Wiadomości ekonomiczne bardzo wystraszyły większość ludzi. Są plotki o kolejnym wielkim kryzysie, wiadomości telewizyjne stają się coraz bardziej histeryczne z drugiej strony, a gdziekolwiek nie spojrzysz, znajdziesz kogoś unieruchomionego paniką, ponieważ niebo spada.
Kryzys gospodarczy stwarza realne problemy, zarówno praktyczne, jak i emocjonalne, dla dużej liczby ludzi. Jaka jest twoja rola? Przedstawiłeś się jako autorytet w swojej społeczności treści, więc jak sprostasz temu wyzwaniu?
Jak sprawić, by było lepiej, a nie gorzej?
1. Optymizm trenera
Chociaż nagłe przerwanie przepływu środków pieniężnych lub utrata połowy wartości 401k są realnymi i znaczącymi problemami, największym problemem w jakimkolwiek kryzysie jest mentalność.
Panika pogarsza sytuację. Pogarsza to sytuację Twoich czytelników, a ich panika może pogorszyć sytuację większego społeczeństwa. Strach jest wrogiem dobrych decyzji, a panika po prostu je uniemożliwia.
Każda chwila wielkich problemów również stworzy wielkie możliwości. Kiedy spojrzysz na rozwiązywanie problemów jako na klucz do sukcesu, zaczniesz dostrzegać sposoby na osiągnięcie sukcesu w bardzo etyczny, honorowy sposób. (To jest fantastyczny czas zostać marketerem informacyjnym.)
Często mówi się (niepoprawnie), że chiński ideogram “kryzysu” łączy słowa “niebezpieczeństwo” i “szansa.”Zła etymologia, ale dobry sposób patrzenia na rzeczy.
Pielęgnuj swój własny optymizm i podziel się nim z czytelnikami. Potrzebują go teraz.
2. Miej cierpliwość z niepokojem
Przykro mi, że to ja ci to mówię. Najprawdopodobniej twoi czytelnicy staną się poważnym wrzodem na tyłku.
Niespokojnych ludzi trudno jest być w pobliżu. Nie uczą się dobrze, nie potrafią się przystosować i mają obsesję na punkcie najgorszego możliwego scenariusza. Nie są dobrzy w postrzeganiu żadnego punktu widzenia poza własnym strachem i strachem, i stają się ekspertami w padaniu na parady.
I prawie wszyscy są teraz zaniepokojeni.
Chociaż byłoby miło opracować wirtualną maszynę do bicia, która może sięgać przez ekran i walnąć je w głowę, faktem jest, że Twoja społeczność potrzebuje trochę staromodnego współczucia. Są przerażeni i przerażeni, a to sprawia, że się zachowują.
Pomyśl o nich jak o małych dzieciach stojących przed szkołą pierwszego dnia, jeśli to pomoże. Nie musisz ich rozpieszczać i nie chcesz wzmacniać “słuszności” ich strachów. Ale chcesz zebrać całą cierpliwość, jaką możesz.
3. Wskaż opcje
Bez względu na to, kim są twoi czytelnicy, będą sposoby na przetrwanie i rozwój w tym bałaganie. Zajmij się tymi sposobami. Zbadaj wszystkie rzeczy, które Twoi czytelnicy mogą zrobić, aby znaleźć nowe możliwości, skorzystać z niewidocznych ścieżek i zygzakować, podczas gdy inni zag.
Masz do tego więcej narzędzi, niż możesz sobie wyobrazić. Jesteś dobry w myśleniu o rzeczach w innowacyjny sposób i komunikowaniu tego. Jesteś dobry w syntezowaniu czegoś nowego z pozornie niezwiązanych ze sobą kawałków. Wiesz, jak używać technik, które znajdziesz na Copyblogger, aby opowiadać historie, które zainspirują odwagę, pewność siebie i działanie.
Twórz rozwiązania problemów. Jeśli masz blog kulinarny, Uruchom serię na temat nauki miłości do gotowania w domu. Jeśli masz bloga freelancera, naucz swoich czytelników, jak rzucać się do firm w trybie paniki. Jeśli masz blog polityczny, przerwij swoją analizę, aby umożliwić ludziom podejmowanie przemyślanych, racjonalnych decyzji opartych na ich własnym oświeconym interesie, zamiast strachu.
(OK, ten ostatni może być trochę nierealistyczny.)
Przedstaw te rozwiązania w uspokajających, krok po kroku formatach, które mogą być śledzone przez ludzi, którzy są trochę szalony z niepokojem. Niektóre z tych rozwiązań będziesz oferować za darmo. Jeśli temat jest odpowiedni, niektóre możesz poprosić swoją społeczność o zapłatę. Płacenie za informacje skupi ich uwagę, co przyniesie im tyle korzyści, co tobie.
W końcu pytanie, czy zarabiasz na tych rozwiązaniach, nie jest tak interesujące. Ważne jest to, że masz możliwość zrobienia kroku naprzód i uczynienia się prawdziwym zasobem dla swojej społeczności.
Cytat z nowej książki Setha Godina plemiona:
Sekret przywództwa jest prosty: rób to, w co wierzysz. Namaluj obraz przyszłości. Idź tam. Ludzie pójdą za nim.
O autorze: Sonia Simone jest Associate Editor Copyblogger i założycielką Remarkable Communication.