Wszyscy uczestniczyliśmy w earned media. Jeśli kiedykolwiek publikowałeś o butach, które właśnie kupiłeś lub przekazałeś dalej przezabawny mem marki, to było to earned media dla marki.
Oczywiście nie publikujesz po prostu losowo o markach. Coś musi się zdarzyć, aby zachęcić Cię do udostępniania, na przykład produkt jest wysokiej jakości lub post na blogu jest super pouczający, aby popchnąć cię do publikowania. Tak więc, tylko dlatego, że nie możesz całkowicie kontrolować earned media, które otrzymujesz od odbiorców, nie możesz również po prostu usiąść i zdobyć go bez wysiłku. Podobnie jak większość części marketingu, doskonalenie strategii earned media wymaga dużo pracy.
Czym jest earned media?
Earned media to pokrycie lub promocja Twojej marki za pomocą ekologicznych środków. Jest to bardzo skuteczna forma content marketingu, a także najtrudniejszy rodzaj mediów.
Autor: Codedeisgn
Istnieją trzy rodzaje mediów: zarobione, posiadane i płatne. Płatne media to wszystko, za co zapłaciłeś, takie jak sponsorowany post w magazynie, reklama w mediach społecznościowych lub post influencer. Posiadane media to utworzone przez Ciebie treści lub kanały dystrybucji, które kontrolujesz. Na przykład post na blogu w Twojej witrynie, post w mediach społecznościowych z twojego konta lub biuletyn. Niektórzy ludzie dodają czwarty rodzaj mediów, mediów społecznościowych lub mediów współdzielonych, aby oddzielić kanały mediów społecznościowych.
Earned media wyróżnia się spośród tych dwóch, ponieważ to mediów nie można kontrolować. Przykłady earned media obejmują wzmiankę na Instagramie, gdy ktoś odwiedza Twój sklep, niechcianą recenzję Yelp, a nawet ponowne udostępnienie Twojego posta na blogu.
Dlaczego earned media jest ważne dla marek
Konsumenci ufają znajomym i rodzinie w zakresie rekomendacji, witryn z recenzjami online i bezpłatnych postów influencerów w mediach społecznościowych. Wszystkie te są earned media i mają wpływ na budowanie reputacji Twojej marki.
Przykłady earned media
Istnieje kilka typowych rodzajów earned media, a wszystkie one wymagają czasu, aby je zbudować. Wiele z nich jest naturalnym wynikiem budowania społeczności i skutecznej strategii prasowej.
Witryny przeglądowe
Earned media from review sites obejmuje opinie, które otrzymujesz z takich miejsc jak Yelp, TripAdvisor i Google Moja Firma. Szczere i pozytywne recenzje są zarabiane na medialnym złocie.
Według Brightlocal study on consumer behavior around reviews, 87% z nich czyta recenzje online dla lokalnych firm, a tylko 48% rozważyłoby użycie firmy z mniej niż czterema gwiazdkami.
Nie wystarczy wiedzieć, w jaki sposób konsumenci angażują się w recenzje, ważne jest również, aby wiedzieć, co robią po ich przeczytaniu. Po przeczytaniu pozytywnej recenzji lokalnego biznesu, 31% odwiedza stronę internetową firmy, a 28% nadal szuka kolejnych recenzji. Przeciętny konsument przeczyta 10 opinii zanim poczują się gotowi zaufać firmie.
Jak widać, opinie są ważne dla decyzji o zakupie konsumenta. Skuteczna strategia zarządzania recenzjami online jest potrzebna, jeśli chcesz być na bieżąco.
Relacje w mediach
Możesz myśleć, że zasięg mediów podlega płatnym mediom, co jest prawdą w przypadku niektórych typów. Spoty reklamowe lub artykuły sponsorowane to media, za które Twoja marka płaci i które kontroluje.
Zasięg mediów, który liczy się jako earned media, jest wtedy, gdy jesteś wymieniony lub pisany bez płacenia nikomu za to. Na przykład twój produkt jest wymieniony w przewodniku prezentowym lub Twoja firma zrobiła coś wartego opublikowania i została pokryta w segmencie telewizyjnym.
Tu wkracza praca PR. Z pewnością możesz dotrzeć do informacji prasowych, ale to nie zależy od ciebie, kiedy i gdzie ma miejsce zasięg.
