Trzy powody Filozofia “Mobile First” ma kluczowe znaczenie dla osiągnięcia celów biznesowych

Na turnieju Masters 1961 Arnold Palmer prowadził o jedno uderzenie nad Garym Playerem, gdy schodził z 18.  Podczas podróży w górę fairway pozwolił sobie porozmawiać z przyjacielem, który pogratulował Palmerowi wygranej.

Mimo że Palmer wiedział, że musi skoncentrować się na wykończeniu dziury, nie mógł przestać myśleć o zielonej kurtce, która wkrótce będzie na jego ramionach.

Palmer przebił dołek i stracił Mistrzów jednym uderzeniem na rzecz Gracza.

Zbyt często dokładnie znamy właściwą drogę do podjęcia (i właściwe decyzje), ale nie udaje nam się to z tego czy innego powodu.

Co to ma wspólnego z mobilnym responsywnym projektowaniem?

Każdego dnia pojawiają się nowe badania i statystyki …

  • Każdego dnia sprzedaje się więcej urządzeń mobilnych niż rodzą się dzieci
  • Mobile ma kluczowe znaczenie dla ogromnego przyszłego wzrostu
  • Aby przetrwać, Twoja firma musi objąć telefon komórkowy

Dla większości z nas, myślę, że wiadomość została usłyszana głośno i wyraźnie.

Mobile to przyszłość (i teraźniejszość)

Telefon komórkowy jest oczywiście bardzo dużą częścią obecnej i przyszłej sieci, a jeśli Twoja firma nie wykorzystuje (lub nie przygotowuje się do wykorzystania) strategii mobilnej, która działa, możesz spodziewać się szybkiego upadku w zapomnienie.

Programiści, projektanci i twórcy treści zdają sobie sprawę z potęgi filozofii “mobile first” i odnajdują ogromne korzyści …

Moje strony działają szybciej rozwijając najpierw urządzenia mobilne. Najpierw recodowałem strony internetowe responsywnie i mobilnie i często skracałem czas ładowania o 30-40%.

Moi klienci łatwiej i lepiej rozumieją priorytet treści i hierarchię wizualną. Wszystkie mogą odnosić się do frustracji związanej z tym, że nie otrzymują treści, których chcą w swoich przeglądarkach mobilnych, i mogę łatwo wykorzystać tę frustrację, aby przekonać ich do ponownego rozważenia doświadczenia na pulpicie.

Moje wireframe poszło szybciej. Ponieważ klienci teraz wiedzą, które informacje są ważniejsze dla nich i ich użytkowników, mogę to wziąć i przekształcić w większy ekran wireframe z nimi, że rozumieją.

Jeśli więc mobile jest tak ważny i zależy nam na dominacji nad światem, czy nie powinniśmy inaczej myśleć o tym, jak budujemy nasze strony internetowe i produkcja nasze zadowolony?

Jeśli świat dokonuje tej zmiany, która faworyzuje urządzenia mobilne zamiast stacji stacjonarnych, miałoby sens, że priorytetowo traktujemy nasze wysiłki z myślą o mobilnych odbiorcach.

Stało się to dla mnie bardzo jasne po przeczytaniu książki Łukasza Wróblewskiego, która jest trafnie zatytułowana, Mobile First.

Założeniem pisma Łukasza jest to, że powinniśmy najpierw pomyśleć o użytkowniku mobilnym nie tylko dlatego, że dziś będziemy czerpać korzyści z mobilnego wzrostu, ale także przygotuje nas na gwałtowny wzrost, który jest przewidywany w przyszłości.

Dodatkowo, przyjęcie filozofii mobile first zmusi nas do skupienia się i priorytetyzacji ze względu na ograniczenia urządzeń mobilnych, a także pozwoli nam dostarczać innowacyjne doświadczenia przy użyciu nowych możliwości dostępnych dla urządzeń mobilnych, gdy są one dostępne online.

