Jak zdobyć obserwujących na Facebooku

Marketing na Facebooku to swego rodzaju miecz obosieczny.

Z jednej strony Facebook miał 1,94 miliarda aktywnych użytkowników miesięcznie od pierwszego kwartału 2017 roku.

To zdecydowanie najwięcej użytkowników dowolnej sieci społecznościowej.

Z drugiej strony, jej zasięg organiczny jest kiepski.

Według badania przeprowadzonego przez Social @ Ogilvy,

Zasięg organiczny spadł do zaledwie sześciu procent.

Organic Reach Chart

Oznacza to, że spośród 100 Twoich obserwujących tylko sześciu zobaczy treści, które publikujesz.

Screen Shot 2014 04 14 at 1.43.59 PM

To nie jest idealne.

To oznacza jedno.

Musisz rozwijać swoich zwolenników.

Jeśli zastosujesz wyniki Social @ Ogilvy:

  • posiadanie obserwujących 100 oznacza, że sześć osób zobaczy twój post
  • posiadanie obserwujących 1,000 oznacza, że ludzie 60 zobaczą twój post
  • posiadanie obserwujących 10,000 oznacza, że ludzie 600 zobaczyliby twój post

… i tak dalej.

Chociaż wskaźniki interakcji na platformach społecznościowych naturalnie spadają w miarę wzrostu…

Engagement rate by number of fans by channel.pngt1498054648929width433height376nameEngagement rate by number of fans by channel

… to oczywiście korzystne, aby mieć dużą liczbę zwolenników.

W ten sposób robisz prawdziwe postępy, generujesz leady i zwiększasz sprzedaż.

Z lat marketingu na Facebooku pod moim pasem, nauczyłem się kilka rzeczy o budowaniu następujące.

Oto niektóre z najlepszych sposobów, jakie odkryłem, aby uzyskać więcej zwolenników na Facebooku za darmo i rozwijać swoją sieć organicznie.

Dążenie do przejrzystości

W dzisiejszych czasach nie brakuje megalitycznych, bezimiennych, zbyt korporacyjnych marek.

Jest ich kilkanaście.

Ale zazwyczaj nie są to rodzaje marek, z którymi ludzie się łączą i z którymi się odnoszą.

Gdybym miał użyć jednego przymiotnika, aby opisać to, co ludzie kochają i podziwiają w marce, to przejrzystość.

Nie obchodzi mnie, jak daleko posuniemy się jako ludzie i jak wiele technologii jest zintegrowanych w naszym życiu, wszyscy mamy głębokie, wrodzone pragnienie łączenia się z innymi.

Bądźmy szczerzy.

Trudno to zrobić, gdy marka nie dzieli się niczym ze swoją filozofią, wartościami, kulturą i ogólnymi podstawami swojej działalności.

Ale to, co tworzy połączenie, to bycie uczciwym, prostym i przejrzystym.

To daje rezultaty.

Weźmy na przykład TOMS.

Opublikowali ten fragment wideo, w którym ich założyciel Blake Mycoskie opowiada o najciemniejszym okresie w jego życiu, jego strachu przed porażką i o tym, jak to pomogło mu zmotywować go w jego biznesie.

h48Yu6sXQleihKgTk XS8A

Wyraźnie wyraził swoją wrażliwość, co jest czymś, co wszyscy czujemy w pewnym momencie.

Nie trzeba dodawać, że takie treści były atutem TOMSA.

Wystarczy spojrzeć na ich ogromną liczbę zwolenników.

3k206ROOSWW3JoF1B0PA9Q

Nie oznacza to, że musisz przenieść to na ten poziom i omówić swoje najgłębsze, najciemniejsze lęki lub coś w tym rodzaju.

Ale to pokazuje, że stawianie się tam ma swoje zalety i może pomóc ci zbudować obserwujących.

Zrobiłem to punkt, aby włączyć tę formułę do mojego marketingu na Facebooku, co jest widoczne w kilku zdjęciach, które opublikowałem.

cqjFdsPzRFmd067B 8iZ7A

Spójrz na poziom zaangażowania.