Social media shoutouts
Istnieje kilka sposobów, w jakie pojawiają się reklamy w mediach społecznościowych. Klient mógł mieć tak niesamowite doświadczenie w Twojej restauracji, że musiał się o tym podzielić. Lub twój produkt zaspokoił potrzeby konsumentów i chcą go polecić innym. Albo zamieściłeś coś sensacyjnego na Instagramie i po prostu trzeba było przekazać to innym.
Nie możesz kontrolować tego, co ludzie publikują w mediach społecznościowych, ale zdecydowanie możesz na nich wpływać. To, jak zachowuje się Twoja marka, jak dobry jest twój produkt i jak interesujące są Twoje treści, to wszystko, co możesz kontrolować. Im więcej robisz tych rzeczy w sposób spójny, tym bardziej prawdopodobne jest, że otrzymasz wiadomości w mediach społecznościowych.
Aby wykorzystać shoutouty marki, marki takie jak Red Bull retweet fans’ comments, a także mogą przesyłać je do innych sieci. Włączenie treści generowanych przez użytkowników w ramach strategii content marketingowej jest jednym ze sposobów zachęcania do większej liczby tych krzyków.
Wyniki wyszukiwania
Search engine optimization (SEO) odgrywa rolę w earned media. Za każdym razem, gdy tworzysz treści dla swojej witryny, wyszukiwarki biorą pod uwagę. Jeśli czyjeś zapytanie pasuje do tego postu na blogu, który niedawno napisałeś, możesz pojawić się na pierwszej stronie wyników. Możesz użyć płatnych mediów w formie płatnej reklamy w wyszukiwarce, aby zagwarantować umieszczenie, ale taktyka SEO pozwala Ci pracować organicznie, aby uzyskać „bezpłatne” umieszczenie, jeśli je pomyślnie wykonasz.
Od badania słów kluczowych po najlepsze praktyki techniczne, Istnieje wiele czynników, które przekładają się na w pełni rozwiniętą strategię SEO. Niektóre ważne elementy fundamentalne to tworzenie wysokiej jakości i użytecznych treści, które spełniają potrzeby odbiorców.Staraj się dostosować do intencji wyszukiwania i zainteresowań swoich osób marketingowych, aby tworzyć treści, które można znaleźć i udostępnić, dla odbiorców. Uzyskasz większą wartość z tego podejścia, niż tylko gonić za najpopularniejszymi słowami kluczowymi, które niekoniecznie odnoszą się do powodów, dla których ludzie kupują twój produkt lub usługę.
5 wskazówek dotyczących skutecznej strategii earned media
Teraz, gdy znasz niektóre z różnych rodzajów earned media, oto kilka wskazówek, aby zwiększyć swoje szanse na uzyskanie earned media. Wiele z tych porad krzyżuje się z platformami i kanałami, co oznacza, że możesz celować w zwiększenie różnych rodzajów earned media z jednej z tych taktyk.
1. Tworzenie i utrzymywanie relacji z mediami
Kiedy myślisz o rozmowach z dziennikarzami i mediami, myślisz o rozmowach z nimi tylko wtedy, gdy potrzebujesz czegoś do zrobienia? Relacje z mediami są jak każdy inny związek: Ty need, aby je pielęgnować i budować zaufanie.
Dziennikarz może nie potrzebować Twojego produktu od razu, ale jeśli nawiązałeś współpracę, może pomyśleć o tobie, gdy nadarzy się okazja. Budowanie relacji nie musi odbywać się wyłącznie za pośrednictwem poczty e-mail. Media społecznościowe i PR współpracują ze sobą, ponieważ pozwalają zarówno markom, jak i dziennikarzom śledzić to, co robią inni. Poświęć trochę czasu na rozwijanie tych relacji, a przekonasz się, że wzmianki o Twojej marce będą naturalnie pojawiać się w artykułach i innych mediach.
2. Twórz ciekawe i angażujące treści
Częścią sukcesu content marketingowego jest posiadanie treści, z którymi warto się angażować i dzielić. Jeśli uderzy w odpowiedni akord z publicznością, czują się zmuszeni do podzielenia się nim. Retweets i reshares liczą się jako earned media, a także konta udostępniające treści samodzielnie.
From 167M #TikTok videos watched to 575K tweets, we're producing a whole lot of data!
See what happens on the internet every minute. Data via @domotalk pic.twitter.com/qw1PRjoDKF
— Sprout Social (@SproutSocial) October 6, 2021
Na przykład infografika Domo była tak interesująca, że Sprout musiał podzielić się nią z publicznością. W tym przypadku liczy się jako earned media Dla Domo.
