykuje konkurencja? Jakie są skrawki rynku nie serwowanie? Jak możesz się wyróżnić lub sprawić, że będziesz błyszczeć przez porównanie?

5. Ucz się języka

Oczywiście, jeśli możesz odebrać płynny koreański (lub jeśli już tam jesteś), będziesz miał łatwiejszy czas sprzedaży Koreańczykom. Podobnie Włosi, Egipcjanie i Portugalczycy.

Na szczęście nie musisz być naprawdę biegły — wystarczy, że będziesz w stanie przeczytać własną stronę i sprawdzić, czy ma to sens. Jednak ucz się dalej, a wzbogacisz swoje życie i swój biznes.

6. Znajdź ludzi, którym możesz zaufać

Pracujesz poza strefą komfortu, więc znajdź godnych zaufania freelancerów lub pełnoprawnych partnerów biznesowych, którzy pomogą Ci poruszać się po tych nowych wodach.

Współpracowników można znaleźć za pośrednictwem poleceń, stron internetowych i społeczności internetowych. Odpowiednie kontakty mogą pomóc ci również włamać się na rynek.

7. Szukaj nisz

Wskakuj obiema stopami, ale nie zanurzaj się od razu w głęboką wodę — brodzik jest lepszym miejscem do rozpoczęcia, gdy uczysz się pływać w nowy sposób.

Zgiąć swoje obce twórcze mięśnie najpierw w małym stawie, próbując złapać kilka ryb, zanim zaczniesz próbować kołowrotek w milionach. Lepiej popełnić drobny błąd zauważony przez STU czytelników niż ogromny rażący błąd przed dziesięcioma tysiącami.

8. Skaluj swoją wiedzę

Gdy uczysz się języka i znajdziesz elementy sukcesu w nowej kulturze, wykorzystaj tę wiedzę, aby zbudować dodatkowe niszowe witryny dla tego kraju lub populacji.

Zanurz się w nowej kulturze tam lub w domu i buduj z niej. Możesz zbudować sieć powiązanych witryn niszowych lub zbudować własne autorytatywne centrum, takie jak Copyblogger.

9. Nie daj się przytłoczyć

Świat jest wielkim miejscem i łatwo jest się zbytnio rozłożyć. W miarę skalowania, doskonal swoje skupienie.

O wiele lepiej trafić tylko na jeden lub kilka obszarów geograficznych, niż tracić czas na tworzenie płytkich, źle wykonanych miejsc wszędzie, które nie działają.

10. Opracowanie planu głównego

Zbuduj globalny plan z wyprzedzeniem.

Jakie kraje należy kierować? Dlaczego? Które nisze? Jak? Edytuj swój plan w trakcie podróży, ale zachowaj swój plan widoczny przez cały czas, aby utrzymać się na dobrej drodze.

11. Bądź świadomy globalnych trendów

Przebijamy trendy z niesamowitą prędkością. Trudno wyprzedzić trendy w rodzinnym mieście, a tym bardziej w nowym kraju.

Trzymaj ucho przy ziemi i obserwuj trendy, aby w razie potrzeby wprowadzić poprawki do planu głównego.

12. Korzystaj ze stabilnych rynków

Jeśli szybko zmieniające się trendy Cię denerwują, pomiń je.

Nie ma zasady mówiącej, że musisz wskoczyć do szybko poruszającej się rzeki. Trzymaj się czegoś bardziej ponadczasowego, takiego jak fitness, biznes lub Podróże. To zawsze świetny pomysł, aby znaleźć wyjątkowy zakątek ugruntowanego rynku.

Praca globalna

Nie musisz zaczynać od zera, gdy budujesz swój główny plan globalnej sprzedaży.

