10 błędów gramatycznych, które mogą zapobiec rozprzestrzenianiu się treści

Przeczytałeś kiedyś wpis na blogu i pomyślałeś, “Ten pisarz wydaje się mieć kilka dobrych pomysłów, ale błędy gramatyczne doprowadzają mnie do szału”?

(Pro tip: jeśli nie ever pomyśl o tym, niektórzy z Twoich czytelników pewnie tak robią.)

Błędy gramatyczne sprawiają, że pisanie jest trudniejsze do odczytania i wyłączają czytelników.

Treść może być królem, ale zyskasz o wiele więcej szacunku i wiarygodności, jeśli Twoje pisanie jest tak samo genialne, jak pomysły, które przekazujesz.

A mówiąc genialnie, mam na myśli czyste.

Kiedy twoje pisanie jest czyste, czytelnicy rozumieją, skąd pochodzisz. Im bardziej czytelnicy rozumieją i szanują, skąd pochodzisz, tym bardziej prawdopodobne jest, że udostępnią Twoje treści.

Jako redaktor bloga Brazen Careerist, Brazen Life, często widzę te same błędy w zgłoszeniach do naszej strony. Jeśli nasi inteligentni współpracownicy popełnią te błędy, są szanse, że ty też je popełnisz.

Następnym razem, gdy napiszesz post na blogu, niezależnie od tego, czy jest to post dla gości, czy dla własnej witryny, sprawdź go pod kątem tych błędów:

1. Używanie że kiedy należy stosować kto

Ilekroć piszesz o ludziach, odnoś się do nich używając kto, nie że.

John jest facetem kto zawsze zapomina o butach, nie o facecie że zawsze zapomina o butach.

Łatwo popełnić ten błąd, ponieważ że stała się akceptowalna w codziennych rozmowach. Ale jest to bardziej zauważalne, gdy jest zapisane — a może wyskakuje tylko nam maniakom gramatyki?

2. W tym słowo obecnie w Twoim bio

Słowo obecnie jest praktycznie zawsze zbędny. (Możesz powiedzieć, że to jeden z moich pet peeves?) Ale skupmy się na Twoim bio, bo to tam większość pisarzy zawodzi.

Nie pisz: “Tom Jones jest obecnie dyrektorem ds. komunikacji.”Jeśli Tom Jones is cokolwiek, on jest tym w tym momencie; nie musisz” obecnie ” wyjaśniać.

Pozbądź się tego.

3. Rozpoczynanie zdania od Jest lub

To nie jest prawdziwy błąd, ale często jest to objaw leniwego pisania.

Istnieje wiele lepszych, ciekawszych sposobów na rozpoczynanie zdań.

Ooops. Widzisz, jak łatwo jest popełnić ten błąd?

Zamiast zaczynać zdanie od Jest, spróbuj odwrócić frazę, aby dołączyć czasownik lub zacząć od ty. Na przykład, zamień powyższe zdanie na Zacznij swoje zdania w bardziej interesujący sposób.

Jeśli twoja kopia zawiera wiele zwrotów zaczynających się od jest lub , poświęć trochę czasu na przepisanie większości z nich.

4. Pisanie kul, które nie pasują

Punkty są popularnym i skutecznym sposobem organizowania złożonych pomysłów. Upewnijcie się, że wasze kule pasują do siebie.

Na przykład, ponieważ ten element wymaga 10 błędów, każdy element musi być czymś, co Ty nie. chcę to zrobić. Zbyt często pisarze mieszają i dopasowują błędy do tego, co powinien zrób lub zrób przejście do połowy postu — co tylko myli czytelnika.

Jeśli twój utwór nazywa się 3 błędy kariery, których nie chcesz popełnić, oto punkt, który działa:

  • Zapominając dostosować swoje CV za każdym razem, gdy ubiegasz się o pracę

Oto jeden, który nie działa (bo to nie jest w rzeczywistości błąd – autor nieumyślnie przerzucił się na to, co Ty powinien do):

  • Upewnij się, że dostosujesz swoje CV

Podobnie, jeśli oferujesz “wskazówki do pisania, balansując na głowie”, upewnij się, że kule są rzeczywiście wskazówki, pomysły, które zaczynają się od czasownika działania, a nie ” siedząc na głowie pomaga myśleć lepiej.”To powód, aby pisać, balansując na głowie, a nie wskazówka, jak to zrobić.

Często możesz zamienić każdy pomysł w końcówkę, dodając czasownik. Na przykład: “pamiętaj, że siedzenie na głowie pomaga Ci pisać lepiej.”