3. Wykorzystaj wszystkie kanały dystrybucji
Czy udostępniasz swoje treści na wszystkie możliwe sposoby? Nie ograniczaj się tylko do mediów społecznościowych jako kanału dystrybucji treści. Wysyłaj swoje treści do Newslettera i poproś swoich pracowników o udostępnienie ich.
Aby to ułatwić, wykorzystaj strategię wspierania pracowników, aby wysyłać najlepsze treści do ludzi, którzy są już wielkimi fanami Twojej firmy. Pomyśl o swoich pracownikach jako o innym rodzaju ambasadora marki i sposobie, w jaki klienci mogą osobiście połączyć się z Twoją firmą.
4. Ustanowienie i wykazanie ekspertyzy
Jaki jest jeden sposób, aby Twoja marka była ekspertem w artykułach? Zademonstruj swoją wiedzę branżową poprzez posty na blogu, posty w mediach społecznościowych i inne rodzaje posiadanych treści. Gdy staniesz się liderem myśli, naturalnie staniesz się źródłem informacji dla swojej branży.
Na przykład Harvard Business Review jest dobrze znany w kręgach menedżerskich ze względu na historię publikowania interesujących i istotnych artykułów na temat poprawy zarządzania biznesem. To zaufanie nie zostało zbudowane z dnia na dzień. Został stworzony przez lata konsekwentnie wysokiej jakości treści.
5. Bądź niesamowity dla swoich klientów
Według Statisty, 59% klientów ma bardziej korzystny widok marek, które odpowiadają na pytania lub skargi w mediach społecznościowych. Społeczna Obsługa klienta, choć istnieje już od jakiegoś czasu, nadal jest obszarem, w którym niewiele marek jest naprawdę wyjątkowych. Więc kiedy to się dzieje, pojawiają się te wspaniałe okrzyki społeczne.
Nie byłem pewien, gdzie to opublikować, bo nie jestem wielkim współpracownikiem mediów społecznościowych… i nie mam w zwyczaju dawania darmowych reklam dużym firmom, ale wczoraj dostałem najfajniejszą rzecz od @ Chewy… pic.twitter.com/BXInY7F4So
– Abby Hamer (@abby_hamer) 9 paďżdziernika 2021
Nie ogranicza się to również do mediów społecznościowych. Bycie świetnym z klientami powinno odbywać się osobiście, pocztą e-mail i gdziekolwiek indziej interakcja z nimi. Kiedy wykraczasz poza całą bazę klientów–nie tylko dla wpływowych–ludzie zauważają. Chewy regularnie otrzymuje shoutouty w ten sposób, ponieważ ich zespół obsługi klienta dba o swoich klientów w wyjątkowy i osobisty sposób.
Jak śledzić i mierzyć earned media
Być może zastanawiasz się, jak dowiedzieć się, czy strategia earned media w ogóle działa. Twoja metoda śledzenia będzie się różnić w zależności od kierunku strategii. W mediach społecznościowych możesz śledzić dane earned media, obserwując wzmianki o swojej marce i słowa kluczowe.
Każdy retweet, repost i reshare liczy się jako earned media. Miej oko na udział swojej marki w głosie, aby zobaczyć, jak sobie radzisz w swojej branży. Czy otrzymujesz więcej Prasy niż twoi konkurenci? Jeśli tworzysz treści w swojej witrynie, zapoznaj się z poleceniami, aby sprawdzić, czy jesteś wyżej w wynikach wyszukiwania lub otrzymujesz więcej poleceń w mediach społecznościowych.
Rozpocznij swoją strategię earned media
Earned media jest jednym z tych typów, które wszyscy marketerzy chcą, ale nie zawsze się. To dlatego, że strategie, których używasz, nie gwarantują sukcesu, tylko zwiększają twoje szanse na to. Jest to jednak warte wysiłku, ponieważ earned media to jedne z najbardziej wpływowych mediów w okolicy. Od witryn z recenzjami po reklamy w mediach społecznościowych, każda marka chce mieć więcej zarobionych mediów.
Jednym z najprostszych sposobów na rozpoczęcie działalności jest rozpoczęcie marketingu influencer. Rozpoczynając płatną strategię influencerską, możesz budować relacje z rzecznikami marki, które prowadzą do większej liczby earned media.