Nielsen i inne firmy badawcze, takie jak JP Morgan, wykonały już dla Ciebie wiele pracy:

  • Konsumenci Internetu z całego świata kupują wszystko, od książek po pamiątki sportowe
  • Najpopularniejsze przedmioty sprzedawane online to książki, ubrania, buty, akcesoria, filmy, DVD, Gry, Podróże, muzyka, elektronika, kosmetyki i artykuły odżywcze
  • Globalne przychody z e-commerce mają wzrosnąć o 19 proc. w 2012 r.
  • W 2011 roku na całym świecie wydano 681 miliardów dolarów — ile z tego zabrałeś do domu?
  • Z tego tylko 187 miliardów dolarów wydano w Stanach Zjednoczonych, pozostawiając 493 miliardy dolarów na resztę globalnego rynku
  • Oczekuje się, że globalne wydatki na e-commerce wzrosną do 963 miliardów dolarów do 2013 roku
  • Rodziny o wysokich dochodach najczęściej kupują online

Inspirujące, prawda?

Pewnie czujesz potrzebę szybkiego działania. Świat online porusza się szybko, a czas jest ważny.

Na szczęście świat jest wielkim miejscem. Wciąż jest mnóstwo miejsca dla tych, którzy chcą wejść na nowe rynki.

Świetny czas na rozpoczęcie międzynarodowego biznesu

Kupujący online wolą kupować ze znanych witryn.

60 procent kupuje z tej samej strony wielokrotnie. Uznanie dla Ciebie, jeśli podoba im się Twoja strona.

Jak wyjaśnił Bruce Paul,

Pokazuje to, jak ważne jest przechwytywanie dziesiątek milionów nowych kupujących online podczas dokonywania pierwszych zakupów w Internecie. Jeśli witryny zakupowe mogą przechwycić je wcześnie i stworzyć pozytywne wrażenia z zakupów, prawdopodobnie uchwycą swoją lojalność i pieniądze.

JP Morgan prognozuje, że globalny rynek e-commerce wzrośnie o 12,4 proc.w latach 2010-2013.

Szansa jest ogromna, nawet przy nowych obawach recesji.

Jeśli zapytasz znanych ekonomistów i ekspertów biznesowych, większość powie, że recesja to świetny czas na rozpoczęcie działalności gospodarczej. Obecne globalne warunki rynkowe sprawiają, że internet jest jeszcze atrakcyjniejszy rynek niż kiedykolwiek dla konsumentów, którzy chcą oszczędzać i szukać najlepszej oferty.

Reklama internetowa wzrosła o 14,5 procent od 2008 roku. W 2011 r. wzrosła o 20,9 proc. według PriceWaterHouseCooper. Więcej firm dołącza do imprezy, a to oferuje więcej możliwości marketerom i blogerom na całym świecie.

Sklepy chcą być pierwszym i jedynym sklepem, którego szukają kupujący. Jeśli możesz pozycjonować się jako sklep ecommerce, do którego docierają jako pierwsi,jesteś w doskonałej pozycji, aby z czasem zyskać. Zbuduj autorytatywną stronę internetową poprzez content marketing, dedykowaną zainteresowaniom i kulturze danego kraju.

It ‘ s time to go global

Globalna gospodarka jest spragniona treści, zaufania i wartości.

Jeśli dasz radę, na pewno zyskasz. Wykorzystaj swoje poprzednie sukcesy, stawiając pierwsze kroki poza swoją strefą komfortu.

Kultury i percepcje zmieniają się w nowych krajach, ale zasady marketingu są zawsze takie same.

Zbuduj publiczność, zdobądź ich zaufanie, dowiedz się, czego najbardziej chcą, a następnie sprzedaj im to.

Działa za każdym razem, niezależnie od języka i lokalizacji.

O autorze: Uttoran Sen jest blogerem podróżniczym piszącym z całego świata, inspirującym czytelników do odkrywania nowych miejsc. Śledź go na Twitterze lub dołącz do jego strony na Facebooku, aby pozostać w kontakcie.

Total
0
Shares
Related Posts