Chcesz być bardziej kreatywny w swojej kopii i treści? To naprawdę nie jest tak trudne i tajemnicze, jak mogłoby się wydawać.
Jedną z przeszkód, która uniemożliwia wielu ludziom zwiększenie ich kreatywności, jest przekonanie, że kreatywność jest powiązana z inteligencją. Kolejną przeszkodą jest idea, że kreatywni ludzie rodzą się w ten sposób.
Więc jeśli nie jesteś super mądry lub urodziłeś się z kreatywnym “darem”, naturalną reakcją jest wzruszenie ramionami i poddanie się. To pewnie zły ruch.
Badania pokazują, że gdy uzyskasz nieco powyżej średniego IQ, inteligencja i kreatywność nie są ze sobą powiązane. Więc możesz być geniuszem i wykazywać się małą kreatywnością lub mieć dość przeciętną inteligencję i posiadać niesamowite zdolności twórcze.
I w dużym stopniu kreatywność jest learned zachowanie. Chodzi o to, jak podchodzisz do rzeczy, jak działasz lub reagujesz na nowe okoliczności, o twoją skłonność do patrzenia na rzeczy na różne sposoby, o twoją gotowość do kwestionowania, eksperymentowania i podejmowania ryzyka. Innymi słowy, kreatywność nie jest “tym, kim jesteś”, ale ” tym, co robisz.”
Myśl o kreatywności jak o mięśniu. Im więcej go używasz, tym staje się silniejszy. Aby zwiększyć swoją kreatywność, po prostu musisz “działać” jak kreatywna osoba. Nic dziwnego, że Ludzie uznani za kreatywnych mają tendencję do wspólnych cech.
Bardzo kreatywni ludzie:
- Mieć Odwaga próbować nowych rzeczy i ryzykować porażkę. Każdy wielki przełom zaczyna się jako szalony pomysł. Nie oznacza to, że należy stale iść na głęboką wodę, tylko, że należy zrównoważyć swoje rutynowe portfolio rozwiązań z inwestycji w nowe i niesprawdzone. Z czasem ryzyko jest zwykle warte nagrody.
- Użycie Intuicja a także logika podejmowania decyzji i tworzenia pomysłów. Kiedy Matt Drudge projektował swoją stronę internetową, słuchał swoich przeczuć zamiast internetowych Guru. Trzymał to proste, małe, szybkie, a niektórzy powiedzieliby brzydkie i prymitywne. Ale to działa na niego, co czyni Drudge Report jednym z najbardziej rozpoznawalnych i popularnych witryn na świecie.
- Lubię Graj, ponieważ humor i zabawa są ostatecznym aktem twórczym. Co oznacza, że musisz się rozchmurzyć. Wszyscy mamy cele, parytety i terminy, ale to nie jest życie i śmierć. Kiedy dobrze się bawisz, twój mózg rozluźnia się i jest w stanie produkować więcej i lepsze pomysły. Jeden z tych pomysłów może być właśnie tym, czego szukasz.
- Are EXPRESSIVE i chcą dzielić się tym, co czują i myślą, być sobą. Blogowanie jest idealną areną do wstrzykiwania swojej osobowości w swoją pracę. Ludzie są istotami emocjonalnymi i lepiej reagują na ludzi, którzy wydają się prawdziwi, uczciwi i otwarci. Nie tylko jest to bardziej interesujące, może być również bardziej przekonujące.
- Can ZNAJDŹ ZAMÓWIENIE w zamieszaniu i odkryć ukryte znaczenie w informacji. Badania i krytyczne myślenie są kluczowymi narzędziami dla osoby kreatywnej. Informacja jest dla mózgu tym, czym jest jedzenie dla żołądka. Tzw. “blok pisarski” czyli wypalenie twórcze prawie zawsze wynika z braku świeżych informacji i nie mając nic sensownego do powiedzenia.
- Are MOTYWOWANE ZADANIEM zamiast zewnętrznych nagród. Musisz lubić wyzwanie pisania, wyjaśniania, nauczania i przekonywania. Oczywiście, możesz zarabiać pieniądze po drodze, ale jeśli jesteś w tym tylko dla pieniędzy, nie będziesz fontanną nowych pomysłów.
- Mieć potrzebę ZNAJDŹ ROZWIĄZANIA za trudne problemy. Nawet najbardziej kreatywni pisarze nie będą mieli rozwiązania na wszystko. Jeśli tak twierdzą, przestali myśleć. Bardzo kreatywni ludzie to ci, których oczy rozświetlają się na pytanie, na które nie mogą odpowiedzieć. To okazja, aby nauczyć się czegoś nowego i stworzyć niezwykle kreatywne treści.
- Wola ZAŁOŻENIA WYZWANIA i zadawać trudne pytania, aby odkryć, co jest prawdziwe. Pisanie, blogowanie lub zasady biznesowe nie są tak naprawdę zasadami, tylko zasadami kciuka. Jeśli chcesz dzierżyć prawdziwą twórczą moc, zawsze weźmiesz to, co inni radzą z przymrużeniem oka. (Dotyczy to nas wszystkich guru, którzy uwielbiają zakładać spiczaste kapelusze czarodzieja i pontyfikować tajemnice sukcesu.) Jeśli nie wiesz czegoś z osobistej wiedzy lub doświadczenia, to w ogóle tego nie wiesz.
- Can NAWIĄZUJ POŁĄCZENIA między starymi pomysłami, aby stworzyć nowe spostrzeżenia. Połącz małe Doodle, które robisz na białej tablicy z wideo online, a otrzymasz CommonCraft, nowe podejście do wyjaśniania rzeczy ludziom w sposób, który mogą łatwo zrozumieć. Czasami najlepszym rozwiązaniem są po prostu dwa stare pomysły splecione ze sobą.
- Wola PUSH THE ENVELOPE aby poszerzyć granice tego, co jest możliwe. Był czas, kiedy nikt nie myślał, że można zarabiać pieniądze w Internecie. Teraz jest to ogromna, wielonarodowa platforma biznesowa. Zamiast dzielić świat na możliwe i niemożliwe, lepiej po prostu podzielić go na wypróbowane i nie wypróbowane. Czego jeszcze nie próbowałeś?
- Są chętni do TEST nowe pomysły i konkurować z innymi na podstawie wyników. Czy nie to mają na myśli mówiąc “rynek pomysłów”? Czy nie o to chodzi w biznesie? Jeśli boisz się, że się pomylisz lub przegrasz, twoja kreatywność ucierpi.
Są to z pewnością rzadkie cechy dla większości ludzi. Ale nie są trudne. Zobacz, jak kreatywni ludzie, których znasz, rozwiązują problemy i radzą sobie z projektami. Możesz wybrać jedną szczególnie kreatywną osobę, którą podziwiasz, a w obliczu problemu zadaj sobie pytanie: “Co zrobiłoby tak a tak w tej sytuacji?”
Kiedy zaczniesz “zachowywać się” jak kreatywna osoba, staniesz się coraz bardziej kreatywny. I prawdopodobnie coraz bardziej skuteczne.