Zdobądź więcej ruchu, subskrybentów i kupujących, odkrywając drugiego klienta

To już drugi post z serii “Content Connections”.

Wszyscy wiemy, czym jest klient.

Klient to ta urocza, mądra osoba, która kupuje nasze rzeczy. Niezależnie od tego, czy sprzedajemy produkt, usługę, pomysł, kandydata, zmianę nawyków … klient jest Tym, który kupuje.

Jeśli nie mamy klientów, nie mamy biznesu. Dość proste.

Ale kiedy robisz interesy online, szczególnie jeśli używasz treści w marketingu, potrzebujesz innego klienta. Taki, który może nigdy nie wziąć karty kredytowej, aby kupić od ciebie … ale który nadal może pomóc w przeniesieniu twojego biznesu do niesamowitych miejsc.

Nazywam to drugi klient. Jest to osoba, która dzieli się Twoimi treściami, tweetuje twój post, omawia twój produkt, daje świetną recenzję na Yelp i pomaga reszcie sieci wiedzieć, że powinni zwracać na ciebie większą uwagę.

Niektóre firmy zwracają zbyt mało uwagi na drugiego klienta … a niektóre za dużo. Oto jak to zrobić.

Co drugi klient może dla Ciebie zrobić

Drugi klient zawsze był ważny-to ten social connector, który opowiada wszystkim swoim przyjaciołom, jak świetną robotę wykonujesz, lub ikona mody, która sprawia, że twój produkt jest “nocnym” szaleństwem.

Ale w dobie internetu mamy o wiele więcej konektorów, z których każdy ma odbiorców, dużych lub małych, którymi mogą się z wami podzielić.

  • Drugi klient może udostępnić Twoje przemyślane treści na Twitterze lub Google+.
  • Drugi klient może połączyć się z Tobą lub uruchomić post na blogu gościa i znaleźć Ci zupełnie nowych odbiorców.
  • Drugi klient może napisać dowcipną, przekonującą recenzję, która przekonuje kupujących, że jesteś wspaniały.
  • Drugi klient może przedstawić Ci partnera biznesowego, który może wszystko zmienić za ciebie.

Czy wspaniałe pomysły nie rozprzestrzeniają się same?

Wspaniale jest myśleć, że jeśli po prostu schylimy głowy i stworzymy absolutnie najlepszą treść, jaką możemy stworzyć, to nasza treść będzie latać po sieci na magicznych skrzydłach i znaleźć odbiorców.

Miło tak myśleć, ale to nie działa.

Sieć jest społeczna. Zawsze był, zawsze będzie. To ludzie, którzy dzielą się treściami, ludzie, którzy mówią o najlepszych firmach, ludzie, którzy tworzą firmy, o których warto mówić.

Apple zrobił swoją część projektując ipoda-to klienci rozpowszechniali to słowo. (A potem zrobił to ponownie z iPhone, MacBook Pro, MacBook Air, iPad, ad nauseum).

Evernote zrobił swoją część, tworząc użyteczną, dobrze zaprojektowaną małą aplikację — to klienci (w tym wielu nie płacących drugich klientów) dali światu znać, jak wspaniale było.

Dos Equis zrobił swoją część, tworząc sprytną, ponadprzeciętną serię reklam opowiadających historie “big-idea”, które podejmowały wszelkie właściwe ryzyko. To ich klienci (ponownie, wielu z nich drugich klientów, którzy nie piją piwa) nie mogli przestać mówić o reklamach — co doprowadziło do 22% wzrostu sprzedaży, według firmy.

Drugi klient jest niestrudzony. Będą wędrować po sieci-całej sieci, a nie tylko wygodnego małego zakątka – aby znaleźć idealnych klientów dla Twojej firmy.

Ale musisz dać im to, czego chcą.

Czego potrzebuje od ciebie drugi klient

Łącznik treści potrzebuje pewnych rzeczy od Ciebie —

  • Twoje treści muszą być dobre. Naprawdę dobrze. Cienkie, słabe, ogólne rzeczy tego nie zrobią. Jeśli nie wiesz, jak stworzyć coś epickiego, współpracuj z kimś, kto może.
  • Twoja strona internetowa wymaga natychmiastowego odwołania. Jeśli wygląda to na SPAM, podejrzane lub po prostu ohydne, złącza nie będą chciały wysyłać tam swoich odbiorców.
  • Twoja strona musi być bezpieczna. Nic nie sprawia, że twój drugi klient wygląda gorzej niż wysyłanie odbiorców do witryny zainfekowanej złośliwym oprogramowaniem.
  • Przede wszystkim Twoje treści muszą sprawić, że złącza będą wyglądać niesamowicie inteligentnie i fajnie, aby je udostępniać.

Inteligentne złącza wiedzą, że ich pierwszym obowiązkiem jest ich publiczność. Kiedy pomożesz złączom, dając swoim odbiorcom wspaniałe doświadczenie, zostaniesz nagrodzony.

Twój pierwszy klient jest najważniejszy

Teraz jest kilka “firm”, które mają miliony drugich klientów … a nie wystarczająco dużo pierwszych klientów.

Twoim głównym powodem bycia w biznesie jest obsługa klientów. Aby ich życie było lepsze w jakiś sposób, który ma sens dla nich.

Świat może cię przekonywać — ale jeśli nie obsługujesz płacących klientów, Twoja firma rozpadnie się i umrze. Bez względu na to, ile funduszy możesz przestraszyć. Bez względu na to, jak bardzo jesteś ulubieńcem mediów społecznościowych.

Oni są najważniejsi. Ich opinie są najważniejsze.

Ale w XXI wieku, w świecie hiperłączy, w którym jesteśmy dzisiaj, drugi klient jest nieocenionym sposobem na znalezienie tych idealnie kochanych pierwszych klientów.

To druga część serii Content Connections

Ten post jest tylko częścią serii mówiącej o tym, jak nawiązywać połączenia z innymi wydawcami internetowymi — rodzajami połączeń, które będą służyć Twojej firmie.

To druga połowa content marketingu – co dzieje się po stworzeniu czegoś wartego przeczytania.

Aby uzyskać pełną serię, po prostu stay tuned here at Copyblogger. Jeśli jeszcze nie masz, dlaczego nie zapisać się przez e-mail, więc będziesz mieć pewność, że nie przegapisz żadnego z postów.

Możesz przeczytać pierwszy post tutaj:

  • Czego Michael Phelps ‘ 19th Olympic Medal może cię nauczyć o inteligentniejszym marketingu Online
Total
0
Shares
Related Posts