MeQrMP4kQTuFu5moLDgQpg

Jak skała.

XAzUwq9DQX 9dk1JAFL2Og

I to nie jest przypadek.

Nie obchodzi mnie, jak poważna lub formalna jest Twoja marka, trochę przejrzystości przechodzi długą drogę.

Warto od czasu do czasu wrzucić kilka postów “za kulisami”.

Publikuj filmy

Nie zrozum mnie źle, publikowanie starych dobrych artykułów jest w porządku.

Robię to cały czas.

Ale to właśnie wszyscy robią.

Większość ludzi znudzi się tym samym starym formatem, a ich zainteresowanie stopniowo zanika.

Zauważyłem, że publikowanie alternatywnych rodzajów mediów, a w szczególności wideo, jest świetnym sposobem na urozmaicenie rzeczy i podniecenie ludzi moimi treściami.

Podam wam przykład.

Średnio posty na stronie Neila Patela na Facebooku otrzymują rozsądną ilość zaangażowania według większości standardów marki.

AWSwGebJRJ EZc1tr6ba6w

Nie za bardzo. Wezmę to.

Ale jeśli chodzi o Komentarze, Jest to trochę słabe.

sccqEi STuuhTG96N81wAA

Nie zrozum mnie źle, napisałem wiele artykułów na Facebooku, które otrzymały liczne komentarze.

Ale spójrz na to, co się stało, gdy niedawno opublikowałem film.

KbCu7dAJSsS89fJiOvANZA

Było solidne zaangażowanie w zakresie polubień i akcji.

Ale sprawdź komentarze.

RLZMJ24kT2OqzTgbSWoApg

Nie ma porównania.

Chodzi mi o to, że ludzie kochają wideo.

Jedzą to.

Wystarczy spojrzeć na to, jak liczba dziennych wyświetleń wideo na Facebooku wzrosła w ciągu zaledwie jednego roku.

rALKBTsBQTqWNhkHx1z7Eg

To niedorzeczne!

Wraz ze wzrostem zaangażowania rosną szanse na zdobycie większej liczby obserwujących.

Wiem, że odniosłem ogromny sukces z wideo i mogę z całą pewnością powiedzieć, że to była siła przyczyniająca się do tego, że pomogło mi zdobyć ponad 900 000 obserwujących.

8mHEPJnRSu6K39Pk9owHnA

Wideo jest zdecydowanie czymś, co chcesz włączyć-jeśli jeszcze tego nie zrobiłeś.

To dopiero zaczyna uderzać w swój krok i jest gotowy zdominować media społecznościowe (i internet w ogóle) w ciągu najbliższych kilku lat.

Promuj swoją stronę na Facebooku za pomocą przycisku Obserwuj

Pomyśl o różnych sposobach interakcji odbiorców z Twoją marką.

Jest Twoja strona główna, Strona docelowa, osobisty e-mail, biuletyny, sieci społecznościowe i tak dalej.

Każdy z nich daje szansę na rozwój Facebooka.

To po prostu kwestia uczynienia go tak wygodnym, jak to możliwe, aby ludzie śledzili Twoją stronę na Facebooku.

Polecam stworzenie przycisku Follow i zainstalowanie go wszędzie tam, gdzie ma to sens.

Wygląda mniej więcej tak.

jpegbase64af0b0d0f4b6eafd7

Tworzenie przycisku jest dość proste, a ten przewodnik od CCM przeprowadzi Cię przez proces krok po kroku.

Kiedy skończysz, dostaniesz kawałek kodu do skopiowania.

Wszystko, co musisz zrobić, to wkleić kod do kodu źródłowego witryny lub gdziekolwiek chcesz umieścić przycisk Obserwuj.

To wszystko.

To, co uwielbiam w tej taktyce, to to, że nie wymaga żadnego dodatkowego wysiłku po skonfigurowaniu.

Każdy, kto wejdzie w kontakt z Twoimi treściami, natychmiast staje się potencjalnym obserwatorem Facebooka.