1. Filozofia mobile first wpisuje się w obecny rozwój i przygotowuje na przyszłość

Wróblewski napisał ostatnio na swojej stronie zadziwiające porównanie.

W przeciętnym dniu (w chwili pisania tego tekstu) rodzi się około 371 000 dzieci, a sprzedanych jest ponad pół miliona urządzeń z systemem iOS. Oraz …

Aktywowano 700 000 urządzeń z systemem Android. 200 000 urządzeń Nokii jest używanych po raz pierwszy, a 143 000 smartfonów Blackberry trafia w ręce nowego użytkownika.

Daje to łączną liczbę smartfonów wchodzących na świat dziennie do około 1,45 mln urządzeń, w porównaniu do 317 124 urodzeń ludzi.

A to nie wszystko …

Inne statystyki w jego książce są jeszcze bardziej przekonujące do opracowania filozofii mobile first, ponieważ pokazują, że nie tylko ludzie kupują urządzenia mobilne, ale odbiorcy są w rzeczywistości interakcja z witryn internetowych za pośrednictwem urządzenia mobilnego.

Ludzie nie grają w Angry Birds i używają Facebooka przez cały czas.  Odwiedzają strony bogate w treść.

Yelp jest bardzo popularną usługą przeglądania i jeśli spojrzysz na ich numery ruchu, zobaczysz, że tylko 7% ich całkowitej publiczności korzysta z ich produktów mobilnych.  Bez dalszego dochodzenia, pokusiłbyś się, by wyśmiewać się i oświadczać, że nie ma czasu na mobile. Ale jeśli zagłębić się nieco głębiej, okaże się, że te 7% są odpowiedzialne za 35% ich wszystkich wyszukiwań we wszystkich swoich produktach.

Innym podanym przykładem jest usługa nieruchomości Zillow. Wróblewski zwraca uwagę, że klienci Zillow o 45% częściej oglądają aktywne oferty nieruchomości z urządzeń mobilnych w porównaniu z witryną stacjonarną.

Aby nie myśleć, że ta filozofia dotyczy tylko witryn związanych z usługami, jedno z badań wykazało, że przeciętny użytkownik smartfona odwiedza do 25 witryn dziennie, a 50% tych witryn stanowi mniej niż połowę wszystkich wizyt mobilnych.

Tak więc, jest bardzo prawdopodobne, że Twoja strona jest również częścią tego zjawiska mobilnego wzrostu.

2. Filozofia mobile first zmusza do skupienia się na tym, co ważne

Mimo że mobilny krajobraz ewoluował ogromnie w ciągu ostatnich kilku lat, środowisko, w którym istnieje, nadal ma wiele ograniczeń co do tego, co jest możliwe w rozwoju i projektowaniu.

Ale jak powie Ci każdy dobry twórca, ograniczenia sprzyjają kreatywności i rozwiązywaniu problemów.

W swojej książce Wróblewski identyfikuje kilka ograniczeń, które obecnie obowiązują dla urządzeń mobilnych, które mogą faktycznie wzmocnij mobilne doświadczenie użytkownika … w tym Rozmiar ekranu i wydajność urządzenia mobilnego.

Mniejsze rozmiary ekranu dostępne dla urządzeń mobilnych zmuszają projektantów do wyeliminowania nieistotnych i nieprzydatnych aspektów ich projektu.

Zbyt często firmy chcą wypełnić każdy dostępny piksel i ostatecznie skończyć z zagraconą witryną, która jest trudna w nawigacji i użyciu.

Ale podczas opracowywania dla urządzenia mobilnego utrata nieruchomości ekranowych zmusza zespoły projektowe i programistyczne do skupienia się na tym, co naprawdę ważne, ponieważ nie ma miejsca na żaden element, który ma wątpliwą wartość.

