Kiedy masz zamiar uruchomić nowy produkt lub usługę, potrzebujesz trochę szumu.
Oczywiście, możesz użyć swojego bloga, aby wspomnieć o swoich planach kilka razy przed premierą. Prawdopodobnie poprosisz innych blogerów o napisanie recenzji. Wykorzystasz najlepsze techniki copywritingu, aby stworzyć stanowiska dla swojego bloga i listy e-mailowej, a także wyślesz jak najwięcej osób na stronę sprzedaży w dniu premiery.
W porządku.
Ale jest też bardziej subtelna trasa.
Możesz wzbudzić zainteresowanie tym, co chcesz promować, nie wspominając o tym — i możesz zacząć budować to zainteresowanie na długo przed tym, zanim będziesz gotowy ogłosić, że jest na rynku.
Oto jak:
Blog o problemie
Każdy produkt lub usługa powinny rozwiązać problem, że potencjalni klienci mają.
(Uwaga: Jeśli twój produkt lub usługa nie rozwiązuje problemu, nie masz jeszcze dobrego produktu lub usługi. Proszę wrócić i spróbować jeszcze raz.)
Dość często twoi klienci nie zdają sobie jeszcze sprawy, że mają ten problem.
Na przykład Mój przyjaciel John Hoff stworzył produkt, który pomaga blogerom chronić blogi WordPress przed hakerami. Wiedział, że hakowanie blogów jest problemem wielu ludzi, ale większość blogerów nie wie, że są zagrożeni.
Dla Johna, kilka postów gości w Internecie i seria popularnych sposobów, w jakie blogi są hakowane, dobrze by się sprawdziły, aby zbudować trochę szumu dla jego produktu.
Pod koniec serii czytelnicy będą trochę zaniepokojeni. “Hej, może powinienem się temu przyjrzeć. Mnie też może się to przydarzyć.”
Wtedy John mógłby wyskoczyć z sprytnym rozwiązaniem problemu, a ci martwi ludzie byliby wdzięczni.
Trochę edukacji oszczędza mu kłopotu z przekonaniem klientów, że potrzebują produktu, a jednocześnie przynosi korzyści czytelnikowi. Jego sprzedaż staje się nieskończenie łatwiejsza-a on również dostaje mnóstwo informacyjnych postów na blogu, ruchu i czytelników. Słodko.
Blog o rozwiązaniu
Kiedy blogujesz, pamiętaj, aby wspomnieć o rozwiązaniach problemów, które zamierzasz rozwiązać.
Nie musisz iść na lekcje krok po kroku i udzielać każdej odpowiedzi. Zazwyczaj jest to coś, co można zapisać dla samego produktu lub usługi.
Ale zdecydowanie powinieneś porozmawiać o tym, co robić, a następnie sprzedać jak żeby to zrobić. Blog o tym, jakie rozwiązania Twoim zdaniem są najlepsze dla różnych punktów widzenia problemu. Następnie sprzedaj im swoją wiedzę w najlepszy sposób, aby przeprowadzić te rozwiązania dla siebie.
Takie podejście pozwala pokazać czytelnikom, że wiesz, co należy zrobić. A twoja pewność siebie pozwala im zobaczyć, że masz bardzo dobry pomysł, jak to zrobić.
Blog o kliencie
Dobrym sposobem na wzmocnienie wrażenia, że masz wiedzę, jest blogowanie o klientach, którym już pomogłeś. Można to zrobić na kilka sposobów:
- Studia przypadków: Napisz historię o problemie, z którym przyszedł do ciebie twój klient i jak go rozwiązałeś. Nie musisz zdradzać wszystkich swoich sztuczek, ale bądź konkretny, jaki problem miała klientka (miała szkodniki w swoim ogrodzie) i co zrobiłeś (całkowicie wyeliminowałeś szkodniki). Nie musisz zagłębiać się w każdy drobiazgowy szczegół tego, jak to zrobiłeś (wypuściłeś biedronki w jej ogrodzie), ale kilka dobrze dobranych szczegółów sprawi, że historia będzie bardziej atrakcyjna.
- Wywiady: Jeśli twój Klient jest chętny, zrób wywiad na pełną skalę skupiony wokół tematu problemu i opublikuj go na swoim blogu. Zapytaj swojego klienta, jak to jest żyć z tym problemem. Zapytaj jej, czego się nauczyła i co zrobi inaczej następnym razem. Jej historia pomoże Twoim potencjalnym klientom zobaczyć wartość tego, co masz.
Zanim poświęcisz kilka tygodni na blogowanie na tematy związane z problemem, który zamierzasz rozwiązać, twoi czytelnicy będą w pełni poinformowani i gotowi do zakupu. I nie będziesz musiał bić ich po głowie nachalną gadką o sprzedaży. To wygrana dla wszystkich.