Jednym kliknięciem śledzą Twoją markę.

Jeśli chcesz jeszcze bardziej zwiększyć szanse, że ktoś cię śledzi, Dołącz przycisk Obserwuj w wyskakującym okienku.

To właśnie zrobił Wishpond i wydawało się, że im się udało.

follow buttons popup

Jednak byłbym ostrożny, jeśli pójdziesz tą trasą, ponieważ over-the-top interstitials może skutkować karami od Google, zwłaszcza jeśli znacznie zmniejszają wrażenia użytkownika.

Możesz dowiedzieć się więcej na ten temat w tym artykule z Search Engine Land.

Ale tak długo, jak nie jesteś wstrętny, powinieneś być gotowy.

Wykorzystaj grupy na Facebooku

Na początku 2016 r. z grup na Facebooku korzystało w pewnym stopniu miliard osób.

I rozumiem, dlaczego ta liczba jest tak wysoka.

Grupy na Facebooku to świetny sposób na wymianę myśli i pomysłów z innymi podobnie myślącymi ludźmi.

Każda grupa koncentruje się na bardzo konkretnej niszy, dzięki czemu użytkownicy mogą uzyskać świetny wkład od ekspertów i entuzjastów.

Oto Grupa “Being Boss” – społeczność dla kreatywnych przedsiębiorców i właścicieli firm.

YYyDJwzCSMCTtvOBght wg

Jak widzisz, ma sporą liczbę członków.

Grupy stanowią również doskonałą okazję marketingową i są idealne do zdobycia większej liczby obserwujących.

Istnieją dwa sposoby wykorzystania grup na Facebooku.

Opcja # 1

Jednym ze sposobów jest po prostu dołączenie do grup odpowiednich dla Twojej branży i obszaru wiedzy.

Jest to łatwiejsza trasa, ponieważ możesz dołączyć do grupy, która jest już dobrze ugruntowana i ma wielu obserwujących.

To, co chcesz zrobić, to nabrać nawyku konsekwentnego angażowania się w grupę, zostawiając świetne komentarze.

To zajmuje trochę czasu, ale uwierz mi, ludzie zwrócą na to uwagę.

Po jakimś czasie będziesz na radarze innych członków grupy.

Nieuchronnie powinieneś wzbudzić ich ciekawość na tyle, aby sprawdzili Twoją stronę na Facebooku.

Wielu z tych ludzi ostatecznie podąży za tobą.

Opcja # 2

Inną opcją jest stworzenie własnej grupy od podstaw.

Będę z tobą szczery.

Zajmuje to znaczną ilość czasu i energii.

Generowanie początkowego zainteresowania i uzyskanie toczenia piłki może być trudne.

Ale wypłata jest ogromna, jeśli możesz uzyskać solidne członkostwo.

Pomyśl o tym.

Jeśli jesteś administratorem grupy, otrzymasz ogromną ekspozycję.

W końcu twój profil jest jedną z pierwszych rzeczy, które ludzie zobaczą po wylądowaniu na stronie grupy.

LpVOmyy QJCA pKTqir5Yw

Masz również wysoki poziom kontroli.

Tworzysz zasady i możesz udostępniać pliki i tagować różnych członków, aby wywołać dyskusję.

Facebooka, niż typowej strony na Facebooku.

Najważniejsze jest budowanie prężnie rozwijającej się grupy na Facebooku, która zwiększy Twoją widoczność w duży sposób.

Więcej osób wyląduje na stronie Twojej marki, a liczba obserwujących powinna wzrosnąć.

Dla mnie warto poświęcić czas, kiedy spojrzysz na długoterminowy wpływ.

Przeanalizuj swoją konkurencję

Innym świetnym sposobem na zwiększenie liczby obserwujących jest kradzież fanów konkurenta. Jeśli są zainteresowani produktami lub usługami twojego konkurenta, dlaczego nie będą zainteresowani również Twoimi?