Spraw, aby punkty punktowe były spójne, a pisanie będzie czytało się płynniej.

5. Nie używaj skurczów

Co brzmi bardziej przyjemnie: idę na rynek, który jest blisko mojego domu, czy idę na rynek, który jest blisko mojego domu?

Skurcze sprawiają, że Twoje pisanie brzmi przyjaźnie, jak ty (nie jesteś) prawdziwą osobą. A to ułatwia kontakt z czytelnikami.

Skurcze mogą również sprawić, że twój post będzie łatwiejszy do przeczytania i zrozumienia. Więc idź z drogi, aby uwzględnić je w swoich postach! Twój redaktor ci podziękuje.

6. Wpadając w ing pułapka

“Zaczynaliśmy … “lub” szła na nartach w kierunku…” ing w swojej kopii zastanów się dwa razy, czy jej potrzebujesz-ponieważ prawdopodobnie nie potrzebujesz.

Zamiast tego pozbądź się były lub było, to wyeliminuj to ing i zastąp je czasem przeszłym: “zaczęliśmy …” lub ” skied toward…”

Przycinanie nadmiernych “ings” sprawia, że pisanie jest wyraźniejsze i łatwiejsze do odczytania.

7. Dodawanie przecinka po że

Gdy używany jako deskryptor, słowo które przecinek. Ale słowo że nie ma.

Na przykład: “poszliśmy do domu, który zawalił się wczoraj” lub ” poszliśmy do domu, który zawalił się wczoraj.”

Zdezorientowany, kiedy używać że vs. które? Grammar Girl oferuje świetne Wyjaśnienie.

8. Używanie over zamiast więcej niż

Over 200 osób nie polubiło Twojej strony na Facebooku — Więcej niż 200 osób.

Oczywiście każdy będzie wiedział, co masz na myśli, jeśli używasz over. Ale za pomocą więcej niż to jeden z tych małych szczegółów, które pomogą Ci zabłysnąć w pisaniu.

9. Zapominanie o modyfikatorach dzielenia wyrazów

Za każdym razem, gdy modyfikujesz rzeczownik z więcej niż jednym słowem, potrzebujesz myślnika. Wiele osób nie stosuje się do tej zasady, więc jest to świetny sposób, aby pokazać, że rzeczywiście chodzisz.

Oznacza to, że potrzebujesz myślnika, jeśli piszesz o praca na pełny etat. Ale ty nie. need one if you ‘ re praca w pełnym wymiarze godzin. Rozumiesz?

Wyjątek: nie ma potrzeby dzielenia wyrazów, które kończą się na ” ly.”Same są OK. Więc twój nowo zatrudniony pracownik nie potrzebuje tego myślnika.

10. Pisanie could care less kiedy masz na myśli ciebie couldn ‘ t care less

Co dokładnie niektórzy ludzie myślą o tym poście.

Ale ty? Jesteś pisarzem, który pisze czystą kopię. A podążanie za tymi sugestiami, choć mogą być wybredne, pomoże Ci stworzyć treść, która jest wyraźniejsza i łatwiejsza do odczytania … a to znacznie ułatwia udostępnianie.

Czy jesteś wiz gramatyka, który ma również silny głos pisarski?

Czy wiesz, jak stworzyć potężny nagłówek? Co powiesz na wnikliwą, przekonującą treść, która spełnia obietnicę nagłówka? Wtedy możesz być odpowiedni dla naszego Programu Certyfikacji Content Marketer!

Pomaga pozycjonować firmę na większy sukces. A jeśli zarobisz Certyfikat Content Marketer badge aby wyświetlić na swojej stronie internetowej, potencjalni klienci widzą, że masz szkolenie, którego szukają … i poczują się pewniej, zatrudniając Cię.

Jeśli chcesz dowiedzieć się więcej, dodaj swój adres e-mail poniżej, aby uzyskać wszystkie szczegóły, gdy ponownie otworzymy program dla nowych uczniów.

Wszyscy jesteśmy zajęci i popełniamy błędy.

Ta kombinacja jest problematyczna, gdy musisz przedstawić skuteczny kawałek pisma right now, niezależnie od tego, czy jest to e-mail, post na blogu, czy propozycja dla klienta.

W Copyblogger chcemy, abyś był traktowany poważnie jako pisarz, więc jesteśmy partnerem Grammarly, zasobu pisarskiego, który optymalizuje Twoje szanse na wyglądanie jak profesjonalista.

Kliknij tutaj, aby dowiedzieć się więcej o Grammarly, narzędziu dla poważnych pisarzy.

Pobierz Grammarly
Total
0
Shares
Related Posts