Wróblewski słusznie zwraca uwagę, że aby skutecznie prowadzić swój biznes naprawdę trzeba zrozumieć swoich klientów i swój biznes. Podczas projektowania urządzenia mobilnego pierwszy to zmusza cię do tego.

Jak zilustrowano w książce Southwest Airlines jest doskonałym przykładem. Na swojej pełnej stronie internetowej mają mnóstwo reklam, wezwań do działania i szereg linków, których zdecydowana większość użytkowników nie potrzebuje.

W swojej aplikacji mobilnej Southwest podejmuje decyzję, aby skupić się na dokładnie tym, czego potrzebują ich klienci. Zapewniają one czysty i łatwy sposób interakcji ze świadczonymi usługami.

Ta laserowa ostrość utrzymuje użytkownika zaangażowanego, szczęśliwego i powracającego.

Oprócz rozmiaru ekranu wydajność sieci komórkowej użytkownika ma znaczący wpływ na sposób interakcji z witrynami internetowymi. Oznacza to, że wszystko, co można zrobić, aby wyeliminować problemy z wydajnością powinien załatwione.

Ponownie zmusza to projektanta i programistę do rozważenia tego, czego naprawdę potrzebują ich użytkownicy. Jeśli duże obrazy i solidne biblioteki javascript zostaną usunięte z równania, nie jesteśmy zmuszeni do kompromisów, ale do innowacji i skupienia się na tym, co naprawdę ważne.

3. Przyjęcie filozofii mobile first pozwala na wykorzystanie nowych możliwości

Wróblewski stawia swój ostatni punkt stwierdzając:

Naturalne ograniczenia urządzeń mobilnych, sieci i wzorce użytkowania pomagają skupić się i uprościć korzystanie z urządzeń mobilnych. Ale projektowanie dla urządzeń mobilnych to nie tylko uwzględnianie ograniczeń-to także rozszerzanie tego, co możesz zrobić.

Ludzie korzystają z urządzeń mobilnych wszędzie. Dzięki temu dostępne są nowe możliwości zaspokajania potrzeb użytkowników.

Najlepszym przykładem jest wykrywanie lokalizacji. Urządzenie mobilne może dokładniej określić dokładną lokalizację użytkownika niż komputer stacjonarny i może być używane do dostarczania istotnych informacji o jego konkretnej lokalizacji lub otoczeniu.

Pewnego dnia chciałem wypożyczyć grę od Redbox, ale nie chciałem jeździć po każdej lokalizacji, aby dowiedzieć się, gdzie ona jest.  Korzystając ze swojej mobilnej strony internetowej, Redbox szybko wskazał moją lokalizację i dał mi listę najbliższych kiosków, które miały grę, którą chciałem wypożyczyć.

Zamiast dać mi listę wszystkich miejsc w większym obszarze, które musiałem wydobyć dla danych, Redbox za pomocą filozofii mobile first wykonał pracę za mnie, w oparciu o dane o lokalizacji, które nabył.

Wraz z wykorzystaniem nowych dostępnych obecnie możliwości, filozofia mobile first pozwala pozycjonować się w czołówce nadchodzących trendów, które będą wykorzystywane w urządzeniach mobilnych, takich jak NFC, inteligentna świadomość i inne nowe narzędzia, które jeszcze nie zostały wymyślone.

Więc co teraz zrobimy?

Najpierw Przeczytaj książkę Luke ‘ a.

Następnie zacznij kreatywnie myśleć o tym, jak możesz wdrożyć strategię mobilną za pomocą swoich treści. Oczywiście inteligentnym i prostym sposobem na stworzenie solidnej podstawy mobilnej dla Twojej witryny i firmy jest użycie jednego z naszych wielu responsywnych motywów potomnych Genesis.

Nie spoczywaj na przeszłym sukcesie, ignorując rzeczywistość teraźniejszości i przyszłości.

Jeśli nie stosujesz filozofii mobile first w swoich treściach online, jesteś już pozostawiony w tyle …

Total
0
Shares
Related Posts