Oto jak możesz ukraść fanom Facebooka swojego konkurenta:

Powiedzmy, że ze względu na ten post na blogu Hubspot był konkurentem Quick Sprout, a ja starałem się przyciągnąć jego fanów.

Pierwszą rzeczą, którą bym zrobił, to przepuścić jego adres URL strony fanpage na Facebooku przez Fanpage Karma.

fan page overview

Jak widać na powyższym obrazku, pierwszą rzeczą, którą zobaczysz za pomocą tego darmowego narzędzia, są podstawowe statystyki strony fanów Twojej konkurencji. Dane obejmują wszystko, od liczby wentylatorów Hubspot po ich współczynnik zaangażowania.

To, co musisz zrobić, to zacząć kopać nieco głębiej, aby zrozumieć rodzaje postów, które przyciągają tych fanów, a także generują ich zaangażowanie. Możesz to zrobić, najpierw patrząc na wykres zaangażowania na dzień.

fan page engagement

Jak widać na powyższym obrazku, najbardziej wciągającym dniem na publikację Hubspot jest czwartek. Co oznacza, że jeśli ścigasz ich fanów, chciałbyś również publikować w czwartek, ponieważ powinno to generować więcej polubień, akcji, komentarzy i nowych fanów.

Będziesz także chciał sprawdzić, jakie rodzaje postów przynoszą największe zaangażowanie. Hubspot publikuje zarówno obrazy, jak i linki. Ale ich posty obrazowe nie wydają się dobrze.

fan page post type

Powinno to powiedzieć, aby unikać publikowania zdjęć, zakładając, że próbujesz przyciągnąć fanów Hubspot.

Dzięki raportowi historii postów możesz również zobaczyć, jakie typy postów dobrze się spisały.

fan page post history

Na powyższym obrazku widać konkretne posty, które spisały się dobrze i te, które nie zyskały żadnej przyczepności. Jeśli szukasz fanów Hubspot, chciałbyś pisać na tematy związane z tymi, które otrzymały wysokie zaangażowanie. I chcesz uniknąć publikowania na tematy, które otrzymują niskie zaangażowanie.

Podobny do Social Lead Freak jest Fanpage Karma. Możesz go użyć, aby dowiedzieć się, kim są najlepsi influencerzy.

fan page top users

Fajną częścią listy fanpage Karma jest to, że jednym kliknięciem możesz zobaczyć liczbę polubień, udostępnień i komentarzy, które każdy influencer wyprodukował. Stamtąd możesz zobaczyć strony z tymi samymi aktywnymi fanami, które pomogą znaleźć więcej fanów do kradzieży.

fan page more fans

Zdobądź pierwszych 1000 prawdziwych obserwujących

Aby jeszcze lepiej zacząć, stworzyłem infografikę, która przedstawia wszystkie te wskazówki i inne kroki, które musisz podjąć, aby uzyskać pierwsze 1000 real wyznawców.

Wykonaj następujące kroki, aby zacząć budować swoich obserwujących już dziś.

Kliknij na obrazek poniżej, aby zobaczyć większy widok:

How to Get Your First 1000 Facebook Fans

Wniosek

Zasięg Facebooka nie jest do końca gwiezdny.

Ale możesz przeskoczyć tę przeszkodę, po prostu rozwijając swoich obserwujących.

Chociaż istnieje mnóstwo sposobów na to, punkty, o których wspomniałem w tym poście, są tymi, które działały najlepiej dla mnie i moich klientów.

Zapewni to ramy do organicznego zdobywania większej liczby obserwujących bez konieczności inwestowania pieniędzy w płatne promocje.

Im dłużej czekasz, tym trudniej będzie przeniknąć do Facebooka. Zacznij więc postępować zgodnie z powyższymi krokami, a szybko dotrzesz do ponad 1000 prawdziwych fanów.

Total
0
Shares
Related Posts

Blogerzy Biznesowi Rock

Duże firmy płacą duże pieniądze innej firmie, która tworzy i zarządza prywatnymi, markowymi społecznościami online. Dlaczego? 82% członków…